Η κληρονομιά της γαλλικής φίρμας στα μικρά αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά σημαντική όπως ήδη γνωρίζουμε, τόσο με τον πρόγονο Renault 5 (που οσονούπω αναγεννάται), όσο και με το ίδιο to Clio, που εδώ και πέντε γενιές κάνει τα δύσκολα εύκολα. Τι εννοούμε; Και χώρους σε μικρές διαστάσεις (4.053 mm μήκος, 1.798 mm πλάτος και 1.439 mm ύψος) και ποιότητα σε ένα casual αυτοκίνητο και τεχνολογία για όλους αλλά ΚΑΙ αυτό το κάτι, τη μαγική συνταγή άνεσης και σκαμπρόζικης οδικής συμπεριφοράς. Αυτό είναι το Clio, που στη νέα του βελτιωμένη έκδοση έρχεται με ένα σοφιστικέ, σαγηνευτικό look. Nέα μάσκα, φωτιστικά σώματα, μικρό σπόιλερ εμπρός και διαχύτης πίσω, μαζί με το λογότυπο της Alpine στα εμπρός φτερά και το πανέμορφο μπλε χρώμα του φέρνει κάτι από paddock.
Στο εσωτερικό αρκετά είναι τα βιώσιμα υλικά για έναν καλύτερο –περιβαλλοντικά– χαρακτήρα (72% ανακυκλωμένα μπουκάλια περιλαμβάνουν οι ίνες των καθισμάτων), μαζί με περισσότερη σύγχρονη τεχνολογία διασύνδεσης με τη σφραγίδα Renault EASY LINK με ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone σε συστήματα με οθόνη 7 ή 9,3”, ρυθμίσεις Multi-Sense, 20 συστήματα ασφαλείας (ADAS) και πλέον νέο, μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10”.
Από την άλλη, υπάρχει και μια πλήρη γκάμα από κινητήρες. Από turbo βενζινοκινητήρα ενός λίτρου 90 PS, αλλά και διπλού καυσίμου 100 PS (με κόστος χρήσης πραγματικά χαμηλό), 1.5 diesel αλλά και η κρεμ ντε λα κρεμ τεχνολογίας έκδοση E-Tech 145. Θυμίζουμε ότι η εν λόγω full hybrid τεχνολογία περιλαμβάνει περισσότερες από 150 πατέντες και τεχνογνωσία από τη Formula 1 – ειδικά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας και της αναγεννητικής πέδησης.
Η σειριακή-παράλληλη τοπολογία συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν κινητήρα κίνησης 49 PS και μια μίζα/δυναμό υψηλής τάσης σχεδόν 25 PS), με έναν 4κύλινδρο 1600άρη βενζινοκινητήρα 94 PS, με ένα «δύο σε ένα» κιβώτιο ταχυτήτων, αφού το κιβώτιο ταχυτήτων του βενζινοκινητήρα έχει τέσσερις σχέσεις μετάδοσης και ο ηλεκτροκινητήρας έχει δύο συνδυάζοντας τους δύο κινητήρες με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους. Από κοντά και τόσο απαραίτητη μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh. Το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και μπορεί να κινηθεί με αυτόν, για ικανές αποστάσεις εντός των τειχών μειώνοντας την κατανάλωση –σύμφωνα με τη Renault έως και 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Οδηγικά έχουμε ένα πολύ συγκροτημένο σύνολο που μπορεί να κινηθεί σε μεγάλες αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά (είδαμε έως και 10 km αυτονομίας σε ελαφρά κατωφερή διαδρομή).
Μπορείτε να φορτίσετε, τόσο με την πέδηση, όσο και με τον κινητήρα, προκειμένου να… φουλάρετε ηλεκτρόνια, σε περιπτώσεις που χρειάζεται ισχύς ή αμιγής ηλεκτροκίνηση. Και τα δύο τα κάνει πολύ καλά τούτο το Clio.
Εντάξει, το, με υποψία flat top και bottom, τιμόνι και τα Υ-ΠΕ-ΡΟ-ΧΑ καθίσματα τύπου bucket να είναι υπερβολικά για μια τέτοια «πράσινη υλοποίηση», όμως η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα και με… γαλλο-γερμανικό κράτημα (Continental EcoContact 6 205/45-R17) και το μόνο που λείπει είναι ένας τρόπος κατεβάσματος ταχυτήτων, πράγμα ανέφικτο με το εν λόγω κιβώτιο), άντε, και λίγο, λιγότερος θόρυβος από τον κινητήρα.
Πάντως, σε συγκεκριμένη διαδρομή, που περιλάμβανε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και αστικό ιστό μήκους 182 km, είδαμε συνολικά 100,9 km ηλεκτροκίνησης, 5,2L/100 km κατανάλωση αμόλυβδης, ενώ ανακτήθηκε ενέργεια 12,1 kWh. Νούμερα εντυπωσιακά για ένα αυτοκίνητο που δίνει 0-100 km/h σε 9,3 sec και το πρώτο χιλιόμετρο από στάση σε 30 sec. Τούτο το Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine 145 είναι ακριβό στα 32.950 €, αλλά η τεχνολογία μπορεί να αποκτηθεί χωρίς τα Alpine καλούδια με 3.460 € λιγότερα, ενώ –και για επανέλθουμε στην…περίληψη του μοντέλου–, οι ποιότητες μιας λιμουζίνας τσέπης είναι όλες εδώ, ακόμα και από τη βασική έκδοση και μάλιστα με μια ανάλαφρη, άνετη χροιά που σου δίνει και δικαίωμα στο χαμόγελο, αν σας… γαργαλά το δεξί σας πόδι.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO Ε-Tech 145 2024 TIMH €28.670 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 105(143) ΡΟΠΗ Nm/rpm 148+205
ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 174 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 95 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.
ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΤΙΜΗ.