Με ένα πολυτελές SUV – το SERES 5? πραγματοποιεί την είσοδό της στην ελληνική αγορά η μέχρι πρότινος άγνωστη κινεζική εταιρεία SERES, που παρά το νεαρόν της ηλικίας της έρχεται να καταθέσει τα διαπιστευτήριά της ως μιας εταιρείας με υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, δική της τεχνογνωσία και υψηλά πρότυπα ποιοτικού ελέγχου της παραγωγής – με τον εν λόγω έλεγχο να πραγματοποιείται χωριστά για κάθε μεμονωμένο αυτοκίνητο που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής. Στην πρόσφατη παρουσίαση, μάλιστα, της εταιρείας στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου έγινε ειδική μνεία στο υψηλό τεχνολογικό επίπεδο των πλήρως αυτοματοποιημένων εγκαταστάσεων της εταιρείας.
Αισθητική που σε κερδίζει
Το λευκό ?και πολύ κομψό? αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες θα μπορούσαμε να πάρουμε και όρκο ότι αν δεν σας το λέγαμε, δεν θα το καταλαβαίνατε ότι έρχεται από την Κίνα! Δεν είναι ενδεχομένως η πρώτη φορά που το λέμε αυτό, εδώ, όμως, το παράδειγμα είναι ακόμα πιο «κτυπητό», καθώς το αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα μόνο «κινεζικό» δεν δείχνει – και τα εισαγωγικά εδώ αφορούν, βέβαια, στην κρατούσα αντίληψη που επιμένει να… κοροϊδεύει οτιδήποτε έρχεται από την Κίνα. Είναι, λοιπόν, το SERES 5 ένα πολύ όμορφο, κουπέ SUV ?και αυτή η διαπίστωση δεν περιέχει κανένα ίχνος επιείκειας, γίνεται με τα πιο αυστηρά κριτήρια, το αυτοκίνητο είναι οριακά πανέμορφο? και το κατά πόσον έχουν βάλει το χέρι τους σε αυτή την ιστορία, δηλαδή στο design του, Ευρωπαίοι ή Αμερικάνοι που δούλεψαν για λογαριασμό των Κινέζων δεν μας ενδιαφέρει καθόλου.
Και δεν είναι μόνον η σχεδίαση που επιδεικνύει αποφασιστικά και με υπερηφάνεια, επιδιώκοντας προφανώς να συγκινήσει τους οδηγούς της Γηραιάς Ηπείρου, το SERES 5. Είναι και η τεχνολογία την οποία ενσωματώνει και την οποία έχει φροντίσει να δημιουργήσει η ίδια η μικρή και πολλά υποσχόμενη εταιρεία. Στοιχείο που της επιτρέπει να βάλει στην αγορά της Δύσης αυτό το αυτοκίνητο, το οποίο δεν έχει κανένα πρόβλημα να κατακτήσει ?σε πρώτη φάση οπτικά? τουλάχιστον της καρδιές των φίλων της αυτοκίνησης.
Ποιότητα και τεχνολογία
Κλείνουμε το πρώτο σκέλος της αναφοράς μας στο νέο μοντέλο, το οποίο ήδη μας έχει εκπλήξει θετικά με την πρώτη ματιά, και περνώντας στο εσωτερικό του πρέπει να πούμε ότι μας περιμένει μία δεύτερη έκπληξη, με υλικά που ενδεχομένως να μην μπορεί να πει κανείς ότι είναι καλύτερα από αυτά που θα βρούμε σε μία BMW ή μία Mercedes, είναι, όμως, τέτοιου επιπέδου που επιτρέπουν στους Κινέζους να τοποθετήσουν το αυτοκίνητό τους στην premium κατηγορία των μεσαίου μεγέθους SUV.
Ενδεχομένως όχι στα ανώτερα στρώματά της, αλλά, εν πάση περιπτώσει, γεγονός είναι ότι έχουμε να κάνουμε και με υψηλή ποιότητα κατασκευής, αλλά και υπερ-πλούσιο high-tech εξοπλισμό που εντυπωσιάζει τον ανυποψίαστο: εδώ, λοιπόν, συναντάς τη σχεδόν παντελή έλλειψη μιας σειράς φυσικών διακοπτών τους οποίους έχει αντικαταστήσει μια τεράσια οθόνη αφής (ένα οριζόντιο τάμπλετ θα λέγαμε) 15,6’’ που θυμίζει ως προσέγγιση αυτό που γνωρίζουμε από τα Tesla. Πρόκειται για επιλογή που έχει και τα πλεονεκτήματά της, αλλά και τις αδυναμίες της – λόγου χάριν: για ρυθμίσεις τον κλιματισμό είσαι υποχρεωμένος να μπεις στο μενού αυτή της οθόνης, κάτι που εν κινήσει δεν είναι τόσο εύκολο (κάποιοι φυσικοί διακόπτες θα έκαναν τα πράγματα από την άποψη της εργονομίας πιο εύκολα). Δεν υπάρχουν καν κάποιοι μοχλοί στις θυρίδες στον αεραγωγών για να ρυθμίσεις την κατεύθυνση του αέρα - ρυθμίζονται όλα μέσα από το μενού της οθόνης με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν που γίνεται στα μοντέλα της πρώτης σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως? της φοβερής και τρομερής Tesla.
Η επόμενη διαπίστωση που έχουμε να κάνουμε σχετικά με το SERES 5 είναι λιγότερο εντυπωσιακή και έχει να κάνει με τους χώρους, καθώς με δεδομένες τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου περιμένεις και βρίσκεις ένα ευρύχωρο εσωτερικό με αρκετό χώρο στο πίσω κάθισμα: δύο δάχτυλα χωρίζουν τα γόνατα ενός ψηλού πίσω επιβάτη από την πλάτη του εμπρός καθίσματος δημιουργώντας έναν αέρα που δεν θα τον χαρακτηρίζαμε σε καμία περίπτωση κορυφαίο, είναι, όμως, παραπάνω από αρκετός, όπως, επίσης, υπάρχει αρκετός αέρας και για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Και βάζουμε στο σημείο αυτό έναν αστερίσκο για να πούμε ότι λόγω του κουπέ σχήματος το ύψος που προσφέρει το άνοιγμα της πόρτας για πρόσβαση στο πίσω κάθισμα μικραίνει πολύ. Κατά συνέπεια, ένα ψηλός που θα θελήσει να μπει στο πίσω κάθισμα θα πρέπει οπωσδήποτε να σκύψει…
Πέρα, όμως, από τις επισημάνσεις αυτές η ουσία παραμένει, το εσωτερικό του SERES 5 είναι ευρύχωρο – και όχι μόνον αυτό, είναι, επίσης, και ευήλιο, καθώς καλύπτεται από μία μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή, αντίστοιχης φιλοσοφίας με αυτήν που βρίσκουμε στα μοντέλα της Tesla (χωρίς, δηλαδή, κάποιο κουρτινάκι), η οποία όντως παρέχει προστασία από τον ήλιο – τουλάχιστον σε συνθήκες χειμώνα.
Δεόντως γρήγορο
Αναμφίβολα οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου είναι «ψαρωτικές»: 585 άλογα και κίνηση στους τέσσερις τροχούς με μία μπαταρία 80 kWh να προσφέρει επίσημη αυτονομία 483 km δεν είναι ό,τι πιο καθημερινό μπορείς να βρεις. Έχοντας, λοιπόν, αυτά υπόψη σου πιάνεις στα χέρια στο τιμόνι και ξεκινάς για να δεις τι σημαίνει αυτό στην πράξη. Η αλήθεια είναι ότι αν αφήσεις στην επιλογή ECO, η οποία σου προσφέρεται στα drive modes του SERES 5 ενδέχεται να απογοητευτείς, καθώς η απόκριση στο γκάζι δεν είναι αυτή που περιμένεις. Bεβαίως, το αυτοκίνητο επιταχύνει γρήγορα, αλλά όχι τόσο άμεσα. Τα πράγματα αλλάζουν άρδην στον τομέα της επιτάχυνσης εάν επιλέξεις την επιλογή Sport, όπου ανεβαίνει η αυτοπεποίθησή σου, καθώς νιώθεις ότι όντως οδηγείς ένα γρήγορο αυτοκίνητο.
Εκείνο ίσως που εξακολουθεί να μην σε ενθουσιάζει είναι το τιμόνι ? όχι τόσο ως προς την ακρίβειά του, αλλά ως προς την αίσθηση που προσφέρει, καθώς είναι αρκετά ελαφρύ. Πάντως, για να μην είμαστε άδικοι, το αυτοκίνητο στέκεται καλά στον δρόμο και εντέλει πηγαίνει εκεί όπου το κατευθύνεις, εκμεταλλευόμενο φυσικά και τα θηριώδη PIRELLI PZERO ELECT 255/45 R20 105V, και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση που υλοποιείται με τη βοήθεια των δύο ηλεκτροκινητήρων (έναν σε κάθε άξονα) που διαθέτει - και εντέλει το SERES 5 συμπεριφέρεται ουδέτερα. Αντίστοιχα σχόλια θα κάναμε σε σχέση με την απόκριση και των φρένων, που ναι μεν σταματούν το αυτοκίνητο επιτυγχάνοντας ικανοποιητικές αποστάσεις επιβράδυνσης, αλλά χωρίς να σε εμπνέουν με τη αμεσότητά τους – κάτι που το ζητάς από ένα αυτοκίνητο τέτοιας ισχύος.
Καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της άνεσης από την ανάρτηση και ακόμα καλύτερη στον τομέα της ηχομόνωσης, με αποτέλεσμα το SERES 5 να ταξιδεύει με μεγάλη ταχύτητα αφήνοντας μόνο ένα στοιχειώδες θρόισμα από τους εξωτερικούς καθρέφτες να φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας. Και αυτή είναι μία κατάσταση που εντέλει την απαιτείς από ένα αυτοκίνητο που λανσάρεται στην αγορά ως premium.
Εν κατακλείδι
Αν θέλαμε με μια λέξη να χαρακτηρίσουμε το SERES 5, θα λέγαμε ότι αποτελεί μια έκπληξη! Βλέπετε, παρά το γεγονός ότι δεν είναι προϊόν που λανσάρει κάποιος γίγαντας της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά η μικρή σε μέγεθος SERES, έχει όλα τα προσόντα για να ανταγωνιστεί τα σύγχρονα «δυτικά», δηλαδή: ευρωπαϊκά, ιαπωνικά και αμερικανικά, SUV. Το κατά πόσον τα κερδίζει σε μια ευθεία αντιπαράθεση είναι κάτι που σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι οδηγώντας το ανακαλύπτεις ότι όχι μόνο δεν μπορείς να βρεις το παραμικρό ίχνος φτήνιας, που λογικά θα περίμενες με βάση τη χώρα κατασκευής του, αλλά νιώθεις ότι είναι και πολύ καλά συναρμολογημένο.
Έκπληξη, επίσης, αποτελεί το SERES 5 και ως προς τα παράπονα που προέκυψαν για αυτό, κατά τη διάρκεια της δοκιμής του, αφού έχουν να κάνουν, πέρα από την κάπως χαλαρή συνολική αίσθηση κατά την οδήγηση (η οποία το κάνει να δείχνει κάπως νωχελικό), κατά κύριο με την εργονομία – και ιδιαιτέρως με τα μενού για τις ρυθμίσεις των διαφόρων λειτουργιών. Θα θέλαμε, δηλαδή, να μπορείς να επιλέξεις εύκολα και γρήγορα ένα drive mode με βάση τις συνθήκες κίνησης, αλλά και να προσαρμόσεις την επιβράδυνση/και μαζί της την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνεις το γκάζι. Πάντως, οφείλουμε να σημειώσουμε στα υπέρ του νέου μοντέλου την πληρότητα σε προηγμένα συστήματα ασφαλείας του ομολογουμένως πλούσιου εξοπλισμού. Σημειώστε, τέλος, ότι η SERES προσφέρει 4 χρόνια/100.000 km εγγύηση αμαξώματος και 8 χρόνια/160.000 km εγγύηση μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ SERES 5 4WD 80 kWh 2024 TIMH €58.500 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ εμπρός ασύγχρονου επαγωγικού και πίσω μόνιμου σύγχρονου μαγνήτη, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 585 ΡΟΠΗ Nm/rpm 940
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,7 sec, τελική 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17,3 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ, ΤΙΜΗ.