Test Drive: Mitsubishi Colt HEV - Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό της ιαπωνικής φίρμας


Tο νέο Mitsubishi Colt σηματοδοτεί μία καινούργια εποχή για την ιστορική ιαπωνική μάρκα, ενώ στην πλήρως υβριδική εκδοχή του προσφέρει στον ιδιοκτήτη του σημαντικά μειωμένο κόστος κίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/3/2024

Αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε τον πολυπαιγμένο χαρακτηρισμό “ολική επαναφορά” θα πρέπει αναπόφευκτα να πούμε ότι το νέο Mitsubishi Colt σηματοδοτεί μία καινούργια εποχή για την ιστορική ιαπωνική μάρκα, ενώ στην πλήρως υβριδική εκδοχή του προσφέρει στον ιδιοκτήτη του σημαντικά μειωμένο κόστος κίνησης επιτρέποντας παράλληλα στη μαμά εταιρία να ανέβει στο άρμα της ενεργειακής μετάβασης.

Tο πως θα χαρακτηρίσει κανείς την καινούργια γκάμα της Mitsubishi, στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, μέρος της οποίας αποτελεί το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, το νέο MitsubishiColt, είναι σίγουρα ένα ζήτημα… Παίρνοντας λοιπόν ως παράδειγμα αυτό το νέο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας, βλέπουμε ότι είναι ένα αδελφό μοντέλο – για να μη χρησιμοποιήσουμε τη λέξη «αντίγραφο» που μπορεί να ακουστεί και άσχημα -του Renault Clio, του πολύ γνωστού και διαχρονικά δημοφιλούς σούπερ μίνι το οποίο μάλιστα στην προηγούμενη γενιά του, το 2014, είχε κατακτήσει και τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για την Ελλάδα.

Απέναντι στον ανταγωνισμό

Και αυτό βέβαια, το πόσο δηλαδή πετυχημένο έχει υπάρξει το γαλλικό αυτοκίνητο είναι κάτι που θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ως «υπέρ» του ιαπωνικού μοντέλου που εμείς δοκιμάζουμε στην πλήρως υβριδική εκδοχή του. Aυτή η πλήρως υβριδική έκδοση των 143 ίππων είναι ταυτοχρόνως και η κορυφαία της γκάμας του καινούργιου Mitsubishi Colt, το οποίο προσφέρεται επίσης και με τον γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα - τόσο σε ατμοσφαιρική έκδοση όσο και υπερτοφοδοτούμενη, με ισχύ αντίστοιχα 67 και 91 ίππους.

Και είναι το Mitsubishi Colt από κάθε άποψη ένα τυπικότατο σουπερμίνι, με μήκος που ξεπερνάει ελάχιστα τα τέσσερα μέτρα, και ως τέτοιο έρχεται αντιμέτωπο με έναν πολυπληθή ανταγωνισμό που ξεκινά από το Citroen C3 και φτάνει μέχρι το Toyota Yaris, περιλαμβάνoντας μοντέλα όπως τα Peugeot 208, Opel Corsa και Volkswagen Polo. Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι στην πλήρως υβριδική έκδοση της δοκιμής μας οι αντίπαλοι το Mitsubishi Colt δεν είναι τόσο πολλοί, δηλαδή πρόκειται για τον εξής ένα, το Toyota Yaris (και φυσικά το αδελφό υβριδικό Mazda 2), ενώ στη λίστα των ανταγωνιστών αναπόφευκτα μπαίνει και το Renault Clio στο οποίο αναφερθήκαμε προηγουμένως.

Το γεγονός πάντως ότι η προσφορά μοντέλων της κατηγορίας “B” δηλαδή σουπερμίνι με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης είναι περιορισμένη, δεν κάνει το αυτοκίνητο λιγότερο ενδιαφέρον, καθώς ενσωματώνει ένα σύστημα κίνησης που του επιτρέπει όπως θα δούμε να προσφέρει και άνεση και χαμηλό κόστος κίνησης. Γιατί όπως μπορεί να διαπιστώσει κάνεις κοιτάζοντας τις επίσημες προδιαγραφές, το Mitsubishi Colt κατεβάζει την κατανάλωση σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Ομοιότητες και διαφορές

Κοιτώντας το αυτοκίνητα απ’ έξω δεν χρειάζεται και πολύς κόπος για να καταλάβεις την ομοιότητα με το Renault Clio. Ωστόσο των διαφορετικό τόνο εδώ των δίνει η μάσκα της Mitsubishi με το μεγάλο σήμα, αλλά και το μεγάλο λογότυπο της Mitsubishi που διατρέχει στο πίσω μέρος την πέμπτη πόρτα, από τη μία της άκρη μέχρι την άλλη. Με βάση τώρφα αυτά τα στοιχεία δεν μπορούμε παρά να πούμε ότι το Mitsubishi Colt είναι ένα όμορφο και μοντέρνο πεντάθυρο αυτοκίνητο – και μάλιστα μέσα-έξω γιατί και το εσωτερικό του δεν υστερεί στον τομέα του design.

Μπαίνοντας λοιπόν στο σαλόνι του νέου σουπερμίνι της Mitsubishi αναπόφευκτα το μυαλό σου θα ανατρέξει στις αναμνήσεις σου από το αντίστοιχο Clio, καθώς βρίσκεσαι αντιμέτωπος με τη γνωστή τυπική διάταξη ταμπλό, πίνακα οργάνων και κονσόλας που έχει μεταφερθεί εδώ από το γαλλικό αυτοκίνητο, αλλά και με το συνδυασμό από αρκετά μαλακά και λιγότερα σε πλήθος σκληρά υλικά να σε περιβάλλουν όλα καλής ποιότητας. Προσθέτοντας σε αυτά τις επίσης καλής ποιότητας επενδύσεις των καθισμάτων δεν αργεί να σου δημιουργηθεί η αίσθηση ποιοτικά πολύ καλής κατασκευής.

Τεχνολογικός εξοπλισμός και όχι μόνον…

Σημειώνουμε ότι το Mitsubishi Colt της δοκιμής μας διέθετε τη μεγάλη οθόνη αφής 9,3 ιντσών “Smartphone-link Display Audio (SDA)” 9,3 ιντσών, σε διάταξη πορτρέτου δηλαδή κάθετα τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, καθώς και έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών. Στοιχεία τα οποία πέραν των όποιων διευκολύνσεων προσφέρουν στην καθημερινότητα του οδηγού σηματοδοτούν και το επίπεδο της τεχνολογίας με την οποία εφοδιάζεται, ανάλογα φυσικά με την έκδοσή του, καινούργιο σουπερμίνι της Mitsubishi.

Εμείς είχαμε λοιπόν στη διάθεσή μας την κορυφαία από την άποψη του εξοπλισμού έκδοση “in style” του νέου Mitsubishi Colt, που εκτός των άλλων προσφέρει την πολυτέλεια του premium ηχοσυστήματος Bose, αλλά και σύστημα πλοήγησης καθώς επίσης και την ομπρέλα που ακούει στο όνομα “Multisence” και περιλαμβάνει μία σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Οι χώροι, χωρίς να είναι οι απολύτως κορυφαίοι με τα μέτρα της κατηγορίας, δεν είναι καθόλου κακοί. Και παρόλο που η αλήθεια είναι ότι στο πίσω κάθισμα κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα τα καταφέρνουν καλύτερα προσφέροντας μεγαλύτερο περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών, δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι επαρκής και τους ψηλούς (άνω του 1,85 μ.) που θα βρεθούν να κάθονται πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό.

Κατά τα άλλα, από την άποψη της εργονομίας δεν μπορεί να πει κανείς ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε κάποια συγκλονιστικά σφάλματα – με το πλέον ενοχλητικό ίσως εξ αυτών να αφορά το… άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, καθώς το σχετικό μπουτόν δεν βρίσκεται πάνω στην πόρτα, αλλά είναι κρυμμένο στον προφυλακτήρα και σχεδόν το ψάχνεις (τουλάχιστον μέχρι να το συνηθίσεις). Επίσης κάποιες ενδείξεις τον πίνακα οργάνων θα μπορούσαν να μην είναι τόσο μικρές, όπως αυτές τις κατανάλωσης για παράδειγμα, ενώ και η ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια δεν είναι στα καλύτερά της – αν και η αλήθεια είναι ότι κάμερα οπισθοπορείας που διέθετε το Colt της δοκιμής μετρίαζε μέχρις εξαλείψεως αυτό το πρόβλημα.

Οδηγώντας

Eκείνο που καθορίζει τώρα αυτό που εισπράττεις εν κινήσει, οδηγώντας το Mitsubishi Colt είναι βέβαια το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης, ένα σύστημα που σου επιτρέπει όχι μόνο να ξεκινάς χωρίς ο 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρας να έχει πάρει μπρος, αποκλειστικά και μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και να κινείσαι συχνά-πυκνά χωρίς να καις βενζίνη (έως και το 80% του χρόνου οδήγησης πραγματοποιείται με τον ηλεκτροκινητήρα ενεργό μας πληροφορεί η Mitsubishi), αφού κατά διαστήματα ανακαλύπτεις ότι ο βενζινοκινητήρας είναι σβηστός. Και παρόλο που το σύστημα μετάδοσης διαθέτει συνολικά 15 «ταχύτητες» (προκύπτουν από τον συνδυασμό 2 σχέσεων μετάδοσης για τον ηλεκτροκινητήρα και 4 για τον βενζινοκινητήρα), εσύ δεν αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξή τους. Βλέπετε, αυτό που κάνεις είναι να οδηγείς με το γνωστό τρόπο - με φρένο και με γκάζι – όπως θα οδηγούσες ένα οποιοδήποτε «αυτόματο» αυτοκίνητο, αφήνοντας στο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης τα υπόλοιπα.

Η μοναδική δυνατότητα παρέμβασης που έχει ο οδηγός στο έργο της διαχείρισης του συστήματος κίνησης είναι η επιλογή της θέσης “D” (Drive) στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ή στη θέση “B” (Brake) που σημαίνει φρενάρισμα κατά την επιβράδυνση - και είναι αυτή η επιλογή η κατάλληλη όταν βρίσκεσαι σε κατηφόρα ή σε κάποια σε κάποια ορεινή διαδρομή όπου χρειάζεσαι το λεγόμενο φρενάρισμα με τον κινητήρα.

Κάποιες φορές, σε πλήρη επιτάχυνση και με το πόδι στο πάτωμα μπορεί να νιώσεις ότι οι στροφές του βενζινοκινητήρα ανέβηκαν σε τέτοιο βαθμό που αρχίζουν να σε ενοχλούν, όμως αυτό συνήθως δεν κρατάει πολύ. Οπότε η γενική εικόνα είναι ότι και στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο κινείσαι με χαμηλά επίπεδα θορύβου – καταναλώνοντας και αρκετά μικρότερες ποσότητες βενζίνης σε σχέση με ένα αντίστοιχης ισχύος συμβατικό (ή και mild hybrid) σουπερμίνι.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων ενώνει τις δυνάμεις του με έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και μια γεννήτρια υψηλής τάσης προσφέροντας συνολικά 143 ίππους - αρκετούς και για καλές επιδόσεις, αλλά και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η οποία περιορίζεται στα 4,1 L/100 km, ενώ στην πράξη εμείς είδαμε 5,2 L/100 km μέσα στην πόλη, τιμή που είναι σίγουρα πολύ καλή.

Kαλή δουλειά κάνει τέλος και η ανάρτηση που μπορεί να μην προσφέρει την απολύτως κορυφαία άνεση της κατηγορίας, αλλά τελικά αποδεικνύεται λογικά πολιτισμένη, προσφέροντας παράλληλα και καλό κράτημα, με τον οδηγό να έχει σωστή πληροφόρηση στο τιμόνι.

Εν κατακλείδι

Φτάνοντας στο ταμείο διαπιστώνει κανείς ότι το νέο υβριδικό Mitsubishi Colt, στην περίπτωση τουλάχιστον του «πλούσιου» αυτοκινήτου της δοκιμής μας “HEV 1.6 AT INSTYLE” δεν είναι φθηνό, καθώς κοστίζει 29.170 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση όμως, ανεξαρτήτως έκδοσης, ο οδηγός απολαμβάνει καθημερινά την άνεση, την ευκολία οδήγησης, αλλά και την οικονομία που προσφέρει το πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης.

Σημειώστε τέλος ότι το νέο Colt, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Mitsubishi, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5-ετών/100.000 km, εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας 12 ετών, εγγύηση μπαταρίας συστήματος κίνησης 8 ετών/160.000 km, εγγύηση χωρητικότητας μπαταρίας 8 ετών /160 000 km και οδική βοήθεια 5 ετών (Mitsubishi Motors Assistance Package).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MITSUBISHI Colt HEV 2024   TIMH €29.170   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Ατμοσφαιρικός, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 105(143)  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 94 g/km

MITSUBISHI Colt HEV 2024

ΥΠΕΡ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΦΡΕΝΑ, DESIGN, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ, ΑΠΛΩΣ ΕΠΑΡΚΗΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ, ΤΙΜΗ.