Test Drive: VW T-Cross 1.0 TSI 116PS DSG - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο συμπαγές SUV


Πριν τέσσερα χρόνια δοκιμάσαμε το VW T-Cross, την πρώτη προσπάθεια δημιουργίας ενός προσιτού, συμπαγούς και ποιοτικού SUV. Σήμερα 1,2 εκατομμύρια T-Cross αργότερα, ένα από τα best sellers, πλέον, της φίρμας ανανεώθηκε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/3/2024

Είναι προφανές ότι σύμφωνα με τα γερμανικά «ήθη και έθιμα» η ανανέωση στη σχεδίαση δεν είναι κοσμογονία. Το «νέο» T-Cross διατηρεί όλες τις επιμέρους αναλογίες και τα εγνωσμένα σχεδιαστικά του διαπιστευτήρια με μια πιο φρέσκια ματιά. Μάσκα εμπρός, φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω δεν άλλαξαν σχήμα, όχι τουλάχιστον θεαματικά, αλλά περιεχόμενο, καθώς τα εσωτερικά στοιχεία φωτισμού εμπρός και πίσω, όντας LED δείχνουν εκσυγχρονισμένα. Η ποιότητα σαφώς και παραμένει ψηλά στην ατζέντα οπότε στο σύνολό του –και ειδικά στην έκδοση δοκιμής R-Line- δείχνει ότι αποτελεί ένα από τα πιο στιβαρά και ποιοτικά mainstram σύνολα.

Το εσωτερικό, ομοίως, δεν δρέπει δάφνες εξωστρέφειας αλλά σίγουρα κερδίζει σε αντιληπτή ποιότητα και πρακτικότητα. Flat-bottom τιμόνι, look ανθρακόνημα στο ταμπλώ με μαλακές επενδύσεις και μια σαφής βελτίωση στο αισθητικό κομμάτι της αιωρούμενης ταμπλέτας (η στάνταρ οθόνη αφής έχει διαγώνιο 8” ενώ η κορυφαία έκδοση οθόνης είναι  9,2”) που δεν είναι πλέον χωνευτή στη μετόπη η οποία, μάλιστα, έγινε λιγότερο προβολική.

Τα περισσότερα λοιπά στοιχεία όπως τα πάνελ και το Virtual Cockpit δεν έχουν αλλάξει θυμίζοντας όμως περισσότερο το μεγαλύτερο T-Roc αν και το εργονομικό… πισωγύρισμα αφορά στην υιοθέτηση επιφανειών αφής για τη ρύθμιση θερμοκρασίας του κλιματισμού (με λειτουργία καθαρισμού του αέρα και αντιαλλεργικό φίλτρο, βεβαίως, βεβαίως), αλλά –ευτυχώς- όχι και των ρυθμιστικών ήχου που επιμένει στην περιστροφική λειτουργία του παλιού T-Cross. Εξοπλιστικά συναντάμε στάνταρ Dynamic Road Sign Display και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση κινητού, 4 θύρες USB-C αλλά και πολλές πολλές ευκολίες και ανέσεις. Front Assist (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου) με City Emergency Braking (Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης), Hill Start Assist (Σύστημα υποβοήθησης κ ατά την εκκίνηση σε ανηφόρα), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι, ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με αυτόματη ρύθμιση καθρέπτη συνοδηγού. Όλα εξαιρετικά πρακτικά για την καθημερινότητά μας.

Και μιας και αναφερθήκαμε στην πρακτικότητα αξίζει να αναφερθεί για όσους αποζητούν χώρους, δεν είναι μόνον η σχεδίαση της καμπίνας που προσφέρει άνεση για τους ώμους και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Η πλάτη από το κάθισμα του συνοδηγού πέφτει εντελώς ορίζοντας μια επίπεδη επιφάνεια περιοχή φόρτωσης από πίσω προς τα εμπρός με μήκος 2.398 mm, το πίσω κάθισμα σύρεται κατά 140 mm προσφέροντας χωρητικότητα χώρου αποσκευών μεταξύ 385 και 455 λίτρων ενώ η συνολική με τα καθίσματα πεσμένα αγγίζει τα 1.281 λίτρα. Ναι, είναι ένα συμπαγές SUV με μήκος 4.127 mm και μεταξόνιο στα 2.551 mm. Επίσης, η εταιρία μας ενημερώνει ότι έχει αυξηθεί η ικανότητα φόρτωσης στον –προαιρετικό- κοτσαδόρο και στη φόρτωση ποδηλάτων.

Στα μηχανικά μέρη, για μία ακόμη φορά έχουμε την πλατφόρμα MQB A0 άριστης στιβαρότητας με γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω, κινητήρα τρικύλινδρο 1000άρη και βέβαια το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων το οποίο προσφέρει και λειτουργία stop-and-go (εκκίνηση και στάση αυτόματα). Το σύνολο πατά σε ελαστικά Goodyear EfficientGrip Performance 205/60-R16 (αρκούντως ήσυχα) και το σύνολο δίνει έναν άνετο χαρακτήρα με μόνον εδώ κι εκεί κάποιες ατίθασες αντιδράσεις του πίσω άξονα, χωρίς όμως ίχνος τριγμών.

Ο κινητήρας αργεί να γεμίσει και το κάνει γύρω στις 3.000 rpm, ενώ στις αλλαγές θα κρεμάσει λίγο, αν και με τα paddles στο τιμόνι μπορείς να έχεις μια κάποια καλή εμπλοκή του οδηγού στα οδηγικά δρώμενα. Πιεσμένο το μοτέρ θα ακουστεί (στις υπόλοιπες περιπτώσεις το σύνολο είναι κορυφαία ήσυχο) ενώ και η κατανάλωση είναι ολίγον υψηλή (συνολικά είδαμε 7,6 L/100 km). Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει παραμετροποίηση του κινητήρα οπότε για ό,τι κάνετε πρέπει να εκμεταλλευτείτε τα χαρακτηριστικά λειτουργίας κινητήρα-κιβωτίου με συμμετοχικό τρόπο.

Συνολικά το νέο T-Cross βελτιώνει στα σημεία τον ούτως ή άλλως κορυφαίο χαρακτήρα του χάρη στην προσθήκη περισσότερης τεχνολογίας και εξοπλισμού, προσφέροντας παράλληλα κορυφαία χρηστικότητα σε ένα συμμαζευμένο σκαρί. H τιμή του στη βασική έκδοση των 95 ίππων ξεκινά από τα 23.950 ενώ η «δική» μας φτάνει στα 27.150 ευρώ, τιμή που είναι εφάμιλλη με αυτή του μεγαλύτερου (και εν πολλοίς, ανώτερου) VW T-Roc.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0 TSI 116PS DSG 2024   TIMH €24.950   ΤΕΛΗ €82

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200 / 2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 128 g/km

VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0 TSI 116PS DSG 2024

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΑΠΟΣΤΕΙΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΓΟΥΣΤΑ, ΤΙΜΗ.