Στην κοινοτοπία ότι το νέο μοντέλο είναι καλύτερο από το παλιό και έχει βελτιωθεί ακριβώς στα σημεία που έπρεπε θες να καταφύγεις, προκειμένου να δώσεις με δυο λόγια να γίνει κατανοητό τι είναι το νέο Hyundai Kona, το οποίο εμείς οδηγούμε στην πλήρως ηλεκτρική εκδοχή του. Μιλάμε για τον μηδενικών ρύπων εκπρόσωπο της κορεατικής εταιρείας στην κατηγορία B-SUV, ο οποίος καλείται να αντιπαρατεθεί σε έναν αριθμητικά αυξανόμενο πλήρως ηλεκτρικό ανταγωνισμό που ξεκινά από το ολόφρεσκο Jeep Avenger και φτάνει μέχρι το ομόσταβλο Kia Niro, περιλαμβάνοντας την τριάδα της γαλλικής PSA, Citroën e-C4, Opel Mokka-e και Peugeot e-2008.
Η ίδια η κατηγορία στο σύνολό της, μαζί με τα «θερμικά» μοντέλα, είναι από τις πλέον δυναμικές της ελληνικής αγοράς, κατέχοντας ήδη πάνω από το 30% της «πίτας» – είναι, δε, βέβαιον ότι θα τη δούμε να ενισχύεται περαιτέρω, με το ηλεκτρικό τμήμα της να αυξάνει και αυτό σιγά σιγά το ποσοστό του. Έχει, λοιπόν, ιδιαίτερη αξία να δούμε τι προσφέρει το νέο Hyundai Kona Electric, που εμείς δοκιμάζουμε στην πλούσια εκδοχή του και με τη μεγάλη μπαταρία των 65 kWh που προσφέρει θεωρητική αυτονομία 454 km (στην πράξη, υπό δυσμενείς συνθήκες, «είδαμε» λιγότερα από 390 km) και τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα των 218 PS.
Ευρύχωρο και πρακτικό
Το πρώτο προφανώς εμφανές σημείο στο οποίο έχει σημειωθεί τεράστια βελτίωση είναι αυτό τον χώρων: το προηγούμενο Kona δεν μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν ό,τι καλύτερο υπήρχε στον τομέα της ευρυχωρίας – να, όμως, που εδώ έγινε η μεγάλη ανατροπή και το νέο Hyundai Kona έχει μεγαλώσει τόσο που, όπως είχαμε επισημάνει και κατά τη δημοσιογραφική παρουσίασή του, μπορεί πλέον να διεκδικεί και πωλήσεις από την αμέσως επόμενη σε μέγεθος κατηγορία, αυτήν των C-SUV, προσφέροντας, αυτήν τη φορά, κορυφαίους για την κατηγορία των compact SUV (Β-SUV) χώρους. Και αυτό είναι κάτι που το νιώθουν περισσότερο απ’ όλους όσοι τύχει να βρεθούν στο πίσω κάθισμα και να καθίσουν πίσω από ένα ψηλό οδηγό: εδώ υπάρχει πια πολύς αέρας και για τα γόνατα, και για το κεφάλι τους, ενώ θεαματική είναι και η αύξηση της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ.
Το εσωτερικό είναι ντυμένο κατά κύριο λόγο με σκληρά πλαστικά, ωστόσο η υφή αυτών των υλικών είναι τέτοια που δεν σε αφήνει να νιώσεις κάποια «φτήνια», έστω και αν αντιλαμβάνεσαι ότι μαλακά πλαστικά (λόγου χάριν: του Tucson) θα δημιουργούσαν μια πιο πλούσια αίσθηση. Από εκεί και πέρα, την ισορροπία μεταξύ πλούτου και ποιότητας έρχονται να κατοχυρώσουν οι δύο μεγάλες οθόνες 12,3’’ που έχει μπροστά του ο οδηγός: μία για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία αφής για τα multimedia που παραπέμπει, επίσης, σε ένα πλήθος τελευταίας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού – όλα στάνταρ από τη βασική έκδοση. Πολύ καλή η διάταξη της κεντρικής κονσόλας και εξαιρετικός ο τρόπος που έχει διαμορφωθεί ο χώρος μεταξύ του οδηγού και συνοδηγού, ώστε να μπορεί να χωρέσει ένα μεγάλο πλήθος μικροαντικειμένων.
Πολιτισμένο
Αν τώρα οι μεγαλύτεροι χώροι είναι το πρώτο στοιχείο στο οποίο εντοπίζουμε την αναβάθμιση του ηλεκτρικού Kona, το άλλο σημείο στο οποίο είναι πάλι εμφανέστατη η διαφορά είναι το κομμάτι της άνεσης, τόσο αυτής που σχετίζεται με την ανάρτηση, όσο και αυτής που σχετίζεται με την ηχομόνωση – και το λέμε αυτό, παρ΄όλο που «εκ γενετής» ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι γενικώς αθόρυβο. Είναι σαφές ότι στην περίπτωση του νέου Kona Electric υπάρχει πρόοδος και στα δύο αυτά σημεία, καθώς, από τη μία, έχουμε μια ανάρτηση πολύ πιο «απορροφητική», για την οποία ενδεχομένως να πει κανείς ότι έχει χάσει κάτι σε σπορ χαρακτήρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, και, από την άλλη, μια πολύ αποτελεσματική ηχομόνωση και γενικότερα μια βελτίωση στον τομέα του λεγομένου NVH, του περιορισμού, δηλαδή, των δονήσεων και των κραδασμών, με αισθητό περιορισμό και του θορύβου κύλισης.
Χαλαρά σβέλτο
Το ενδιαφέρον είναι ότι το Kona της δοκιμής μας, παρ’όλο που έχει μια πιο «μαλακή» ανάρτηση, δείχνει να τα πηγαίνει μία χαρά με τον έλεγχο του όγκου και του βάρους του, με το τιμόνι να προσφέρει σωστή πληροφόρηση, επιτρέποντας στον οδηγό του να κινηθεί αν το θελήσει σχετικά σβέλτα, αλλά… χαλαρά! Δεν έχει σπορ αποχρώσεις η συμπεριφορά του – να το ξεκαθαρίσουμε αυτό–, δεν σε εμπνέει για κάτι παραπάνω (στον τομέα αυτό υπάρχουν ανταγωνιστές που τα καταφέρνουν καλύτερα), αλλά, εν πάση περιπτώσει, ο οδηγός δεν θα νιώσει παραπονεμένος στο κομμάτι αυτό που λέμε «αίσθηση». Όταν έρχεται, λοιπόν, η ώρα να στρίψεις, ανακαλύπτεις ότι παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει είναι σωστά ζυγισμένο, ενώ η αύξηση του μεταξονίου έχει βοηθήσει στην κατεύθυνση της βελτίωσης της ευστάθειας. Μπορείς, λοιπόν, να στρίβεις αξιοπρεπώς, ενώ όταν στον αυτοκινητόδρομο αποφασίσεις να πατήσεις το γκάζι λίγο παραπάνω, θα αντιληφθείς ότι το Kona ταξιδεύει σωστά. Για να δικαιώσει, δε, τον SUV χαρακτήρα του το νέο Hyundai προσφέρει στις επιλογές λειτουργίας “drive modes” του συστήματος κίνησης, εκτός από την από τις επιλογές ECO, NORMAL και SPORT, και μία επιλογή “SNOW”.
Ενδεχομένως, κάποιος να θεωρήσει ότι στο νέο μοντέλο έχει χαθεί κάπως η αίσθηση του «μπαμ» κατά την επιτάχυνση που χαρακτήριζε το προηγούμενο Kona, ωστόσο η αλήθεια είναι πως και εδώ υπάρχει πάντα η αφθονία της ισχύος που κολλάει την πλάτη σου στο κάθισμα όταν «σανιδώσεις» το γκάζι. Κάτι που είναι πιο έντονο αν έχεις επιλέξει τη λειτουργία “SPORT” στον επιλογέα προγράμματος κίνησης. Παραπονεμένος, λοιπόν, από το γκάζι σε καμία απολύτως περίπτωση δεν μένεις –218 PS είναι αυτοί–, όπως δεν μένεις, επίσης, παραπονεμένος όταν χρειαστεί να επιβραδύνεις, καθώς τα φρένα είναι και δυνατά, και προοδευτικά, και σταματούν το αυτοκίνητο με ασφάλεια.
Στο σημείο αυτό πρέπει να θυμίσουμε ότι και το καινούργιο ηλεκτρικό Kona, όπως και το προηγούμενο, είναι προσθιοκίνητα, δεν βασίζονται στην εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης E-GMP του Hyundai Group, οπότε διαθέτουν ό,τι καλό ή κακό συνεπάγεται μία πλατφόρμα που είναι σχεδιασμένη για κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στα μείον, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει μια τάση να σπινάρει με τέρμα γκάζι, η οποία, όμως, έχει μειωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Στα μείον και το ότι η εμπρός ανάρτηση αντιδρά κάπως βίαια αν οι εμπρός τροχοί συναντήσουν κάποια μεγάλη λακκούβα κατά την επιτάχυνση.
Εν κατακλείδι
Επιστρέφοντας το αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία, δεν μπορούμε να κρύψουμε ότι η συνολική εντύπωση που μας έμεινε από το ηλεκτρικό Kona ήταν θετικότατη. Βλέπετε, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο στο οποίο είναι φανερό ότι έχει δοθεί μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια, ένα εξαιρετικά πρακτικό και πολιτισμένο SUV, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που οδηγείται με ιδιαίτερη άνεση και προσφέρει ένα μεγάλο πλήθος από μικρές και μεγάλες ευκολίες που κάνουν την καθημερινότητά σου πιο εύκολη, όπως το σύστημα το οποίο σε ενημερώνει με ηχητικό και οπτικό σήμα αν στο φανάρι ξεκινήσει το όχημα που βρίσκεται εμπρός σου ή η εικόνα του εξωτερικού καθρέπτη που εμφανίζεται στο ταμπλώ όταν ανάβεις φλας. Προσθέστε την πρίζα για παροχή ρεύματος 220V στο πίσω κάθισμα και το πολύ καλό σύστημα κάμερας οπισθοπορείας/”bird view” που «καταργούν» το μειονέκτημα της αναπόφευκτα μειωμένης ορατότητας προς τα πίσω και μπορείτε ίσως να καταλάβετε ότι η περίπτωση του Kona είναι από αυτές στις οποίες δυσκολεύεσαι να βρεις ουσιαστικά μειονεκτήματα. Στα τελευταία θα κατατάσσαμε την τιμή του η οποία είναι κάπως αυξημένη. Ωστόσο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η τρέχουσα προσφορά της αντιπροσωπείας (-5.000 €) βελτιώνει την κατάσταση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA ELECTRIC 65 kWh 218PS 2024 TIMH €38.900 ΤΕΛΗ €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 160(218) ΡΟΠΗ Nm/rpm 225
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,8 sec, τελική 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16,6 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ.