Είναι αλήθεια πως στο παρελθόν, πολλές φορές οδηγώντας μοντέλα, εξαιρετικά μελετημένα και κατασκευασμένα, αναρωτηθήκαμε αν αυτό που οδηγήσαμε μπορεί στο μέλλον να γίνει ακόμα καλύτερο. Είναι πάλι κάτι στιγμές, όπως η δοκιμή της νέας 520d, που σκέφτεσαι πως εντέλει, ναι, υπάρχουν περιθώρια! Η 8η γενιά της 5 Series είναι γεγονός και εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική i5 ήρθε στα χέρια μας η 520d. Πρόκειται για την πετρελαιοκίνητη έκδοση με δίλιτρο κινητήρα και απόδοση 197 PS. Όσοι έχουν οδηγήσει τους προγόνους της γνωρίζουν πως πρόκειται για ένα μοντέλο στην γκάμα της μάρκας που συνδυάζει μοναδικά τους χώρους, τη χαρά στην οδήγηση με την τρομερή ευκολία (και οικονομία) στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Στο άκουσμα του κωδικού 520d, το πρώτο που σκεφτήκαμε ήταν να πάμε στον χάρτη της Ελλάδας και να ορίσουμε το μέρος όπου θα ταξιδεύαμε μαζί της. Έτσι και έγινε!
Οι πόρτες κλείνουν με έναν βαρύ χαρακτηριστικό ήχο και το ταξίδι ξεκινά με αρχικό προορισμό τα Καλάβρυτα. Πρόκειται για ένα ωραίο κοκτέιλ διαδρομών, μιας και περιλαμβάνει μπόλικη Εθνική οδό, αλλά και χορταστική φιδίσια ανηφορική διαδρομή. Εκεί, άλλωστε, είχε γίνει και η πανελλαδική παρουσίαση της BMW X3 πριν κάποια χρόνια, οπότε η διαδρομή έχει αρκετό άρωμα BMW!
Μεγάλωσε
Μόλις της αντικρίσεις, καταλαβαίνεις πως έχει μεγαλώσει. Σε σύγκριση με τη γενιά που αντικαθιστά είναι κατά 97 mm μακρύτερη, 32 mm φαρδύτερη και 36 mm ψηλότερη, ενώ αυξήθηκε κατά 20 mm το μεταξόνιο. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, είναι μόλις 19 mm μικρότερη σε μήκος, σε σύγκριση με την 5η γενιά της σειράς 7 που κυκλοφορούσε από το 2008 έως το 2015! Η αύξηση των διαστάσεων έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους, ενώ θα προσθέταμε πως οι σχεδιαστές έχουν κάνει τόσο καλή δουλειά, ώστε το αμάξωμα των 5 m να δείχνει εξαιρετικά κομψό.
Παραμένει, ωστόσο, μια γνήσια BMW 5 series, το οποίο σημαίνει πως συνδυάζει τις κλασικές αναλογίες με τη σπορ εικόνα στην οποία μας έχουν συνηθίσει οι Βαυαροί. Η σχεδίασή της είναι καθαρή, λιτή και ευρέως αποδεκτή, μιας και έχουν αποφευχθεί τολμηρά στοιχεία, όπως τα μεγάλα κάθετα νεφρά στη μάσκα που έχουμε συναντήσει σε άλλα μοντέλα της μάρκας. Θα λέγαμε, μάλιστα, πως πρόκειται για μία από τις πιο ισορροπημένες και γοητευτικές BMW της σύγχρονης εποχής. Ένα πολυτελές sedan που, όμως, δεν αποποιείται τις ρίζες του. Στο μοντέλο της δοκιμής μας την εικόνα κολακεύει το πακέτο εξοπλισμού Μ, που πάντα δίνει στα μοντέλα της μάρκας αυτό το κάτι παραπάνω σε εμφάνιση, αλλά και ουσία. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχε επιπρόσθετα η προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση Professional, αλλά και ζάντες ελαφρού κράματος Μ με διάμετρο 20 ΄΄ που ολοκλήρωναν το διακριτικό μεν, αλλά εντυπωσιακό δε ύφος της 520d.
Νέα ήθη
Στο εσωτερικό η διαφοροποίηση με το παρελθόν είναι πολύ έντονη. Βασικά, αν αφαιρέσεις το σήμα της BMW από το τιμόνι, σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει τα μοντέλα των προηγούμενων γενεών! Στόχος κατά τη σχεδίαση ήταν να μειωθούν οι φυσικοί διακόπτες, κάτι που επιτυγχάνεται μέσω της ψηφιοποίησης των λειτουργιών. Καρδιά της νέας φιλοσοφίας αποτελεί το BMW Curved Display που αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 12,3” και μια οθόνη ελέγχου 14,9”. Η ποιότητα των γραφικών, αλλά και οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι εντυπωσιακές. Στην πραγματικότητα, είναι λες και βρίσκεσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου… 10 χρόνια μετά! Το περιβάλλον απογειώνεται τη νύχτα, μιας και μπαίνει στο παιχνίδι ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που τρελαίνει τα παιδιά, αλλά αρέσει και στους μεγάλους. Στο πλαίσιο του μινιμαλισμού έχουν εξαφανιστεί και οι παραδοσιακοί αεραγωγοί. Νιώθεις τον αέρα να κυκλοφορεί και μόνο αν ακολουθήσεις την πορεία του με το χέρι συνειδητοποιείς από πού πηγάζει! Αυτή η μοντέρνα προσέγγιση απαιτεί, ωστόσο, κάποιο μικρό διάστημα προσαρμογής, ενώ θα θέλαμε κάποιοι διακόπτες (κυρίως του κλιματισμού) να έχουν και φυσική μορφή, μιας και πολλές φορές απαιτείται διαδικασία ώστε να πραγματοποιήσεις κάποια αλλαγή.
Τα νέας σχεδίασης σπορ καθίσματα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ η νέα σειρά 5 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει στάνταρ ένα πλήρως vegan εσωτερικό που περιλαμβάνει τις επιφάνειες των καθισμάτων, το ταμπλώ, τα πάνελ των θυρών, καθώς και το νέο τιμόνι με απτική ανάδραση. Οι χώροι αναμενόμενα είναι εξαιρετικοί για τους 5 τυχερούς επιβάτες, με αρκετό εσωτερικό φάρδος, αλλά και τις αποσκευές τους.
Τα diesel είναι ακόμα εδώ
Η 520d είναι η τρανή απόδειξη ότι οι κινητήρες ντήζελ έχουν ακόμα μέλλον. Με κυβισμό 1995 cc αποδίδει 197 PS και 400 Nm ροπής που εμφανίζεται ήδη από τις 1500 rpm. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να κινείσαι σβέλτα και οικονομικά χωρίς να πιέζεις μέχρι τα κόκκινα του στροφομέτρου. Στην πράξη εντυπωσιάζει και αυτό δεν είναι τυχαίο. Πίσω από το εξαιρετικό αποτέλεσμα κρύβεται πολυετής εμπειρία, αλλά και εξέλιξη. Tο δίλιτρο σύνολο επικουρείται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic Sport. Βελτιώσεις έχουν γίνει σε πολλά μηχανικά μέρη, μεταξύ άλλων: στο στροφαλοθάλαμο όπου χρησιμοποιούνται πιστόνια με μειωμένες τριβές, στο τούρμπο όπου έχει βελτιωμένη απόδοση, αλλά και στο σύστημα ψεκασμού.
Χιλιομετροφάγος πολυτελείας
Η διάθεσή σου έχει φτιάξει από τη στιγμή που την είδες. Συνεχίστηκε μόλις μπήκες μέσα και κορυφώνεται όταν την οδηγήσεις. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, ενώ το οδηγοκεντρικό προφίλ παραμένει. Ο κινητήρας έρχεται στη ζωή χωρίς να το καταλάβεις. Ξεχάστε ότι ξέρατε από κινητήρες ντήζελ του παρελθόντος. Οι κραδασμοί απουσιάζουν και μόνο υπό πλήρες φορτίο θα ακουστεί χωρίς, όμως, να ενοχλεί. Η ευελιξία είναι εντυπωσιακή για ένα sedan αυτού του μεγέθους και σε αυτό συμβάλλει η τετραδιεύθυνση που αποτελεί μέρος της προαιρετικής ανάρτησης Professional. Η απόσβεση είναι πολύ καλή, αν και σίγουρα θα βοηθούσαν ελαστικά με μεγαλύτερο προφίλ, που θα βρούμε στον κατάλογο της BMW σε συνδυασμό με μικρότερες από τις 20 ΄΄ ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.
Αφού, λοιπόν, περάσεις μια stress free εμπειρία μέσα στην πόλη, αναζητάς τις μπάρες των διοδίων, που θα ανοίξουν μπροστά σου για να ταξιδέψεις μακριά μαζί της. Εκεί πραγματικά ξεδιπλώνει όλες τις χάρες της. Η σταθερότητα είναι εξαιρετική και το επίπεδο θορύβου πολύ χαμηλό. Το πλαίσιο δείχνει πολύ στιβαρό και η ανάρτηση καταφέρνει να ελέγχει αποτελεσματικά το μεγάλο αμάξωμα. Από τη μεριά σας πρέπει να προσέχετε τις ενδείξεις του κοντέρ, γιατί είναι εύκολο να ξελογιαστείς και να περάσεις κατά πολύ το νόμιμο όριο! Ανεβαίνοντας τις στροφές προς το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων, στάθηκε με αξιώσεις στο ύψος των περιστάσεων. Μας εντυπωσίασε με την ισορροπία της (η κατανομή βάρους είναι 50:50 εμπρός-πίσω), με την πρόσφυσή της, αλλά και την ουδέτερη συμπεριφορά της. Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα (πλέον το μπουτόν απενεργοποίησης βρίσκεται βαθιά μέσα στα μενού της οθόνης πολυμέσων και όχι στην κεντρική κονσόλα) είναι εξαιρετικά φιλική. Εμείς, πάντως, από τη λίστα των extra θα επιλέγαμε και τις ενεργές αντιστρεπτικές, μιας και σε κάποιες περιπτώσεις –που, βέβαια, δεν έχουν να κάνουν τόσο με το προφίλ μιας λιμουζίνας αλλά με αυτό μιας BMW– θα θέλαμε πιο μαζεμένες κλίσεις στις στροφές. Χωρίς να σκεφτούμε την οικονομία, χωρίς να κινηθούμε πουθενά με γνώμονα την οικονομία, η 520d έκλεισε τη δοκιμή μας με μέση κατανάλωση 7,7 L/100 km, επίδοση εντυπωσιακή από κάθε άποψη.
Ποθητή, ακόμα και αν είσαι εργένης
Η 520d είναι πολύ απλά ένα άκρως ερωτεύσιμο πολυτελές sedan. Δεν πρέπει να έχεις μεγάλη οικογένεια για να την ποθείς. Γοητευτική εξωτερικά, μοντέρνα στο εσωτερικό και κυρίως ευχάριστη στην οδήγηση, είτε κινείσαι στην πόλη είτε ταξιδεύει εκτός με υψηλές ταχύτητες. Σε όλα αυτά τον ρόλο του παίζει ο κινητήρας πετρελαίου που χωρίς τυμπανοκρουσίες κάνει τη δουλειά του με εξαιρετικό τρόπο προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις με εντυπωσιακή οικονομία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 5 Sedan 520d 2024 TIMH €69.200 ΤΕΛΗ €98
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 142(197)/4.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.500-2.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,3 sec, τελική 233 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 140 g/km
ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.
ΚΑΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΕΡΑΓΩΓΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙΣ.