Η πρόσφατη βελτίωση που δέχθηκε το Peugeot 2008 δεν συμπεριλάμβανε μέχρι σήμερα οποιοδήποτε υβριδικό σύστημα κι αυτό συμβαίνει και τώρα σε τούτη την κορυφαία GT έκδοση του best-seller 2008. Μέχρι, λοιπόν, να έρθει η στιγμή των Volts, δοκιμάζουμε την καλύτερη και ακριβότερη έκδοση του 2008, η οποία κάνει ό,τι μπορεί σε επίπεδο εξοπλισμού για να αποτελέσει ένα σαγηνευτικό σύνολο.
Αν προσπεράσουμε το classy, αλλά μάλλον αδιάφορο λευκό του αμαξώματος, μένουμε στη νέα μάσκα με τις έγχρωμες ενθέσεις, τα νέα φώτα ημέρας και τη νέα ταξιθέτηση των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Είναι, βεβαίως, hi-tech το νέο σύνολο και φαίνεται. Όπως, επίσης, φαίνεται και η άριστη ποιότητα συναρμογής που βοήθησε την Peugeot να ανεβεί επίπεδο και να φλερτάρει με τα premium σύνολα αυτού του κόσμου. Η είσοδος (να πάρει, πάλι σκοντάψαμε στο υψηλό μαρσπιέ!) σε στρογγυλοκαθίζει σε ένα πανέμορφο και άριστης στήριξης κάθισμα, ενώ φαίνονται παντού τα πράσινο φλούο γαζιά στο τιμόνι, στο ταμπλώ και στα καθίσματα, ενέχυρο από τα χρώματα της Peugeot Sport Engineering.
To i-Cockpit με όλα τα κουσούρια του (δεν βλέπεις τα πάντα, αρκεί να χαμηλώσεις το πεπλατυσμένο τιμόνι) έχει 3D υλοποίηση πολύ όμορφη και ουσιώδη, που μαζί με την υπόλοιπη ψηφιακή οθόνη «δένει» σε ένα σύνολο μίνιμαλ απεικόνισης. Δίπλα της και στραμμένη προς τον οδηγό η μεγάλη οθόνη για τα πολυμέσα (δυσκολεύεται λίγο ο συνοδηγός να δει ή να ρυθμίσει στοιχεία των εξελληνισμένων μενού) και πιο κάτω χώροι, χώροι και πάλι χώροι για μικροπράγματα (μέχρι και τύπου αναλόγιο πορτάκι υπάρχει για να ακουμπήσεις το smartphone σου ως τρίτη οθόνη του ταμπλώ υπάρχει).
Όλα όμορφα τακτοποιημένα και μόνο τα αλά πιάνο κουμπιά για τον κλιματισμό έχουν πολύ οριζοντιωμένη θέση. Και οι θέσεις για τους πίσω είναι πολύ καλές, χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις για κεφάλια και γόνατα, ενώ και οι χώροι για αποσκευές είναι πολύ καλοί με υψηλό κάπως το κατώφλι.
Στα μηχανικά μέρη, όλα όσα ξέρουμε εδώ και καιρό υπάρχουν για μια ακόμα… δοκιμή. Τρικύλινδρο, ήσυχο, όμως, turbo μοτέρ στα 1,2 L με απόδοση 130 PS χωρίς κάποιο υβριδικό σχήμα (είπαμε, έρχεται) μαζί με το EAT8 αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (που θυμόμαστε ότι δεν διαθέτει πια κλασικό επιλογέα, αλλά ένα διακοπτικό μανετάκι στη βάση της κονσόλας) και μαζί τρία προγράμματα οδήγησης (Οικονομικό, Κανονικό και Σπορ) με ανάλογες ρυθμίσεις σε τιμόνι, κινητήρα και κιβώτιο. Από κοντά, βέβαια, και ο νυχτερινός φωτισμός που προσδίδει κάτι από hi-tech μεγάλων κατηγοριών.
Η οδήγηση του νέου 2008 είναι μια πολύ ραφιναριμένη διαδικασία. Είναι όσο θέλει διασκεδαστική, όσο πρέπει συγκρατημένη και όσο νιώθει άνετη. Θαρρείς και μπορεί και ενσωματώνει με πολλή μαεστρία στοιχεία του ανταγωνισμού στις σωστές αναλογίες. Έτσι, και να κινηθείς σβέλτα μπορείς σε άσφαλτο (με ελαστικά Goodyear EfficientGrip 2 διαστάσεων 215/55-R18), αλλά και άνετα και ελεγχόμενα σε χωμάτινο τερέν.
Σαφώς και πολλούς πόντους κερδίζει η αίσθηση στιβαρότητας που αποκομίζεις σε κάθε περίπτωση και, εντέλει, μόνον εάν θέλεις να είσαι σπιντάτος, θα δεις το Ford Puma να σε προσπερνά. Όμως, σε όλες τις επιμέρους ποιότητές του συμπεριλαμβανόμενου και του τομέα των συστημάτων ασφαλείας, το 2008 είναι απλώς κορυφαίο, αν και κορυφαία ακριβή είναι και η τιμή του, που αγγίζει τις 34.000 €, περισσότερα από τη βασική έκδοση του 3008 με μηχανικό κιβώτιο. Είναι εντέλει θέμα προτεραιοτήτων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 2008 1.2 Puretech 130 EAT8 GT 2024 TIMH €29.900 ΤΕΛΗ €85,12
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,4 sec, τελική 203 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ, ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ.