Test Drive: VOLVO XC60 Recharge T8 AWD PHEV - Δοκιμάζουμε το premium, σουηδικό SUV


Δεν προσφέρει μόνο την υπόσχεση των περίπου 80 χιλιομέτρων χωρίς βενζίνη, η plug in υβριδική πρόταση της Volvo, αλλά και ζηλευτές επιδόσεις «ντυμένες» με ένα αμάξωμα που χαρακτηρίζεται από τη γνωστή σκανδιναβική ποιότητα και αισθητική.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/1/2024

Τα 78 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης που υπόσχεται βάσει των εργαστηριακών μετρήσεων στον συνδυασμένο κύκλο δοκιμών WLTP το εντυπωσιακό από κάθε άποψη – και μεγέθους, και αισθητικής – σουηδικό αυτοκίνητο (τα οποία μάλιστα στον ευνοϊκότερο αστικό κύκλο μπορούν να φτάσουν τα 94) είναι μεν ένα υπαρκτό δέλεαρ, αλλά δεν νομίζουμε ότι είναι εκείνο που κατά κύριο λόγο θα οδηγήσει τον έχοντα την οικονομική δυνατότητα να ξεπεράσει το ψυχολογικό φράγμα των 70.000 ευρώ για να αποκτήσει το VOLVO XC60 Recharge T8 AWD plug-in hybrid. Και αυτό όχι γιατί τα 78 (και πολύ περισσότερο τα 94) χιλιόμετρα μηδενικών ρύπων είναι στην πράξη τουλάχιστον κατά 30% λιγότερα, κάτι που ισχύει λίγο πολύ για όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα της αγοράς, αλλά κυρίως επειδή το κομψό SUV της Volvo έχει και άλλα προσόντα να επιδείξει, τα οποία εντάσσονται σε αυτό που στη γλώσσα του marketing μπορεί να έχετε ακούσει να αποκαλείται “unique selling point” - USP.

Οικονομία και οικολογία ή μήπως επιδόσεις;

Και όσο και αν μπορεί να φαίνεται παράξενο για ένα αυτοκίνητο που προτάσσει τα οικολογικά του διαπιστευτήρια, ως χρυσή τομή μεταξύ των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEVs) και των «συμβατικών» αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το βασικότερο προσόν του μπορεί τελικά και να μην είναι η δυνατότητα κίνησης χωρίς κατανάλωση βενζίνης – κάτι που για τον κάτοχο ενός τόσο ακριβού, premium αυτοκινήτου ελάχιστη οικονομική σημασία έχει. Εξάλλου με τη μέση πραγματική κατανάλωση βενζίνης της δοκιμής να φτάνει τα 8,2 L/100km – αλλά να μπορεί εύκολα να πλησιάσει τα 10,0 L/100km αν το παρακάνεις με το «γλυκό» (όπως θα δούμε) γκάζι μάλλον η οικονομία δεν είναι το υπ’ αριθμόν ένα ζητούμενο κατά την αγορά του μεγάλου, μα κομψού, Volvo.

Πολύ σημαντικότερο προσόν για τον οδηγό του Volvo XC60 Recharge T8 AWD είναι μάλλον οι επιδόσεις, καθώς με μόλις 4,9 sec για τα γνωστά 0-100 km/h το σουηδικό SUV φαίνεται να κοντράρει στα ίσια τα περισσότερα καυτά GTi της αγοράς, με την μόνιμη τετρακίνηση να υποστηρίζει το ομαλό πέρασμα της αυξημένης συνδυασμένης ισχύος των 455 ίππων στην άσφαλτο – προσφέροντας παράλληλα τα γνωστά πλεονεκτήματα σε σχέση με την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες. Αξίζει δε να επισημάνουμε ότι πρόκειται για μία ηλεκτρική και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση – με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στον τομέα της βελτίωσης της πρόσφυσης – που επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα.

Κάτω από το εμπρός καπό αναπαύεται ο πολύ καλός δίλιτρος, άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενος και πλήρως αλουμινένιος βενζινοκινητήρας της σειράς D4 που αποδίδει 310 ίππους στις 6.000 rpm και αφήνει τη μέγιστη ροπή του (400 Nm) να ξεδιπλωθεί μεταξύ 3.000 και 4.800 rpm. Η συνεργασία του εν λόγω κινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα των 107 kW (146 PS) – και τη ροπή των 309 Nm - είναι αυτή που προσφέρει τις εντυπωσιακές επιταχύνσεις εν κινήσει, με την κατά κανόνα άμεση απόκριση στο γκάζι. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο από την πλευρά του κάνει καλά τη δουλειά του δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό για χειροκίνητες/σειριακές αλλαγές, όταν αυτός θα θελήσει να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο. Εννοείται ότι προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής προγράμματος λειτουργίας του συστήματος κίνησης, μεταξύ πλήρως ηλεκτρικής (Pure) λειτουργίας, υβριδικής (Hybrid), σπορ (Power), μόνιμης τετρακίνησης (Constant AWD), και κίνησης εκτός δρόμου (Off-road). Σημειώστε δε ότι ρυμουλκούμενο φορτίο φτάνει τα 2.250 κιλά.

Απρόσμενη πρακτικότητα

Δεν είναι όμως μόνο οι επιδόσεις που θα σε κάνουν να βρεθείς στο τιμόνι του Volvo της δοκιμής μας. Είναι και το συνολικό πακέτο χώρων/πρακτικότητας/εξοπλισμού το οποίο προσφέρει μεταφορικές δυνατότητες που είναι δύσκολο να βρείτε σε ανταγωνιστικά μοντέλα. Κατά κάποιον τρόπο το XC60 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί όχι μόνο SUV, αλλά και station wagon. Το πορτμπαγκάζ απλώς τεράστιο, ενδεχομένως τα 598 λίτρα που βλέπετε στα τεχνικά χαρακτηριστικά να μη λένε όλη την αλήθεια ενώ η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.395 λίτρα (αγγίζει σχεδόν 1,5 κυβικό μέτρο!).

Κάπως έτσι φτάνουμε να μιλάμε για ένα αυτοκίνητο όχι μόνο μεγάλου μεγέθους, αλλά και υψηλής πρακτικότητας – η οποία μάλιστα «ενισχύεται» από ένα ακόμα χαρακτηριστικό: την ευκολία οδήγησης που παραπέμπει σε μικρότερο αυτοκίνητο! Αν δεν το οδηγήσεις δεν μπορείς να το αντιληφθείς: το XC60 δείχνει εξαιρετικά ευέλικτο, χάρη στο γρήγορο τιμόνι του (κύκλος στροφής 11,4 μέτρα), ενώ η ανάρτηση που στην καθημερινότητα προσφέρει άνεση επιπέδου καταφέρνει να ελέγχει εξαιρετικά αποτελεσματικά τις κινήσεις των δύο τόνων που ζυγίζει το αμάξωμα. Εννοείται ότι πουθενά δεν αισθάνεσαι ανασφάλεια, το μεγάλο Volvo πατάει πολύ καλά στην άσφαλτο.

Προσθέστε σε όλα αυτά τη γνωστή ποιότητα και τη σκανδιναβική σχεδίαση – στοιχεία για τα οποία κάναμε λόγο και στην αρχή του κειμένου μας – και αρχίζει να διαμορφώνεται ένα άλλο USP, ένα άλλο κίνητρο για να αγοράσεις αυτό το Volvo. Που ως άξιο να φέρει το βαρύ σουηδικό σήμα δεν μπορεί να φέρει τίποτα λιγότερο από ένα πλήρες πακέτο των πιο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ενώ η στιβαρότητα που χαρακτηρίζει την κατασκευή του έρχεται να υπενθυμίσει την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει η Volvo στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Προσθέστε επίσης μια σειρά ψηφιακές ευκολίες όπως οι ενσωματωμένες υπηρεσίες Google που περιλαμβάνουν μια σειρά εφαρμογές, όπως το Google Assistant, το Google Maps και πολλές άλλες από το Google Play, απευθείας στο αυτοκίνητο – πρόκειται για μια πολύ χρήσιμη εξατομίκευση -, αλλά και τις απομακρυσμένες λειτουργίες εφαρμογής Volvo Cars.

Και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος οφείλουμε να επισημάνουμε ότι κάποια στιγμή η Volvo θα πρέπει να επανεξετάσει την εργονομία και το μενού της οθόνης αφής μέσω της οποίας ρυθμίζονται μια σειρά λειτουργίες του οχήματος. Όπως επίσης επανεξέταση θέλουν και κάποιες λειτουργίες του πίνακα οργάνων, αλλά και το ίδιο το smart key, με τις μικροσκοπικές ενδείξεις στα μικρά κουμπιά του.

Δια ταύτα

Προφανώς το Volvo XC60 Recharge T8 AWD δεν είναι αυτό που εκ πρώτης όψεως νομίζετε. Δεν είναι ένα οποιοδήποτε μεγάλο και πολυτελές SUV - είναι βέβαια ένα premium και ακριβό αυτοκίνητο, αλλά προσφέρει ταυτόχρονα και το προσόν της διαφοροποίησης από τα καθιερωμένα (βλ. γερμανικό «κατεστημένο»). Μια διαφοροποίηση που προκύπτει και από την αισθητική προσέγγιση, αλλά και από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μεγάλου Volvo, που τελικά δεν θα το αγοράζαμε τόσο επειδή είναι plug-in hybrid – δηλαδή «πράσινο» - αλλά περισσότερο επειδή είναι απίστευτα πρακτικό, ευκολοδήγητο και… «πυροβόλο». Υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι θα είχαμε και το αντίστοιχα μεγάλο γκαράζ…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC60 Recharge T8 AWD PHEV 2024   TIMH €73.174   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.969, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 455  ΡΟΠΗ Nm/rpm 709

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,3 L/100km, 30 g/km

VOLVO XC60 Recharge T8 AWD PHEV 2024

ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ/ΟΔΗΓΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ.