Η ανάγκη για επιβλητικά αυτοκίνητα με ψηλή θέση οδήγησης και πληθωρικό χαρακτήρα δεν είναι κάτι καινούργιο στην Ιστορία της αυτοκίνησης και κάπως έτσι γεννήθηκαν τα SUV, με την BMW σε αυτή την κατηγορία να έχει δημιουργήσει τη δική της παράδοση και μάλιστα με status symbol αυτοκίνητα, που προσδιορίζει ως SAV (Sport Activity Vehicles). Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά άλλωστε….
Η τεράστια αποδοχή από το αγοραστικό κοινό των SUV δημιούργησε μια πανσπερμία προτάσεων, ρουτινιάρικη σε κάποιες περιπτώσεις και πιο δημιουργική σε ελάχιστες, οι οποίες και ξεχώρισαν έστω και εάν επιδέχθηκαν μια κάποια αμφισβήτηση.
Αυτό ακριβώς συνέβη το 2008, όταν η BMW παρουσίαζε την Χ6, ουσιαστικά την σπορ εκδοχή της επιτυχημένης Χ5 με κουπεδίζων αμάξωμα και το πιο μυώδες παρουσιαστικό. Η απόφασή της αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί επιτυχημένη, κρίνοντας από τις πωλήσεις (500.000 οχήματα), αλλά και την διαφορά που κάνει στην κατηγορία, όπως άλλωστε και τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού που ακολούθησε…
Στο σήμερα, η Χ6 ακολουθεί τα ίδια γονιδιακά χαρακτηριστικά της υλοποίησής της με την Χ5, υποσχόμενη μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία, απευθυνόμενη σε ένα πιο ενθουσιώδες κοινό. Και πράγματι, έτσι ακριβώς είναι κρίνοντας από την ανανεωμένη (LCI) Χ6 xDrive30d, που όπως πολύ σωστά έχετε καταλάβει ενσωματώνει έναν δυνατό πετρελαιοκινητήρα και ένα αξιόπιστο σύστημα τετρακίνησης, έναν συνδυασμό που κανένα αυτοκίνητο της «νέας τάξης» (βλέπε ηλεκτρικά) δεν μπορεί να την ανταγωνισθεί σε ότι έχει να κάνει με την οδηγική αίσθηση και τις επιδόσεις. Ούτε κουβέντα να γίνεται για την αυτονομία, που μπορεί να πλησιάσει τα 1.000 km, αποδεικνύοντας πώς για τέτοιου τύπου αυτοκίνητα δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από έναν μοντέρνο Diesel, που όταν μάλιστα συνεπικουρείται από ένα - έστω και - mild hybrid σύστημα, όπως αυτή η έκδοση της Χ6, τότε τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα.
Οικονομία και επιδόσεις
Και ιδού τι λέει η γλώσσα των αριθμών για το μοτέρ των 3 L (6κύλινδρος σε σειρά, με ατσάλινα πιστόνια, δύο υπερσυμπιεστές και πτερύγιο μεταβλητής γεωμετρίας, νέο σύστημα common rail με έως και 12 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης με πίεση έως τα 2.500 bar), που συνδυάζεται με ένα 48V ήπιο υβριδικό σύνολο με ηλεκτροκινητήρα 12 PS ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης: Συνδυαστική κατανάλωση 7 lt/100 km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, όσο περίπου είναι και η δική μας μέτρηση σε μεικτή διαδρομή (7,4 lt/100 km). Και όλα αυτά για ένα θηρίο που το μήκος του αμαξώματος πλησιάζει τα 5 m (συνολικές διαστάσεις 4.960 X 2.004 X 1.700m) και το βάρος ξεπερνά τους 2 τόνους (2.295 kg). Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2 σύμφωνα πάντα με το πρότυπο WLTP είναι στα 184 gr/100 km και τηρουμένων των αναλογιών κρίνονται χαμηλές, όπως και η πλειονότητα των σύγχρονων ντήζελ συνόλων, αρκεί φυσικά να τηρούνται οι προδιαγραφές από τους κατόχους σε ότι έχει να κάνει με τη συντήρηση και την ποιότητα του καυσίμου…
Οδοστρωτήρας
Το μοτέρ δεν είναι εντυπωσιακό μόνον στο τομέα της περιβαλλοντικής απόδοσης, αλλά και τον επιδόσεων, καθώς καταφέρνει να κινήσει το βαρύ αμάξωμα με μεγάλη άνεση. Το τυποποιημένο 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 6,1 sec με την τελική ταχύτητα να ολοκληρώνεται στα 233 km/h, σχεδόν αβίαστα λόγω ευρωστίας ισχύος και ροπής.
Η συνδυαστική ισχύς πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα φθάνει τους 298 PS και τα 670 Nm, ενώ ο κινητήρας μεμονωμένα αποδίδει ισχύ 286 PS/4.000 rpm και 650 Nm/1.500-2.500 rpm.
Γίνεται αντιληπτό ότι αυτά τα επίπεδα της ροπής μόνον ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μπορεί να αποδώσει ή έστω ένας υψηλών επιδόσεων βενζινοκινητήρας, αλλά σε καμία περίπτωση σε αυτό το χαμηλό φάσμα περιστροφής…
Η εντυπωσιακή απόδοση δεν είναι το σημαντικότερο προσόν του κινητήρα, αλλά και ο ήχος που παράγει. Μια ωραία μπάσα χροιά που δεν θυμίσει κάτι από πετρελαιοκίνητο σύνολο, ούτε στις χαμηλές στροφές που είναι σχεδόν αθόρυβος.
Συνεισφορά, στην σπορ αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός έχει και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο (Steptronic) με την εξαιρετική κλιμάκωση, ταχύτητα απόκρισης και γενικότερη λειτουργία, έστω και εάν είναι ρυθμισμένο να λειτουργεί με μια ταχύτητα πάνω, προς όφελος της οικονομίας στην κατανάλωση.
xDrive: ένα σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης
Όπως προδίδει το πρόθεμα «xDrive» η Χ6 της δοκιμής είναι τετρακίνητη με αναλογία μετάδοσης 40% στους εμπρός τροχούς (διαστάσεις 275/40/21) και 60% στους πίσω (διαστάσεις 315/35/21) υπό κανονικές συνθήκες, έχοντας την ικανότητα μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αισθητήρων την μεταφορά 100% στον πίσω άξονα (για την μείωση των τριβών) ακόμη και σε έναν μόνο τροχό, εάν οι συνθήκες πρόσφυσης των επιβάλλουν. Στην πράξη το xDrive σύστημα τετρακίνησης μπορεί να διαχειρισθεί ιδανικά την ωμή δύναμη του πετρελαιοκινητήρα εξασφαλίζοντας κορυφαία πρόσφυση σε κάθε τύπο οδοστρώματος.
Είναι σαφές όμως ένα όχημα με αυτές τις διαστάσεις και βάρος αμαξώματος, αλλά και τύπο ελαστικών χρειάζεται προσοχή σε ολισθηρές επιφάνειες (χιόνι, πάγος). Στην καλή άσφαλτο ωστόσο, η X6 xDrive 30d είναι στην κυριολεξία ένα… τρένο πάνω σε ράγες και παρά τις μεγάλες διαστάσεις της θα στρίψει με άνεση σε μια διαδρομή με απαιτητικές στροφές, όπως οι φουρκέτες της Πάρνηθας που τη δοκιμάσαμε. Στον αυτοκινητόδρομο, εξυπακούεται πώς ταξιδεύει με άνεση και ευθύβολα (cx 0,31), με την αερανάρτηση και στους δύο άξονες (εμπρός αλουμινένια με διπλά ψαλίδια, πίσω 5 συνδέσμων) να ρυθμίζει ιδανικά την αναλογία απόσβεσης/κρατήματος.
Το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενισχύει το σύστημα διεύθυνσης (ηλεκτρική υποβοήθηση) που προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση, έχοντας την ικανότητα παράλληλα να «κρύψει» τον όγκο του οχήματος στην μανούβρες.
Ό,τι πληρώσεις παίρνεις
Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που δικαιολογεί στο 100% την φράση «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» και σε κάθε περίπτωση τα περισσότερα από €100.000 που κοστίζει (ανεξάρτητα εάν τα €30.000 είναι φόροι) είναι αιτιολογημένα. Δεν είναι μόνον οι επιδόσεις και η αίσθηση της οδήγησης που θα ενθουσιάσουν επιβάτες και οδηγό, αλλά και οι συνολική εμπειρία στο εσωτερικό, που ορίζει την έννοια ενός πραγματικά premium αυτοκινήτου από το οποίο δεν έχει γίνει καμία απολύτως έκπτωση. Υλικά κατασκευής από το πάνω ράφι, κορυφαία συναρμογή, υψηλή αισθητική και όλα αυτά αρμονικά διασυνδεμένα με σύγχρονες εφαρμογές σε θέματα άνεσης, ασφάλειας, ενημέρωσης και διασκέδασης. Φυσικά, η ψηφιοποίηση χαρακτηρίζει το ταμπλό της ανανεωμένης Χ6 με δύο μεγάλες κυρτές οθόνες να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με πριν, διαμέτρου 12,3 ινστών για τον πίνακα οργάνων και 14,9 ιντσών για την οθόνη αφής του συστήματος Infotainment, με εύχρηστη λειτουργία χάρη στο νέο λογισμικό (BMW OS 8.5), που προσφέρει και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay, Android Auto, κ.α.
Σε ότι αφορά τους χώρους, η ύπαρξη μεταξονίου 2.975 mm, δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, το ίδιο και η φαρδιά καμπίνα, επιτρέποντας τη φιλοξενία ακόμη και τριών επιβατών στο πίσω διαιρούμενο κατά 40/20/40 κάθισμα, που όμως θα έχουν λιγότερο ύψος για τα κεφάλια τους σε σχέση με τη Χ5 λόγω της επικλινούς κατάληξης της οροφής, που επίσης περιορίζει το άνοιγμα του χώρου των αποσκευών (580 lt, 70 λιγότερα από την Χ5).
Στα αξιοσημείωτα το σύστημα παραμετροποίησης της Χ6, που πραγματικά μεταλλάσσει την Χ6 από ένα λουσάτο SUV στην επιλογή Comfort, σε ένα δυναμικό SUV στο πρόγραμμα Sport, όπου η αερανάρτηση (συνδυαστικά με τα σκληραίνει και χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 10 mm, εξαλείφοντας τις κλίσεις στις στροφές, οι ηλεκτρικές αντιστρεπτικές εξισορροπούν με αντίρροπες δυνάμεις το αμάξωμα, το κιβώτιο ανταποκρίνεται ακαριαία και το σύστημα τετρακίνησης xDrive έχει πιο άμεση απόκριση εξασφαλίζοντας κορυφαία πρόσφυση. Να σημειωθεί εδώ πώς, το σύστημα της αερανάρτησης χαμηλώνει αυτόματα το πλαίσιο σε ταχύτητες άνω των 140 km/h, προς όφελος της αεροδυναμικής και της κατανάλωσης, ενώ για την προσπέλαση εμποδίων μπορεί επιλεκτικά να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 20 mm (από 216 mm) και σε ταχύτητες έως 35 km/h.
Συμπερασματικά,
η Χ6 xDrive 30d, αφορά ένα premium SUV που μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο την ευρωστία της δύναμης του προηγμένου 3-λιτρου πετρελαιοκινητήρα συνδυαστικά με το εξαιρετικό πλαίσιο προκειμένου να ικανοποιήσει την οδηγική λίμπιντο, χωρίς απαραίτητα να μπορεί να χαρακτηρισθεί ως το… GTi των SUV. Στα παραπάνω, προσθέστε και την τεράστια εμπειρία της BMW σε απαιτητικές κατασκευές, που δεν αφήνει κανένα περιθώρια αμφισβήτησης. Ένα executive όχημα με ελιτίστικο χαρακτήρα, που δικαιολογεί την Βαυαρική του καταγωγή και - γιατί όχι - και τα χρήματα που θα πρέπει να δαπανήσεις για να το αποκτήσεις…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X6 xDrive 30d 2024 2024 TIMH €108.300 ΤΕΛΗ €158,95
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 298/4.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 670/1500-2500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,1 sec, τελική 233 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,4 L/100km, 187 g/km
ΥΠΕΡ ΕΝΑ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ PREMIUM SUV ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΡΑ, Ο ΤΕΛΕΙΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
ΚΑΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΛΟΓΩ ΚΟΥΠΕ ΟΡΟΦΗΣ.