Test Drive: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο crossover διπλού καυσίμου


Αυτό είναι το τρομερό παιδί της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, το αυτοκίνητο που τερμάτισε στη δεύτερη θέση των πωλήσεων πίσω από το… Tesla Model Y. Και δεν είναι κάποιο ηλεκτρικό supercar αλλά το supermini της κάθε μέρας. Αυτό είναι το Dacia Sandero και μπράβο του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/5/2024

Το γνωρίζουμε, το έχουμε οδηγήσει αρκετές φορές κι έχοντας πουλήσει 217.244 στη Γηραία ήπειρο τους πρώτους 11 μήνες του 2023 και με αύξηση πωλήσεων κατά 19%, το Sandero ήταν, είναι (και μάλλον θα είναι) το απάγκιο πολλών υποψήφιων αγοραστών που θέλουν πολλά, δίνοντας λίγα και ταυτόχρονα το made in Europe best seller. Κι εδώ το οδηγούμε για μία ακόμη φορά στην έκδοση Stepway, την ωραία, την εκδρομική.  H εμφάνιση είναι ανανεωμένη εδώ και λίγο καιρό για όλη τη γκάμα της Dacia μιας και ο παλιός θυρεός έχει δώσει τη θέση του σ’ ένα πιο μίνιμαλ logo DC (από το Dacia.)

To αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η έκδοση Expression με αυτοκόλλητα στις πόρτες με το ανάλογο εφέ (και προστασία από γρατζουνιές) ενώ πλέον το Sandero μπαίνει και στην ελίτ έκδοση Extreme. Αυτή περιλαμβάνει πολλά αισθητικά και άλλα στοιχεία που προσδίδουν το κάτι παραπάνω χαρακτήρα του. Χρώμα αμαξώματος Cedar Green, μαύρη γυαλιστερή κεραία shark fin, μπρονζέ ονομασία στις μπάρες οροφής ενώ η ίδια απόχρωση αναλαμβάνει διακοσμητικό χαρακτήρα στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών και στα καπάκια της πλήμνης των τροχών,  καθώς και στο νέο «Dacia» στην πόρτα του πορτμπαγκάζ.

Ο crossover χαρακτήρας του, πάντως, είναι εμφανής όχι μόνο χάρη στις επενδύσεις και τις ποδιές αλλά και στο αυξημένο ύψος του από το έδαφος, το οποίο είναι στα 201 mm. Ταυτόχρονα, χάρη στο έξυπνο σύστημα που έχουν επινοήσει οι μηχανικοί της Dacia οι διαμήκεις μπάρες οροφής μετατρέπονται σε κάθετες για να δεχθούν μπαγκαζιέρα οροφής, βάσεις για ποδήλατα ή ό,τι άλλο μπορεί να προσαρμοστεί. Επιπρόσθετα, το μήκος των 4,08 m και το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων είναι μια εξαιρετική βάση για καλό στήσιμο του αυτοκινήτου και εξαιρετική ευρυχωρία.

Όντως αφού κάτσεις και δεις το ταμπλώ με τα σκληρά πλαστικά και την ανάγλυφη υφασμάτινη επένδυση σαν από εκδρομικό εξοπλισμό, θα διαπιστώσεις ότι οι χώροι εμπρός και πίσω είναι πληθωρικά δοσμένοι για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ και το πορτμπαγκάζ των 410 λίτρων είναι κάτι παραπάνω από κορυφαίο. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν, όχι, ίσως, όσους προσφέρουν με την επινοητικότητά τους οι Ιάπωνες, αλλά τα βασικά τουλάχιστον είναι εκεί μαζί με ένα πολύ πολύ πρακτικό προσθαφαιρούμενο stand για το κινητό, ψηλά στο ταμπλώ. Εκεί, δίπλα υπάρχει και το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8’’ με την κάπως ιδιότυπη εργονομία

Μηχανολογικά

Και το Sandero χτίζεται επάνω στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group επομένως μόνο καλοδεχούμενη είναι η συγγένειά του με το άριστο Renault Clio. Ο θαυμάσιος 1.0 TCe κινητήρας διπλού καυσίμου βρίσκεται και εδώ, κάτω από καπό, με την τρικύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη λειτουργία του, να καταναλώνει υγραέριο ή βενζίνη αποδίδοντας διαφορετικά ανάλογα με το καύσιμο. Έτσι, με υγραέριο η μέγιστη ισχύς του είναι 100 PS/4.600-5.000 rpm, και η ροπή αγγίζει τα 170 Nm/2.000-3.500 rpm, ενώ με την αμόλυβδη βενζίνη, η ισχύς αγγίζει τους 91 PS/4.800-5.000 rpm και η ροπή τα 160 Nm/2.000-3.750 rpm.

Το αυτοκίνητο πατά στα εξαιρετικά για ασφάλτινες διαδρομές Continental EcoContact6 205/60-R16 και η κατανάλωση με LPG μπορεί να φτάσει τα 8,0 έως 9,0 L/100 km ενώ με βενζίνη τα 6,6 L/100 km. Το αυτοκίνητο δεν κρύβει τη… γαλλική καταγωγή του, όντας πολύ άνετο και συνάμα αρκούντως νευρικό στο πάτημα του γκαζιού καθώς στροφάρει με επάρκεια χωρίς το πρόγραμμα Eco. Οι δε ρεπρίζ 80-120 km/h με 4η, 5η και 6η είναι στα 10, 13,9 και 20,6 sec αντίστοιχα ενώ με βενζίνη το αυτοκίνητο είναι βραδύτερο. Με το Eco ενεργοποιημένο, όλα είναι πιο ήσυχα και απλά με περιορισμό της μέγιστης ροπής και χρησιμοποιείτε τον θετικό σε αίσθηση επιλογέα των 6 σχέσεων για τα βασικά χωρίς να χρειάζεται να κάνετε χρονομετρημένα.

Ταυτόχρονα, το Sandero μπορεί και ταξιδεύει ακόμη και πάνω από τα νόμιμα όρια αυτοκινητοδρόμου χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη ενόχληση τόσο αεροδυναμική όσο και κύλισης. Κλίσεις θα πάρει αλλά δεν θα τρομάξει καθώς κρατά παντού ενώ τόσο η απόσταση του πατώματος από το έδαφος όσο και αυτή η ενδοτική ανάρτηση γίνονται ο απόλυτος σύμμαχος σε κακή άσφαλτο ή μέτρια κακό ανάγλυφο εκτός ασφάλτου.

Τι λείπει; Τα προηγμένα συστήματα διόρθωσης πορείας και ελέγχου που βρίσκει κανείς σε πολύ ακριβότερα μοντέλα και αυτή η μια κάποια αναβάθμιση στην αντιληπτή ποιότητα του εσωτερικού. Πταίσματα όλα τούτα, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί με πολύ χαμηλό κόστος, ελέω υγραερίου, και με τιμή που ξεκινά από τα 19.270 ευρώ ενώ έχει και μηδενικά τέλη. Αν θέλετε ακόμη φθηνότερο υπάρχει και το απλό Sandero βενζίνης με τιμή από 18.540 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA SANDERO STEPWAY 1.0 TCe 100 LPG 2024   TIMH €19.270   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη βενζίνη, LPG

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 67(91)/4.800-5.000 // 74(100)/4.600-5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 160/2.100-3.750 // 170/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,9 sec, τελική 177 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7 l/100 km, 115 g/km

DACIA SANDERO STEPWAY 1.0 TCe 100 LPG 2024

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, VALUE FOR MONEY, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΠΛΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ LPG, ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΧΛΟΥ ΤΑΧΥΤΉΤΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΟΛΛΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ADAS.