Σε κάθε κατηγορία υπάρχουν τα μοντέλα που την ορίζουν. Εκείνα που την έχουν σημαδέψει με την πορεία τους και εκείνα που πάντα αποτελούν το μέτρο σύγκρισης. Στην κατηγορία των supermini το Clio είναι ένα από αυτά. Από το 1990 που παρουσιάστηκε η 1η γενιά μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί 16 εκ. Clio μοιρασμένα σε 5 συνολικά γενιές. Χιλιάδες νέοι και νέες έκαναν πίσω από το τιμόνι τους τα πρώτα τους χιλιόμετρα στους δρόμους, σε πολλές περιπτώσεις έπαιξε τον ρόλο του δεύτερου αυτοκινήτου μιας οικογένειας καλύπτοντας ανάγκες από το super market μέχρι μικρές εκδρομές.
Οι Γάλλοι όμως ποτέ δεν έβαλαν στο περιθώριο την χαρά της οδήγησης, είτε μέσα από απλές-κοινές εκδόσεις είτε μέσα από εκδόσεις που άφησαν ιστορία με τις ικανότητές τους όπως τα Clio Williams ή οι μεταγενέστερες εκδόσεις των Clio Sport. Η αλήθεια είναι πως ο δυναμισμός ήταν και παραμένει κομμάτι του χαρακτήρα του Clio και στη νέα γενιά θα λέγαμε πως είναι ακόμα πιο αναβαθμισμένος. Δείτε για παράδειγμα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Δεν πρόκειται για κάποια έκδοση του τμήματος της Renault Sport, μήτε κρύβει κάτω από το καπό του 200 άλογα. Δεν σκοπεύει να τσιγκλήσει τα αισθητήρια έναν αγωνιζόμενο έχει όμως το κάτι παραπάνω. Αυτό το κάτι που σου κεντρίζει το βλέμμα αλλά και την επιθυμία για οδήγηση, ίσως μάλιστα περισσότερο από κάθε άλλη «ταπεινή» έκδοση Clio του παρελθόντος.
Nouvelle Vague
Σύμφωνα με την Renault το νέο Clio υιοθέτει την σχεδιαστική γλώσσα “Nouvelle Vague”. Επιπρόσθετα παραμένει αναγνωρίσιμο ως ένας συνεχιστής της οικογένειας Clio ακολουθώντας την εξελικτική λογική στη σχεδίαση κάτι που μας αρέσει με δεδομένο ότι και η προηγούμενη γενιά ήταν πετυχημένη σχεδιαστικά. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην εικόνα του Clio παίζει το εμπρός μέρος. Εκεί την παράσταση κλέβει η νέα φωτιστική υπογραφή η οποία μάλιστα εμπνέεται από το νέο λογότυπο της μάρκας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα LED φώτα ημέρας στις δυο άκρες που σχηματίζουν το πάνω μέρος του ρόμβου. Την επιθετικότητα τονίζουν τα λεπτότερα full-LED κύρια φώτα που αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις. Το εντυπωσιακό φωτιστικό σύνολο δένει μια νέα φαρδύτερη κυψελωτή μάσκα. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι λιγότερες με τον νέο προφυλακτήρα αλλά και τα πίσω φωτιστικά που πλέον είναι διαυγή.
Ποιότητα και τεχνολογία
Είναι δύσκολο να μεταφέρεις την όμορφη αίσθηση που έχεις καθισμένος στο εσωτερικό του νέου Clio. Ένα μοναδικό blend άνεσης και τεχνολογίας σε ένα σαλόνι που σε αγκαλιάζει χωρίς από την άλλη να σε πνίγει. Χαίρεσαι να βρίσκεσαι μέσα στο Clio και αυτό είναι ένα πολύτιμο στοιχείο στην συμβίωση με ένα αυτοκίνητο. Σίγουρα τον ρόλο τους παίζουν τα πιο ευγενή και βιώσιμα υλικά αλλά και η συνολική αναβάθμιση στην ποιότητα. Για παράδειγμα τα καθίσματα της έκδοσης Techno (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), το ταμπλώ και τα πάνελ των θυρών έχουν επενδυθεί με ένα εξελιγμένο βιώσιμο και οικολογικό ύφασμα που αποτελείται κατά 60% από ίνες TENCEL, δηλαδή μια βιολογική σύνθεση κυτταρικών ινών που κατασκευάζεται από τον όμιλο Lenzing. Πέρα από τα υλικά, τα καθίσματα μας κέρδισαν με τη στήριξή τους αλλά και με την άνεση που προσφέρουν στο σώμα των επιβατών. Είναι όμως και η τοποθέτησή τους αναφορικά με το ταμπλώ πολύ πετυχημένη.
Όλα βρίσκονται γύρω σου σε απόσταση βολής. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι ψηλά και κοντά στο δεξί χέρι. Το τιμόνι έχει σωστό ύψος ενώ πετυχημένη είναι και η θέση της οθόνης πολυμέσων. Η τελευταία έχει διαγώνιο 9,3” ενώ και η συνδεσιμότητα είναι αναβαθμισμένη καθώς πλέον παρέχεται η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης smartphone για προβολή της οθόνης του σε αυτή του συστήματος πολυμέσων. Θα θέλαμε ένα φυσικό διακόπτη για την ρύθμιση της έντασης του ήχου αλλά από την άλλη βρίσκουμε πολύ πρακτικό το χειριστήριο για την ρύθμιση του ήχου δεξιά και πίσω από το τιμόνι. Είναι μια λύση που η Renault ακολουθεί πάνω από 20 χρόνια και αποδεικνύεται πολύ πιο πρακτική από τους «εντυπωσιακούς» διακόπτες αφής που άλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν.
Σε όλες τις εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και κυμαίνεται από 7 έως 10”. Στην πράξη είναι ευανάγνωστος με όμορφα γραφικά και αρκετή πληροφορία, εύστοχα κατανεμημένη. Ακόμα και ποσοστό ροπής και ισχύος υπάρχει στην δεξιά πλευρά! Αναφορικά με τα υλικά στην πλειοψηφία τους είναι πολύ καλής ποιότητας ωστόσο θα θέλαμε μαλακά πλαστικά και στο πάνω μέρος των θυρών. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους επιβάτες όπως αντίστοιχα και ο χώρος αποσκευών που δεν επηρεάζεται από την ύπαρξη διπλού καυσίμου της έκδοσης δοκιμής μας, μιας και το ρεζερβουάρ του LPG (32 λίτρα) καταλαμβάνει τον χώρο της ρεζέρβας. Το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει επηρεαστεί ελάχιστα σε χωρητικότητα αφού από 42 L, που έχουν οι υπόλοιπες εκδόσεις, έπεσε στα 39 L.
Λύση για κάθε ανάγκη
Η Renault ενστερνιζόμενη τις διαφορετικές ανάγκες που έχει πλέον το κοινό, προσφέρει μια μεγάλη γκάμα κινητήριων συνόλων με ποικιλία πηγών ενέργειας. Από έκδοση full hybrid, πετρελαιοκίνητο, βενζινοκίνητο αλλά και την έκδοση της δοκιμής μας που καταναλώνει βενζίνη/LPG. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου μας βρίσκεται ένα τρικύλινδρο σύνολο με μικρό κυβισμό (999 cc) που όμως κολακεύεται από την ύπαρξη ενός turbo.
Το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι τοποθετημένο στη γραμμή παραγωγής του μοντέλου κάτι που συνεπάγεται εργοστασιακού επιπέδου συναρμολόγηση και λειτουργία. Στην πράξη βελτιώνει την απόδοση (100 PS απόδοση με LPG και 90 PS με βενζίνη), ενώ μειώνει την κατανάλωση και περιορίζει τις εκπομπές του CO2 (8% λιγότερο CO2 από έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης). Με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει σχεδόν 1.000 km συνολικά, επίδοση πραγματικά εξαιρετική που αραιώνει δραστικά τις επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμου. Στα χέρια μας πετύχαμε μέση κατανάλωση 9 L/100km με LPG και 7 L/100 km με βενζίνη.
Καλύτερο από όσο νομίζεις
Η αλήθεια είναι πως το νέο Clio κατάφερε να μας εντυπωσιάσει στην πράξη. Εν αρχή είναι η «αφράτη» αίσθηση στον δρόμο. Σε αντίθεση με τους γερμανικής προέλευσης αντιπάλους που είναι κάπως πιο αποστειρωμένοι το Clio έχει χαρακτήρα στο δρόμο. Όπως πολύ σοφά παρατήρησε συνάδελφος είναι η διαφορά μεταξύ ενός γαλλικού κρουασάν βουτύρου και ενός γερμανικού μπρέτσελ! Το πρώτο που σε εντυπωσιάζει είναι η λειτουργία της ανάρτησης. Κρατά μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος (με κάποια σπορτίφ στοιχεία) που δύσκολα βρίσκεις στην κατηγορία. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά άκαμπτο ενώ το σύστημα διεύθυνσης διακρίνεται για την σαφήνεια αλλά και την αμεσότητα του. Με το Clio ουσιαστικά κάνεις τα πάντα πολύ καλά. Στην πόλη βοηθούν οι μικρές διαστάσεις και η αυξημένη ευελιξία. Στον ανοικτό δρόμο σε κερδίζει η μόνωση και το μεγάλο αίσθημα ασφάλειας. Τέλος, σε στριφτερές διαδρομές υπό πίεση, οι κλίσεις είναι μικρές ενώ το χαμηλό βάρος κάνει το Clio εξαιρετικά άμεσο.
Στην πολύ καλή συνολική εικόνα τον ρόλο του παίζει και ο κινητήρας. Μπορεί τα 100 άλογα να μην δείχνουν πολλά αλλά η πολύ καλή απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές δίνουν την αίσθηση ενός πολύ πιο δυνατού μοντέλου που «καθαρίζει» την παρτίδα χωρίς να πρέπει να το ξεζουμίσεις. Αν το ζητήσεις θα τραβήξει δυνατά μέχρι και τις σχεδόν 6.300 rpm αλλά σύντομα καταλαβαίνεις ότι δεν είναι κάτι αναγκαίο. Το κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και είναι εύχρηστο αν και θα θέλαμε λιγότερο χαλαρή αίσθηση. Τέλος, τα φρένα αποδείχθηκαν επαρκή αν και για ψυχολογικούς λόγους θα προτιμούσαμε στον πίσω άξονα να υπάρχουν δίσκοι.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο
Η θαυμάσια πορεία του Clio στην αγορά δεν είναι τυχαία. Οι Γάλλοι είναι σπεσιαλίστες στα super mini και το νέο Clio δεν αποτελεί εξαίρεση. Έχει πολύ ελκυστική σχεδίαση με χαρακτήρα μέσα και έξω και πλέον εφοδιάζεται με ακόμα πιο σύγχρονες τεχνολογίες. Είναι όμως αυτή η «αφράτη» αίσθηση στον δρόμο που τελικά κλέβει την παράσταση και που το τοποθετεί ψηλά στην καρδιά μας. Την εικόνα συμπληρώνει ιδανικά ο κινητήρας διπλού καυσίμου που αποδεικνύεται ψυχωμένος, πολιτισμένος και οικονομικός, δίνοντας ταυτόχρονα μια πολύ καλή λύση στο κοινό που δίνει βαρύτητα στην οικονομική μετακίνηση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO TCe 100 LPG 2023 TIMH €21.870 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη βενζίνη, LPG
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74(100)/4.600 ΡΟΠΗ Nm/rpm 170/2.000-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,8 sec, τελική 174 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 l/100 km, 109 g/km
ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ, ΧΑΛΑΡΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.