Test Drive: Volkswagen Golf GTD 200 PS - Δοκιμάζουμε το παντοδύναμο μικρομεσαίο diesel


Κάπου ανάμεσα σε υβριδικά, ηλεκτρικά και εναλλακτικά, υπάρχουν ακόμα μερικά αυτοκίνητα για… μερακλήδες της οδήγησης. Οδηγούμε ένα από αυτά και θυμόμαστε τι σημαίνει ροπή από το…ρελαντί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/12/2023

Λίγο πριν τη δύση τους (τουλάχιστον έτσι φαίνεται) τα diesel είναι για πολλούς –ακόμα- μονόδρομος αν αποζητούν χαμηλή κατανάλωση, απόδοση και ζωντανή λειτουργία χωρίς να φτάνουν ποτέ στους κόφτες. Κι εκεί, μέσα στο «είδος υπό εξαφάνιση» υπάρχει ένα μοντέλο που πάει κόντρα σε όλα με αυθεντικό σπορ DNA. Ο λόγος για το Golf GTD με τα δύο πρώτα γράμματα του κωδικού του να παραπέμπουν στο πιο διάσημο Grad Tourer ever, αλλά που το D υπεν-θυμίζει την πετρελαιοκίνητη φύση ενός σπουδαίου γερμανικού μικρομεσαίου hatchback που εδώ έρχεται με «μόνο» 200 PS (τη στιγμή που τo plug-in GTE και το GTI αποδίδουν 245 PS) αλλά και ροπή στα 400 Nm που φτάνει και περισσεύει για πολλά πράγματα.

Πριν ασχοληθούμε με αυτά ας σταθούμε στον διακριτικό χαρακτήρα του μοντέλου σε ό,τι αφορά την αισθητική. Τόσο μάλιστα που στο παστέλ γκρι χρώμα περνά σαν… μαχητικό stealth δίπλα σου. Διακρίνονται άμεσα τα στοιχεία ενός Golf με τις δωρικές του αναλογίες, τα φωτιστικά και η λεντοταινία εμπρός, οι όμορφες 19άρες ζάντες, (βάλτε και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων) ενώ πίσω μόνο μια διπλή απόληξη εξάτμισης και μια υποψία από πτέρυγα και καθόλου από διαχύτη σου θυμίζουν ότι εδώ υπάρχει ένα σπορ μοντέλο.

Στο εσωτερικό

Κάτι καταλαβαίνεις από την παράδοση της Volkswagen βλέποντας τα παραδοσιακά καρώ καθίσματα, κληρονομιά GT που και εδώ έρχονται σε πανέμορφης υλοποίησης και άριστης στήριξης καθίσματα, σε ένα full ψηφιοποιημένο περιβάλλον. Αυτό απαρτίζεται από δύο οθόνες υπό το σχήμα Innovision Cockpit. Παραμετροποιείται σε εμφάνιση και έχει πληθώρα πληροφοριών στα ελληνικά και με ευκρινείς γραμματοσειρές.

Η ποιότητα εδώ, συμβαδίζει με την πρακτικότητα για καθημερινή χρήση χωρίς σκοτούρες. Και οι χώροι για 5 ενήλικες είναι άφθονοι και οι χώροι για μικροαντικείμενα επαρκείς και το πορτμπαγκάζ τυπικό στα 374 λίτρα (άλλωστε, δεν υπάρχουν μπαταρίες εδώ!). Η θέση οδήγησης είναι λίγο… ξενέρωτη αν αναλογιστεί κανείς ότι τα πεντάλ είναι δύο (αφού δεν υπάρχει συμπλέκτης) και ο επιλογέας αυτός ενός αυτόματου διπλοσύμπλεκτου σε μορφή διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Έχουμε λοιπόν ένα παχιάς στεφάνης flat bottom τιμόνι με… ανέραστης αισθητικής paddles για τις αλλαγές των 7 σχέσεων και όλα τα υπόλοιπα αναλαμβάνουν τα κυβικά και η μικροηλεκτρονική.

Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB γνωστή για τα άριστα δομικά της χαρακτηριστικά με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το GTD φορά έναν τετρακύλινδρο δίλιτρο diesel κινητήρα ο οποίος, όπως προαναφέραμε, φέρνει στο δρόμο 200 ίππους με τους εμπρός τροχούς του από τις 3.000 rpm και τα 400 Nm διατίθενται από τις 1.750-3.000 rpm.

Turbo μεταβλητής γεωμετρίας, και σύστημα διπλού καταλυτικού μετατροπέα φροντίζουν για το «πριν» και το «μετά» έτσι ώστε να είναι όλα ρυθμισμένα για απόδοση αλλά και φροντίδα στο περιβάλλον (Εκπομπή CO2 137 g/km). Εννοείται ότι υπάρχουν προγράμματα παραμετροποίησης (τα γνωστά προγράμματα Eco, Comfort, Sport και Individual) τόσο της απόδοσης του κινητήρα και της αίσθησης του τιμονιού όσο και της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης η οποία μάλιστα δύναται να ρυθμιστεί σε 15 επίπεδα σκληρότητας.

Οδηγώντας

Βλέπεις τα Bridgestone Potenza S005 διαστάσεων 235/35-R19 και… σκιάζεσαι για το πόσο πολιτισμένο μπορεί να είναι τούτο το Golf. Ε, λοιπόν είναι. Μια χαρά σε κινεί στην καθημερινότητά σου με άνεση που προσφέρει το σετάρισμα των αναρτήσεων και άνεση στην… τσέπη με μέση κατανάλωση λίγο πριν τα 8 L/100 km. Είναι και ήσυχο αν το επιθυμείς, κάτι που δε συνάδει με τα… γραμματάκια GT εκεί πίσω. Κι από την άλλη, μπείτε σe Sport mode και όλα μεταμορφώνονται (μαζί και ο συνθετικός ήχος κινητήρα που προσπαθεί να φτιάξει ατμόσφαιρα). Με εξαίρεση ένα μικρό κόμπιασμα στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, ακολούθως όλα γίνονται σπορ κανονικά (0-100 km/h σε 7,1 sec, τελική 245 km/h). Στρίβει απόλυτα προβλέψιμα και ελεγχόμενα παρότι μερικές φορές η υποστροφή θα εμφανιστεί λίγο πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, αλλά, και πάλι, αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά να σε φέρουν στα… ίσια. Εκεί που πραγματικά «κεντάει» το Golf GTD είναι σε ορεινές διαδρομές με ανοιχτές καμπές που τις  «σιδερώνει» με χαρακτηριστική ευκολία, έχοντας τη ροπή που λέγαμε να σε πάει από καμπή σε καμπή χωρίς καν να αλλάξεις σχέση. Διασκέδαση!

Για κατασταλαγμένους

Το Golf GTD θα μας κρατά για καιρό ακόμη συντροφιά. Μην το αγνοήσετε αν θέλετε ροπή, αυτονομία και χαμηλό κόστος χρήσης (μόνο τα diesel πετυχαίνουν και τα τρία αυτά προαπαιτούμενα). Με τιμή που έχει πάρει την ανιούσα για τα καλά, απευθύνεται σε κατασταλαγμένους οδηγούς που ξέρουν τι θέλουν, αποκτώντας ένα αυτοκίνητο σύμβολο και με πολύ πλούσια «προίκα».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Golf GTD 200PS DSG 2023   TIMH €46.900   ΤΕΛΗ €87,04

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 147(200)/  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,1 sec, τελική 245 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 136 g/km

VOLKSWAGEN Golf GTD 200PS DSG 2023

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ.