Test Drive: Mercedes-Benz B200 MHEV - Δοκιμάζουμε το premium υβριδικό πολυχρηστικό


Δεν είναι το μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο μπορείς να χαρακτηρίσεις πρακτικό, η ανανεωμένη Mercedes B 200, είναι, όμως, αναμφισβήτητα ένα μοντέλο που συνδυάζει το παραπάνω χαρακτηριστικό με την πολυτέλεια, την ποιότητα κατασκευής και – γιατί όχι– το κύρος που χαρακτηρίζει μία εταιρεία σαν τη Mercedes…

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/11/2023

Αν μπείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της Mercedes στην Ελλάδα, ενδεχομένως θα εκπλαγείτε όταν δείτε ότι η B 200 κατατάσσεται στα… hatchback μοντέλα της εταιρείας! Η αλήθεια είναι ότι βλέποντάς την, το πρώτο πράγμα στο οποίο πηγαίνει το μυαλό σου είναι τα πάλαι ποτέ δημοφιλή ενός όγκου/πολυμορφικά οχήματα, που έγιναν γνωστά ως MPV. Η Β-Class, λοιπόν, παραπέμπει με τον τρόπο της σε αυτό που πολλοί θα χαρακτήριζαν βαν, επιβατικό έστω. Είναι κάτι ιδιαίτερο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, καθώς δεν είναι ούτε «λιμουζίνα» ούτε SUV, είναι δε ταυτοχρόνως και διακριτικό – και αυτός είναι ένας πολύ καλός λόγος να το συμπαθήσεις με… την πρώτη ματιά!

Κάτι διαφορετικό

Όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού, καταλαβαίνεις πολύ γρήγορα ότι έχεις να κάνεις με κάτι ολότελα διαφορετικό από την A 200 με την οποία το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μοιράζεται ουκ ολίγα μηχανικά μέρη. Κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην «ψηλή» θέση οδήγησης και στα αντίστοιχα «ψηλά» καθίσματα στο οποία κάθονται οι επιβάτες. Δεν είναι SUV, όμως προσφέρει αυτή την ευχάριστη αφ’ υψηλού θεά που δεν βρίσκεις σε ένα κοινό, «ασφάλτινο» ΙΧ. Και το ενδιαφέρον είναι ότι το ύψος δεν ωφελεί μόνο τη, θέα αλλά και την είσοδο και έξοδο των επιβατών – το ύψος, επίσης, είναι αυτό που καθιστά ένα τέτοιο αυτοκίνητο ιδιαίτερα κατάλληλο για μία οικογένεια με πολύ μικρά παιδιά!

Στο εσωτερικό απολαμβάνει κανείς, αφενός, την υψηλή τεχνολογία, που κάνει την παρουσία της αισθητή χάρη και στις δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης 10,25’’ και, αφετέρου, την πρακτικότητα της χωροταξικής διαμόρφωσης: έχουμε μία πολύ βολική κονσόλα, μεγάλες θήκες στις πόρτες, αλλά και κάτι πολύ σημαντικό τον άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών και είναι οι χώροι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Β 200.

Στον δρόμο, τώρα, αντιλαμβάνεσαι ότι ο χαρακτηρισμός Sport Tourer, τον οποίο, επίσης, θα βρουν επισκέπτες της ιστοσελίδας της Mercedes, δεν είναι καθόλου μα καθόλου υπερβολικός:

η ανάρτηση που στην καθημερινότητά ενδεχομένως θα τη βρεις λίγο πιο σφιχτή από όσο θα ήθελες, χωρίς, όμως, να είναι και κουραστική, δίνει εξαιρετικά δείγματα γραφής, όταν έρθει η ώρα να στρίψεις, με υψηλού επιπέδου κράτημα.

Και αυτό σίγουρα είναι κάτι που δεν περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που μοιάζει με βαν. Εννοείται ότι και στον αυτοκινητόδρομο δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινηθεί με ψηλές ταχύτητες προσφέροντας ευστάθεια που εμπνέει εμπιστοσύνη. 

Υπεράνω κριτικής είναι οι επιδόσεις – και πέρα από αυτά που βλέπετε στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών, τα οποία είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων του κινητήρα των 163 PS. 

O οποίος συνεπικουρείται σε διάφορες φάσεις της κίνησης του οχήματος από την 48V μίζα/γεννήτρια “RSG” με άλλους 14 PS και συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-DCT, το οποίο σε κάνει να ξεχνάς οποιαδήποτε σκέψη για τις χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων τις οποίες μπορείς να κάνεις με τα χειριστήρια (puddles) στο τιμόνι.

Μας άρεσε

Η αλήθεια είναι ότι μας άρεσε η B 200 και λόγω του χαρακτήρα της και λόγω των δυνατοτήτων της – δεν μας άρεσε η υιοθέτηση του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού, το οποίο κατά την ταπεινή μας γνώμη είναι υποδεέστερο σε χρηστικότητα σε σχέση με το προ face lift μοντέλο, δεν μας άρεσαν και κάποιες μικροελλείψεις στον πλούσιο high tech εξοπλισμό της (θα θέλαμε να υπάρχει από τη βασική έκδοση και ένα smart cruise control), δεν μας άρεσαν και κάποιες εργονομικές ατέλειες (όπως η θέση του διακόπτη των “alarm”). Όμως, ακόμα και έτσι, η Mercedes B 200 δεν παύει να είναι ένα από τα πιο «αποτελεσματικά» αυτοκίνητα της αγοράς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ B-Class Β200 MHEV 2023   TIMH €43.500   ΤΕΛΗ €87

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 163+14/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,4 sec, τελική 223 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,6 L/100km, 136 g/km

MERCEDES-BENZ B-Class Β200 MHEV 2023

ΥΠΕΡ ΣΤΥΛ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΔΥΝΑΤΑ ΦΡΕΝΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΩΣ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΜΙΚΡΟΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ.