KIA EV9 - Οδηγούμε το «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς»


Το θηριώδες 7-θέσιο eSUV της KIA κατέκτησε τον τίτλο του «Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για το 2024. Το Car and Driver το οδήγησε στη Νότια Γαλλία και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: KIA MOTORS
  • 28/3/2024

Η KIA Motors οδεύει ολοταχώς στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της με νέα οχήματα που συνδυάζουν δυναμικό ντιζάιν, κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, επιδόσεις και σύγχρονες τεχνολογίες. Ακριβώς σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και το EV9, η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της KIA, ένα εντυπωσιακό από κάθε άποψη αυτοκίνητο, που αποτελεί ένα σημαντικό «μήνυμα» σε όλους για το τεχνολογικό της επίπεδο.

Το αυτοκίνητο το οδηγήσαμε στους δρόμους της Κυανής Ακτής (Saint Tropez) και ομολογούμε πώς μάς εντυπωσίασε με τον εμβληματικό χαρακτήρα του. Και εάν με το EV6 είχαμε δηλώσει τον ενθουσιασμό μας για το επίτευγμα των Κορεατών, με το EV9 ο πήχης έχει ανέβει πιο ψηλά ώστε να μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Το EV9 είναι ένα μεγάλο SUV που το μήκος του ξεπερνά ελαφρώς τα 5 m (5.010 mm), ουσιαστικά το μεγαλύτερο μοντέλο των Κορεατών και αποτελεί το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην εξειδικευμένη πλατφόρμα για BEV που η KIA ονομάζει e-GMP (Electric Global Modular Platform). Το πλάτος του φθάνει τα 1.980 mm, το ύψος τα 1.755 mm, με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 3.100 mm. Οι μεγάλες αυτές διαστάσεις (η έκδοση GT-Line που θα ακολουθήσει έχει 5 mm μεγαλύτερο μήκος) και το εντελώς επίπεδο δάπεδο, επιτρέπουν την τοποθέτηση μιας ακόμη σειράς καθισμάτων στο εσωτερικό, κατηγορία που εκτός από την αγορά της Αμερικής και της Ασίας, κερδίζει σιγά-σιγά έδαφος και στην Ευρώπη.

Το EV9, λοιπόν, διαθέτει τρείς σειρές καθισμάτων και την επιλογή διαμόρφωσης εξαθέσιας (2/2/2) ή επταθέσιας έκδοσης (2/3/2). Στην εξαθέσια έκδοση υπάρχει η δυνατότητα τα καθίσματα να περιστρέφονται προς τα πίσω (180ο), ώστε οι πίσω επιβάτες να αισθανθούν πιο φιλόξενα, όπως ακριβώς συνέβαινε στα αυτοκίνητα της, πάλαι ποτέ,  MPV κατηγορίας.

Ακόμη και με τις τρείς σειρές σε ανάπτυξη το EV9 έχει επαρκέστατους χώρους για τις αποσκευές των επιβατών. Πιο συγκεκριμένα, με την πλήρη ανάπτυξη των καθισμάτων (6/7θέσια διαμόρφωση) το πορτ μπαγκάζ ανέρχεται στα 333 L, ενώ όταν η 3η σειρά αναδιπλωθεί (4/5θέσια διαμόρφωση) εκτινάσσεται στα 828 L. Επιπρόσθετα, υπάρχει χώρος και κάτω από το εμπρός καπό (frunk): 90 L στην πισωκίνητη version του EV9 και 52 L στην τετρακίνητη με τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Premium υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό

Το εσωτερικό του οχήματος έχει την εικόνα ενός σύγχρονου premium αυτοκινήτου σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής και συναρμογής, αλλά και τεχνολογικών λύσεων που προσφέρει. Ως είθισται σε ένα σε ένα ηλεκτρικό όχημα, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον, όπως το εναλλακτικό δέρμα από βιοπολυουρεθάνη (η βάση είναι το καλαμπόκι), ενώ οι επενδύσεις στο ταμπλό, στις πόρτες και στις κολώνες είναι από ανακυκλωμένα υλικά PET (τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο) και TPO (θερμοπλαστική ολεφίνη). Το ίδιο ισχύει και για τα υφάσματα και τις μοκέτες, ενώ οι διακόπτες και τα διακοσμητικά διαθέτουν βιολογικό χρώμα.

Φυσικά, το πιο εντυπωσιακό στοιχεία στο εσωτερικό είναι το ψηφιακό ταμπλό Panoramic Wide Display, που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών και ένα πάνελ κλιματισμού 5,3 ιντσών για πληροφορίες σχετικά με τα καθίσματα και τη θέρμανση. Οι πληροφόρηση του οδηγού μπορεί να υποστηριχθεί προαιρετικά και από Head-Up Display (HUD), ο οποίος έχει στη διάθεσή σου και επαρκείς φυσικούς  διακόπτες στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα. Όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας προβλέπονται (Android Auto, Apple CarPlay), όπως και οι υπηρεσίες Kia Connect Live Services, οι οποίες περιλαμβάνουν online πλοήγηση καθώς και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κυκλοφορία, τη διαθεσιμότητα και το κόστος στάθμευσης, κ.α., όπως και το υψηλής πιστότητας  ηχοσύστημα Meridian Premium Sound System με 14 ηχεία και με εξωτερικό ενισχυτή.

Παράλληλα, το EV9 είναι εξοπλισμένο με μια προηγμένη σουίτα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, όπως η τελευταία γενιά του Highway Driving Assist 2 (HAD 2), που συνδυάζει το Lane Following Assist 2 (LFA 2) με το Hands On Detection (HoD) και το SCC Smart Cruise Control, που υποβοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα επίσης, υποβοηθά το όχημα να αλλάξει λωρίδα όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το φλας. Το αυτοκίνητο αλλάζει αυτόματα λωρίδα στην κατεύθυνση που υποδεικνύεται, εφόσον είναι κρίνεται ασφαλές. Συστήματα, όπως Lane Following Assist 2.0 (LFA 2.0), Blind View Monitor (BVM), Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA), Blind View Monitor, Forward Collision-avoidance Assist 2 (FCA 2) με Junction Turning/Crossing και υποστήριξης νυκτερινής οδήγησης είναι επίσης διαθέσιμα.

Διαθέσιμο με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς

Το νέο EV9 είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς ή δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, εκδόσεις που υποστηρίζονται από τη μεγάλη μπαταρία 4ης γενιάς της KIA, ενεργειακής απόδοσης 99,8 kWh.

Η πισωκίνητη έκδοση (RWD) ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 149,5 kW (204 PS) με μέγιστη ροπή 350 Nm, προσφέροντας τελική 185 km/h και επιτάχυνση (0-100 km/h) σε 9,4 sec. Η αυτονομία είναι κορυφαία και μπορεί να φθάσει έως 563 km (WLTP). Σε ότι αφορά την τετρακίνητη έκδοση (AWD), εξοπλίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες 141 kW έκαστος, συνολικής απόδοσης 385 PS, με μέγιστη ροπή 250 Nm (εμπρός μοτέρ) και 350 Nm (πίσω μοτέρ), ενώ η ροπή στην πιο ισχυρή GT-Line έκδοση που θα ακολουθήσει είναι 350 Nm για κάθε ηλεκτροκινητήρα. Εδώ, η τελική φθάνει τα 200 km/h, και η διαδικασία της επιτάχυνσης πραγματοποιείται σε 6,0 sec (5,3 sec για την GT-Line), ενώ η εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία κατά WLTP είναι έως 512 km για την έκδοση Baseline και έως 505 km για την GT-Line.

Οι μπαταρίες του Kia EV9 υποστηρίζουν υπερταχεία φόρτιση στα 800 Volt, εξασφαλίζοντας σε μόλις 15 min φόρτισης αυτονομία οδήγησης έως 249 χλμ. για την έκδοση RWD και έως 226 χλμ. για την έκδοση AWD! Σημειώστε, πώς το EV9 διαθέτει δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, επιτρέποντας προηγμένες τεχνολογίες όπως Vehicle-to-Load (φόρτιση εξωτερικής συσκευής), Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home-V2B/V2H (φόρτιση κτιρίου/οικίας) και Vehicle-to-Grid (φόρτιση δικτύου). 

Με 4 προφίλ οδήγησης

Το EV9 έχει σχεδιασθεί για να μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες της συνθήκες και να προσφέρει άνεση και ασφάλεια στην οδήγηση. Είναι διαθέσιμο με τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης: Eco, που μεγιστοποιεί την απόδοση, Sport, που αυξάνει την ισχύ για καλύτερες επιδόσεις, Normal, για ισορροπία μεταξύ απόδοσης και άνεσης και My Drive, για πλήρη εξατομίκευση ρυθμίσεων. Η πίσω ανάρτηση είναι μια νέα Multi-Link (πολλαπλών συνδέσμων) και υποστηρίζεται από αυτορρυθμιζόμενα αμορτισέρ προκειμένου να επιτυγχάνεται βελτιωμένο κράτημα όσο και τη σταθερότητα όταν το όχημα μεταφέρει βαρύ φορτίο.

Πατάει σε τροχούς 19 ή 21 inc και η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17,7 cm. Παράλληλα, το όχημα διαθέτει μέσω του συστήματος Terrain Mode Select προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης, επιτρέποντας στον οδηγός να επιλέξει την κατάλληλη λειτουργία μέσα από τις επιλογές Mud, Sand ή Snow μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, ενώ το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα τον έλεγχο του συστήματος κίνησης, την κατανομή της ροπής και το πλαίσιο για βέλτιστη απόδοση.

Στον δρόμο

Οδηγικά το νέο EV9 είναι τόσο εντυπωσιακό, όπως ακριβώς είναι και η εμφάνισή του. Είναι φοβερή η δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί της KIA ώστε το μοντέλο να μπορεί να κρύβει τον όγκο του, αλλά και το βάρος του που φθάνει τους 2,5 τόνους! Μπορείς να το οδηγήσεις με αρκετή άνεση σε αστικό περιβάλλον, καθώς η μεταβαλλόμενη υποβοήθηση του τιμονιού επιτρέπει μια σχετική ευκολία στις μανούβρες, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης χρήσιμες πληροφορίες με μια πληθώρα εξωτερικών καμερών και ραντάρ, κάτι που θα εκτιμηθεί στη διαδικασία στάθμευσης (εννοείται πώς, παρέχεται και αυτόματη διαδικασία). Βεβαίως, το EV9 ξεδιπλώνει τον πληθωρικό χαρακτήρα του στον αυτοκινητόδρομο, όπου και ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και σχεδόν αθόρυβα (Cd 0,28), ακόμη και στην έκδοση με τους φυσικούς εξωτερικούς καθρέπτες. Το αίσθημα που προσφέρει στους επιβάτες, είναι πώς βρίσκονται σε ένα στιβαρό, ασφαλέστατο, σύγχρονο, premium αυτοκίνητο.

Στις ορεινές διαδρομές πέριξ της Νίκαιας της Γαλλίας που το οδηγήσαμε (στη διάθεσή μας είχαμε μόνον την 4WD έκδοση), διαπιστώσαμε το εξαιρετικό ζύγισμα του αυτοκινήτου, αλλά και την ενδοτικότητα της ανάρτησης, που μπορεί να «σιδερώσει» τα πάντα παρά το βάρος του αμαξώματος. Ο όγκος όσο και εάν «κρύβεται», απαιτεί ήπιους χειρισμούς και ιδίως στην περίπτωσή μας που συνδυάζεται με μια μαλακή ανάρτηση, προσανατολισμένη (και πολύ σωστά) στην άνεση των επιβατών. Καλή η αίσθηση του τιμονιού και αποδοτικά τα φρένα του EV9.

Συμπερασματικά, η ναυαρχίδα της KIA είναι ένα πραγματικά εμβληματικό SUV που δεν έχει να ζηλέψει κάτι από ακριβότερα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Βρίθει σύγχρονων τεχνολογιών, έχει εντυπωσιακή αυτονομία, εξαιρετικές επιδόσεις, είναι ευχάριστο οδηγικά και προσφέρει ένα περιβάλλον σύγχρονου lounge στο εσωτερικό του. Σε όλα αυτά προσθέστε και την εντυπωσιακή σχεδίαση του αμαξώματος, για να ολοκληρωθεί ο χαρακτήρας του, συνολικά. Διαθέσιμο ήδη στη χώρα μας με τιμές που κυμαίνονται μεταξύ των 76.000-85.000 ευρώ (7ετής η εγγύηση), γεγονός που το κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην κατηγορία των μεγάλων SUV.