Tο Suzuki Vitara Strong Hybrid, λοιπόν, ένα παλιό όνομα με νέα τεχνολογία και με τετρακίνηση για το «κάτι παραπάνω παραπέρα» βασίζεται στο τέταρτης γενιάς Vitara που παρουσιάστηκε το 2015 (και, ναι, βλέπετε ακόμα εδώ με ένα facelift από το 2018) έδωσε εκείνη την περίοδο μια ώθηση σε μια πιο νεανική σκηνή, προσπαθώντας και πετυχαίνοντας να αποκτήσει μερίδια αγοράς πέρα από τον σκληρό πυρήνα των φαν της off-road τετρακίνησης (στην οποία οι προηγούμενες γενιές Vitara ήταν πρωταγωνιστές). Εννοείται ότι διατίθετο εξαρχής ως τετρακίνητο και σήμερα με τις ανάλογες αισθητικές (αλλά όχι ποιοτικές) αναβαθμίσεις έρχεται να υιοθετήσει μια ισχυρή υβριδική τεχνολογία την οποία και θα δούμε παρακάτω. Εμφανισιακά, λοιπόν, είναι το Vitara που όλοι ξέρουμε κάτι που λέει ότι σίγουρα χρειάζεται ένα σχεδιαστικό και ποιοτικό upgrade.
Στο εσωτερικό σε υποδέχεται ένα σύνολο με μαλακά και σκληρά πλαστικά, τυπική συναρμογή και ανάμεικτη εργονομία. Βλέπετε, έχει ακόμη πιεστικά μπουτόν εκατέρωθεν του αναλογικού/ψηφιακού πίνακα οργάνων για επιλογές των μενού (δύσχρηστο όταν οδηγείς) και συνάμα, το ηχοσύστημα δεν έχει ρυθμιστικό ήχου, αλλά επιφάνεια αφής (και μόνον αγγλικά, καθώς φορά την παλιά Multimedia πλατφόρμα και όχι τη νέα του S-Cross). Οι χώροι, από την άλλη, είναι αρκετά καλοί για εμπρός και πίσω επιβάτες, λόγω της τετραγωνισμένης καμπίνας, αλλά μην ετοιμάζεστε να πάρετε πολλά πράγματα, καθώς η μπαταρία που βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών τον περιορίζει στα 289 L. Η θέση οδήγησης, πέραν των… κακοφωνιών είναι τυπική, με καλή επόπτευση περιμετρικά και τους γνωστούς διακόπτες ρύθμισης της τετρακίνησης στη βάση του τούνελ, ενώ υπάρχει –ευτυχώς ακόμη!- κανονικό χειρόφρενο. Τέλος αρκετά είναι τα δεδομένα περί της οδήγησης από τη μικρή έγχρωμη οθόνη μεταξύ των αναλογικών οργάνων και αρκετά ευανάγνωστα.
Σύνθετη υβριδική τεχνολογία
Στα της υβριδικής τεχνολογίας, κύρια συστατικά του Vitara Strong Hybrid είναι ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας, ο K15C που αποτελεί εξέλιξη του κινητήρα που φορά το Jimny (!), ένας ηλεκτροκινητήρας, κιβώτιο AGS και μηχανική τετρακίνηση με transfer case, άξονας μετάδοσης και διαφορικό πίσω για μια τετρακίνηση που περιλαμβάνει προγράμματα All Grip Auto, Sport, Snow και Lock (το τελευταίο λειτουργεί με το Snow) για μετάδοση κίνησης 50/50. Το κιβώτιο ταχυτήτων AGS (Automatic Gear Shift) 6 σχέσεων μας είναι γνωστό από όλα τα μοντέλα της Suzuki, καθώς είναι ένα συμβατικό μηχανικό, αλλά με ηλεκτρικά ελεγχόμενους ενεργοποιητές που αναλαμβάνουν τις αλλαγές ταχυτήτων μέσω paddles στο τιμόνι και εδώ, λόγω υβριδικής υπόστασης, τοποθετείται μεταξύ του συμπλέκτη και του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αναλαμβάνει και χρέη δυναμό αποδίδει 33 PS και 60 Nm ροπής.
Η μπαταρία, από την άλλη, είναι τελευταίας γενιάς στα 140 V, τύπου λιθίου-τιτανίου-οξειδίου (LTO), ενεργειακής χωρητικότητας 0,84 kWh που εγγυάται μέγιστη απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών, μεγάλη απόδοση όσον αφορά στην ενέργεια που αποδίδει ή λαμβάνει, μεγάλη διάρκεια ζωής, αξιοπιστία και, ίσως το κυριότερο, ταχύτατη φόρτιση. Η εναλλαγή στη χρήση (ή συνεργασία) βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα ποικίλλει με τη φόρτιση των μπαταριών να γίνεται κατά το φρενάρισμα ή αφήνοντας το πόδι από το γκάζι και από τον βενζινοκινητήρα, όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς ιδιαίτερο φορτίο. Υπάρχει λειτουργία Eco ή EV που ενεργοποιείται από σχετικό διακόπτη για αμιγή ηλεκτροκίνηση, όποτε αυτό είναι εφικτό, με βάση τη φόρτιση των μπαταριών.
Σύμφωνα με τη Suzuki, με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, σε ηλεκτρική λειτουργία, το Vitara Strong Hybrid είναι δυνατό να αγγίξει τα 80 km/h ταχύτητας ή να καλύψει απόσταση έως και 4,5 km. Το αυτοκίνητο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά όταν εκκινεί από στάση, όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όταν κάνει όπισθεν και σε συνθήκες οδήγησης με σταθερή ταχύτητα. Οδηγώντας, αντιλαμβάνεσαι δυο τρία πράγματα. Το ένα είναι η ομαλή εναλλαγή ταχυτήτων του AGS. Ο… λόξιγκας στις αλλαγές του κιβωτίου στα απλά Suzuki με AGS κιβώτιο εδώ δεν υφίσταται, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας επικουρεί στην απρόσκοπτη παροχή ισχύος από σχέση σε σχέση, με αποτέλεσμα η απόδοση να μην «κρεμάει» και οι ταχύτητες να μην «κλοτσούν». Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, ο βενζινοκινητήρας και μαζί ο ηλεκτροκινητήρας δίνουν βραδείες επιδόσεις αλλά, από την άλλη, υπό πίεση το Suzuki δεν θορυβεί ιδιαίτερα, ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα Sport για ανήσυχα πνεύματα και… γεμάτα πορτοφόλια, καθώς η κατανάλωση είναι από αισθητά έως… πολύ αισθητά υψηλότερη συγκριτικά με άλλα υβριδικά αλλά και με ήπιο ρυθμό οδήγησης. Η συνολική αίσθηση είναι αυτή της άνεσης και μιας κάποιας ελαφρότητας από το σύστημα διεύθυνσης εντός ή εκτός ασφάλτου. Το να παίξεις με το Vitara στα χώματα είναι μια ασφαλής και προβλέψιμη διαδικασία, με την τετρακίνηση να πραγματοποιεί όσα υπόσχεται, αρκεί να ξέρετε να χειριστείτε μια κλασική, μηχανική τετρακίνηση, μιας και τα υλικά τριβής της μετάδοσης μπορεί να υπερθερμανθούν.
Συμφέρουσα επιλογή
Ιαπωνική αξιοπιστία, εξαιρετικός εξοπλισμός, υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση σε ένα segment που δεν έχει πολλά παρόμοια μοντέλα, με επιπλέον «συν» την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου. Το Vitara έρχεται προσφέροντας την καλύτερη δυνατή χωροταξία και άνεση, αλλά χάνει κάτι στην προσλαμβάνουσα ικανοποίηση ζώντας μαζί του, ενώ καταναλώνει καμπόσο όταν έχεις βαρύ πόδι αλλά και λόγω του ίδιου του βάρους του αυτοκινήτου. Εντούτοις είναι πλήρες, διαχρονικό και ικανότατο, ενώ και τιμολογιακά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον για όσα προσφέρει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI VITARA Strong Hybrid 4WD 2023 TIMH €28.380 ΤΕΛΗ €84
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.462, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116) ΡΟΠΗ Nm/rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,5 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 132 g/km
ΥΠΕΡ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ.
ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.