Test Drive: Skoda Kamiq 1.0TSI 110PS - Δοκιμάζουμε το πρακτικό και ποιοτικό SUV


Η Skoda ξέρει από πρακτικότητα και επινοεί πάντα τρόπους να το αποδεικνύει. Ένας από αυτούς τους τρόπους –και μάλιστα– πειστικός  έρχεται με το εισαγωγικό της SUV.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/10/2023

Το Kamiq είναι το μικρότερο μοντέλο της τσέχικης εταιρείας στην ολοένα και αυξανόμενη συνομοταξία των αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου που διαθέτει. Λίγους μήνες πριν την έλευση του  ανανεωμένου Kamiq (αναμένεται στη χώρα μας το 2024), δοκιμάζουμε την καλή, βασική έκδοσή του. 

Βασισμένο στη  MQB A0 πλατφόρμα του VW Group, έγινε γρήγορα ένα “hot” μοντέλο στην κατηγορία προτάσσοντας πολλά ατού. Ας ξεκινήσουμε με τη σχεδίαση η οποία πηγαίνει, χέρι-χέρι με την ποιότητα, που αμφότερες δείχνουν να έχουν «δέσει» αρμονικά για τη δημιουργία ενός αποτελέσματος το οποίο μπορεί να μην εξάπτει τη φαντασία αλλά σίγουρα σε κάνουν να νιώθεις σιγουριά και ασφάλεια. Ήταν, δε, όταν παρουσιάστηκε το 2019, το πρώτο SKODA με διαχωρισμένους προβολείς LED με φώτα ημέρας τοποθετημένα ψηλά. Με διαστάσεις που το κάνουν να θυμίζει περισσότερο ένα συμπαγές station wagon, το Kamiq, με μήκος 4,24 m, δεν είναι αυτό που λέμε μικρό, αλλά δείχνει τέτοιο, κι αυτό είναι ενίοτε καλό, ειδικά σε νέους οδηγούς που δεν τα πηγαίνουν καλά με τα… θηρία. Και, από την άλλη, με 18,6 cm απόστασης του πατώματος από το έδαφος δεν απαρνιέται μια χαλαρή βόλτα στο δάσος ή ένα… περιποιημένο σαμαράκι στου Παπάγου.

Πρακτικό

Η όμορφη φιλοσοφία σχεδίασης ακολουθείται και στο εσωτερικό με το πενάκι του Δημήτρη Δαρκούδη, interior designer της φίρμας, να αποτελεί σήμα-κατατεθέν της μάρκας. Ποιοτικό σε υλικά, συναρμογή και όψη, είναι συμμαζευμένο για να μην επιβάλλεται με τον όγκο του, αλλά με την casual προδιάθεσή του. Χώροι όπως θα περίμενε κανείς από τη Skoda υπάρχουν εν αφθονία (26 L στην καμπίνα για μικροαντικείμενα, 400 L χώρος αποσκευών μέχρι την εταζέρα) και έξυπνες λύσεις, όπως το πλήρως αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού που επιτρέπει τη φόρτωση εντός της καμπίνας, αντικειμένων με μήκος μέχρι και 2,45 m!

Η τεχνολογία που περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο είναι όλη εδώ. Ψηφιακό, virtual cockpit για πίνακα οργάνων, οθόνη 8” που εκτελεί χρέη εκτέλεσης πλείστων λειτουργιών, αλλά και εξοπλισμός ασφαλείας πρώτης γραμμής (Σύστημα προειδοποίησης κινδύνου, Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας, Προστασία πεζών και δικυκλιστών, Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω) αλλά και Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και Drive Mode Select.

Ένα μόνον αρνητικό στοιχείο έχει εδώ την… τιμητική του και αυτό είναι η έλλειψη αρκετών φυσικών διακοπτών και η εν γένει εργονομία υποσυστημάτων που απαιτεί εξοικείωση και αρκετές φορές, δυστυχώς, την απόσπαση της προσοχής σου από τον δρόμο. Η μηχανολογία συντίθεται από γνωστά μας μηχανικά μέρη με έναν τρικύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα ενός L απόδοσης 110 PS, που εφοδιάζει πλείστα άλλα μοντέλα του VW Group, να συνοδεύεται από 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Έτσι απλά, αλλά αποδοτικά, όπως διαπιστώσαμε. Να σημειώσουμε σε τούτο το σημείο ότι για καιρό είχαμε στη διαθέσή μας μόνον το σύνολο G-TEC φυσικού αερίου, απόδοσης 90 PS, οπότε εδώ έχουμε πιο γνωστά οδηγικά μονοπάτια. Η απόδοση και η ευστροφία του κινητήρα με τους 110 ίππους PS και τα 200 Nm ροπής είναι χαρακτηριστικά που δεν τα προσπερνάς, εύκολα, ούτε και το αυτοκίνητο το ίδιο (αν βρίσκεσαι μόνος στην καμπίνα) αφού με 0-100 km/h σε 10,2 sec έχει τσαγανό και τελική στα 194 km/h υψηλότερη από αρκετά, πολύ ισχυρότερα, ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Ένα λίγο πιο γρήγορο στις αλλαγές ταχυτήτων κιβώτιο να υπήρχε και μια κάποια πιο γραμμική απόδοση (για να μη χρειάζεστε διαρκές παιχνίδι αλλαγών σχέσεων) και πιθανόν να έπεφτε και κάτω από τα 10 sec. Εκεί, πάντως, που σίγουρα βγάζεις το καπέλο σε τούτο το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο η κατανάλωση, που κυμαίνεται πέριξ των 7,0 L/100 km, όσο η αίσθηση στιβαρότητας και ακαμψίας του αμαξώματος. Καλοστημένο για τα δεδομένα της κατηγορίας, με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, προσπερνά το σκόπελο των τριγμών και κραδασμών με τον ίδιο τρόπο που πράττουν τα πρώτα του ξαδέλφια VW Taigo και T-Cross φορώντας, εδώ στην έκδοση Style της δοκιμής μας, ελαστικά 205/55-R17 της Goodyear σε έναν συνδυασμό πέλματος/προφίλ που ρέπει προς το υπερβολικό (συγκριτικά με το βασικό σετ 205/60-R16), αλλά βοηθά στο κράτημα, προσθέτει σε εμφάνιση και στερεί ένα «κλικ» άνεσης, ειδικά στο πίσω μέρος.

Συνοπτικά, έχουμε ένα αυτοκίνητο με πρακτικότητα εργαλείου, ανέσεις ανώτερης κατηγορίας, εξοπλισμό χωρίς σημαντικές ελλείψεις και μια γενική αίσθηση ενός μέσου που μπαίνει εύκολα στη ζωή σας, τόσο σε επίπεδο οδηγικό, όσο και τιμολογιακό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA Kamiq 1.0 TSI 110PS 2023   TIMH €22.150   ΤΕΛΗ €78,72

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 194 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 123 g/km

SKODA Kamiq 1.0 TSI 110PS 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ, TIMH.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ, ΡΟΠΗ ΧΑΜΗΛΑ, ΑΝΕΣΗ.