Test Drive: Volvo XC90 T8 Recharge 455PS - Δοκιμάζουμε το πανίσχυρο, εντυπωσιακά πολυτελές SUV


Ένα από τα πλέον ραφιναρισμένα SUV που έχει γράψει ήδη ιστορία, ανανεώθηκε στα σημεία και κυρίως σε αυτά που κάνουν τη διαφορά… στα χρονόμετρα, αλλά με έναν ρυθμό καθαρά σουηδικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/8/2023

Δεν έχουν περάσει δα και έτη φωτός, από τότε που το XC90 πρωτοκύλησε τους τροχούς του κομίζοντας μια νέα εποχή για τη Volvo, αλλά και για την αυτοκινητοβιομηχανία ολόκληρη. Η ονομασία υπήρχε, αλλά το νέο XC90 τάραξε τα νερά φέρνοντας πολλά, που άρεσαν πολύ. Πλέον, εννιά χρόνια αργότερα, το XC90, και δη τούτο που βλέπετε, είναι το κορυφαίο, τεχνολογικά, μηχανολογικά και σε επίπεδο απόδοσης μεγάλο SUV της Volvo (μέχρι να οδηγήσουμε το EX90).

Έχει περάσει λίγος καιρός, η αλήθεια είναι, που διατίθεται το plug-in υβριδικό μοντέλο με το νέο πακέτο ισχύος, αλλά ποτέ δεν λέμε όχι σε μία, έστω και όψιμη, δοκιμή ενός SUV με 455 PS, συγκριτικά με το XC90 T8 Recharge 390 PS του παρελθόντος. Πριν αναφερθούμε στο ιπποφορβείο, ας σταθούμε μια στιγμή στα του παρουσιαστικού του, που δεν έχουν αλλάξει προσφέροντας στάτους, πολυτέλεια, ειδικό (και πραγματικό!) βάρος και μια σκανδιναβική απλότητα από τα γαζιά των καθισμάτων μέχρι τις οθόνες και τα πραγματικά, ακριβά υλικά, σε ένα σαλόνι όπου χαίρεσαι να ζεις και που εδώ έχει επταθέσια διάταξη.

Γκάζωσον

Σε ό,τι αφορά στο νούμερο «455», αυτό είναι μόνον η κορυφή του… δυναμόμετρου. Βασισμένο το σύνολο στον, όπως πάντα, δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης, η ισχύς έχει αυξηθεί από 303 σε 310 PS. Αυτά για ορεκτικό. Το «κυρίως πιάτο» θέλει μια μεγαλύτερη μπαταρία (από 11,6 σε 18,8 kWh) και έναν νέο, πανίσχυρο κινητήρα 146 PS από τους 88 που απέδιδε με τη μέγιστη ροπή να έχει, ομοίως, αυξηθεί από τα 240 Nm στα 309 Nm. Συνδυαστικά, οι ροπές ρεύματος/βενζίνης από 240 Nm 400 Nm πήγαν στο πληθωρικό 309 Nm 400 Nm. Η πρώτη ανάγνωση λέει ότι σίγουρα έχει επέλθει βελτίωση στις επιδόσεις. Σωστό.

Το 0-100 km/h από 5,8 sec πήγε στα 5,4 sec, μια διαφορά που τη νιώθεις κυρίως με τον τρόπο που η ηλεκτρική ισχύς εμπλέκεται με το «καλημέρα» μειώνοντας την αδράνεια της τόσης μάζας (2.285 kg είναι αυτά!), ενώ η τελική παραμένει στα 180 km/h, χαμηλότερη από ένα… Skoda Kamiq. Και, από την άλλη, η μεγαλύτερη μπαταρία βοηθά στην αύξηση της αυτονομίας, με αμιγή ηλεκτροκίνηση από τα 50 στα 73 km και ταυτόχρονα στην επίτευξη καλύτερης μέσης κατανάλωσης και μειωμένης εκπομπής CO2.

Από όλα αυτά, σαφώς και αισθάνεται την περίσσεια ισχύος και την ελάφρυνση στην κατανάλωση, με την προϋπόθεση να φορτίζετε την μπαταρία σας από οποιοδήποτε φορτιστή και να μην κάνετε αυτοφόρτιση εν κινήσει (εκτός και αν ρυθμίσετε την οδήγηση με one-pedal mode), μιας κι έτσι η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να αγγίξει διψήφιο νούμερο. Και κάτι ακόμα: Δυστυχώς, μαζί με την αύξηση στη χωρητικότητα των μπαταριών αυξήθηκε και ο χρόνος φόρτισης.

Πίσω στα οδηγικά, το XC90 είναι σοφά ρυθμισμένο να πράττει όσα πρέπει μια ναυαρχίδα, ενώ στο αυτοκίνητο δοκιμής μας η ρυθμιζόμενη αερανάρτηση κάνει ακόμα και το πιο δύσκολο ανάγλυφο να φαντάζει… αεροδιάδρομος, χάρη και στην τετρακίνηση (αλλά όχι στα στριτάδικα ελαστικά Continental EcoContact6 275/45-R20). Ούτε στρεβλώσεις χάρη στη SPA πλατφόρμα, με μπόλικη χρήση βοριούχου χάλυβα, ούτε ανησυχητικές κλίσεις, αλλά κι αν το παρακάνεις το βελτιωμένο πακέτο ασφαλείας ADAS, ένα σύγχρονο, επεκτάσιμο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας που αποτελείται από μια σειρά από ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες υπερήχων, έρχεται να πράξει τα δέοντα, ευγενικά και με σιγουριά. Η πλατφόρμα επιτρέπει πλέον την υποστήριξη συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως ο εντοπισμός άλλων χρηστών του δρόμου, η αυτόματη πέδηση και η αποφυγή σύγκρουσης.

Μέσω της λειτουργίας Pilot Assist, επιτρέπει, επίσης, την υποστήριξη του οδηγού από στάση μέχρι ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Όχι άσχημα, αν συνηθίσεις την αίσθηση ότι πλέον το αυτοκίνητο διαθέτει βαρυφορτωμένο λογισμικό, το οποίο δέχεται αναβαθμίσεις Over-The-Air και χρειάζεται να παραμείνει σε στάση μέχρι να ολοκληρωθεί η εκάστοτε αναβάθμιση (στην περίπτωσή μας, υπήρχε η προειδοποίηση για μιάμιση ώρα).

Με αυτά και μ’ εκείνα, το XC90 T8 Recharge έρχεται με 101.038 € (ακριβώς) να δείξει πώς φτιάχνονται οι ραφιναρισμένες ναυαρχίδες που ξέρουν να γεννούν αδρεναλίνη, αλλά δεν μυρίζουν τεστοστερόνη. Ένα αυτοκίνητο αναφοράς, για λίγους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC90 T8 Recharge 455PS 2023   TIMH €101   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.969, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 335(455)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 709

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,4 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,2 L/100km, 28 g/km

VOLVO XC90 T8 Recharge 455PS 2023

ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ-ΠΟΙΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ, ΒΑΡΟΣ, ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ.