Test Drive: Mercedes-Benz GLC 400e 4MATIC - Δοκιμάζουμε το εξευγενισμένο premium SUV


Με μια εκλεπτυσμένη αύρα που λίγα αυτοκίνητα διαθέτουν η νέα GLC έρχεται να δώσει άλλη έννοια στην κατηγορία των μεσαίων luxury SUV, με το ισχυρό plug-in hybrid σύστημα που ενσωματώνει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/8/2023

Όσο και εάν η εξέλιξη της αυτοκίνησης οδηγεί στο κλείσιμο της «ψαλίδας» ανάμεσα στις διαφοροποιήσεις των κατασκευαστών, πάντα θα υπάρχουν αυτοκίνητα που θα είναι ξεχωριστά. Και τη σημερινή εποχή, οπότε όλοι έχουν φορέσει τον μανδύα του premium, η Mercedes-Benz καταφέρνει να διαφοροποιείται με τις υλοποιήσεις της, ακόμα και στη μεσαία σειρά των μοντέλων της που πλέον ενσωματώνουν στοιχεία από τις ναυαρχίδες. Και ένα τέτοιο είναι η νέα GLC, ένα luxury (με την κυριολεκτική έννοια του όρου) SUV που επέστρεψε με αισθητικές διαφοροποιήσεις και τεχνολογικές αναβαθμίσεις για να κυριαρχήσει στην απαιτητική κατηγορία των πολυτελών μεσαίων τζιποειδών.

Με άρωμα GLS

Κατά τη νέα τακτική της Mercedes, όπου δεν υπάρχουν τεράστιες τεχνολογικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις κορυφαίες σειρές των αυτοκινήτων της με τις μικρότερες, η νέα GLC είναι ένα αυτοκίνητο που σε ποιότητα, αισθητική, χαρακτήρα, αλλά και εμπειρία οδήγησης ακολουθεί τα πρότυπα του κορυφαίου SUV της Mercedes, της GLS!

Το αμάξωμά της διακρίνεται από το επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα με τους προβολείς LED ενσωματωμένους στη μάσκα, που πλέον διαθέτει πλαίσιο χρωμίου και νέα γρίλια προσδίδοντας έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Στο πλάι, από τους πιο τονισμένους θόλους των τροχών (18-20‘’), ενώ πίσω από τα τρισδιάστατα φωτιστικά και τις χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης στις άκριες του προφυλακτήρα. Επιπροσθέτως, οι εκδόσεις AMG Line με τις σπορτίφ πινελιές, προσφέρουν ακόμα περισσότερους πόντους στην εμφάνιση του αυτοκινήτου, ενισχύοντας τον δυναμικό του χαρακτήρα.

Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του αμαξώματος, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 60 mm φτάνοντας πλέον στα 4.716 mm, το ύψος έχει μειωθεί κατά 4 mm στα 1.640 mm, ενώ το πλάτος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1.890 mm. Αυξημένα είναι και τα μετατρόχια κατά 6 mm εμπρός (1627 mm) και 23 mm πίσω (1640 mm). Το μεταξόνιο έχει φτάσει πλέον στα 2.880 mm ( 15 mm), ενώ η επιμήκυνση του αμαξώματος έχει αυξήσει τον εμπρός και πίσω πρόβολο, με αποτέλεσμα και την αύξηση του πορτμπαγκάζ κατά 70 L (620 L στις MHEV εκδόσεις, 470 L στις PHEV). Ακόμα μία σημαντική βελτίωση στο αμάξωμα είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας κατά 2/10, έχοντας κατεβεί στα Cd:0,29.

Luxury

Βεβαίως, οι ομοιότητες με τις ακριβότερες σειρές της GLC είναι περισσότερο εμφανείς στο εσωτερικό, που είναι εντυπωσιακό. Εδώ η πολυτέλεια συνδυάζεται με τις κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές προσδίδοντας την εικόνα ενός luxury αυτοκινήτου. Κορυφαίας ποιότητας υλικά κατασκευής και αψεγάδιαστο φινίρισμα, χρωμιωμένες επιφάνειες και καλαίσθητος φωτισμός δημιουργούν έναν ευχάριστο περιβάλλον. Χαρακτηριστικά στοιχεία, οι αεραγωγοί που σχεδιαστικά προσομοιώνουν κινητήρα αεροσκάφους, αλλά και η μεγάλη κεντρική κονσόλα που διαχωρίζει τον οδηγό από τον συνοδηγό. Η ψηφιοποίηση είναι ένα ακόμα σημείο αναφοράς, με την κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη των 11,9 ΄΄ να προσφέρει όλες τις πληροφορίες από το infotainment και των επιμέρους συστημάτων και εφαρμογών του αυτοκινήτου και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ΄΄, αμφότερες στραμμένες προς τον οδηγό, ενισχύοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στοιχεία από μεγαλύτερες σειρές της Mercedes συναντώνται στους διακόπτες ρύθμισης των ηλεκτρικών καθισμάτων, που είναι στις λαβές ανοίγματος των θυρών, τα επανασχεδιασμένα καθίσματα, όπου τα προσκέφαλα είναι ενιαίο τμήμα με την πλάτη, οι (προαιρετικά) δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό, και στους ώμους των παραθύρων, τα ένθετα από ξύλο ή αλουμίνιο στο ταμπλώ, κ.ά.

Τεχνολογία στο maximum

Στη νέα GLC το σύστημα MBUX με επαυξημένη πραγματικότητα αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο της τεχνολογικής αρτιότητα του αυτοκινήτου, καθώς μέσω μιας κάμερας στο εμπρός μέρος καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο, με τις πληροφορίες να απεικονίζονται στην κεντρική οθόνη, όπως σήματα κυκλοφορίας, συστάσεις αλλαγής λωρίδας, κ.ά., διευκολύνοντας την πλοήγηση. Το σύστημα φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes» έχει βελτιωμένη ικανότητα διαλόγου, λόγω αναβάθμισης αλγορίθμων, το MBUX υποστηρίζει όλους του παρόχους μουσικής streaming, ενώ προσφέρει και τη λειτουργία Smart Home, στο πλαίσιο της οποίας παρέχεται η δυνατότητα ελέγχων θέρμανσης, φωτισμού και γενικότερα ηλεκτρικών συσκευών του σπιτιού...

Υβριδική και με στάνταρ το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC

Η νέα GLC είναι διαθέσιμη με υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση 4MATIC. Η γκάμα των κινητήρων διαθέτει 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και ντήζελ, όλα συνδυαζόμενα με ηλεκτρικό μοτέρ. Τα τέσσερα από αυτά είναι ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V και φτάνουν μέχρι στους 281 PS, ενώ τα υπόλοιπα τρία είναι plug-in hybrid με απόδοση που φτάνει στους 381 PS, που συνδυάζονται αποκλειστικά με τον αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic. Το ενδιαφέρον, φυσικά, επικεντρώνεται στις plug-in εκδόσεις, όπου η Mercedes με τις τεχνολογίες που ενσωματώνει δίνει άλλη δυναμική σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, παρέχοντας τη δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας 100 km με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και σε ταχύτητες έως 140 km/h (WLTP)! Οι PHEV εκδόσεις εξοπλίζονται με το υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς ισχύος 100 kW και ροπής 440 Nm, που αντλεί ενέργεια από μια μεγάλη μπαταρία 31,2 kWh. Το σύστημα αυτό συνδυάζεται με μια πετρελαιοκίνητη έκδοση (GLC 300 de με 335 PS και 750 Nm) και δύο βενζίνης. Την GLC 300 e (313 PS και 550 kWh) και την GLC 400 e (381 PS και 650 Nm), που ήταν το αυτοκίνητο δοκιμής.

Δύναμη παντού

Το υβριδικό σύστημα της GLC 400 e συνδυάζεται με έναν σύγχρονο βενζινοκινητήρα 2 L απόδοσης 252 PS και 400 Nm, δημιουργώντας μια πολύ ισχυρή μονάδα που μπορεί να εξασφαλίζει μηδενική κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 σε αστικό περιβάλλον και σπορτίφ επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο. Και πράγματι έτσι ακριβώς είναι, μια και η διαδικασία της επιτάχυνσης για την GLC 400 e ολοκληρώνεται σε μόλις 5,6 sec, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 237 km/h. Από την άλλη, η ηλεκτρική αυτονομία των 100 km είναι ένα ρεαλιστικό σενάριο σε αστικό ιστό, κάτι που έχει να κάνει και με το αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας που εξασφαλίζει ο νέος ηλεκτρομηχανικός ενισχυτής φρένων. Μέσω τον προγραμμάτων Battery Hold (για διατήρηση ενέργειας μπαταρίας, παραδείγματος χάριν, στον αυτοκινητόδρομο) και Electric (ηλεκτρική λειτουργία έως τα 140 km/h), ο οδηγός μπορεί να κάνει την καλύτερη δυνατή διαχείριση, ωστόσο το υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να αναγνωρίσει τις ιδιαιτερότητες της κάθε διαδρομής (μέσω του συστήματος πλοήγησης, εφόσον είναι ενεργοποιημένο) και να επιλέξει τον κατάλληλο συνδυασμό.

Στον δρόμο

Οδηγικά η GLC 400 e είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο και, όσο παράξενο και εάν ακουστεί, ακόμα και στην πόλη! Σε αυτό συναινεί το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης των πίσω τροχών (μπορούν να στρίψουν έως 4,5ο) που προσφέρει εξαιρετική ευελιξία στους ελιγμούς «κρύβοντας» τις μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου (κύκλος στροφής 11 m). Στον αυτοκινητόδρομο είναι ένας… μαραθωνοδρόμος με χαρακτηριστικά αθλητή ταχύτητας των 100 m, καθώς μπορεί να ταξιδέψει με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες με χαρακτηριστικά άνεση. Η λειτουργία του βενζινοκινητήρα ακόμα και στην υψηλή κλίμακα περιστροφής είναι σχεδόν αθόρυβη, όπως ακριβώς αθόρυβη είναι και η κύλιση του αυτοκινήτου, στα επίπεδα ενός ηλεκτρικού οχήματος. Το ίδιο και η ελαστικότητα του κινητήριου συνόλου, που δείχνει ανεπηρέαστο από το βάρος των 2.335 kg, ικανοποιώντας τα μέγιστα με την ευρωστία του. Ποιότητα κύλισης και άνεση ενός αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας στο ταξίδι προσφέρει η GLC 400 e, αλλά και την αίσθηση της ασφάλειας.

Σε μια ορεινή διαδρομή, η ρύθμιση της στάνταρ Airmatic ανάρτησης (εμπρός 4 συνδέσμων με σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης, πίσω ανεξάρτητη αερανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με ρύθμιση ύψους) μπορεί να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, ωστόσο οι κλίσεις του αμαξώματος δεν αποφεύγονται, κάτι που δεν ισχύει και με τις έως 432 kg ελαφρύτερες εκδόσεις MΗΕV της GLC. Το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC (υπό κανονικές συνθήκες κατανομή εμπρός 31% πίσω 69%) είναι αποδοτικό και εχέγγυο για την ασφαλή πρόσφυση που προσφέρει η GLC, ικανό να διανύσει μια βατή χωμάτινη διαδρομή, ωστόσο οι PHEV εκδόσεις δεν είναι για «πολλά», καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι μόλις 14,5 cm και παρά την ύπαρξη τροχών 20 ΄΄. Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με έναν άξιο εκπρόσωπο του γερμανικού εργοστασίου, το οποίο προσφέρει ό,τι ακριβώς περιμένεις από μια γνήσια Mercedes σε άνεση, πολυτέλεια και εμπειρία οδήγησης, δίνοντας άλλη δυναμική στην κατηγορία των plug-in hybrid οχημάτων με τη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρει. Μια εξαιρετική επιλογή για όποιον επιθυμεί ένα μεσαίο SUV για να κινείται οικολογικά στην πόλη και να απολαμβάνει τα μεγαλύτερα ταξίδια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLC 400 e 4MATIC 2023   TIMH €90.450   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.999, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 280(381)/5.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 650/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,6 sec, τελική 237 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 0,6 L/100km, 14 g/km

MERCEDES-BENZ GLC 400 e 4MATIC 2023

ΥΠΕΡ ΕΝΑ LUXURY ΜΕΣΑΙΟ SUV ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΟΡΥΦΑΙΟ PLUG-IN HYBRID ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΒΑΡΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ.