Η έκδοση Vivid Ruby (με άλλα λόγια, ζωντανό ρουμπινί) είναι ένα ακόμα Puma, όπως το γνωρίζουμε και το έχουμε οδηγήσει και αξιολογήσει και στο παρελθόν, με αρκετές, όμως, παρεμβάσεις που το τοποθετούν ψηλά από άποψη εξοπλιστική και… τιμολογιακή. Έτσι, δεν μας χαλάει καθόλου που θα οδηγήσουμε για μία ακόμα φορά το καλύτερο, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και σπορ προδιάθεσης compact SUV, έχοντας κάτω από το μικρό καπό, τρεις turbo κυλίνδρους και ένα λίτρο γεμάτο αδρεναλίνη και 155 αφηνιασμένους ίππους, και ένα mild hybrid σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, που ενσωματώνει μίζα/γεννήτρια 11,5 kW.
Αντικαθιστώντας το δυναμό, το σύστημα επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας επιτρέποντας στη ροπή να αγγίζει τα 190 Nm από τις 1.900 rpm, φτάνοντας με overboost στα 220 Nm και ένα ηλεκτρικό boost από 20 επιπλέον Nm στο sport mode φτάνοντας συνολικά στα 240 Nm ροπής στις 2.500 rpm. Και αυτά, με τη σειρά τους, συμπληρώνονται με ένα… αξιοκούμπωτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, που συνάδει με το αυθεντικό σπορ look, της ST-Line έκδοσης, με σπορ εμπρός μάσκα, σπέσιαλ εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και, περισσότερα από όλα, την απαραίτητη σπορ ανάρτηση. Μόνο που εδώ υπάρχουν και μερικά ακόμα… tokens, όπως είναι οι μαύρες αλουμινένιες ζάντες 18” με ελαστικά 215/50-R18 (τα Continental EcoContact 6), οι προβολείς Full-LED και ομίχλης με στατικούς λαμπτήρες στροφής και η έξτρα μεγάλη πίσω αεροτομή, που είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα (όπως και η οροφή, άλλωστε) κάνοντας την αισθητική του πράγματος, μαγεία.
Και για να μη σου έρθει καμία απογοήτευση, μπαίνοντας στο Puma Vivid Ruby διαπιστώνεις, έπειτα από πολλή προσοχή, ότι περιλαμβάνει στοιχεία που εγγίζουν τα όρια του… Vignale. Εδώ, εννοείται ότι σε υποδέχεται πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”, οθόνη αφής 8” με σύστημα Ford SYNC 3 (Bluetooth, Voice Control, κλήση έκτακτης ανάγκης) και ενσωματωμένο modem, πλοήγηση, ηχοσύστημα B&O απόδοσης 675 W με αβίαστα καθαρό και δυνατό ήχο, 2 θύρες USB, αλλά και wireless charging για smartphone.
Θέλετε κι άλλα; Full αυτοματισμοί, αλλά και σπορ –θερμαινόμενα– καθίσματα, με τα ανάλογα υλικά και κόκκινες ραφές (θα τα θέλαμε λίγο πιο χορταστικά σε μέγεθος και στήριξη), flat bottom τιμόνι με περφορέ δέρμα, απομίμηση ανθρακονήματος στο ρηχό, αλλά ψηλά τοποθετημένο ταμπλώ και αρκετό αλουμίνιο εκεί που πρέπει (πεντάλ, επιλογέας). Οι χώροι τυπικοί ενός Fiesta (στο πάτωμά του, άλλωστε, βασίζεται), αλλά ο χώρος αποσκευών, με την απουσία της ρεζέρβας είναι πραγματικά τεράστιος, έχοντας και 80 L από το «πηγάδι» Megabox, στα έγκατα του πατώματος.
Σε ό,τι αφορά στην ασφάλειά σας, η Ford βάζει στο Puma συστήματα από το επάνω ράφι. Έτσι, θα βρείτε Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών, Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, Σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, Επιτήρηση τυφλών σημείων με προειδοποίηση για διερχόμενο όχημα, Έξυπνο σύστημα σταθερής ταχύτητας με υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής και, τέλος, Ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας με πανοραμική προβολή. Κοινώς, τα πάντα όλα.
Οδηγικά είναι, χωρίς περιστροφές, αυτό που θέλουμε. Top απόδοση από τον κινητήρα σε μεγάλο εύρος στροφών και, με την ύπαρξη του μηχανικού επιλογέα, όλα είναι υπό πραγματικό έλεγχο. Η δε ύπαρξη του συστήματος παραμετροποίησης με προγράμματα χαρτογράφησης απόδοσης κινητήρα, ευαισθησίας τιμονιού και ηλεκτρονικών (Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail) κάνει την οδήγηση σίγουρη, ανεξαρτήτως συνθηκών. Τι θα θέλαμε; Μια πιο σπορ (ή πιο off-road) τετράδα ελαστικών αναλόγως προτεραιοτήτων, καθώς το στήσιμο αυτού του Puma είναι σπορ, ακριβές και απόλυτα ελεγχόμενο σε όλα (όλα, όμως!) τα σενάρια ρυθμού.
Ο θόρυβος του κινητήρα όταν ανεβάζει στροφές είναι εύηχος και «δένει» με τα θέλω σου, ενώ, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, εξίσου καλά δένει το αυτοκίνητο με την άσφαλτο ακόμα και με τέρμα γκάζι. Με πιο ήπιο ρυθμό, θα χαρείτε την αίσθηση της συμπαγούς και ευέλικτης δομής του αυτοκινήτου, πασπαλισμένη με τις ευκολίες που προαναφέραμε. Η τιμή του, στα όρια του συλλεκτικού, Puma Vivid Ruby 1.0L EcoBoost mHEV 155 PS αγγίζει τα 33.214 €, τιμή αλμυρή στα όρια του… παστού, αλλά αν τα θέλετε όλα, αυτή είναι η κορωνίδα των Puma.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ Ford PUMA Vivid Ruby 1.0 L EcoBoost mHEV 155 PS 2023 TIMH €33.214 ΤΕΛΗ €79,4
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 114(155)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/1.900-5.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,4 L/100km, 124 g/km
ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.
ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ.