Δεν είναι τούρμπο, δεν είναι προσθιοκίνητο, δεν είναι τετρακίνητο, ενσωματώνει τη διάταξη του πλέον «κλασικού» συστήματος μετάδοσης, που θέλει τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και κατά τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, να στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς δημιουργώντας το σχετικό τούνελ που παρεμβάλλεται μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.
Είναι η σύγχρονη εκδοχή του Mazda MX-5, του διθέσιου αυτοκινήτου με την μαλακή οροφή που αναδιπλώνεται χειροκίνητα, μεν, πανεύκολα και σε χρόνο μηδέν, δε, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1989 για να καταφέρει να επαναφέρει στο προσκήνιο την έννοια του roadster αυτοκινήτου, καταρρίπτοντας στην πορεία του χρόνου και ένα ρεκόρ Γκίνες, έχοντας συσσωρευτικά στο ενεργητικό του πάνω από 1,0 εκ. πωλήσεις.
Να μαστε, λοιπόν, εν έτει 2023 να οδηγούμε τη «σωστή» εκδοχή του διαχρονικά πανέμορφου MX-5, και μάλιστα στο σωστό χρώμα - αυτό το βαθύ κόκκινο της Mazda. Και είναι αυτή η σωστή εκδοχή του μοντέλου, γιατί κινείται από τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα της ιαπωνικής εταιρείας που αξιοποιεί την τεχνολογία Skyactiv για να προσφέρει 184 PS με τη συνοδεία σχετικά συγκρατημένης κατανάλωσης βενζίνης – αν και το τελευταίο δεν είναι το κατεξοχήν ζητούμενο από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Εδώ, λοιπόν, καθισμένος χαμηλά και σε μικρή απόσταση από το έδαφος, βρίσκεσαι να θέλεις να απολαύσεις κάθε στιγμή το πλεονέκτημα που σου προσφέρει το χαμηλό κέντρο βάρους και, βέβαια, τα δυναμικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν τα μηχανικά μέρη και τα ελαστικά (Bridgestone Potenza S001 205/45 R17 84W, στην περίπτωσή μας) του ιαπωνικού roadster.
Σε αυτό το περιβάλλον όλα παραπέμπουν στον παλιό καλό καιρό, με το στροφόμετρο να είναι τοποθετημένο στο κέντρο του πίνακα οργάνων για να σου θυμίζει ότι πρέπει να πατάς αποφασιστικά το γκάζι, αν θέλεις να νιώσεις την ισχύ που είναι κρυμμένη κάτω από το εμπρός καπό.
Στο δεξί σου χέρι αναπαύεται ένας επιλογέας που είναι δεόντως σφιχτός – δεν είναι φτιαγμένο με γνώμονα την άνεση το MX-5, αλλά με γνώμονα την οδηγική απόλαυση, την οποία είναι αλήθεια ότι μπορεί να σου προσφέρει. όταν στην κατάλληλη διαδρομή αποφασίσεις να κινηθείς στο όριο της πρόσφυσης των ελαστικών.
Βεβαίως, η υπερστροφή θα κάνει αναπόφευκτα την εμφάνισή της κάποια στιγμή, όμως θα σβηστεί εν τη γενέσει της από τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία σε αφήνουν να νιώσεις τόσο όσο χρειάζεται τη γλύκα της υπερστροφής επιτρέποντάς σου τελικά να κινηθείς σβέλτα και με ασφάλεια.
Όλα αυτά προσφέρονται σε ένα πακέτο, που στην ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας “HOMURA DRAS”, η οποία κοστίζει 43.619 €, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 17’’ BBS, φρένα με δαγκάνες Brembo, αμορτισέρ Bilstein και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, με ευφυή βοηθό πέδησης στην πόλη μπρος-πίσω (SCBS), με αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), σύστημα αναγνώρισης σημάτων τροχαίας κ.λπ. Ενώ δεν λείπουν, φυσικά, και τα πιο… τετριμμένα αξεσουάρ, όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το έξυπνο κλειδί, η οθόνη πολυμέσων, το σύστημα πλοήγησης, η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες στάθμευσης πίσω κ.λπ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA MX-5 SkyActiv-G 184PS 2023 2023 TIMH €37.801 ΤΕΛΗ €108,5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 135(184)/7.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/4.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,5 sec, τελική 219 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 L/100km, 155 g/km
ΥΠΕΡ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ.
ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΥΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ.