Test Drive: Mercedes-Benz A200 Sedan MHEV - Δοκιμάζουμε το υβριδικό luxury sedan


Σημαντικά αναβαθμισμένη η Α-Class, στη Sedan εκδοχή της προσφέρει την άνεση και την πολυτέλεια μια αυθεντικής limo.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/7/2023

Με την πρώτη ματιά, οι αλλαγές στην ανανεωμένη Α 200 Sedan είναι δυσδιάκριτες και θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί πώς πρόκειται για ένα τυπικό lifting. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική, μιας και η Mercedes-Benz επέλεξε να ασχοληθεί περισσότερο με την ουσία βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο ποιοτικά και τεχνολογικά την A 200 Sedan, σε τέτοιο επίπεδο, ώστε οδηγώντας την να έχεις την αίσθηση της μεγαλύτερης C-Class στις εκδόσεις με τους κινητήρες χαμηλού κυβισμού! Εξάλλου, αισθητικά δεν υπήρχαν και πολλά πράγματα να αλλάξουν, μιας και η Α-Class, ιδίως στη Sedan εκδοχή της, ήταν ένα από τα πιο καλαίσθητα σχήματα αυτής της κατηγορίας, που η αλήθεια είναι δεν έχει και πολλούς εκπροσώπους.

Σε μια προσπάθεια να τονιστεί περισσότερο ο δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου, οι σχεδιαστές τοποθέτησαν μια νέα μάσκα με μοτίβο αστεριών, που συνδυαστικά με τους επίπεδους προβολείς LED δίνουν ένα πιο επιβλητικό παρουσιαστικό. Νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου έως και 19” με πολλαπλές ακτίνες σε γυαλιστερό μαύρο της έκδοσης AMG Line (όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής), δίνουν μία ακόμα πιο σπορ σιλουέτα στην Α-Class Sedan, ενώ το ίδιο επιτυγχάνει και ο νέος πίσω διαχύτης και τα LED φωτιστικά που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Περνώντας στο εσωτερικό, δεν μπορεί κανείς από το να μην αισθανθεί διάχυτη την αίσθηση της πολυτέλειας που λίγα αυτοκίνητα μπορούν να την προσφέρουν. Ακόμα και στη βασική (τρόπος του λέγειν) έκδοση, η A-Class Sedan διαθέτει τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων που αποτελείται από δύο οθόνες, μια 10,25” και μια ίσης διαγωνίου για το σύστημα πολυμέσων ΜBUX, που τονίζουν τον υψηλό τεχνολογικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε μια Mercedes και ιδίως στη Sedan κατηγορία, όπου η γερμανική φίρμα γράφει τη δική της ιστορία, η πολυτέλεια είναι σημείο αναφοράς, κάτι που ισχύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Στην αναβαθμισμένη έκδοση οι Γερμανοί έχουν δώσει τα ρέστα τους. Και δεν είναι μόνον η ποιότητα των υλικών (το αναμένεις), αλλά το φινίρισμα (αψεγάδιαστο) και η προσοχή στη λεπτομέρεια. Σε ένα οδηγοκεντρικό περιβάλλον, ο οδηγός θα αισθανθεί ο απόλυτος κυρίαρχος και πολύ εύκολα θα βρει την κατάλληλη θέση για τον εαυτό του, έχοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι… tailor made για εκείνον. Οι φυσικοί διακόπτες και τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα, μέσω των οποίων ο οδηγός έχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες, μιας και στη βάση της κεντρικής κονσόλας δεν υπάρχει πλέον touchpad. Οι τρεις χαρακτηριστικοί σε σχήμα αεριοστρόβιλου, το flat bottom τιμόνι με επένδυση νάπα, ο νυκτερινός φωτισμός, ακόμη και το πάνελ των ανθρακονημάτων δίνουν έναν πραγματικά ξεχωριστό διάκοσμο.

Χωροταξικά δεν έχουν υπάρξει αλλαγές, με την A-Class Sedan να είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες (μεταξόνιο 2,729 m), προσφέροντας έναν χώρο αποσκευών που φτάνει στα 395 L, μικρότερο κατά 25 L, λόγω της ύπαρξης μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, που, πάντως, δεν στερεί κάτι από την κανονικότητά του, αλλά και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Τεχνολογικές αναβαθμίσεις και MBUX με νέες λειτουργίες

Στη νέα A-Class το σύστημα πολυμέσων MBUX έχει αναβαθμισμένο λογισμικό, προκειμένου να αλληλοεπιδρά καλύτερα στις εντολές του οδηγού. Πλέον η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» προσφέρει περισσότερες ικανότητες διαλόγου και… μάθησης και δεν είναι απαραίτητη να εκφωνηθεί για την πραγματοποίηση ορισμένων ενεργειών. Νέος είναι ο ηχητικός οδηγός διαδρομής Tour guide (αρχικά διαθέσιμος στη γερμανική αγορά), ο οποίος περιλαμβάνεται στη «Φωνητική Υποβοήθηση MBUX» του Mercedes me προσφέροντας ενδιαφέρουσες πληροφορίες διαδρομής. Επίσης, η νέα A-Class βελτιώθηκε και ως προς τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας, διαθέτοντας αναβαθμισμένο πακέτο υποβοήθησης οδηγού, με πιο χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας πραγματοποιείται βέλτιστα χρησιμοποιώντας το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης. Η επόμενη γενιά του Parking Assist υποστηρίζει τη στάθμευση σε παράλληλες θέσεις και προσφέρει, μεταξύ άλλων, μια προβολή 360 μοιρών με τρισδιάστατες εικόνες για τη στάθμευση με τη βοήθεια κάμερας.

Υβριδοποίηση

Όλες οι εκδόσεις της Α-Class είναι διαθέσιμες με εξηλεκτρισμένους τετρακύλινδρους κινητήρες που συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο DCT 7 ή 8 σχέσεων. Οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις, όπως η A200 Sedan της δοκιμής, εξοπλίζονται με ένα αναβαθμισμένο 48V σύστημα που προσφέρει έως και 10 kW επιπλέον ισχύ για την ταχύτερη εκκίνηση του αυτοκινήτου. Το σύστημα RSG (μίζα-δυναμό) είναι με ιμάντα, κάτι που βελτιώνει αισθητά τη λειτουργία, μειώνοντας θορύβους και κραδασμούς σε σχέση με μια συμβατική μίζα, ενώ επιτρέπει την «ελεύθερη κύλιση» με απενεργοποιημένο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τη σταθερή πορεία.

Στη διάρκεια της πέδησης και της ανάκτησης ενέργειας, η μίζα-δυναμό RSG ανακτά ενέργεια και τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα των 12 Volt και την μπαταρία 48 Volt, υποστηρίζοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνοντας την κατανάλωση. Με τον τρόπο αυτόν, ο θερμικός κινητήρας των 1.332 cc με τους 163 PS (270 Nm), συνεπικουρείται με επιπλέον 10 kW (14 PS) από τον σύστημα MHEV, βελτιώνοντας την αποδοτικότητά του σε επιδόσεις και εξοικονόμηση καυσίμου. Και επί του πρακτέου, στην πόλη και επιλέγοντας το ECO πρόγραμμα οδήγησης μπορείτε άνετα να κινηθείτε με μια μέση κατανάλωση στα 5,5 L, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μετρήσαμε τη μέση κατανάλωση στα 7,2 L/100 km.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, με τελική στα 230 km/h και διαδικασία επιτάχυνσης (0-100 km/h) σε 8,3 sec είναι δεδομένο ότι η A 200 δεν θα σας αφήσει παραπονεμένους. Γνωστός για την ελαστικότητά του αυτός ο κινητήρας έχει άφθονα αποθέματα ροπής και τώρα με το extra boost του ηλεκτροκινητήρα δείχνει ακόμα πιο αποδοτικός από χαμηλά. Εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του (σχεδόν αθόρυβος), έχοντας μια άψογη συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο 7-DCT ως προς τις επιδόσεις και την κατανάλωση, αξιοποιώντας κατά το δοκούν και τα προγράμματα παραμετροποίησης. Όλα αυτά, βεβαίως, μέχρι τις μεσαίες στροφές, καθώς στην υψηλή κλίμακα γίνεται (αναμενόμενα) πιο θορυβώδης και απαιτητικός σε καύσιμο.

Άνετη

Το οδηγικό προφίλ της Α 200 Sedan είναι αυτό ακριβώς που θα ταίριαζε στον τυπικό αγοραστή μιας μικρής Mercedes. Με ραφιναρισμένες αναρτήσεις, ποιότητα κύλισης αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, ένα εξαιρετικό σε αεροδυναμική αμάξωμα που ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες δείχνει ανεπηρέαστο από εξωτερικές συνθήκες, είναι ένα αυτοκίνητο άνετο και ευέλικτο στην καθημερινή χρήση, αλλά ασφαλές και ευχάριστο σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι.

Η Α 200 Sedan δεν είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά ένα ευκολοδήγητο καλοφτιαγμένο οικογενειακό sedan, πλούσια εξοπλισμένο και τεχνολογικά κορυφαίο, που διαθέτει τη φινέτσα, αλλά και τον premium χαρακτήρα που προοιωνίζεται το όνομα «Mercedes-Benz» στην ούγια. Αν θέλουμε να της προσάψουμε ένα «μείον», το βασικότερο θεωρούμε, βάσει του οικογενειακού της χαρακτήρα, τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, που είναι μικροί. Το «από 41.300 €» για την απόκτησή της, μπορεί να ακούγεται –και είναι– ένα σοβαρό ποσό, τηρουμένων των αναλογιών, με βάση την κατηγορία και τον εξοπλισμό της, αλλά και το πού απευθύνεται, το θεωρούμε δικαιολογημένο… Συνεπώς, η Mercedes ασχολήθηκε με την ουσία στην ανανέωση της A-Class, ενισχύοντας τις τεχνολογίες και όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο και ασφαλές προσφέροντας τη δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο να αποκτήσει μια «κανονική» limo, χωρίς έστω τη διαφορετικότητα της πίσω κίνησης…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ A-CLASS SEDAN A200 MHEV 2023   TIMH €41.300   ΤΕΛΗ €85,12

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 163+14/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 230 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 133 g/km

MERCEDES-BENZ A-CLASS SEDAN A200 MHEV 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ PREMIUM ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ.