Είναι από εκείνες τις στιγμές που το περίφημο Form-Follows-Function, η ικανότητα, δηλαδή, της φόρμας να συγχρονίζεται με τη χρηστικότητα βρίσκει μια τέλεια εφαρμογή. Σας είχαμε προϊδεάσει πρόσφατα με τη δοκιμή του βασικού 408 των 130 βενζινοκίνητων ίππων, έχοντας εκφράσει, τότε, την πεποίθηση ότι τούτο το σκαρί θέλει πολλά άλογα και μεγάλες ευθείες. Και να τώρα που δοκιμάζουμε την έκδοση Plug-in Hybrid 225PS e-EAT8 και μάλιστα στη σπορτίφ έκδοση GT (Grand Tour, όνομα και πράγμα). Περί της αισθητικής λίγα μπορεί να πει κανείς.
Όλοι, μα όλοι, θα το κοιτάξουν με το μεγάλο, χαμηλωμένο παράστημά του, την πομπώδη μάσκα, που θυμίζει Peugeot, αλλά έχοντας κρατήσει τη μερίδα του… Λεόντα σε επίπεδο εντυπωσιασμού εμπρός, αλλά και πίσω, με το μακρύ τελείωμα της ουράς, την αεροτομή και τα δυναμικά φωτιστικά σώματα. Ένας, δύο μπερδεύτηκαν ρωτώντας αν αυτή είναι μια νέα… Lamborghini κι αυτό σημαίνει ότι, υποσυνείδητα, το 408 κάνει μια χαρά τη δουλειά του.
Λιμουζίνα
Και μέσα την κάνει πολύ καλά. Το νέο i-Cockpit είναι εξελιγμένο, με 3D γραφικά στον μακρόστενο πίνακα οργάνων και με ευανάγνωστη την κεντρική οθόνη από την οποία μπορείτε να ζητήσετε τα πάντα σε επίπεδο διασύνδεσης. Ευτυχώς υπάρχουν και φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες της θέρμανσης και ο κλασικός περιστροφικός διακόπτης ήχου που τόσο αγαπάμε (οι Γερμανοί να τα βλέπουν). Χώροι, χώροι, χώροι για έως πέντε επιβάτες, για μικροαντικείμενα και για αποσκευές στα 471 L έως τη μεγάλη, αρθρωτή εταζέρα της τεράστιας πίσω πόρτας. Ψεγάδια υπάρχουν, καθώς το i-Cockpit θέλει πολλή ρύθμιση στο ύψος του τιμονιού και αρκετή κατανόηση των προφίλ απεικόνισης, μιας και οι πληροφορίες σχετικά με τη ροή και τις δαπάνες ενέργειας (τόσο για τον ηλεκτροκινητήρα, όσο και για τον βενζινοκινητήρα) ώρες ώρες σε μπερδεύουν.
Περί ισχύος
Η ύπαρξη δύο ισχυρών κινητήρων είναι μια καλή βάση για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Ο θερμικός, με τέσσερις κυλίνδρους και turbo από 1.598 cc αποδίδει 180 PS και 250 Nm, ενώ ο ηλεκτρικός 110 PS και 320 Nm ροπής. Συνδυαστικά, έχουμε 225 PS και 360 Nm ροπής και η διάθεση της συνολικής ισχύος γίνεται με το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 διαθέτοντας paddles στο τιμόνι. Ως Plug-in μπορεί να φορτίσει σε 1 h και 40 min, με φορτιστή στα 7,4 kW. Η βάση επάνω στην οποία δημιουργήθηκε τούτη η πανίσχυρη έκδοση του 408 μάς είναι γνωστή, τόσο στο δομικό κομμάτι με ένα αμάξωμα υψηλής στρεπτικής ακαμψίας, αλλά και στο μηχανολογικό με το Plug-in υβριδικό σύστημα των 225 PS να κινεί τους εμπρός τροχούς.
Η συνοπτική περιγραφή, βέβαια, δεν αρκεί, οπότε καλό είναι να αναφέρουμε ότι η πλατφόρμα EMP2 της Stellantis, που κινεί μια πλειάδα μοντέλων του ομίλου, εδώ βρίσκεται στη μακρύτερή της εκδοχή με μεταξόνιο 2,79 m και μήκος στα 4,69 m. Είναι, επίσης, δεμένο το σύνολο, ενώ η ύπαρξη μπαταρίας ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 12,4 kWh στο δάπεδο συντείνει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους, με ευεργετικά αποτελέσματα, όταν έχουμε γρήγορη οδήγηση, μιας και το στήσιμο του αυτοκινήτου με την απόσταση του πατώματος από το έδαφος στα 189 mm δεν είναι μικρή (άλλωστε, ένα fastback SUV έχουμε εδώ). Κι όταν λέμε «γρήγορη», το εννοούμε.
H Peugeot δίνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως επιδόσεις ενός GTI (0-100 km/h σε 7,9 sec, τελική στα 235 km/h. Υπάρχουν, βέβαια, και τα οικολογικά μεγέθη μηδενικών ρύπων που ορίζουν μια μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία έως 72 km και μέγιστη ταχύτητα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα στα 135 km/h. Σπανίως, όμως, θα το πράξετε. Επί της ουσίας, υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης, με αμιγώς ηλεκτρική, εφόσον υπάρχει ρεύμα στις μπαταρίες, υβριδική για βέλτιστη συνέργεια των δύο κινητήρων προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και, τέλος η σπορ «δώσ' τα όλα» ρύθμιση που δικαιολογεί τα πράσινα Peugeot Sport Engineering γαζιά σε ταμπλώ και τιμόνι, τα σπορ, χωστά καθίσματα και τα δύο πεντάλ με την ανάλογη επίστρωση. Υπάρχει και e-Save για καθοδόν παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τη σχετική επιβάρυνση στην κατανάλωση – υπολογίστε τουλάχιστον 1,5 L/100 km.
Τα ελαστικά Michelin e-Primacy 205/55-R19, από την άλλη, ρέπουν προς την άνετη πλευρά του πράγματος, πράγμα όχι απαραιτήτως κακό. Εξηγούμαστε. Το αυτοκίνητο είναι γρήγορο, μπορεί να γίνει πραγματικά γρήγορο και λιμουζινάτης αίσθησης, όπως αρμόζει σε έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Συνάμα, η καλή ανάρτηση τούτης της έκδοσης με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (θυμίζουμε, το απλό 408 έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω) συνεισφέρει τα μέγιστα τόσο σε επίπεδο άνεσης, όσο και συγκρότησης σε μια απαιτητική διαδρομή.
Εντούτοις, λόγω μεγέθους, μάζας (αγγίζει τα 1.800 kg) και αίσθησης τιμονιού δεν θα σε ιντριγκάρει να κινηθείς... χρονομετρημένα, αλλά περισσότερο να βιώσεις την ποιότητα κύλισης ενός αυτοκινήτου το οποίο δίνει απλόχερα αυτή την αίσθηση ενός άνετου, ήσυχου, ποιοτικού και γρήγορου αυτοκινήτου, που και θέλει και μπορεί να σε κάνει να νιώθεις όμορφα σε οποιαδήποτε απλωτή διαδρομή...
Σε ό,τι αφορά στα της κατανάλωσης, αυτή μπορεί να κινηθεί από 0 έως 7,8 L/100 km ή και παραπάνω, αν μεθύσετε από τη γραμμική και πλούσια απόδοση του υβριδικού συστήματος. Όπως και να έχει, τούτο το 408 είναι, κατά τη γνώμη μας, το πιο ελκυστικό μοντέλο της γαλλικής φίρμας, γιατί μπορεί και ισορροπεί όμορφα αντιφατικές πτυχές οδήγησης σε ένα ξεχωριστό αισθητικά και εξαιρετικής ποιότητας αυτοκίνητο. Η τιμή του δεν είναι αμελητέα, αλλά αμελητέα δεν είναι ούτε η συνολική αύρα ενός δυναμικού, καλοφτιαγμένου και συγκροτημένου GT.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 408 Plug-in Hybrid 225PS e-EAT8 GT 2023 TIMH €51.800 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165(225) ΡΟΠΗ Nm/rpm 360
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,2 L/100km, 28 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΝΕΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ, ΤΙΜΗ.