To XCeed μας «συστήθηκε» στο όχι και τόσο μακρυνό 2019, ως η πρόταση της ΚIA στην ανερχόμενη κατηγορία των CUV (των SUV/Crossover με κουπέ αμάξωμα, δηλαδή), εν τούτοις έχει καταφέρει να διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά περί τις 120.000 μονάδες, αριθμός ικανοποιητικό με βάση και την βαρύτητα της μάρκας στις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Το κορεατικό μοντέλο επέστρεψε σημαντικά αναβαθμισμένο και μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ακόμη και των ευρωπαϊκό ανταγωνισμό και αυτό είναι μια πραγματικότητα όσο κοινότυπο και εάν ακούγεται κάτι τέτοιο. Ειδικά στην έκδοση GT-Line όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, έχουμε να κάνουμε με ένα καλοφτιαγμένο, όμορφα σχεδιασμένο Crossover που εάν βρεθείς στο εσωτερικό του και κάποιος σου κρύψει το σήμα, εύκολα μπορείς να το… μπερδέψεις με κάποιο ακόμη και του premium ανταγωνισμού καθώς, κυριολεκτικά, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα. Εξάλλου, πρόκειται για ένα μοντέλο που αποτελεί προϊόν ευρωπαϊκής σχεδίασης και εξέλιξης (Φρανκφούρτη), αλλά και παραγωγής (Σλοβακία).
Οι αλλαγές
Σε σχέση με τον απελθόν XCeed οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στο μπροστινό μέρος όπου έχουμε νέα LED φώτα ημέρας που έχουν πάρει το σχήμα του boomerang, ενώ ανασχεδιασμένοι είναι και οι αεραγωγοί. Καμία αλλαγή δεν έχει υπάρξει στις διαστάσεις με το μήκος να παραμένει στα 4.395 mm, το πλάτος 1.826 mm , το ύψος 1.483 mm, (οι πρόβολοι όμως έχουν αυξηθεί κατά 25 και 60 χλστ. εμπρός και πίσω, αντίστοιχα, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ξεκινάει από τα 426 lt και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.378 lt (αντίστοιχα, 380-1332 lt στις MHEV εκδόσεις, λόγω ύπαρξης της μπαταρίας). Για τους λάτρεις του δυναμικού ντιζάιν, το XCeed είναι διαθέσιμο στην έκδοση GT-Line, με τους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, τις μαύρες λεπτομέρειες σε όλο το αμάξωμα, τις ιδίου χρώματος 18άρες ζάντες (16 ιντσών στη βασική έκδοση), τον διαχύτη, τα LED φωτιστικά στο πίσω μέρος, στοιχεία που διακοσμητικά αντλούν την έμπνευσή τους από το Ceed GT. Στο εσωτερικό της έκδοσης GT-Line ξεχωρίζουν τα καθίσματα GT, αλλά και το flat-bottom τιμόνι, που προσφέρουν έναν πιο σπορ χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το XCeed έχει πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον, με έναν πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών όπου ο οδηγός αντλεί όλες τις πληροφορίες, αλλά και μία μικρότερη, με διαγώνιο 10,25 ιντσών, για το σύστημα πολυμέσων. Το high tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου, υπογραμμίζουν και τα τρία driving modes (Eco, Normal Sport), όπως και ο πλήρως αναβαθμισμένος εξοπλισμός υποβοήθησης του οδηγού.
Στο νέο XCeed η λειτουργία «Sports» προσφέρει τη δυνατότητα σε επιβάτες και οδηγό της άμεσης πληροφόρησης από τα live σκορ και highlights ενός παιχνιδιού, με το μενού να μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να προστεθούν οι αγαπημένες ομάδες σε μια λίστα για γρήγορη πρόσβαση και μπορούν επιπρόσθετα να εμφανίζονται οι τρέχουσες βαθμολογίες του πρωταθλήματος, κ.α.
Στα high lights και η ενσωμάτωση της τελευταίας έκδοσης του Kia Connect, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες (μέσω της οθόνης αφής του αυτοκινήτου ή μέσω της εφαρμογής Kia Connect), χρησιμοποιώντας τη δική του κάρτα eSIM για να ανακτά και να ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Επίσης, το ηχοσύστημα JBL Premium με τεχνολογία Clari-Fi, ο διζωνικός κλιματισμός, οι θερμαινόμενοι ηλεκτρικοί αναδιπλούμενοι καθρέφτες, το θερμαινόμενο τιμόνι, το θερμαινόμενο παρμπρίζ και τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά και πίσω καθίσματα, οι USB θύρες Type-C για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, κ.α.
Κινητήρες
Το νέο XCeed εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο με τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 CRD των 136 PS και των 320 Nm ροπής και αυτό είναι μια καλή είδηση για όσους θέλουν αστείρευτη δύναμη και οικονομία.
Στους βενζινοκινητήρες συναντάμε στη βάση τον τρικύλινδρο 1.000άρη με απόδοση 120 PS και 172 Nm ροπής, ακολουθεί ο τετρακύλινδρος με χωρητικότητα 1,5 lt (160 PS και 253 Νm ροπής), όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής, ενώ στην κορυφή έχει τοποθετηθεί ο 1.600άρης των επίσης τεσσάρων κυλίνδρων που αποδίδει 204 PS και 265 Nm ροπής.
Όλοι οι κινητήρες έχουν συνδυαστεί με mild-hybrid τεχνολογία. Την πληρέστατη γκάμα των εκδόσεων συμπληρώνει η έκδοση PHEV. Τροφοδοτείται από θερμικό κινητήρα του 1,6 lt συνδυαστικά με ηλεκτροκινητήρα 44,5 kW που αντλεί ενέργεια από μπαταρία χωρητικότητας 8,9 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φθάνει τα 141 PS και τα 265 Nm ροπής, ενώ προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία για 60 km σε αστικό κύκλο και για 40 km σε μικτό. Ανάλογα με τον κινητήρα και την έκδοση το νέο Kia XCeed είναι διαθέσιμο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων (στις MHEV εκδόσεις συνδυάζεται με τεχνολογία iMT-Intelligent Manual Transmission για τον ηλεκτρονικό έλεγχο του συμπλέκτη σε λειτουργία coasting), είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Στον δρόμο
Το ΧCeed 1.5T 160 PS 7DCT 48V Hybrid στην έκδοση GT-Line που δοκιμάσαμε αποτελεί μια αξιοπρεπέστατη πρόταση σε όποιον επιζητά ένα σύγχρονο οικογενειακό Crossover. Είναι καλοσχεδιασμένο, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο όπως έχει προαναφερθεί, με την έκδοση αυτή να υπερκαλύπτει και τον τομέα του «φαίνεσθαι» με τις σπορ πινελιές.
Από εκεί και ύστερα, ο αλουμινένιος κινητήρας 1.5 lt (turbo, άμεσου ψεκασμού), διαθέτει όλη τη δύναμη για να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα των 1.400 κιλών. Για την τυποποιημένη διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 km/h) θα χρειαστεί 9,2 sec, της ρεπρίζ (80-100 km/h) 6,3 sec, με την τελική του να ολοκληρώνεται στα 208 km/h. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και τραβάει από χαμηλά, έχοντας ένα ωφέλιμο φάσμα απόδοσης μεταξύ των 1.500-3.500 rpm. Στην υψηλή κλίμακα γίνεται πιο θορυβώδης και σε κάθε περίπτωση πιο απαιτητικός σε καύσιμο, ιδίως στην περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα sport. Τότε θα δει τη μέση κατανάλωση να φλερτάρει μεταξύ 9-10 L/100 km, ενώ σε πιο νορμάλ ρυθμούς, στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να κινηθεί στην περιοχή των 7-8 L/100 km. Πιο οικονομικό το XCeed στην πόλη (5,5-6 L), καθώς συνεπικουρείται και με το 48V mild hybrid σύστημα. Αρωγός στις καλές επιδόσεις και γενικότερη απόδοση του κινητηρίου συνόλου είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων (DCT-7), που ικανοποιεί με την λειτουργία του, την ταχύτητα σύμπλεξης/αποσύμπλεξης σχέσεων, αλλά και την κλιμάκωσή του.
Με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς πίσω οι αναρτήσεις του XCeed είναι ρυθμισμένες ώστε να αποσβένουν τις ανωμαλίες μιας χωμάτινης διαδρομής, χωρίς να στερούν πόντους στη συμπεριφορά του στον αυτοκινητόδρομο.
Με απόσταση από το έδαφος στα 18,4 cm για την έκδοση GT-Line με τις 18άρες ζάντες (17,2 cm οι εκδόσεις με τις 16άρες), το Crossover της ΚIA εξυπακούεται πώς θα κινηθεί άνετα και απροβλημάτιστα σε μια βατή off-road διαδρομή, συνεπικουρούμενο και από τις καλές – για την κατηγορία- γωνίες προσέγγισης (15,5 μοίρες) και διαφυγής (26,95 μοίρες). Στην άσφαλτο η άνεση αποτελεί σημείο αναφοράς χάρη στην μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που όμως δεν επηρεάζει τα ασφαλή οδικά του χαρακτηριστικά όταν πιεσθεί σε μια ορεινή διαδρομή.
Οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος είναι αναμενόμενες, χαρακτηριστικό των περισσότερων μοντέλων της Crossover κατηγορίας, δεν είναι ικανές όμως να μειώσουν τον γενικότερο πολιτισμένο και ασφαλή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Άνεση, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και ένα ευχάριστο ταξίδι θα απολαύσουν οι επιβάτες, χωρίς να δυσανασχετήσουν σε ένα βατό off-road. Ικανοποιημένους μας άφησαν τα φρένα σε αίσθηση και απόδοση (δίσκοι εμπρός διαμέτρου 320 mm, πίσω 272 mm), κάτι βεβαίως που είναι αποτέλεσμα και των ελαστικών Continental PremiumContact6 (διαστάσεις 235/45 R18), που ενισχύουν την πρόσφυση. Αντιθέτως, η τεχνητή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης με τη μέτρια πληροφόρηση είναι κάτι που σημειώνουμε στα «πλην», όπως και η αυξημένη κατανάλωση υπό πίεση.
Συμπερασματικά, το νέο XCeed στην έκδοση GT-Line αποτελεί ένα σύγχρονο Crossover, με καλοφτιαγμένο εσωτερικό, πληρέστατο εξοπλισμό, άνεσης και ασφάλειας, αλλά και αισθητική ενός μοντέρνου ευρωπαϊκού αυτοκινήτου. Ικανοποιητικοί χώροι για μια οικογένεια και τις αποσκευές του, πρακτικότητα και αρκετές έξυπνες λύσεις στο αψεγάδιαστο εσωτερικό του. Το στιβαρό πλαίσιο και η ρύθμιση των αναρτήσεων προσφέρουν άνεση και ασφάλεια σε άσφαλτο και χώμα, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.5 L να υπερκαλύπτει με την απόδοσή του τον διττό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι τιμές ξεκινούν από τα €25.090 για την έκδοση 1.5 L 160 PS LX Premium 48V με το μηχανικό κιβώτιο, ενώ η έκδοση GT-Line με το αυτόματο κιβώτιο όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής ανεβαίνει στα €31.190. Να σημειωθεί, πώς το XCeed ανεξαρτήτως έκδοσης υποστηρίζεται με 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Αναλυτικά ο τιμοκατάλογος όλων των μοντέλων της ΚΙΑ ΕΔΩ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ KIA XCeed 1.5T 160 PS 7DCT 48V Hybrid GT-Line 2023 TIMH €25.090 ΤΕΛΗ €88,96
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΜΕΣΟΥ ΨΕΚΑΣΜΟΥ, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 160/5/500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 253/1500-3500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 208 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8 L/100km, 139 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΠΛΗΡΕΣΤΑΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ