Είχαμε ζητήσει εδώ και καιρό το εν λόγω μοντέλο από την ελληνική αντιπροσωπεία όχι επειδή θα ήταν ένα ακόμα αυτοκίνητο για δοκιμή. Όλοι θέλαμε να δούμε την κορυφαία, e-Power υβριδική τεχνολογία της Nissan όχι μόνο μέσα από press kits, αλλά στην καθημερινότητα, στον τρόπο κίνησης και διαχείρισης 190 ηλεκτρικών PS από ένα υβριδικό σύνολο με ψυχή έναν υπερ-προηγμένο turbo βενζινοκινητήρα.
Για να πάμε κατευθείαν στη μαγεία της οδήγησης ενός υβριδικού που είναι ηλεκτρικό καίγοντας βενζίνη (σας μπερδέψαμε, σωστά;), να πούμε ότι το Nissan Qashqai e-Power κάνει ακριβώς αυτό: Αποδίδει όπως ένα ισχυρό υβριδικό χωρίς καταπονήσεις και απώλειες από κιβώτιο ταχυτήτων, μιας και δεν έχει κιβώτιο με σχέσεις παρά μόνο μία, όντας ηλεκτρικό. Πάρτε ανάσα γιατί ακολουθεί ένα γρήγορο «φροντιστήριο».
Το σύστημα αποτελείται από έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,5 L απόδοσης 156 PS και 250 Nm ροπής (άχρηστη πληροφορία), με μεταβλητό λόγο συμπίεσης (είχαμε πρωτοδεί αυτήν τη σπουδαία καινοτομία στην πολυτελή υπομπράντα της Nisssan, την Infiniti), μια γεννήτρια ισχύος, ένα inverter και έναν ηλεκτροκινητήρα του οποίου η μέγιστη απόδοση είναι 190 PS και η ροπή 330 Nm (χρήσιμη πληροφορία). Το παραγόμενο έργο του βενζινοκινητήρα χρησιμοποιείται για να τροφοδοτήσει τη γεννήτρια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του inverter σε μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 2,1 kWh (τι σόι υβριδικό θα ήταν, αν δεν είχε, άλλωστε!) στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο (μοτέρ/μπαταρία), ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.
Το ξεχωριστό, λοιπόν, είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η πηγή ισχύος για τους εμπρός, κινητήριους τροχούς, κινούμενο με όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης (άμεση, συνεχής επιτάχυνση, ησυχία λειτουργίας για να αναφέρουμε δύο μόνο).
Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί πάντα σε ιδανικές συνθήκες για βέλτιστη απόδοση και συνάμα χαμηλή κατανάλωση, κάτι που επιτυγχάνεται από το μεταβλητό λόγο συμπίεσης.
Και για να βάλουμε και το κερασάκι στην τούρτα, αν βυθίσουμε το δεξί μας πόδι στο πεντάλ, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγεται από τον βενζινοκινητήρα απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του inverter (επιπλέον της ισχύος που προσφέρει η μπαταρία).
Εννοείται, βέβαια, ότι κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα η αναγεννητική πέδηση φορτίζει επιπλέον τις μπαταρίες. Bonus σε όλο το πακέτο είναι ότι το σύστημα «ηχογραφεί» το επίπεδο θορύβου και αν ο ρυθμός είναι ήπιος (και η άσφαλτος όχι γαρμπιλάτη), τότε η λειτουργία του βενζινοκινητήρα περιορίζεται για ακόμα πιο ήσυχες βόλτες! Κατά τα λοιπά, το Qashqai είναι όπως το γνωρίζουμε, όμορφο, ευρύχωρο με σχετικά καλή εργονομία και άριστη πρακτικότητα.
Στον δρόμο είναι ένα πολυπρόσωπο εργαλείο. Μπορείς να κινηθείς σε κυκλοφοριακή συμφόρηση με κατανάλωση κάτω από 4,0 L/100 km με την ηλεκτρική λειτουργία να είναι παντού παρούσα και με ένα πολλά υποσχόμενο 0-100 km/h σε μόλις 7,9 sec. Στον ανοιχτό, όμως, δρόμο και με την αύξηση της ταχύτητας (αγγίζει τα 170 km/h τελικής) βλέπεις την κατανάλωση να παίρνει σταδιακά την ανιούσα με τρόπο που ίσως φαντάζει παράταιρος με όσα έχουμε ήδη διαβάσει. Μαζί θα ανεβεί και ο θόρυβος του βενζινοκινητήρα, αλλά όχι σε σημαντικό βαθμό.
Σε μεικτές διαδρομές θα δείτε κατανάλωση στα 6,8 L/100 km, κάτι που θυμίζει… diesel αλλά, εντέλει, η τεχνολογία e-Power κυριολεκτικά είναι βασιλιάς «εντός των τειχών». Στις λοιπές πτυχές του τούτο το μοντέλο είναι μοναδικό σε δέσιμο, άνεση και ποιότητα κύλισης όντας το καλύτερο Qasqhai από όσες εκδόσεις έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα. Στα 41.690 € για τη βασική έκδοση έχουμε ένα πολύ ραφιναρισμένο σύνολο που ζητά μάλλον αρκετά για να προσφέρει την απόλυτη ελευθερία ηλεκτροκίνησης χωρίς καλώδια. Αξία, ανεκτίμητη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI e-Power 190PS FWD 2023 TIMH €41.690 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190) ΡΟΠΗ Nm/rpm 330
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 122 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΑΣΤΙΚΗ), ΧΩΡΟΙ.
ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΤΙΜΗ.