Test Drive: Skoda Fabia 1.5 TSI 150PS Monte Carlo 7DSG - Δοκιμάζουμε το hot supermini με το θρυλικό όνομα


Μια πολύ σπέσιαλ έκδοση ενός best-seller της κάθε ημέρας. Αυτό είναι η hot εκδοχή ενός πλούσια εξοπλισμένου και πάνοπλου, μηχανολογικά, μοντέλου με ένα όνομα από… τζάκι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/5/2024

Η Fabia είναι πλέον ένα όνομα αγαπητό στους κόλπους της αυτοκίνησης. Από το 1999 που πρωτοπαρουσιάστηκε έχει πουλήσει σχεδόν 5 εκατομμύρια «κομμάτια» ανά την υφήλιο, ενώ διαρκώς βελτιώνεται. Πλέον, μετά από 25 χρόνια ζωής μπορεί να διαθέτει εκδόσεις που πριν λίγα χρόνια θα ήταν ουτοπικές. Μια εξ αυτών είναι και η κορυφαία Monte Carlo.

Εξωτερικά, δεν προσπερνάς εύκολα τις μαύρες λεπτομέρειες και την αντίστοιχη οροφή που με το… φεραρί κόκκινο χρώμα του αμαξώματος «δένουν» και δίνουν την εικόνα του κάτι παραπάνω σε ένα αμάξωμα με μήκος σχεδόν 4,1 μέτρα. Ομοίως, οι σπορ ποδιές εμπρός και πίσω και τα πίσω φιμέ τζάμια προσθέτουν πόντους αγωνιστικής αύρας ενώ, χωρίς αστεία, πολλά στοιχεία λειτουργούν και αεροδυναμικά καθώς το 0,28 του αεροδυναμικού συντελεστή θεωρείται ένα εκ των κορυφαίων.

Προς… επίρρωση της σπορ ανατροφής τα σήματα «Monte Carlo» στα εμπρός φτερά θυμίζουν τον μεγάλο… χορηγό ονομασίας. Πάλι χωρίς ίχνος αστεϊσμού, η Skoda πληρώνει το Πριγκηπάτο του Μονακό για να παραχωρεί το trademark της ιστορικής πόλης με το διάσημο γραν πρι και το διάσημο ράλλυ, το οποίο άλλωστε είναι πολύ γνωστό όλα αυτά τα χρόνια στους αγωνιζόμενους με Skoda Fabia. Αν και όλα ξεκίνησαν από το Skoda Favorit Monte Carlo, πίσω, στο 1936! Πίσω, στο σήμερα, και στεκόμαστε λίγο ακόμη στο εξωτερικό για να δούμε τους προβολείς τεχνολογίας LED που είναι στάνταρ, τους προβολείς ομίχλης και τις γυαλιστερές μαύρες (πρόσεξε-πώς-παρκάρεις-δίπλα-σε-πεζοδρόμιο) ζάντες αλουμινίου, 17 ιντσών, με αφαιρούμενες, αεροδυναμικές πλαστικές επενδύσεις που θα σώσουν και τη ζάντα σε κάποια απροσεξία στάθμευσης.

Στο εσωτερικό, η “badass” εικόνα συνεχίζεται με το μαύρο να αντιπαλεύει τις άφθονες κόκκινες πινελιές στο ταμπλώ. Τα υπέροχα, χορταστικά σπορ καθίσματα από τα καλύτερα στην αγορά αγκαλιάζουν το σώμα ιδανικά για τον οδηγό που έχει μπροστά του ένα flat-bottom πολυλειτουργικό τιμόνι με περφορέ δέρμα, ενθέσεις σε απομίμηση ανθρακονήματος και πλήρως ψηφιακό περιβάλλον με δύο ψηφιακές οθόνες πλούσια παραμετροποιήσιμες και ευανάγνωστες στα ελληνικά με πλήρη διασυνδεσιμότητα με τα κινητά μας και με αυτήν που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων να είναι 10,25 ιντσών. Στην κεντρική οθόνη διακρίνουμε τα drive modes (Sport, Eco, Normal, Individual) που κουρντίζουν ανάλογα το μηχανικό σύνολο. Κάτω από την οθόνη, βρίσκεται ο μεγάλος κλασικός επιλογές που όμως κρύβει το 7άρι διπλοσύμπλεκτο DSG κιβώτιο. Δυστυχώς δεν είχαμε paddles στο τιμόνι ενώ και οι χειροκίνητες αλλαγές μέσω του επιλογέα γίνονται προς την πλευρά του συνοδηγού, κάτι ελάχιστα βολικό. Βολική όμως είναι η πρακτικότητα με τη Skoda, για μια ακόμη φορά, να έχει έξυπνες λύσεις για διαχείριση μικρών ή μεγάλων αντικειμένων, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 380 λίτρα! Σε επίπεδο ασφάλειας, το αυτοκίνητο διαθέτει έως εννέα αερόσακους και κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, με βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές του Euro NCAP. Για πρώτη, δε, φορά διαθέτει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Travel Assist, Park Assist και Maneuver Assist. Όμως, μάλλον θέλετε να μάθετε για τα άλλα…

Πιέζεις το κουμπί έναυσης που, όπως πάντα για Skoda, βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού και ξεκινάς. Το μοτέρ είναι το κλασικό 4κύλινδρο, 1500άρι turbo απόδοσης 150 ίππων (για το πιο ισχυρό Fabia παραγωγής), με 250 Nm ροπής και αξιοθαύμαστα μεγέθη (0-100 Km/h σε μόλις 8,0 sec με την τελική να φτάνει τα στρατοσφαιρικά για την κατηγορία 225 km/h. Το σύνολο αποδίδει μεστά και σταθερά. Αργεί λίγο να «γεμίσει» αλλά μόλις το κάνει ορμάει, αποφασισμένο να δώσει τα πάντα για την σπορ αίσθηση που προσδοκάς. Πατώντας σε ελαστικά 215/45-R17 Bridgestone Turanza Enliten Eco (μετριοπαθής για την υλοποίηση επιλογή) και με ένα τυπικό σε αίσθηση τιμόνι, το αυτοκίνητο είναι σβέλτο αλλά το στήσιμό του δεν έχει τον hard core προσανατολισμό μιας ανάλογης υλοποίησης. Κλίσεις έχεις στις στροφές, θα κρατήσει αρκετά με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης, αλλά τα ηλεκτρονικά ελέγχου ευστάθειας είναι πολύ επεμβατικά και σου κόβουν νωρίς την όρεξη. Επίσης θα θέλαμε πιο ανθεκτικά φρένα, κάτι που να αντέχει στον ρυθμό 150 ίππων. Όσο για την κατανάλωση είδαμε από 7,2 L/100 km έως 9,3 L/100km. Τα 26.100 ευρώ που ζητά η top έκδοση, (ψυχή τε και σώματι) Fabia Monte Carlo δεν είναι χαμηλή αλλά ουσιαστικά εξαργυρώνει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην καθημερινή πρακτικότητα ενός ευρύχωρου supermini με τις επιδόσεις ενός hot hatch (και την τελική ταχύτητα ενός Grand Tourer!) σε ίσες δόσεις. Και είναι ακριβώς αυτό: η χρυσή τομή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA FABIA 1.5 TSI 150PS Monte Carlo 7DSG 2023   TIMH €26.100   ΤΕΛΗ €80,64

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/ 5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 126 g/km

SKODA FABIA 1.5 TSI 150PS Monte Carlo 7DSG 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΠΟΡ ΑΙΣΘΗΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ, ΤΥΠΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ, ΤΙΜΗ.