To Audi Q2 είναι μια σπάνια εξαίρεση, καθώς από το 2016 είναι το μοναδικό B-SUV από αυθεντικό, premium κατασκευαστή. Και αυτό, αν και δείχνει σημαντικό πλεονέκτημα, δείχνει εντελώς παράταιρο με τις αποφάσεις του ομίλου VW να μη συνεχίσει να επενδύει σε μικρά αμαξώματα στην κατηγορία. Κι όμως, εδώ έχουμε στα χέρια μας ένα ποιοτικότατο αυτοκίνητο με τα τέσσερα δαχτυλίδια στη μάσκα και αρκετή τεχνολογία να υποστηρίξει την ανώτερη ποιότητα προέλευσης. Πριν μας εξαπολύσετε μύδρους για την επιλογή μοντέλου προς σύγκριση, να σημειώσουμε ότι μπορεί η Ford να ανήκει στους mainstream κατασκευαστές, όμως με μια έξυπνη μαρκετινίστικη ντρίμπλα, έθεσε τις βάσεις για premium «αέρα».
Βλέπετε, η συγκεκριμένη έκδοση του Puma είναι η ST-Line V που και βέβαια σημαίνει σπορ προσανατολισμός, αλλά με μια γκλαμουράτη επίγευση. Το “V” έρχεται από το Vignale το σχήμα ανώτερης ποιότητας της φίρμας που κάνει τη διαφορά τόσο στις λεπτομέρειες, όσο και στον εξοπλισμό. Και από την άλλη, μπορεί οι κινητήρες των δύο μονομάχων να απέχουν ο ένας από τον άλλο έναν κύλινδρο και μισό λίτρο, όμως μια ματιά στις επιδόσεις, στις διαστάσεις και στις τιμές τους αρκεί για να σε βάλει σε δεύτερες σκέψεις. Βρε, μήπως και είναι, εντέλει, συγκρίσιμα;
Αρτιότης
Το Q2 δείχνει δωρικό, όμως σχεδόν άοσμο μπροστά σε άλλα κομψοτεχνήματα της Audi, αλλά και απέναντι στον ανταγωνιστή του στο παρόν συγκριτικό. Μπορεί το 2021 να ανανεώθηκε, ωστόσο οι αλλαγές δεν μετέβαλαν τον σοβαρό του χαρακτήρα. Από την άλλη, στα καλλιστεία αυτοκινήτων, το Ford Puma θα κέρδιζε μάλλον άνετα την κορυφή. Η αισθητική του τόσο στις αναλογίες, όσο και στις λεπτομέρειες είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη που δείχνει να αρέσει σε πολύ κόσμο (Να! Μόλις πέρασε ένα Puma!). Ειδικά με τις λεπτομέρειες της προαναφερθείσας εξοπλιστικής έκδοσης σε απομίμηση χρωμίου δείχνει πολύ ελίτ και αθλητικό μαζί, χάρη στα σπόιλερ και στη σπέσιαλ βαφή.
Audi Q2 1.5 TFSI 150PS S-tronic
Στο εσωτερικό, οι διαφορές ορίζονται τόσο από τη διαφορετική φιλοσοφία, όσο και από την καταγωγή προέλευσης, αντίστοιχα, δηλαδή, με τη σχεδίαση του εξωτερικού. Το Audi σε υποδέχεται με ένα αφαιρετικό, άριστης ποιότητας σαλόνι με συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών και νέας και…παλαιάς τεχνολογίας. Εξηγούμαστε. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων απευθείας από το παρόν της Audi συνδυάζεται με το MMI αλλοτινών καιρών (εδώ φαίνεται το έλλειμμα εξέλιξης του Q2 με μια μικρή οθόνη και περιστροφικό επιλογέα. Γενικά, τα πατήματα κουμπιών, ακόμα και για τις πιο απλές λειτουργίες, είναι άφθονα. Από την άλλη, σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας υπάρχουν τα βασικά και έτερον ουδέν. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις και ενίοτε πέντε επιβάτες, χάρη στη σχετικά κυβισμένη υλοποίηση της καμπίνας (άριστα 10 στα χορταστικά, εμπρός καθίσματα) κι αυτό δίνει αρκετούς πόντους για την καθημερινή χρηστικότητα, όπως, επίσης, και το αρκετά μεγάλο πορτμπαγκάζ.
Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS 7DCT
Από την άλλη, το σπορ/πολυτελές σαλόνι του Puma είναι πιο νεανικό, δείχνει μια κάποια πολυτέλεια (εμφανή γαζιά στο ταμπλώ και απομίμηση ανθρακονήματος), μαζί με τα σπέσιαλ καπιτονέ δερμάτινα καθίσματα (με τα εμπρός να έχουν απελπιστικά μικρό έδρανο, αλλά συνάμα να προσφέρουν και λειτουργίες μασάζ!). Εδώ υπάρχει, επίσης, ψηφιακός πίνακας οργάνων, πολλά συστήματα παραμετροποίησης και ασφάλειας και το καλό σύστημα πολυμέσων SYNC3) που κάνει τη διασύνδεσή μας με τον έξω κόσμο εύκολη.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα και επιβάτες είναι οριακά επαρκείς (σχεδόν ίδιο μήκος και μεταξόνιο έχουν τα δύο αυτοκίνητα, αλλά το Q2 κερδίζει στον τομέα). Ο χώρος αποσκευών, όμως, είναι απλώς κορυφαίος όντας συνάμα και δίχωρος.
Στο μηχανολογικό πεδίο
Υπάρχουν οι περισσότερες διαφορές και δη στις «καρδιές» των δύο μονομάχων μας. Το Audi εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 L απόδοσης 150 PS, με κύριο τεχνολογικό του εύρημα το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, όταν το σύνολο δεν πιέζεται, προκειμένου να επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου. Συνοδεύεται από κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς και με μόνο σχήμα παραμετροποίησης το πρόγραμμα “S” του κιβωτίου για πιο ζωντανή απόδοση.
Από την άλλη, το Puma «ρίχνει στο τραπέζι» μια πλειάδα από καινοτομίες. Κατ’ αρχάς, το κινητήριο σύνολο είναι ενός λίτρου και τριών κυλίνδρων, ο διάσημος και βραβευμένος EcoBoost απόδοσης, εδώ, 155 PS. Υπάρχει υβριδική υπόσταση στα 48V με τη χρήση μίζας/δυναμό 11,5 kW που επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι το σύστημα λειτουργεί και ως μοτέρ τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων. Επιπρόσθετα, υπάρχουν και προγράμματα παραμετροποίησης κίνησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) για τους εμπρός τροχούς. Αποτέλεσμα; Ενώ ο κυβισμός είναι σαφώς υποδεέστερος (όπως και η ροπή) συγκριτικά με το Q2, στον δρόμο τα πράγματα δείχνουν να παίρνουν τον… δρόμο τους.
Τους τροχούς… στρίψατε
Έχοντας οδηγήσει για εκατοντάδες χιλιομέτρων τα δύο τούτα compact SUV, τα συπεράσματα έρχονται αβίαστα. Το Q2 ξεχωρίζει για αυτή την άνετη απόδοση ισχύος σε ένα μεγάλο εύρος στροφών. Μπορεί να προσδώσει τα premium χαρακτηριστικά της Audi έστω και σε μικρές δόσεις. Πατώντας στα κορυφαία Michelin Primacy4 215/55-R17 είναι άνετο σε άσφαλτο και χώμα κα μπορεί σαφώς να κινηθεί με την ίδια άνεση σε ένα ταξίδι ή στην αστική καθημερινότητα. Μερικά θέματα είναι η μάλλον πλαδαρή οδική του συμπεριφορά υπό πίεση με μεγάλες κλίσεις στις στροφές με πρώιμες τάσεις υποστροφής και η αίσθηση της έλλειψης ποιότητας κύλισης όταν περνάς από κακό ανάγλυφο με φυτευτές πέτρες και χαλίκι (περνά άνετα, όμως, παρά τα 145 mm απόστασης πατώματος από το έδαφος). Επίσης, μπορεί να υπάρχει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, όμως με πολύ συνετό δεξί πόδι είδαμε κατανάλωση στα 8,3 L/100 km.
Μπαίνοντας στο Puma, είχαμε υψηλές οδηγικές προσδοκίες και δεν διαψευστήκαμε. Κορυφαία διασκεδαστικό με ένα μοτέρ που… γαζώνει, κρύβοντας με επιτυχία τα λίγα του κυβικά (αλλά όχι πάντα την τρικύλινδρη φύση του, λόγω κάποιων κραδασμών ειδικά στις χαμηλές/μεσαίες στροφές). Πατώντας σε ελαστικά Continental EcoContact6 (παράδοξο για το ST-Line της έκδοσης) με διαστάσεις 215/50-R18, θα περίμενε κανείς ότι είναι κουραστικά σε φιλτράρισμα ανωμαλιών, όμως δεν είναι. Μάλιστα, στο ίδιο ανάγλυφο κίνησης δείχνει πιο άνετο από το Q2. Στις στροφές ξεδιπλώνει όλο του το ταμπεραμέντο, απόρροια και του χαμηλότερου κέντρου βάρους, αφού το πάτωμά του απέχει από το έδαφος στα 164 mm. Επίσης, η υβριδική υπόστασή του δείχνει να λειτουργεί, καθώς, με τον ίδιο ρυθμό, στα ίδια χιλιόμετρα μετρήσαμε κατανάλωση 7,3 L/100 km.
Συμπέρασμα
Περάσαμε καλά με τα δύο τούτα συμπαγή SUV που προσφέρουν πολλά, αναλογικά, βέβαια, με την τιμή τους. Γνήσια premium το Q2, με στοιχεία, όμως, που δείχνουν έλλειψη επαρκούς εξέλιξης (βλέπε MMI) και έναν χαρακτήρα μπλαζέ στο fun-to-drive πεδίο. Είναι, ωστόσο, πιο ευρύχωρο και πρακτικό και σε μακροχρόνια χρήση σoύ δίνει το «κάτι παραπάνω» της Audi. Εντούτοις, το Puma (αυτό, το ακριβό Puma) προσφέρει πολλά (κυριολεκτικά και μεταφορικά) και μαζί την ισχυρή πεποίθηση ότι μαζί του μπορείς να περάσεις διασκεδαστικά, αποτελώντας την επιλογή μας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q2 AUDI Q2 35 TFSI 150PS S-Tronic 2023 TIMH €32.900 ΤΕΛΗ €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/ 5.000-6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 218 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 137 g/km
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΤΙΜΗ.
ΚΑΤΑ ΑΡΓΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΟΡΙΟ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ Ford PUMA 1.0 EcoBoost 155PS 7DCT 2023 TIMH €32.965 ΤΕΛΗ €83,2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 114(155)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/2.100-5.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,3 L/100km, 130 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ.
ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΤΙΜΗ.