Test drive: DS4 1.2T 130 EAT8 Performance Line: Δοκιμάζουμε το πανέμορφο σπορτίφ γαλλικό hatchback


Ένα σπορτίβικο, στα όρια του αθλητικού, γαλλικό premium μικρομεσαίο που τραβά τα βλέμματα (όλα τα βλέμματα) δεν είναι κάτι που συναντάς κάθε ημέρα.

  • 29/4/2023

Και μπορεί να έχουμε ξαναδεί το DS 4 σε διάφορες εκδόσεις εξατομίκευσης και ισχύος, όμως τούτο εδώ είναι κάτι άλλο, ή για πολλούς, το κάτι άλλο. Στην κανονική και όχι Cross εκδοχή του με το λευκό περλέ χρώμα, τη μαύρη οροφή και τις ανάλογες ζάντες 19”, το πίσω εξαιρετικό τελείωμα με ψευδο-απολήξεις, μεγάλη αεροτομή και εκπληκτικά φωτιστικά, δεν θέλει και πολύ για να γίνει ερωτεύσιμο. Και, από την άλλη, στη μεγάλη γρίλια, το επίσης μεγάλο “DS” βάζει δύσκολα στους αδαείς για το ποιόν του αυτοκινήτου. Αυτό είναι το εξωτερικό παρουσιαστικό αυτού του DS 4, που για την περίσταση έχει σπορτίφ πινελιές και το ταμπελάκι “Performance Line” στο καπό.

Εννοείται ότι ανάλογες σπορ πινελιές υπάρχουν και στο εσωτερικό, όπως είναι τα θαυμάσια καθίσματα σε συνδυασμό Alcantara και υφάσματος, το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με ραφές και ένθετο σε carbon look, οι επενδύσεις δερματίνης και η όλα-τα-λεφτά επένδυση του ταμπλώ και της κεντρικής κονσόλας με Alcantara. Συνολικά και δεδομένης της ελιτίστικης προδιάθεσης της συνολικής σχεδίασης, έχουμε ένα σύνολο χάρμα οφθαλμών, αλλά όχι τόσο εργονομίας. Επίσης, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι οριακοί, όπως, άλλωστε, και το οπτικό πεδίο, μιας και η σχεδίαση ρέπει περισσότερο προς ένα κουπέ, παρά προς ένα κανονικό hatchback.

Hίδια –διόλου μυστική– συνταγή

Για τα μηχανολογικά έχουμε κλασική συνταγή με το 1200άρη, τρικύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα 130 PS, που αν και δεν κομίζει υβριδικές καινοτομίες, είναι αποδοτικός και εύστροφος, αλλά δείχνει οριακός (και λίγο περισσότερο του αναμενόμενου θορυβώδης) για το DNA τού εν λόγω σπορ μοντέλου. Συνδυάζεται δε με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και με paddles στο τιμόνι, αλλά και με παραμετροποίηση λειτουργίας (Eco, Κανονικό και Σπορ). H συνολική οδηγική εμπειρία είναι ξεκάθαρα ενός αυτοκινήτου ανώτερης ποιότητας. Ας ξεκινήσουμε από τα Matrix LED Vision φωτιστικά κορυφαίας διαχείρισης φωτισμού που βοηθούν τα μέγιστα, ακόμα και κατά ην πιο… πυκνή νύχτα. Και, από την άλλη, βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2, αλλά με πολλές ενισχύσεις προσφέρει μια σωστή βάση κίνησης με υψηλό ρυθμό και με σχετική άνεση, παρά τον ημιάκαπτο άξονα της πίσω ανάρτησης. Ενίοτε, μάλιστα, τα ελατήρια δείχνουν πιο ενδοτικά από το προβλεπόμενο της έκδοσης, ειδικά σε μία διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, αλλά, μην ξεχνάτε, εδώ είναι ένα γαλλικό μοντέλο (και δεν είναι το Saxo VTS!).

Τα ελαστικά διαστάσεων 205/55-R19 της Michelin (e-Primacy) δίνουν κι αυτά τον δικό τους τόνο στη συνολική καλή εικόνα. Σε επίπεδο κατανάλωσης μην το παρατραβήξετε και θα δείτε 7,3 L/100 km, ενώ αν κινηθείτε πιεσμένα το νούμερα θα ανεβεί κοντά στα 9,0 L/100 km. Συνολικά, έχουμε ένα μοντέλο που καίει καρδιές, αλλά όχι… ελαστικά και που φέρει τεχνολογίες ασφαλείας, διασύνδεσης και ανέσεων πρώτης γραμμής με μια πατίνα γαλλικής ευγένειας.

Με τιμή στα 34.500 € (32.500 η βασική έκδοση) δεν λογίζεται φθηνό, αλλά πλέον όλες οι τιμές έχουν πάρει τη γεωμετρική ανιούσα όχι μόνον λόγω κατασκευαστικών προκλήσεων, αλλά και ελληνικού φορολογικού παραλογισμού.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η DS Automobiles κτίζει με πειστικό τρόπο τη νέα της εποχή ως μια μάρκα επαυξημένου κύρους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS Automobiles DS4 1.2 PURETECH 130 EAT8 PERFORMANCE LINE 2023   TIMH €32.500   ΤΕΛΗ €88,32

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,4 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 138 g/km

DS Automobiles DS4 1.2 PURETECH 130 EAT8 PERFORMANCE LINE 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.