Δεν ήταν απαραίτητο να αλλάξει εμφάνιση. Όχι δραματικά, τουλάχιστον όχι προς μια άλλη κατεύθυνση. Οι Γερμανοί δύσκολα αλλάζουν ρότα και το ίδιο ισχύει κι εδώ. Η A-Class που γνωρίσαμε προ πενταετίας δέχθηκε λεπτεπίλεπτες αισθητικές αλλαγές. Στα φωτιστικά σώματα που εμπεριέχουν LED τεχνολογία, τη μάσκα που τριγυρίζει γύρω από τα 3D γνώριμα μοτίβα της μάρκας με μικρά αστέρια να υπενθυμίζουν το ένα, μεγάλο αστέρι στο καπό. Στο λευκό, περλέ χρώμα με τις μαύρες στιλπνές ενθέσεις και τις ανάλογες ζάντες της AMG Line έκδοσης, το νέο πίσω διαχύτη και τα φώτα LED: δεν υπάρχουν και πολλά να ζητήσει κανείς, όχι σε αυτήν τη βασική έκδοση.
Το εσωτερικό, επίσης, γνώριμο από την ισχυρή σχεδιαστική σφραγίδα της φίρμας (ίσως η μόνη εταιρεία που φέρνει τους αεραγωγούς στο προσκήνιο) ανάμεσα σε ακριβά υλικά, μαλακά πλαστικά άριστης συναρμογής, αλλά και μια, δυο εκπτώσεις με τη μία να αφορά στον διακόπτη επιλογής drive modes (έγινε επίπεδος, πλαστικός) και η άλλη το παρακείμενο, ρηχό «ταψάκι» (μικρό για οτιδήποτε) που πριν είχε τον τεμπέλη του καρπού του δεξιού μας χεριού και το, για πολλούς δύσχρηστο, trackpad. Βεβαίως. γρήγορα πάει το μάτι στις ευρείες οθόνες 10,25” του νέου, αναβαθμισμένου MBUX που σε άπταιστα ελληνικά φροντίζει να σε μυήσει στα πολλά κόλπα των μενού από την οθόνη αφής. αλλά και από διακόπτες στο κέντρο της κονσόλας.
Το αλά AMG τιμόνι, σωστό σε πάχος στεφάνης είναι πακτωμένο με απτικές επιφάνειες για τη ρύθμιση του περιεχομένου και της απεικόνισης του, επίσης, ψηφιακού πίνακα οργάνων. Αξιοσημείωτο το πόσο κοντράστ πετυχαίνουν για να είναι ευανάγνωστες οι δύο οθόνες σε όλες τις συνθήκες, αν και εδώ (όπως και σε άλλους κατασκευαστές) η πρόκληση θα ήταν να υπάρχει ρύθμιση μεγέθους γραμματοσειράς, μιας και για κάποια γερασμένα βλέμματα η υλοποίηση είναι δυσανάγνωστη στον πίνακα οργάνων (ευτυχώς δεν ισχύει το ίδιο για την οθόνη αφής στην κορυφή της κονσόλας).
Στα λοιπά του εσωτερικού, η ευρυχωρία είναι πολύ καλή εμπρός και όσο-τόσο για τους πίσω επιβάτες, καθώς οι αναλογίες του αμαξώματος και το μεταξόνιο των 2,73 m φέρνουν τα πράγματα στη χωροταξική ισορροπία που γνωρίζουμε με ένα σχετικά μικρό για την κατηγορία χώρο αποσκευών. Εκτός από τη μεγάλη αναβάθμιση του συστήματος MBUX, ανάλογο… upgrade δέχθηκαν και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας που γίνεται πιο άνετα χρησιμοποιώντας το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης.
Η επόμενη γενιά του πακέτου στάθμευσης υποστηρίζει τη στάθμευση σε παράλληλες θέσεις και προσφέρει, μεταξύ άλλων, εποπτεία 360 μοιρών με τρισδιάστατες εικόνες για τη στάθμευση με τη βοήθεια κάμερας.
Let’s go hybrid
Όπως προαναφέραμε, το μεγαλύτερο νέο στη «νέα» A-Class είναι ο εξυβριδισμός της, μέσα από μια 48βολτη mild hybrid τοπολογία που απαρτίζεται από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.332 cc ισχύος 163 PS, που ήδη γνωρίζουμε και την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα 10 kW (14 PS) και 150 Nm ροπής, ενσωματωμένου στο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων, ο οποίος επικουρεί το έργο του μηχανικού συνόλου. H δε ροπή από τα 250 Nm από τις 1.600-4.000 rpm πήγε στα συνολικά 270 Nm από τις 2.000-3.500 rpm.
Η μίζα-δυναμό (RSG) βοηθά στην αθόρυβη εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά και σε λειτουργία coasting (ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης), όταν ρολάρει το αυτοκίνητο. Την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια μαζεύει το δυναμό κατά την πέδηση σε μια μπαταρία άγνωστης ενεργειακής χωρητικότητας και το ρεύμα είναι ικανό να τροφοδοτήσει τόσο το 12βολτο κύκλωμα των ηλεκτρικών συστημάτων, όσο και την ενίσχυση κίνησης.
Συγκριτικά με την παλιά, μη υβριδική A-Class έχει επέλθει μια μικρή μείωση (σχεδόν 0,2 L/100km) στη μέση τυποποιημένη κατανάλωση, χωρίς να έχουν αλλάξει οι επιδόσεις από στάση, αλλά η απόδοση, ειδικά στις ρεπρίζ, δείχνει πιο ζωντανή με το αμεσότερο «τράβηγμα» από χαμηλά που προσφέρει το ηλεκτρικό μοτέρ. Πέρα από ένα μικρό «σκαλί» στα κατεβάσματα του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 7 σχέσεων (κυρίως από δευτέρα σε πρώτη), έχουμε μια ομαλή και αν απαιτηθεί εύρωστη απόδοση που ειδικά στο Sport πρόγραμμα γίνεται αξιοσημείωτα αλέγκρα πέρα από ό, τι προοιωνίζεται ο κυβισμός.
Και πέραν αυτού καλοδέχεσαι την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, διόλου πλαδαρή, άνετη και πληροφοριακή ταυτόχρονα, που «δένει» με την προσεγμένη κατασκευή και την αξιόλογη ακαμψία του συνόλου, χάρη και στη χαμηλωμένη ανάρτηση της AMG Line έκδοσης.
Απλώς κορυφαία στην κατηγορία. Δυστυχώς, η νέα εποχή με τις εργοστασιακές ανατιμήσεις επί συχνής βάσης, απόρροια των παγκόσμιων κλυδωνισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, και η παράλογη φορολογική κλιμάκωση έφεραν την A-Class με μπόλικη πράσινη τεχνολογία και πάμπολλες ευκολίες διασύνδεσης και ασφάλειας στην πιο προσιτή της γκάμας να φλερτάρει με τα 40.000 €.
Αν δεν θέλετε περισσότερα ηλεκτρικά άλογα και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης ενός SUV, η A-Class είναι η πιο… premium από τις premium επιλογές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ Α-Class a200 MHEV 2023 TIMH €39.990 ΤΕΛΗ €87,04
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/2.000-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 136 g/km
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ, ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΡΕΠΡΙΖ.
ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ.