Το νέο Astra έχει διαφοροποιημένο χαρακτήρα, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις των καιρών που επιτάσσουν οι αγοραστικές ανάγκες. Και σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε η υλοποίησή του, με γνώμονα πάντα τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου υπερσύγχρονου τεχνολογικά, αλλά και ευχάριστου οδηγικά. Για το πρώτο, τη λύση έδωσε η πλατφόρμα «πασπαρτού» EMP2 της Stellantis, όπως και όλες εκείνες οι τεχνολογίες που ενσωματώνονται στα αυτοκίνητα του ομίλου, για το δεύτερο, το γεγονός ότι η παραγωγή και η εξέλιξη του αυτοκινήτου συνεχίζεται επί γερμανικού εδάφους και απέτρεψε την αλλοίωση των οδηγικών αρετών ενός Opel που έχουν να κάνουν με τη στιβαρότητα και το καλό «πάτημα».
Το γερμανικό μοντέλο δεν έχει καμία σχέση σχεδιαστικά με το παρελθόν και χαρακτηρίζεται από την ‘’Bold & Pure’’ φιλοσοφία, όπως την ονομάζει η Opel, που προσφέρει μια δυναμική εμφάνιση, ώστε να μην περνάει απαρατήρητο… Από την άλλη, σε μια εποχή με πανσπερμία SUV, αναδεικνύει τη δυναμική των hatchback που πράγματι παραμένουν αξιόλογα και πολύ ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα…Το εσωτερικό του μοντέλου, με την καλή ποιότητα κατασκευής, το προηγμένο Pure Panel, με τον ενοποιημένο πίνακα οργάνων και την οθόνη του multimedia (ψηφιοποιημένα, εννοείται), αναδεικνύουν τον υψηλό τεχνολογικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά και την… τάση του μινιμαλισμού.
Από την άλλη, των μεταξόνιο των 2,675 m σε ένα αμάξωμα μήκους 4,374 m δημιουργεί όλες εκείνες τις συνθήκες για την άνετη μετακίνηση μιας οικογένειας: Αξιοπρεπέστατοι χώροι, πρακτικότητα και «έξυπνες» λύσεις αποθήκευσης αντικειμένων στη διάθεσή τους. Όπως, επίσης, και ένα αποθηκευτικός χώρος 352-1.268 L, πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Η μόνη μας παρατήρηση για την καμπίνα έχει να κάνει με την πρόσβαση των πίσω επιβατών (πρέπει να σκύψουν,) λόγω κεκλιμένης κατάληξης της οροφής, κάτι που αφορά στο βασικό μειονέκτημα ενός hatch σε σχέση με ένα SUV/Crossover.
Υβριδικό σύστημα
Το νέο Astra, εκτός από τις συμβατικές εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης 1.2 L (110 και 130 PS) και ντήζελ 1.5 L (130 PS), είναι διαθέσιμο και σε μια εξηλεκτρισμένη PHEV 180 PS, μέχρι την έλευση της κορυφαίας GSe των 225 PS, που υπόσχεται πιο σπορ χαρακτήρα, δεδομένου ότι αυτή η σειρά των εκδόσεων θα αποτελέσει μια υπομάρκα που θα είναι προσανατολισμένη στην οδηγική απόλαυση (sport ρυθμίσεις σε ανάρτηση, τιμόνι και φρένα). Το Astra PHEV 180 PS βασίζεται στο περίφημο πλαίσιο EMP2 του ομίλου Stellantis και αντλεί την ισχύ του από έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.6 L απόδοσης 150 PS και ροπής 250 Nm. Ανάμεσα στον θερμικό κινητήρα και στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας ονομαστικής απόδοσης 110 PS. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 180 PS και 360 Nm, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία που μπορεί να εξασφαλίσει φτάνει στα 67 km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Στην πράξη αυτό είναι ένα αισιόδοξο σενάριο και δύσκολα θα επιτευχθεί, με πιο ρεαλιστική μία αυτονομία κοντά στα 55-60 km. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, όπως είναι αναμενόμενο, η κατάσταση της μπαταρίας σε ενέργεια είναι εκείνη που παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο, ιδίως στις αστικές μετακινήσεις. Έτσι, με φορτισμένη τη μπαταρία μπορείτε να κινηθείτε εντελώς ηλεκτρικά, εφόσον το επιλέξετε.
Στο πρόγραμμα hybrid θα δείτε μια κατανάλωση 1.5-4,5 L (ανάλογα με το πόσο εμπλέκεται ο θερμικός κινητήρας), ενώ όταν αδειάσει η μπαταρία ή στον αυτοκινητόδρομο μια μέση τιμή είναι στα 6,9 l/100 km. Τώρα, στην περίπτωση που επιλέξετε να φορτίσει ο κινητήρας την μπαταρία, τότε η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά και μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 10 l/100km.
Στον δρόμο
Το στιβαρό πλαίσιο και η γενικότερη οδηγοκεντρική φιλοσοφία του Astra γίνονται αμέσως σαφή και αποτελούν την ειδοποιό διαφορά σε σχέση με ένα SUV/Crossover. Το γερμανικό μοντέλο είναι ευχάριστο να το οδηγείς, ευέλικτο στην πόλη και, σε κάθε περίπτωση, ένα σύγχρονο οδηγικά αυτοκίνητο. Μολονότι η μπαταρία έχει αυξήσει το συνολικό βάρος του αμαξώματος στα 1.678 kg, αυτό δεν φαίνεται στην πράξη, καθώς το Astra PHEV εξακολουθεί και είναι καλοζυγισμένο και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση, εξασφαλίζει χάρη στη ρύθμισή του κορυφαία πρόσφυση, αλλά και απόσβεση.
Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, το υβριδικό Astra είναι γρήγορο (0-100 km/h σε 7,7), ενώ το καλό σε απόκριση εξηλεκτρισμένο κιβώτιο e-EAT8 εξασφαλίζει καλές ρεπρίζ και τελική ταχύτητα (225 km/h). Σημειώνεται ότι η ανώτατη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει με τον ηλεκτροκινητήρα το υβριδοποιημένο Astra είναι 135 km/h. Συμπερασματικά, το Astra PHEV είναι μοντέρνο, ευχάριστο οδηγικά και μπορεί να εξασφαλίσει μηδενική ή πολύ χαμηλή κατανάλωση (με μπαταρία φορτισμένη), ακόμα και να αποτελέσει ένα απολαυστικό hatchback στις εκτός του «κλεινού άστεως» εξορμήσεις.
Διαθέτει τους χώρους και τις ανέσεις για μια τυπική οικογένεια, είναι καλοκατασκευασμένο, ξεχωριστό σχεδιαστικά και πλούσια εξοπλισμένο, προσφέροντας και δυνατότητες εξατομίκευσης. Η τιμή του ξεκινά από τα 43.500 € και μπορεί να κρίνεται δικαιολογημένη με βάση τον ανταγωνισμό στην κατηγορία, δεν παύει, ωστόσο, να συνιστά ένα σημαντικό ποσό για έναν ιδιώτη…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Astra 5door PHEV 180PS 2023 TIMH €43.500 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132(180)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 360
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1 L/100km, 22 g/km
ΥΠΕΡ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΟΔΗΓΙΚΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.