Δεν είναι η πρώτη φορά που η Renault δίνει δείγματα γραφής με ένα SUV μοντέλο της, δεν είναι η πρώτη φορά, επίσης, που παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο με μία ποιότητα κατασκευής που δεν απέχει πολύ από το να τη χαρακτηρίσεις κορυφαία. Και έχει, λοιπόν, αυτό το νέο Renault το όνομα Austral, που παραπέμπει στη φρεσκάδα, τη ζωντάνια και στη ζεστασιά του Νότου (Auster). Ένα μοντέλο που, ελέω ενεργειακής μετάβασης, προσφέρεται σε μια ενδιαφέρουσα ποικιλία υβριδικών εκδόσεων, από την οποία εμείς είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την ήπια υβριδική 12-βολτη έκδοση (mild hydrid 12V), η οποία, όμως, δεν τσιγκουνεύεται καθόλου τους ίππους της, αφού η μέγιστη ισχύς φτάνει στους 158 PS. Ενώ, παράλληλα, προσφέρει και έξτρα άνεση στον οδηγό, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει.
Η ποιότητα της τεχνολογίας
Αυτό που σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο τιμόνι του νέου Renault Austral είναι ο τρόπος που το αυτοκίνητο «κυλάει» στην άσφαλτο. Γιατί δεν είναι μόνο τα υλικά κατασκευής με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος στην καμπίνα –και τα οποία θα λέγαμε ότι παραπέμπουν σε αυτό που έχει καταγραφεί στη συλλογική συνείδηση ως… γερμανική ποιότητα–, είναι και η εξαιρετικά απορροφητική ανάρτηση η οποία συμβάλλει στο να δημιουργηθεί εντέλει αυτό που στα αγγλικά ονομάζεται “ride quality”, δηλαδή ποιότητα κύλισης.
Οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τα multimedia και οι δύο 12”, δημιουργούν έναν εκτεταμένο πίνακα πληροφοριών σε σχήμα γάμα κεφαλαίο (Γ, με τη μεγάλη του πλευρά οριζόντια), στον οποίο μπορείς να δεις μια σειρά ενδιαφέρουσες και ευανάγνωστες απεικονίσεις. Αντιλαμβάνεστε, βεβαίως, ότι αυτό το «σκηνικό» παραπέμπει σε μία μεγάλη λίστα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) για τα οποία προσφέρονται οι αντίστοιχες δυνατότητες ρύθμισης από τον οδηγό.
Ένα ευρύχωρο και πρακτικό SUV
Με το μήκος του να ξεπερνάει έστω και οριακά τα 4,5 m, το Austral δεν θα μπορούσε παρά να είναι ευρύχωρο –και αυτό είναι κάτι που νιώθεις όταν βρεθείς στο εσωτερικό του–, ιδιαίτερα στο πίσω κάθισμα, όπου διαπιστώνεις ότι έχεις τουλάχιστον τρία δάχτυλα αέρα για τα γόνατα σου, ακόμα περισσότερα για το κεφάλι σου, έστω κι αν είσαι ψηλός και έχεις βρεθεί πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό (άνω του 1,85 m).
Στα δυνατά σημεία του νέου Renault Austral περιλαμβάνεται και το μεγάλο πορτμπαγκάζ, που ξεκινώντας από την επίσημη χωρητικότητα των 500 L, επιτρέπει τη μεταφορά έως και επιπλέον 75 L αποσκευών, χάρη στο διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα.
Tο 12-βολτο Austral της δοκιμής μας αποθηκεύοντας ρεύμα σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,15 kWh δεν τσιγκουνεύεται τους ίππους του, στοιχείο που εξασφαλίζει κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς ρυθμούς κίνησης – και αυτό δεν αργείς να το διαπιστώσεις. Είναι, βλέπετε, από την εκκίνηση, με το πρώτο πάτημα του γκαζιού, που νιώθεις μία ζωηράδα ενδεχομένως απροσδόκητα άμεση και ευχάριστη, στοιχείο που διατηρείται λίγο-πολύ κατά την οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες και «μισά γκάζια». Ενώ στο λεγόμενο «σανίδωμα» μπορεί και να εισπράξεις μία μικρή υστέρηση – που, όμως, δεν είναι «καταστροφική».
Ο «μαγικός» διακόπτης Multisense στο «πολυλειτουργικό» τιμόνι είναι αυτός με τον οποίο ο οδηγός επιλέγει το προφίλ λειτουργίας του Austral (μεταξύ Comfort, Eco, Sport και Personal), μια δυνατότητα την οποία ήδη έχει φροντίσει να διαφημίσει δεόντως η Renault. Αν επιλέξεις το “Sport”, καταλαβαίνεις ότι το τιμόνι βαραίνει ευχάριστα στις στροφές, ενώ το κιβώτιο κατεβάζει μόνο του ταχύτητα καθώς επιβραδύνεις πριν από μία στροφή. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι, από τεχνική σκοπιά, πρόκειται για κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, που, όμως, λειτουργεί σαν 7-άρι με επτά φιξαρισμένες ταχύτητες και επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές (οι οποίες, μάλιστα, είναι ιδιαίτερα άμεσες), με τη βοήθεια των ειδικών μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι.
Το νέο Austral είναι αναμφίβολα για ένα από τα πιο άρτια και ολοκληρωμένα μοντέλα που έχει παρουσιάσει ποτέ η γαλλική εταιρεία. Και ως τέτοιο θα διεκδικήσει τη θέση του στην ανταγωνιστικότατη, όπως είπαμε, κατηγορία των μεσαίου μεγέθους SUV. Κατά το λανσάρισμά του, συνοδεύεται από προωθητική εκπτωτική ενέργεια από 1.800€ - 2.200€, ανάλογα με την έκδοση μαζί με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια. Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Renault Austral πατώντας ΕΔΩ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΑΥΡΙΟΥ
Τον φιλόξενο χώρο του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου (ΤΠΛΛ) αξιοποιήσαμε για τη φωτογράφιση του Renault Austral. Το Πάρκο ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) το 1992 στον χώρο όπου κάποτε λειτουργούσε η Γαλλική Εταιρεία Λαυρίου (Compagnie Française des Mines du Laurion) έχοντας στόχο όχι μόνο τη διατήρηση της πολιτιστικής και τεχνολογικής κληρονομίας του τόπου, αλλά κα τη φιλοξενία και την προώθηση ερευνητικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Το Πάρκο έχει κηρυχθεί ενιαίο διατηρητέο μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού και απλώνεται σε έναν χώρο 245 στρεμμάτων, με πολλά βιομηχανικά κτίρια να έχουν ανακατασκευαστεί και να συνδυάζουν την ιστορικότητα της μορφής με τη σύγχρονη λειτουργικότητα – στοιχείο που τα καθιστά κατάλληλα για εταιρικές, πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις. Παράλληλα, τα κτίρια αυτά στεγάζουν αρκετές νέες και καινοτόμες επιχειρήσεις, εργαστήρια του ΕΜΠ, καθώς, επίσης, και ιδρύματα πολιτισμού και τέχνης.
Πλήρη και αναλυτική δοκιμή του νέου Renault Austral μπορείτε να διαβάσετε στο Car and Driver Απριλίου που κυκλοφορεί από τις 24/3/2023 σε όλη την Ελλάδα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT AUSTRAL 1.3 MHEV 160 2023 TIMH €40.750 ΤΕΛΗ €98
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 117(158)/5.250-5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.800-3.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 140 g/km
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ.