Έχει πλάκα, μου φτιάχνει τη διάθεση, είναι γοητευτικό και εντυπωσιακό. Αυτές είναι οι πρώτες σκέψεις όταν αντικρίζεις το ID.Buzz και παραδεχόμαστε εξαρχής την Volkswagen που σε μια εποχή «δύσκολη» τολμά και παρουσιάζει κάτι διαφορετικό, κάτι εναλλακτικό που θα βάλει χρώμα στους δρόμους και στις καρδιές εκείνων που θα το αποκτήσουν. Κόντρα στην εποχή που θέλει μόνο SUV, το ID. Buzz εμπνέεται από το μεγάλο icon της αυτοκίνησης το θρυλικό Τ1 για να μας εισαγάγει σε μια νέα εποχή «αθωότητας». Εκεί όπου οι μετακινήσεις μιας μεγάλης οικογένειας και των αποσκευών τους θα γίνει πιο ευχάριστη και ταυτόχρονα με μηδενικούς ρύπους. Εκτός, όμως, από την οικογενειακή χρήση, το ID. Buzz θα εξυπηρετήσει όσους γενικά μεταφέρουν μεγάλα αντικείμενα, τις VIP μεταφορές, ενώ προσφέρεται και σε έκδοση Van. Το βέβαιο, πάντως, είναι πως κερδίζει το στοίχημα της εξωτερικής εμφάνισης από την πρώτη ματιά.
Ένα παιχνίδι για μεγάλους
Σε κάθε ανθρώπινη μνήμη υπάρχει κάπου ένα Τ1 Bulli. Είτε σαν παιδικό παιχνίδι είτε από κάποια σειρά κινούμενων σχεδίων ήταν απλώς σαν ένα παιδικό όνειρο. Δεν είναι τυχαία, λοιπόν, η αποδοχή που απολαμβάνει από ανθρώπους κάθε ηλικίας. Από μικρά σε ηλικία παιδιά μέχρι «παιδιά» μεγάλης ηλικίας το ID. Buzz σού βγάζει μια θετική ενέργεια και μια όμορφη αίσθηση απόδρασης από τη ρουτίνα. Το βλέπεις και χαμογελάς και είναι προφανές πως σχεδιαστικά έχει πετύχει τον στόχο του. Πρόκειται για ένα μοναδικό μείγμα φουτουριστικής προσέγγισης, με στοιχεία ρετρό πασπαλισμένα με λεπτομέρειες που βελτιώνουν την αεροδυναμική. Ταυτόχρονα, έγινε (επιτυχής) προσπάθεια μέγιστης εκμετάλλευσης του χώρου, με βάση το μήκος του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Κεντρίζει τα βλέμματα με τη βαρύτητα ενός supercar, αλλά με σαφώς πιο θετική σκέψη. Οι περισσότεροι το κοιτούν με μια παιδική λαχτάρα. Λες και βρήκαν το χαμένο τους παιχνίδι που έψαχναν για καιρό κάτω από βιβλιοθήκες και καναπέδες.
Το εμβληματικό στυλ ορίζεται αρχικά από τη διχρωμία που έκανε τόσο αναγνωρίσιμο το Bulli. Γενικά, διατίθεται σε 11 αποχρώσεις, εκ των οποίων οι 4 σε διχρωμία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν χρυσαφί-λευκό, στην απόχρωση που η Volkswagen ονομάζει “Lime Yellow” και ομολογουμένως ταιριάζει πολύ στο concept. Στο εμπρός μέρος τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ενώνονται νοητά με μια φωτεινή γραμμή LED, ενώ ως ένδειξη φόρου τιμής στο T1 στο κέντρο βρίσκεται το λογότυπο της VW σε μεγαλύτερη μορφή από ό,τι σε όλα τα άλλα υπάρχοντα μοντέλα της Volkswagen. Στο πλάι εντύπωση προκαλεί το μεγάλο ύψος (1,93 m), οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και οι εξαιρετικά μικροί πρόβολοι. Σε αυτό σίγουρα έχουν παίξει τον ρόλο τους οι ελευθερίες που επιτρέπουν οι πλατφόρμες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μιας και απουσιάζουν οι θερμικοί κινητήρες και τα παρελκόμενά τους.
Οι τροχοί είναι τεράστιοι (παράγεται με τροχούς από 18” έως 21”) και στην έκδοση της δοκιμής μας με το ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού PLUS είχαν διάμετρο 20”. Οι εμπρός τροχοί έχουν σε όλες τις εκδόσεις πιο στενά ελαστικά από τους πίσω, με σκοπό τη βελτίωση της ευελιξίας, σύμφωνα με την Volkswagen (στο «δικό μας αυτοκίνητο τα ελαστικά ήταν Continental EcoCotnact 6Q διαστάσεων 235/50-R20 εμπρός και 264/45-R20 πίσω). Τέλος, στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά τεχνολογίας LED, το μεγάλο λογότυπο της VW και προφανώς η πόρτα του χώρου αποσκευών που είναι μία από τις μεγαλύτερες που μπορείς να συναντήσεις σε ΙΧ αυτοκίνητο! Ανοικτή θυμίζει φτερό μικρού αεροπλάνου με το μέγεθος της!
Καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Πέρα από τις τεχνικές προδιαγραφές, εντυπωσιακή είναι η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το προαιρετικά διαθέσιμο Travel Assist με swarm data και το Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης. Το Travel Assist μπορεί να κρατά το όχημα στη λωρίδα, να διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και παράλληλα να εξασφαλίζει ότι το όχημα διατηρεί τη μέγιστη ταχύτητα που έχει ορίσει ο οδηγός. Το Travel Assist διαθέτει, επίσης, cruise control με λειτουργία πρόβλεψης (Predictive cruise control – pACC), καθώς και λειτουργία υποβοήθησης στις στροφές. Επιπλέον, εάν είναι διαθέσιμα ανώνυμα swarm data από άλλα μοντέλα της Volkswagen, το νέο Travel Assist μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο μία καθορισμένη σήμανση λωρίδας δρόμου για να κρατήσει το όχημα στη λωρίδα. Έτσι, το σύστημα υποβοήθησης μπορεί να είναι διαθέσιμο σε επαρχιακούς δρόμους χωρίς κεντρική διαγράμμιση λωρίδας! Επίσης, στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες άνω των 90 km/h, το Travel Assist, που χρησιμοποιεί swarm data, μπορεί να υποστηρίξει ενεργά τις αλλαγές λωρίδας (Side Assist), εάν αυτό επιθυμεί ο οδηγός. Όταν ενεργοποιηθεί, η διαδικασία αλλαγής λωρίδας μπορεί να ξεκινήσει και να εκτελεστεί πατώντας το φλας.
Είναι τεράστιο!
Όποια από τις πέντε πόρτες και αν ανοίξεις, αυτό που σκέφτεσαι είναι πως οι εσωτερικοί χώροι του ID. Buzz είναι τεράστιοι για επιβάτες, αλλά και αποσκευές. Νιώθεις λες και μπήκες στο αυτοκίνητο μιας οικογένειας γιγάντων! Στο εμπρός μέρος υπάρχουν δύο μεμονωμένα καθίσματα με ξεχωριστά ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια στην εσωτερική πλευρά, ενώ η έκδοση PLUS της δοκιμής μας είχε και υποβραχιόνια στην εξωτερική πλευρά. Δεν είναι η πρώτη φορά που συναντούμε υποβραχιόνια προσαρμοσμένα στις πλάτες των καθισμάτων. Η αλήθεια είναι πως βολεύουν πολύ, αρκεί να θυμηθείτε τα εξωτερικά να τα σηκώσετε βγαίνοντας από το αυτοκίνητο! Στη μέση συναντάμε έναν τριθέσιο καναπέ του οποίου οι πλάτες χωρίζονται 40:60. Ο καναπές μπορεί να μετακινηθεί εμπρός-πίσω κατά 150 mm αυξάνοντας είτε τον χώρο αποσκευών είτε τον χώρο για τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών είναι ιδανικός για μετακόμιση! Μέχρι το πάνω άκρο της πλάτης της δεύτερης σειράς καθισμάτων φτάνει τα 1.121 L, ενώ με αναδιπλωμένη τη δεύτερη σειρά καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.205 L. Το εσωτερικό ύψος είναι εντυπωσιακό και όλοι οι επιβάτες κάθονται ψηλά. Για να καταλάβετε, στον δρόμο μπορείτε να χαζεύετε τις οροφές των crossover, ενώ για πρώτη φορά στα διόδια της Αττικής οδού μπορέσαμε να κοιτάξουμε τον υπάλληλο στο ύψος των ματιών!
Αφού ανεβείς το εσωτερικό σκαλί, φτάνεις το κάθισμα του οδηγού, όπως, δηλαδή, και σε ένα Van. Η εικόνα που αντικρίζεις είναι μοντέρνα, ευφάνταστη, ενώ είναι εμφανές ότι έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στους χώρους για αντικείμενα. Μας άρεσαν οι ποτηροθήκες στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, οι οποίες όταν αναδιπλωθούν αφήνουν χώρο προσπέλασης από τη μία άκρη της εμπρός σειράς στην άλλη. Οι επενδύσεις δείχνουν εξαιρετικά ποιοτικές, αλλά μην ξεγελαστείτε από την όψη δέρματος. Σε κανένα σημείο δεν έχει χρησιμοποιηθεί δέρμα. Για παράδειγμα, το τιμόνι είναι κατασκευασμένο από συνθετικό υλικό τόσο υψηλής ποιότητας, που μοιάζει με δέρμα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα καθίσματα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα υλικά. Ωστόσο, θα θέλαμε μαλακά πλαστικά σε κάποιες επιφάνειες, όπως, για παράδειγμα, στο πάνω μέρος των θυρών. Η εικόνα στο ταμπλώ δανείζεται τη λιτή φιλοσοφία των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας ID της Volkswagen. Έτσι, εμπρός από το τιμόνι βρίσκεται μια οθόνη 5,3” με βασικές πληροφορίες, αλλά και πολύ καλή ευκρίνεια, καθώς, επίσης, στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 12,3”. Έχει πολύ καλά γραφικά και εξαιρετικές δυνατότητες, ωστόσο θέλει λίγο συνήθεια. Σίγουρα θα θέλαμε κάποια φυσικά μπουτόν, ενώ θα μας άρεσε και τα χειριστήρια του κλιματισμού να είναι ξεχωριστά και φωτιζόμενα, ώστε να είναι πιο εύκολη η χρήση.
Μοναδική αίσθηση
Η μετακίνηση με το ID. Buzz είναι μια μοναδική εμπειρία για οδηγό και επιβάτες. Πρώτη φορά ένα όχημα με τόσο μεγάλους χώρους και πρακτικότητα παντρεύεται με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και την αδιάκοπη-ομαλή αίσθηση επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει ένα καλό ηλεκτροκίνητο. Η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει, όπως και η παντελής έλλειψη τριγμών. Η ορατότητα μπροστά είναι μοναδική, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Οδηγείς και νιώθεις λες και κάθεσαι στην πολυθρόνα του σπιτιού σου βλέποντας ταινία σε videowall. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις, ελίσσεται χάρη στο σύστημα διεύθυνσης που κόβει εντυπωσιακά (κύκλος στροφής μόλις 11,09 m). Ο χειρισμός του ID.Buzz είναι εύκολος, τόσο που νιώθεις ξεκούραστος, ακόμα και μετά από αρκετές ώρες αστικής χρήσης. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και σε στενά της Αθήνας, που δεν πιστεύαμε ότι θα χωρέσει, εκείνο αδιαφορούσε και θύμιζε περισσότερο ένα στρουμπουλό citycar! Στο αστεακό περιβάλλον θα θέλαμε λίγο πιο ενδοτική ανάρτηση. Δεν θα περάσει ποτέ κραδασμό στην καμπίνα, ωστόσο δεν απορροφά όσο αποτελεσματικά θα θέλαμε τις κυματοειδείς ανωμαλίες. Αποδεικνύεται, ωστόσο, εξαιρετική, όταν ανεβεί λίγο ο ρυθμός!
Η μεγάλη έκπληξη, λοιπόν, βρίσκεται στις στροφές, αλλά και στον ανοικτό δρόμο. Εκεί, δηλαδή, που θα πίστευες πως ένα αυτοκίνητο με ύψος 1,93 m και βάρος χωρίς οδηγό 2.409 kg θα γέρνει και θα δυσανασχετεί. Το ID. Buzz, όμως, είναι ακλόνητο. Δεν παίρνει κλίσεις, δεν κάνει πουθενά φανερό το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα και στρίβει με μια μοναδική ευκολία, ακόμα και υπό πίεση. Φτάνοντας, μάλιστα, στο όριο της πρόσφυσης, απλώς θα ανοίξει την τροχιά με ένα πολύ φιλικό τρόπο. Αντίστοιχη εικόνα και στην Εθνική οδό. Χωρίς να το καταλάβεις στρίβεις με την τελική του ταχύτητα και είναι βέβαιον πως ακόμα και με 200 km/h δεν θα ίδρωνε! Τα φρένα είναι αποτελεσματικά παρά το γεγονός ότι η αίσθηση στο πεντάλ δεν είναι τέλεια. Μοναδικό ψεγάδι, κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι κυρίως σε ταχύτητες πάνω από τα 120 km/h. Αξίζει να σχολιάσουμε πως η αυτονομία των περίπου 420 km είναι εφικτή, μιας και δεν είναι μια κατασκευή που σε ωθεί να κινείσαι με τέρμα γκάζι, αλλά περισσότερο να απολαμβάνεις τη βόλτα.
PositiveVibes!
Ξέρετε γιατί μας κέρδισε το ID. Buzz; Γιατί εκπέμπει μια θετική αύρα παντού και πάντα. Έχει εμπνευσμένη σχεδίαση, δίνει μια άλλη διάσταση στον τομέα των εσωτερικών χώρων και επιπλέον αποδεικνύεται πολύ ευκολόχρηστο στην πόλη και εντυπωσιακά σταθερό σε στροφές και ευθείες. Αρέσει στα παιδιά κάθε ηλικίας και αξίζουν συγχαρητήρια στη Volkswagen που αναγέννα το Τ1 με τόσο πετυχημένο τρόπο. Αρκετοί θεώρησαν την τιμή υψηλή, αλλά εμείς μετά τη συμβίωση μαζί του τη θεωρούμε λογική. Προσθέστε, μάλιστα, ότι η αντιπροσωπεία προσφέρει δωρεάν service για 7 χρόνια.
ID. BUZZTECHTALK
Δοκιμασμένη συνταγή
Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται από τη Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Αννόβερο. Βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ, πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το 30% όλων των οχημάτων του Group, ενώ μέχρι το 2025 εκεί θα βασίζεται το 80% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων του Group. Όπως και το Τ1, έτσι και το ID. Buzz έχει τον κινητήρα και την κίνηση πίσω. Ο κινητήρας αποδίδει 204 PS και 310 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από τα πόδια των επιβατών. Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (ΑC) είναι 11 kW, ενώ σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Εκεί η φόρτιση από 5% σε 80% γίνεται σε 30 min! Η μέγιστη αυτονομία που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 423 km, ωστόσο φεύγοντας από την αντιπροσωπεία στον πίνακα οργάνων ανέγραφε 502 km, αποτέλεσμα της οικονομικής οδήγησης του προηγούμενου οδηγού. Τέλος, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Mc Pherson στον εμπρός άξονα και από πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN ID. BUZZ 77kWh 204PS 2023 TIMH €66.500 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 204 ΡΟΠΗ Nm/rpm 310
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 145 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 20,6 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΙ ΘΟΡΥΒΟΙ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ, ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΥΜΑΤΟΕΙΔΩΝ ΑΝΩΜΑΛΙΩΝ.