Test Drive: Jeep Compass 1.5 130PS DDCT e-HYBRID - Δοκιμάζουμε το εξηλεκτρισμένο αμερικανικό SUV


Μαζί με τη γνώριμη, σχεδόν πλέον εμβληματική εικόνα της σύγχρονης εποχής Jeep με τη μορφή του Compass που γνωρίζουμε καλά εδώ και λίγα χρόνια, έρχεται μια προηγμένη σοβαρή υβριδική τεχνολογία να δώσει βήμα στις προσπάθειες της φίρμας για πιο πράσινες μετακινήσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/2/2023

Κι όταν λέμε «πράσινες», δεν εννοούμε το φαιοπράσινο χρώμα του αμαξώματος αυτού του Compass με τα εντυπωσιακά γραφικά στο καπό ή τη φαντεζί μάσκα, ούτε το γεγονός ότι οι επενδύσεις του σαλονιού είναι καμωμένες από ανακυκλωμένο πλαστικό. Η «συνταγή» του Compass e-Hybrid έχει ως κύριο πιάτο έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,5 L που αποδίδει 130 PS και 240 Nm ροπής, με το κερασάκι στην… μπαταρία να είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 48V, απόδοσης 15 kW (20PS) αμφότεροι κινώντας αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς. 

Κι ενώ σε πλείστες υβριδικές διατάξεις ο «αδύναμος κρίκος» τυγχάνει να είναι η μετάδοση, η Jeep έχει φροντίσει να ενσωματώσει ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ο θερμικός κινητήρας δημιουργήθηκε με την υβριδική τεχνολογία ως προαπαιτούμενο λειτουργώντας σε κύκλο Miller. 

Ο λόγος συμπίεσης είναι υψηλός (12:5,1), ενώ το ίδιο ισχύει και για τον ψεκασμό που «παίζει» στα 350 bar. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ανάμεσα στο κιβώτιο και στον θερμικό κινητήρα, ενώ ένας επικουρικός ηλεκτροκινητήρας μίζα/δυναμό αναλαμβάνει τη φόρτιση μιας συμπαγούς, ελαφριάς μπαταρίας, τοποθετημένης κάτω από τα εμπρός καθίσματα, ενεργειακής χωρητικότητας στα 0,8 kWh που λειτουργεί στα 48V και την επανεκκίνηση του βενζινοκινητήρα σε κάθε σταμάτα/ξεκίνα.

Προφανώς, λοιπόν, τα οφέλη της ισχυρής τεχνολογίας βρίσκονται σε διάφορα οδηγικά σενάρια, όπως αυτό της ηλεκτρικής εκκίνησης σε ένα φανάρι, λόγου χάριν και της ηλεκτρικής κίνησης, τόσο σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, όσο και σε χαμηλές ταχύτητες κάθε φορά που αφήνουμε το φρένο, ενώ αθόρυβα μπορεί να γίνει και ένας ελιγμός στάθμευσης.

Το δε e-Hybrid σύστημα προσφέρει ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και ενίσχυση της απόδοσης με την προσθήκη της δύναμης του ηλεκτροκινητήρα σε αυτήν του θερμικού.

Υπάρχει σχετικό όργανο, μάλιστα, στην κεντρική οθόνη που δείχνει σε πραγματικό χρόνο την ισχύ (σε kW) την οποία συνθέτουν οι δύο κινητήρες προκειμένου το αυτοκίνητο να κινηθεί. Αναφέραμε ενδελεχώς τα μηχανολογικά και πάμε στο πώς μετουσιώνονται όλα τούτα σε αίσθηση οδηγική και απόδοσης της τεχνολογίας.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει η αίσθηση της επαρκούς ισχύος και μάλιστα με την αμεσότητα ενός διπλοσύμπλεκτου κιβώτιου στα ανεβάσματα σχέσεων και ρυθμού (θα το κακίσουμε λίγο, γιατί στα αυτόματα κατεβάσματα έχει τα σκαλάκια του). Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έρθει με σχετική οπτική ενημέρωση από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρικά τοποθετημένη ψηλά οθόνη πολυμέσων. Αμφότερες έχουν έναν πακτωλό πληροφοριών (η Jeep κορυφαία σε αυτό).

Ο θόρυβος λειτουργίας, μετάδοσης και κίνησης είναι υπερ-ανεκτός ακόμα και υπό πίεση, ενώ και το κράτημα μόνο ως κορυφαίο μπορεί να χαρακτηριστεί με τα ελαστικά Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (!). Μερικά θέματα που μπορεί ένας υπεραναλυτικός οδηγός να διαπιστώσει είναι μια κάποια ασάφεια στο τιμόνι (λογικό για SUV) και μια σχετική πλευστότητα της ανάρτησης υπό προϋποθέσεις του ανάγλυφου, στοιχεία που συνολικά σού υποδεικνύουν με τον τρόπο τους να κινηθείς πράσινα και όχι στα… κόκκινα.

Έτσι, μπορείτε να δείτε από 4,3 L/100 km μέχρι και 6,7 L/100 km. Με 33.400 € μπορείτε να αγοράσετε πολύ Jeep, αρκετή σοβαρή υβριδική τεχνολογία, ποιότητα στις παρυφές του premium και πολύ καλό εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP COMPASS 1.5 GSE 130PS T4 DDCT e-HYBRID 2023   TIMH €33.400   ΤΕΛΗ €81,92

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.469, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.500 - 135

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 128 g/km

JEEP COMPASS 1.5 GSE 130PS T4 DDCT e-HYBRID 2023

ΥΠΕΡ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ΦΙΡΜΑΣ, ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΒΑΡΟΣ, ΝΩΧΕΛΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.