Είναι μια έντονα συναισθηματικά φορτισμένη στιγμή. Δύο από τα καλύτερα μοντέλα στην ιστορία της Audi συναντιούνται. Μπορεί, όμως, και να μην είναι η πρώτη φορά που το ένα αντικρίζει το άλλο. Βλέπετε, μοιράζονται την ίδια γραμμή συναρμολόγησης στο Audi Böllinger Höfe στο εργοστάσιο παραγωγής του Neckarsulm και αυτή η ενσωμάτωση δύο τεχνικά εντελώς διαφορετικών αυτοκινήτων είναι μοναδική στο Volkswagen Group. Αυτή η ιδιαίτερη σχέση των δύο μοντέλων δεν είναι τυχαία. Η Audi έχει δώσει τη μέγιστη προσοχή κατά την κατασκευή τους υπογραμμίζοντας την αξία που έχουν για εκείνην, αλλά και γενικώς. Είναι οι κορωνίδες της εταιρίας και αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο τη σημασία της δοκιμής τους. Υπάρχει, όμως, κάτι ακόμα στη σχέση τους. Τώρα που το RS e-tron GT ξεκινάει την πορεία του στους δρόμους του πλανήτη, πλησιάζει το τέλος ζωής του R8, μιας και η Audi έχει ανακοινώσει πως το 2023 θα είναι η τελευταία χρονιά παραγωγής, με αβέβαιο το αν θα υπάρξει επόμενη γενιά. Ακόμα και αν υπάρξει επόμενη γενιά, αποκλείεται να εφοδιάζεται με τον υπέροχο ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα.
Δεν είναι, ωστόσο, απλώς το ότι κλείνει ο κύκλος ζωής της 2ης γενιάς R8. Μαζί κλείνει και ένας κύκλος συναισθημάτων και γοητείας που προέρχεται από ένα καθαρόαιμο supercar με έναν κορυφαίο ατμοσφαιρικό κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Όπως, δηλαδή, μάθαμε από μικρά παιδιά, όταν είχαμε κρεμασμένα poster στο δωμάτιό μας με Lamborghini και Ferrari. Τότε που ξαπλωμένοι στο κρεβάτι, χωρίς smartphone στο χέρι, με τα χέρια πίσω από το κεφάλι, χαζεύαμε τα poster και ονειρευόμαστε πως κάπως, κάπου, κάποτε θα μπορέσουμε να οδηγήσουμε ένα τέτοιο υπεραυτοκίνητο. Αυτή, λοιπόν, η δοκιμή είναι η συνάντηση μιας φιλοσοφίας που εδώ και δεκαετίες λατρέψαμε και ποθούσαμε με τη νέα τάξη πραγμάτων που αντιπροσωπεύει το RS e-tron GT.
Έρωτας με την πρώτη ματιά
Είναι από εκείνες της μέρες που νιώθεις τυχερός κάνοντας αυτήν τη δουλειά. Βλέποντάς τα, το ένα δίπλα στο άλλο, δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς στην Audi που άφησε ελεύθερους τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν. Το αποτέλεσμα είναι δύο έργα τέχνης τα οποία θα μπορούσαν άνετα να βρίσκονται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης. Κοιτάζοντάς τα, σε πιάνει μια αμηχανία. Σου μπλοκάρουν το μυαλό και σε καθηλώνουν με την όψη τους. Βάλτε στην εξίσωση και τα έντονα εξωτερικά χρώματα και μπορείτε να καταλάβετε γιατί βρίσκονταν στο επίκεντρο από όπου και αν πέρασαν.
Το RS e-tron GT δείχνει λες και ήρθε από το μέλλον. Οι καμπύλες κυριαρχούν, ενώ η έλλειψη συμβατικού κινητήρα έδωσε την ελευθερία για εντυπωσιακές αναλογίες. Έτσι, η συνολική γραμμή του μοντέλου είναι χαμηλή, ενώ εντυπωσιάζει και το φάρδος που φλερτάρει με τα 2 m. Το πόσο μεγάλο είναι σε μήκος το καταλαβαίνεις μόνο όταν δεις δίπλα του το R8. Ακόμα και οι τεράστιοι τροχοί των 21” δείχνουν φυσιολογικοί πάνω του. Σε κάθε του πτυχή γίνεται φανερό πως έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στη βέλτιστη αεροδυναμική, στοιχείο που βοηθά στην αυτονομία του μοντέλου.
Πάρτε, για παράδειγμα, τους τροχούς με τα μικρά ανοίγματα, τους αεραγωγούς στο τέλος των εμπρός φτερών, αλλά και τον διαχύτη στο πίσω μέρος του πατώματος. Η εξέλιξη έχει πιάσει τόπο, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,24! Ταυτόχρονα, αποπνέει μια αρχοντιά, ενώ ακόμα και το έντονο κόκκινο, που βγάζει στην επιφάνεια κάθε ατέλεια, δείχνει ταιριαστό σε αυτό το μοναδικό Audi.
Το R8 Spyder της δοκιμής μας είναι παραγωγής 2017, αλλά οι διαφορές με την τωρινή γενιά δεν είναι σημαντικές. Παραμένει, ωστόσο, φρέσκο, λες και μόλις βγήκε από το εργοστάσιο. Οι αναλογίες του είναι εντελώς διαφορετικές και οι γραμμές του πιο επιθετικές, με τις καμπύλες να συνδυάζονται με γωνίες. Ακόμα πιο χαμηλό και σχεδόν τετράγωνο δείχνει αντισυμβατικό, όπως οφείλει κάθε γνήσιο supercar. Η καμπίνα των επιβατών βρίσκεται κάπως μπροστά, αφήνοντας χώρο στον κεντρικά τοποθετημένο ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα, που είναι και το highlight του αυτοκινήτου. Οι αγωνιστικές καταβολές είναι εμφανείς και το R8, ακόμα και σταματημένο, δείχνει έτοιμο να καταπιεί με μανία ευθείες και στροφές. Η πάνινη οροφή είναι εξαιρετικά εναρμονισμένη με τη σχεδίαση του αμαξώματος, σβήνοντας γλυκά στο πίσω μέρος. Αναδιπλώνεται μέσα σε 20 sec και με ταχύτητες μέχρι 50 km/h, για να κάνει ακόμα πιο έντονη την εμπειρία οδήγησης.
Αφιερωμένα στον οδηγό
Οι καμπίνες και τον δύο Audi χαρακτηρίζονται από την άριστη ποιότητα υλικών. Δεν έχει γίνει πουθενά οικονομία. Αλουμίνιο, δέρμα, carbon και αλκαντάρα παντρεύονται ιδανικά δημιουργώντας μοναδικές συνθέσεις. Όπως είναι λογικό, το RS e-tron GT είναι πιο μοντέρνο με τη «σμίλευση» των υλικών να δείχνει πιο προηγμένη. Για παράδειγμα, το carbon παίρνει διάφορα σχήματα και γωνίες, τη στιγμή που κάτι τέτοιο δεν συναντάς στο R8.
Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, το τιμώμενο πρόσωπο είναι ο οδηγός. Η κεντρική κονσόλα «κοιτάζει» προς το μέρος του και όλα δείχνουν κτισμένα με επίκεντρο αυτόν. Σε ένα supercar αυτό είναι λογικό, ωστόσο μας εξέπληξε ευχάριστα η παρόμοια φιλοσοφία και στο RS e-tron GT. Αυτό που σε περιβάλλει σου φτιάχνει τη διάθεση με την αισθητική του, αλλά και τη στιβαρότητά του. Ο εξοπλισμός είναι κορυφαίος και στις δύο περιπτώσεις. Μας άρεσε πολύ η απουσία οθόνης πολυμέσων στο R8, που το κάνει να ξεχωρίζει από τη μάζα, δημιουργώντας μια λιτή και απέριττη εικόνα. Οι πληροφορίες, αλλά και ο χάρτης του συστήματος πλοήγησης απεικονίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit των 12,3”. Στην περίπτωση του RS e-tron GT, εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit των 12,3”, υπάρχει και οθόνη πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα με διαγώνιο 10,1”, η οποία θα θέλαμε να έχει πιο εξελιγμένα γραφικά.
Η αίσθηση ευρυχωρίας είναι καλή για 2 επιβάτες στο R8 και για 4 στο RS e-tron GT. Για τους πίσω του RS e-tron GT βοηθά και η πανοραμική οροφή που προσφέρει extra φωτεινότητα. Είναι, επίσης, εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο έχουν καταφέρει στην Audi να χωρέσουν επιβάτες κανονικού αναστήματος στην πίσω σειρά καθισμάτων, με δεδομένο ότι το συνολικό ύψος είναι χαμηλό και πως στο πάτωμα βρίσκονται και οι μπαταρίες. Στο R8 ξεχωρίζουμε τα extra bucket καθίσματα με τις αγωνιστικές καταβολές που, αν και λεπτά σε πάχος, στηρίζουν πολύ καλά το σώμα και δεν κουράζουν στην πολύωρη χρήση. Γενικά, και οι δύο κατασκευές δείχνουν τρομερά μελετημένες στην παραμικρή λεπτομέρεια, κάτι που φανερώνει πολλή δουλειά στο παρασκήνιο.
Δύναμη παντού
Σκληρή δουλειά, όμως, έχει γίνει και κάτω από τις γυαλιστερές λαμαρίνες. Το R8 δανείζεται τεχνολογία από την πολυετή αγωνιστική εμπειρία της μάρκας. Αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω, τετρακίνηση, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και για το τέλος ο απίστευτος V10 κινητήρας με το ξηρό κάρτερ. Το τελευταίο βοηθά ώστε να τοποθετηθεί χαμηλότερα ο κινητήρας, ενώ εξασφαλίζει ότι θα λιπαίνεται ακόμα και όταν οι πλευρικές επιταχύνσεις φτάνουν στα 1,5 g !
Πρόκειται για ένα είδος προς εξαφάνιση και αν ποτέ σάς δοθεί η ευκαιρία να τον ακούσετε ή ακόμα καλύτερα να τον νιώσετε να επιταχύνει, μην τη χάσετε. Πρόκειται για το απόσταγμα πολλών δεκαετιών εξέλιξης και όχι απλώς για έναν ακόμα κινητήρα. Τα πιστόνια του στο όριο των 8.700 rpm διανύουν απόσταση 27 m για να αποδώσουν 540 PS και 540 Nm ροπής από 5.204 cc. Μπορεί τα τελευταία χρόνια τα turbo να έχουν κάνει τις ιπποδυνάμεις εύκολη υπόθεση, ωστόσο τίποτα δεν συγκρίνεται με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα μεγάλου κυβισμού με αγωνιστικές καταβολές.
Αν τα turbo μάς κακόμαθαν με τις υψηλές αποδόσεις, τι να πούμε τότε για τους ηλεκτροκινητήρες. Έκαναν μέσα σε μία δεκαετία τις υψηλές επιδόσεις ενός supercar να δείχνουν δεδομένες. Το RS e-tron GT είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα στη σύντομη ιστορία των ηλεκτροκίνητων παραγωγής. Η δύναμη παράγεται από δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) με συνολική απόδοση 598 PS (646 PS στο overboost). Επιπλέον, ο πίσω κινητήρας έχει προσαρμοσμένο και ένα κιβώτιο 2 ταχυτήτων που εγγυάται πιο εκρηκτικές επιταχύνσεις, αλλά και οικονομία στο ταξίδι. Τροφοδοτούνται από μία μπαταρία με καθαρή χωρητικότητα 86 kWh, επίπεδο τάσης 800 Volt και 396 στοιχεία σε 33 modules. Η αυτονομία φτάνει στα 495 km και για την επίτευξή της βοηθά ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης με τέσσερα κυκλώματα ψύξης! Η αυτονομία δεν είναι χαμηλή, αλλά με ένα αυτοκίνητο που σε προκαλεί να γυρίσεις την Ευρώπη θα θέλαμε κάτι παραπάνω. Το βάρος λογικά είναι υψηλό (2.345 kg), οπότε είναι πολύ σημαντικό για τον έλεγχο του αμαξώματος να υπάρχει μια εξελιγμένη ανάρτηση. Στο RS e-tron GT βρίσκουμε στάνταρ ελεγχόμενο μπλοκέ πίσω διαφορικό και προσαρμοζόμενη αερανάρτηση τριών θαλάμων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και τετραδιεύθυνση.
Στον δρόμο για τη Θίσβη
Και τα δύο αυτοκίνητα μαζί ξεκινούν για τις εγκαταστάσεις της Elpedison στη Θίσβη, όπου και έγινε η υπέροχη φωτογράφιση που βλέπετε σε αυτές τις σελίδες. Η διαδρομή περιλαμβάνει ανοικτό δρόμο, αλλά και επαρχιακή διαδρομή με τεχνικές στροφές. Επιλέγουμε αρχικά το RS e-tron GT. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Τα καθίσματα έχουν πολύ καλή στήριξη, ενώ το τιμόνι βρίσκεται στη σωστή θέση. Οι σπορ καταβολές δεν κρύβονται, οπότε και η διάθεση ανεβαίνει. Γρήγορα σε εντυπωσιάζει το «πάτημα» της κατασκευής στον δρόμο.
Το νιώθεις φαρδύ και σου μεταφέρει μια σιγουριά, λες και έχει γραπωθεί από την άσφαλτο καταλαμβάνοντας ολόκληρη τη λωρίδα που του αναλογεί. Η στιβαρότητα είναι άριστη, όπως και η μόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους. Η ανάρτηση δουλεύει εξαιρετικά απορροφώντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, παρά τα φαρδιά Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 πολύ χαμηλού προφίλ (265/35-R21 εμπρός και 305/30-R21 πίσω). Στο κάθε πάτημα του γκαζιού η επιτάχυνση από τους μόνιμα διεγερμένους ηλεκτροκινητήρες (PSM) σοκάρει. Ωστόσο, στην Εθνική προσπαθούμε να οδηγήσουμε συγκρατημένα, μιας και θέλουμε να διαχειριστούμε την μπαταρία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η πρόκληση μεγάλη, μιας και είναι τόσο ωραία στημένο το RS e-tron GT, που σε τσιγκλάει να πας γρήγορα. Αν υποκύψεις, απλώς διαπιστώνεις πως παραμένει εξαιρετικό. Στρίβει στις ανοικτές καμπές με μια μοναδική σιγουριά και ισορροπία. Βλέπετε, μπορεί το βάρος να είναι υψηλό, αλλά το ζύγισμα είναι εξαιρετικό, ενώ τον ρόλο του παίζει και το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους. Οι καθρέφτες μας είναι γεμάτοι από το μπλε R8. Σε κάθε δυνατή επιτάχυνση του RS e-tron GT, το R8 δεν μπορεί να ακολουθήσει και θέλει τον χρόνο του, αφού και η απόδοση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές είναι μέτρια. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος και να έχεις επιλέξει τη σωστή σχέση στο κιβώτιο, ώστε να έχεις τις στροφές ψηλά, αν θες να μη χάσεις το RS e-tron GT.
Βγαίνοντας στον επαρχιακό δρόμο προς Θίσβη επιλέγουμε το περισσότερο δυναμικό προφίλ οδήγησης από το Drive Select του RS e-tron GT που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Το αντίστοιχο μπουτόν-επιλογή βρίσκεται στο τιμόνι του R8 και είναι πιο πρακτικό. Όλο το σύνολο γίνεται περισσότερο άμεσο και επιθετικό, χωρίς να χάνει, πάντως, τη φιλικότητά του. Σε κάθε σου εντολή οι επιταχύνσεις είναι ακαριαίες, σε βαθμό που δύσκολα μπορούν να περιγράφουν με λόγια. Ακόμα και ο οδηγός που ξέρει πότε θα πατήσει το γκάζι δεν μπορεί να κρατήσει το κεφάλι από το να μη βρει στο προσκέφαλο του καθίσματος! Είναι πραγματικά απίστευτο το πόσο αποτελεσματικά η ροπή των 830 Nm περνά στον δρόμο. Χωρίς δράμα, χωρίς να ψαρεύει το τιμόνι με μια μοναδική ευθυβολία που θυμίζει πύραυλο. Τα 3,3 sec για τα 0-100 km/h δεν λένε όλη την αλήθεια. Είναι η ευκολία με την οποία το πετυχαίνει, αλλά και η εντυπωσιακή επαναληψιμότητα, χωρίς να νιώθεις ότι το καταπονείς, όπως συνήθως συμβαίνει σε ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης.
Με την ίδια, δηλαδή, άνεση που κινείται νωχελικά στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες, με την ίδια άνεση περνά ένα supercar στο φανάρι! Δεν είναι, όμως, μόνο οι ευθείες. Το RS e-tron GT σε εντυπωσιάζει και σε μια στριφτερή διαδρομή. Το τιμόνι είναι λίγο πιο ελαφρύ από όσο θα ήθελες, αλλά σου μεταφέρεται πληροφορία από ολόκληρη την κατασκευή. Παρά τον καταιγιστικό ρυθμό που μπορεί να πετύχει, παραμένει φιλικό και ευχάριστο. Η ανάρτηση, το πλαίσιο, η σωστή κατανομή, το χαμηλό κέντρο βάρους, αλλά και το γρήγορο τιμόνι παίζουν τον ρόλο τους. Πιάνεις τον εαυτό σου να ευχαριστιέται οδήγηση, μην μπορώντας, βέβαια, να πιστέψει τις τρομερές δυνατότητες αυτής της κατασκευής. Σε όλο αυτό το σκηνικό το R8 δυσκολεύεται να ακολουθήσει!
Για τις παλιές αγάπες μη μιλάς
Έχει βραδιάσει και στον δρόμο της επιστροφής από τη φωτογράφιση παίρνουμε το R8. To εσωτερικό είναι ακόμα πιο σπορ. Πρωταγωνιστούν τα εξαιρετικά σε στήριξη καθίσματα, αλλά και το τιμόνι, από το οποίο μπορείς να κάνεις και την αλλαγή στα προφίλ οδήγησης. Πατάς το κόκκινο μπουτόν στο τιμόνι με την ένδειξη Start και σοκάρεσαι από τον ήχο του κινητήρα, σχεδόν όπως σοκαρίστηκες από τις επιταχύνσεις του RS e-tron GT!
Γίνεται εμφανές από την πρώτη στιγμή πως αυτός είναι ο πρωταγωνιστής εδώ και πως από αυτόν αντλείται ένα μεγάλο μέρος της ευχαρίστησης. Η διαδρομή μας τώρα είναι η ανάποδη, οπότε έχουμε στην αρχή το επαρχιακό κομμάτι. Ακόμα και στις νωχελικές επιταχύνσεις το δεκακύλινδρο διαμάντι που βρίσκεται στην πλάτη σου σε μαγεύει. Γραμμική απόδοση και ένας ήχος που διαφοροποιείται ανάλογα με τις rpm, αλλά που πάντα παραμένει ξεχωριστός και μελωδικός. Βοηθούν και οι προαιρετικές σπορ εξατμίσεις που ειδικά στο προφίλ Dynamic ανασταίνουν ακόμα και νεκρούς. Χαλάλι η κατανάλωση που δύσκολα πέφτει κάτω από τα 15,0 L/100 km. Η απόσβεση από την ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Είναι, πάντως, πιο σωστή για την Ελλάδα από εκείνην που εφοδιάζει το R8 V10 Plus που έχει πιο σκληρή ανάρτηση, αλλά και τροχούς 20” (το Spyder είχε στάνταρ 19” με ελαστικά της Continental (SportContact 6 245/35-R19 εμπρός και 295/35-R19 πίσω). Το πρωτοποριακό πλαίσιο (ASF), που είναι κατασκευασμένο κατά κύριο λόγο από αλουμίνιο αλλά και πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), έχει ενισχυθεί περαιτέρω στην περίπτωση του Spyder (50% πιο άκαμπτο από την προηγούμενη γενιά) και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, μιας και απουσιάζουν εντελώς οι στρεβλώσεις.
Ο τρόπος που πατάει στον δρόμο είναι διαφορετικός. Το εμπρός μέρος είναι πιο ελαφρύ, πράγμα που φανερώνει πως η κατανομή βάρους δεν είναι τόσο κοντά στο 50/50 όσο του RS e-tron GT. Oι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται πιο γρήγορα. Ωστόσο, όχι αναλογικά τόσο όσο θα περίμενες, με βάση το χαμηλότερο βάρος και τη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο! Δεν είναι τυχαίο πως τα δύο μοντέλα έχουν παρόμοιο κύκλο στροφής, παρά το μεγαλύτερο μεταξόνιο του RS e-tron GT, πράγμα που σημαίνει πως το τιμόνι του κόβει περισσότερο! Ο ρυθμός σύντομα ανεβαίνει, μιας και το R8 δείχνει φιλικό. Ο κινητήρας σαν μια σύγχρονη σειρήνα σε ξελογιάζει. Το όριο στροφών είναι πολύ ψηλά στις 8.700 rpm. Ανεβάζει μέχρι εκεί, λες και δεν υπάρχουν τριβές και αποδίδει δυνατά ακόμα και μέχρι τον κόφτη. Έχει μια αγωνιστική αύρα που δεν μπορείς πλέον να συναντήσεις σε αυτοκίνητα παραγωγής. Νιώθεις να ορίζεις εσύ περισσότερο τα πράγματα και σε αυτό βοηθά και η ύπαρξη του αυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται, εσύ ανεβάζεις ταχύτητες και αντίστροφα. Αυτή η αλληλουχία είναι καταγεγραμμένη στον εγκέφαλό μας και μας κάνει να νιώθουμε πιο οικία με την κατασκευή, αλλά και πως ορίζουμε εμείς τα δρόμενα καλύτερα. Το RS e-tron GT, όπως και όλα τα ηλεκτροκίνητα, είναι περισσότερο μονοδιάστατο. Στον ανοικτό δρόμο το R8 είναι πολιτισμένο και με την επιλογή του προγράμματος Comfort ο ήχος του κινητήρα είναι διακριτικός. Είναι ένα από τα ελάχιστα πρακτικά supercar. Ωστόσο, η αίσθηση που σου μεταφέρει μέσα από τα χειριστήρια είναι διαφορετική από κάθε κοινό αυτοκίνητο και αυτό σε «φτιάχνει». Το απολαμβάνεις, ακόμα και χωρίς να το πιέζεις.
Τα δύο αυτοκίνητα πρέπει να επιστρέψουν την επόμενη μέρα στις εγκαταστάσεις της Audi. Με τα κλειδιά του R8 στο χέρι δεν μπορείς να κοιμηθείς ήσυχος. Ξυπνάμε νωρίς, παρά το κρύο ανοίγουμε την οροφή και ακολουθούμε μια από τις αγαπημένες μας διαδρομές, μέχρι το Σούνιο. Έχουμε οδηγήσει εκεί πολλά αξιόλογα μοντέλα, αλλά με το R8 μάς γεννήθηκαν εικόνες μοναδικές που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ. Ο ήχος του V10 αντιλαλεί στα βράχια και ανενόχλητος επανέρχεται στην καμπίνα. Ευλογία η ανοικτή οροφή, σκέφτεσαι. Οι καμπές μένουν πίσω με χαρακτηριστική άνεση, ο θαλασσινός αέρας σου γεμίζει τα πνευμόνια και εσύ μένεις άναυδος από τη βροχή συναισθημάτων. Είναι και αυτή η γνώση, πως θα σταματήσει η παραγωγή του R8, που σε κάνει ακόμα πιο ευαίσθητο και διαλλακτικό. Σαφώς και στο όριο δεν είναι το πλέον διασκεδαστικό μοντέλο της κατηγορίας, με την υποστροφή να κάνει πρώτη την εμφάνισή της, αλλά ρεαλιστικά αυτό είναι κάτι που δεν θα απασχολήσει σχεδόν κανένα στον δημόσιο δρόμο. Καταφέρνει να σε ταξιδέψει σε «μέρη» μαγικά που δεν ήξερες ότι υπάρχουν, ακόμα και σε μια διαδρομή που έχεις κάνει άπειρες φορές και αυτό έχει σημασία.
Μόνο για λίγο
Στο τέλος του 2023 θα σταματήσει η παραγωγή του R8, οπότε προλαβαίνετε να αποκτήσετε και τα δύο μοντέλα της δοκιμής μας. Έτσι θα έχετε το τέλειο γκαράζ. Σαφώς δεν συγκρίνονται άμεσα, αλλά το γεγονός πως το RS e-tron GT είναι πιο γρήγορο και πιο «προσβάσιμο» οδηγικά από το R8, λέει πολλά για τη δουλειά που έχουν κάνει στην Audi. Κατάφεραν ήδη στην πρώτη γενιά του μοντέλου να ξεπεράσουν το R8 που αντιπροσωπεύει για εμάς το απόσταγμα πολλών δεκαετιών εξέλιξης σε πίστες και δρόμους. Στα παραπάνω συνυπολογίστε πως το RS e-tron GT κοστίζει τα μισά χρήματα από το R8! Ωστόσο, με το R8 θελήσαμε να πάμε αυθόρμητα μέχρι το Σούνιο και αυτό λέει πολλά. Ο κινητήρας του είναι ένας από τους καλύτερους που έφτιαξαν ανθρώπινα χέρια, σε αυτοκίνητο παραγωγής, και ο έντονος χαρακτήρας σε απόδοση, αλλά και σε ήχο δύσκολα ξεπερνιέται. Συμπληρώνεται από ένα εξαιρετικό πλαίσιο και πολύ καλές αναρτήσεις για τη δημιουργία ενός πραγματικού supercar με υπέροχη σχεδίαση, έτσι όπως το ονειρευόμαστε όταν ήμαστε μικρά παιδιά.
Το θέμα δημοσιεύθηκε στο Car and Driver No. 393. Ευχαριστούμε ολόθερμα τη διοίκηση της ELPEDISON και τους εργαζόμενους στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρίας στη Θίσβη Βοιωτίας για τη συνεργασία και την παραχώρηση των χώρων του εργοστασίου προκειμένου να πραγματοποιηθεί η φωτογράφιση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI RS e-tron GT 646 PS 2023 TIMH €148.700 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm ΡΟΠΗ Nm/rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,3 sec, τελική 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 22,4 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΡΟΣΦΥΣΗ.
ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI R8 V10 SPYDER 540PS 2017 TIMH €272.400 ΤΕΛΗ €1030
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 5.204, Ατμοσφαιρικός, 10 Κύλινδρος, Σε διάταξη V ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 394(540)/8.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 540/6.600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,6 sec, τελική 318 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 11,7 L/100km, 277 g/km
ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
ΚΑΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.