Test Drive: BMW X1 sDrive 18i - Δοκιμάζουμε το ολοκληρωμένο γερμανικό SUV


Ένα φαινομενικά αθώο και πρακτικό SUV αποδεικνύει στην πράξη τον premium χαρακτήρα του προσφέροντας, παρά τη «συγκρατημένη» του ισχύ άφθονα χαμόγελα στον οδηγό του. Ο λόγος για τη βασική, από πλευράς κινητήρα, έκδοση της νέας γενιάς του best-seller της BMW.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/6/2023

Καθισμένος στη θέση του οδηγού της νέας BMW X1, που είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της φημισμένης εταιρείας, το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι αυτό που λέμε ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο “unmistakable” BMW. Δεν κάνεις λάθος με τίποτα και πριν περάσουμε στις συγκρίσεις της νέας γενιάς αυτού του SUV, ή αν θέλετε του SAV, αφού η BMW θέλει να αποκαλεί αυτή την κατηγορία των μοντέλων της ως Sport Activity Vehicles (προφανώς για να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα τους), με τον προκάτοχό της θα ξεκινήσουμε από τον τρόπο που κινείται στον δρόμο.

Ένα τρένο στην άσφαλτο

Πριν, λοιπόν, αρχίσουμε να λέμε πόσο μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο είναι το νέο μοντέλο που οδηγούμε και τι νέα συστήματα προσφέρει στον ιδιοκτήτη του θα μιλήσουμε για ένα βασικό χαρακτηριστικό, που αφορά εντέλει σε κάθε BMW, δηλαδή την οδήγηση και την αίσθηση που εισπράττεις κάθε στιγμή στο τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου, το οποίο επιβεβαιώνει μέσα σου - κάθε στιγμή - την πεποίθηση ότι οδηγείς κάτι που σχεδιάστηκε εξαρχής για να σε ευχαριστεί όταν το οδηγείς.

Ίσως να μη χρειάζεται να πούμε πόσο καλή είναι η θέση οδήγησης, πόσο όμορφα διαμορφωμένο είναι το τιμόνι, ώστε να βολεύει να τοποθετήσεις τα χέρια σου, δεξιά και αριστερά, εκεί ακριβώς που πρέπει να είναι – το βλέπετε αυτό στις φωτογραφίες. Πρέπει, όμως, να πούμε ότι η αίσθηση που έχεις σχετικά με το που βρίσκονται οι τροχοί σου και προς τα πού είναι στραμμένοι είναι μοναδική. Προφανώς, έχει η BMW καλύτερα μοντέλα σε αυτόν τον τομέα, ωστόσο νομίζουμε ότι είναι δύσκολο να βρεις κάτι ανταγωνιστικό σε αυτή την κατηγορία που να σου προσφέρει αυτά τα στοιχεία καλύτερα από την BMW Χ1.

«Πατάει», λοιπόν, στον δρόμο με ένα τέτοιο τρόπο που καταφέρνει να είναι σπορ, χωρίς να είναι σπορ. Καταφέρνει, δηλαδή, να σε προτρέπει και να σου επιτρέπει ταυτόχρονα να κινηθείς γρήγορα, χωρίς, όμως, να σε υποβάλει στη δοκιμασία των κοπανημάτων μιας σφιχτής ή ακόμα χειρότερα σκληρής ανάρτησης, αφού έχεις να κάνεις με μια τυπικά BMW ανάρτηση που συνδυάζει με έναν ιδιαίτερο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Βάζουμε στο σημείο αυτό αστεράκι, για να πούμε ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση το αυτοκίνητό μας φορούσε τους extra τροχούς με ζάντες 20” και ελαστικά run-flat Continental “EcoContact 6Q”, 245/40-R20 κατηγορίας “Y”, που πηγαίνουν «πακέτο» με την εξτρά ρυθμιζόμενη ανάρτηση. 

Αυτό, λοιπόν, έχει σίγουρα ένα σχετικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίον αντιμετωπίζονται οι απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος (γι αυτό και δεν κάνουμε λόγο για εξαιρετική άνεση), αλλά, από την άλλη, εξασφαλίζει ένα κράτημα που δεν το πιστεύεις – και χρειάζεται προσπάθεια για να δεις είτε υποστροφή είτε υπερστροφή. H BMW X1 συμπεριφέρεται ουδέτερα και δείχνει να γαντζώνεται στην άσφαλτο. Θυμίζουμε, στο σημείο αυτό, ότι έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να εξαφανίζουν την όποια τάση αποσταθεροποίησης, στη γέννησή της. Θετικότατα σχόλια και για τα φρένα που είναι και προοδευτικά και δυνατά και προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση.

Ένα «σβέλτο» SUV

Έχουμε ήδη περιγράψει ένα «πακέτο» το οποίο συνεπικουρείται από το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Και καθώς στην εποχή των ηλεκτρονικών δεν λείπουν τα προγράμματα λειτουργίας και ο οδηγός έχει στη διάθεσή τα "my modes”, τα τέσσερα προγράμματα (Personal, Sport, Efficient και Expressive – με το τελευταίο να έχει να κάνει περισσότερο με τα γραφικά στην οθόνη). Αντιλαμβάνεστε ότι εκεί που υπάρχει η πιο έντονη αλλαγή είναι στην επιλογή Sport, καθώς η απόκριση στο γκάζι γίνεται πολύ πιο άμεση, ενώ, αντίστοιχα, επηρεάζεται και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός έχει τα paddles στο τιμόνι με τα οποία μπορεί να χειριστεί με ιδιαίτερα άμεσο τρόπο αλλάζοντας χειροκίνητα ταχύτητες. Σημειώστε ότι επιλογή sport λειτουργίας έχει και το κιβώτιο, η οποία ενεργοποιείται με τον μικρό μοχλο-διακόπτη πάνω στην κεντρική κονσόλα.

Ο κινητήρας τώρα, παρ’ όλο που δεν είναι ο κορυφαίος της γκάμας της νέας BMW X1, αλλά ο «βασικός», και παρότι δεν έχει φτιαχτεί για να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να βάζει… φωτιά στην άσφαλτο, σου επιτρέπει να κινηθείς παραπάνω από αξιοπρεπώς, αρκετά σβέλτα, παρά τους φαινομενικά λίγους ίππους του (136 PS/4.400-6.500 rpm). Δεν θα λέγαμε ότι είναι ιδιαίτερα οικονομικός, άλλωστε έχει να αντιμετωπίσει τα σχεδόν 1.600 kg της X1, όμως τραβάει από χαμηλά και η απόδοσή του σε καλύπτει σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας.

Ευρύχωρη και αναπάντεχα πρακτική

Πάμε, όμως, τώρα να δούμε τι προσφέρει από την άποψη των μεταφορικών δυνατοτήτων και των ανέσεων η νέα BMW X1. Κατ’ αρχάς έχουμε μία ποιότητα κατασκευής που μόνο premium μπορείς να χαρακτηρίσεις, με δέρμα γύρω γύρω και γενικότερα καλά υλικά, και στα καθίσματα, και στο ταμπλώ, και στις επενδύσεις των θυρών. Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα ευρύχωρο εσωτερικό, στο οποίο οι επιβάτες κάθονται λίγο πιο ψηλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, καθώς στη νέα X1, στις υβριδικές της εκδόσεις, έχει προβλεφθεί η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχουν πρόβλημα να βολευτούν σε αυτό το εσωτερικό 4 ή και 5 ενήλικοι επιβάτες – με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους πραγματικά άφθονα αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους.

Στο πίσω κάθισμα θα τολμούσαμε να πούμε ότι τα γόνατα ακόμα και ενός πολύ ψηλού ενήλικα απέχουν αισθητά από την πλάτη του εμπρός καθίσματος, η οποία επιπλέον είναι διαμορφωμένη με μία κοιλότητα, ώστε να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερος χώρος. Και το σπουδαιότερο, υπάρχει η δυνατότητα να βάλεις όσο θέλεις τα πόδια σου (τα πέλματά σου) κάτω από το εμπρός κάθισμα το - κάτι που δεν είναι δεδομένο σε όλα τα αυτοκίνητα. Σημειώστε, επίσης, ότι καθώς είναι και πλήρως διαιρούμενο (40/20/40), και συρόμενο, το πίσω κάθισμα εκτοξεύει τη χρηστικότητα, δίνοντάς σου τη δυνατότητα αυξομείωσης του χώρου αποσκευών. Μεγάλο πλεονέκτημα, το γεγονός ότι οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενες σε κλίση, οπότε σε διευκολύνουν αφάνταστα να βρεις τη θέση ακριβώς που σου ταιριάζει.

Αφήνοντας την ηλεκτρική πίσω πόρτα να ανοίξει, σου αποκαλύπτεται ένα σε πρώτη ανάγνωση μάλλον μέτριο πορτμπαγκάζ που αρχικά μοιάζει. Ωστόσο, διαθέτοντας διπλό πάτο, αλλά και αξιοποιώντας τη δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται σημαντικά – και εντέλει έχεις στη διάθεσή σου ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ που είναι, μάλιστα, και πρακτικό, αφού το πάτωμά του, δεν αφαιρείται, αλλά διπλώνει και προς την πλάτη του καθίσματος αποκαλύπτοντας τον μεγάλο χώρο που υπάρχει κάτω από αυτό.

Μια BMW της ψηφιακής εποχής

Στο ταμπλώ κυριαρχεί η νέα διπλή οθόνη ή, αν θέλετε, οι δύο ψηφιακές οθόνες με τη μία, αυτή που έχει μπροστά του ο οδηγός να παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και την άλλη, στο κέντρο του ταμπλώ να είναι αφής και να χρησιμεύει για τη λειτουργία του infotainment και για τη ρύθμιση των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου. Και οι δύο οθόνες διαθέτουν τα νέα γραφικά της BMW με τον πλήρως διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων να συνδυάζει τις μεγάλες, ευκρινείς ενδείξεις της ταχύτητας και της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο με κάποιες μοντέρνες, μικρότερες – και όχι σούπερ ευανάγνωστες, αναλογικές.

Σημειώνουμε ότι η ένδειξη του στροφόμετρου στα δεξιά εμφανίζεται μόνο όταν επιλέξεις τη λειτουργία Sport, ενώ στις άλλες λειτουργίες (Efficient κ.λπ.) εμφανίζεται αντ’ αυτής η ένδειξη του ποσοστού τους ισχύος που χρησιμοποιείται στη λειτουργία. Το «παρών» στη νέα X1 δίνει και η νέα κονσόλα της BMW με το κινητό να τοποθετείται στην κάπως όρθια θέση επαγωγικής φόρτισης και να απαιτεί τη χρήση του ειδικού «βραχίονα» για τη συγκράτησή του στη θέση του στις στροφές.

Γενική παρατήρηση σε σχέση με τον χειρισμό των ηλεκτρονικών είναι ότι έχουμε μια υποχώρηση στον τομέα της εργονομίας, αφού, για άγνωστο λόγο, η BMW κατήργησε τον περίφημο περιστροφικό διακόπτη “i-Drive”, ο οποίος ζει και βασιλεύει στη νέα πλήρως ηλεκτρική iX, αλλά και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Θυμίζουμε ότι μιλάμε για το στρογγυλό εκείνο πολυχειριστήριο που κυριολεκτικά σημάδεψε τη BMW και της έδωσε τη δυνατότητα να διακριθεί σε σχετικές δοκιμές ως προς την εργονομία των multimedia.

Αγγίζοντας το πορτοφόλι, διαπιστώνεις ότι η κατά τ’ άλλα εξαιρετική BMW X1 M-Sport της δοκιμής μας ξεπερνά τις 50.000 €. Είναι αλήθεια βέβαια ότι το αυτοκίνητο έχει κυριολεκτικά τα πάντα – μέχρι και σύστημα αυτόματης εξόδου, όχι από θέση στάθμευσης, αλλά από το γκαράζ σας!

Εννοείται ότι αυτονόητα πρέπει να θεωρούμε όλα τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού – υπάρχουν και πάλι τα πάντα εδώ, και, μάλιστα, λειτουργούν αποτελεσματικότατα. Φτηνή, λοιπόν, η συγκεκριμένη X1 δεν είναι, αλλά, από την άλλη, δεν μπορείς να πεις ότι αυτό που πληρώνεις δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που παίρνεις, ενώ η βασική έκδοση ξεκινά από 40.090 €.

Τέλος, στον τομέα των «κατά», πέραν κάποιων ζητημάτων εργονομίας, το μόνο που μπορούσαμε επίσης να σημειώσουμε είναι η έλλειψη μίας κανονικής ρεζέρβας – στοιχείο, όμως, που λείπει από πάρα πολλά αυτοκίνητα πλέον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X1 sDRIVE 18i 2022   TIMH €38.450   ΤΕΛΗ €110,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)/4.400-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,8 sec, τελική 208 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,3 L/100km, 143 g/km

BMW X1 sDRIVE 18i 2022

ΥΠΕΡ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ (ΤΡΟΧΟΙ 20’’), ΦΡΕΝΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ - ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ INFOTAINMENT.