Συστάσεις το νέο Skoda Fabia μάλλον δεν χρειάζεται. Έχοντας καταφέρει ήδη να αφήσει το αποτύπωμά του ως ένα από τα πλέον πρακτικά και value for money σουπερμίνι, το τσέχικο αυτοκίνητο επανέρχεται, με κάποια καθυστέρηση είναι αλήθεια, στο προσκήνιο, «φορτωμένο» με ό,τι απαιτεί η σύγχρονη αγορά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οδηγούμε την έκδοση με τον κινητήρα των 110 ίππων που προσφέρει ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο χώρων-εξοπλισμού-επιδόσεων. Αναπόφευκτα λοιπόν θα ξεκινήσουμε την ανάλυσή μας από αυτό που προσφέρει ο συγκεκριμένος τούρμπο «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας στο νέο Fabia.
Σβέλτο και σταθερό
Εμφανώς ράθυμος, για να μην πούμε «νεκρός», ο τρικύλινδρος κινητήρας των 110 ίππων στο ξεκίνημά του, ξυπνάει - λες και του πάτησες ένα διακόπτη - μετά τις 2.000 στροφές για να σου δείξει τη δύναμή του. Από κει και πέρα τα πράγματα εξελίσσονται με όποιο ρυθμό επιλέξεις, καθώς πλέον η ισχύς είναι επαρκέστατη, αλλά και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και σου επιτρέπει να κάνεις όσο γρήγορες αλλαγές θέλεις.
Μπορείς λοιπόν αν επιθυμείς να κινηθείς ήρεμα, επιδιώκοντας την πιο λογική κατανάλωση στο πλαίσιο μίας αποδοτικής λειτουργίας του κινητήρα ή μπορείς επίσης να δοκιμάσεις τα όρια του Fabia, βασιζόμενος και στα φαρδιά, χαμηλού προφίλ (215/45-R17, κατηγορίας W) ελαστικά (που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι προαιρετικός εξοπλισμός και κοστίζουν €380), τα οποία παίζουν και αυτά το ρόλο τους στο κράτημα και στην αίσθηση που εισπράττεις κρατώντας το τιμόνι. Προφανώς δεν είναι σπορ αυτοκίνητο το συγκεκριμένο Fabia, είναι σαφές ωστόσο ότι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και δεν φοβάσαι με όσα χιλιόμετρα και να μπαίνεις στη στροφή - πάντα τηρουμένων των αναλογιών πάντα φυσικά, για την κατηγορία των οικογενειακών σουπερμίνι …
Το νέο Skoda Fabia επιδεικνύει επίσης σχεδόν εντυπωσιακή ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και αν «χαλαρώσεις» μπορείς να πιάσεις τα 180 km/h χωρίς να το καταλάβεις - σημάδι και αυτό των γενικότερων δυνατοτήτων πλαισίου και ανάρτησης.
Στον τομέα της κατανάλωσης, οδηγώντας το αυτοκίνητο είδαμε ότι αυτή κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, με την μακράς διάρκειας «συσσωρευμένη» ένδειξη του trip computer να έχει κατέβει στα 7,0 L/100 km αλλά με αρκετά υψηλή μέση ταχύτητα κάτι που σημαίνει αυτοκινητόδρομο (δηλαδή ευνοϊκές συνθήκες), οπότε σε ταξίδια μπορείς να περιμένεις καταναλώσεις αυτού του επιπέδου. Στην πόλη η κατανάλωση, όπως άλλωστε είναι λογικό αυξάνεται και ανάλογα με την κίνηση που συναντάει μπορεί κανείς να δει ενδείξεις της τάξης 9,0 έως 10,0 L/100 km.
Η ανάρτηση θα λέγαμε ισορροπεί, σε ένα βαθμό, μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Δεν είναι η επιτομή της άνεσης αλλά δεν είναι και «ξερή», δεν είναι ούτε η επιτομή του κρατήματος. Οπότε σίγουρα αρκετές ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές όχι όμως σε επίπεδα ενοχλητικά. Το πόσο σε ενοχλούν οι όποιοι κραδασμοί προφανώς έχει να κάνει και με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δίνει μία αίσθηση ποιότητας, του «δεμένου», που την εισπράττεις και με τον φιλτραρισμένο ήχο που φτάνει στα αυτιά σου.
Παραδοσιακές αρετές: κορυφαίοι χώροι και πλούσιος εξοπλισμός
Από κει και πέρα το Fabia διατηρεί τις βασικές αρετές του μοντέλου όπως τις γνωρίσαμε στο σχετικά πρόσφατο λανσάρισμά του, με πρώτη και καλύτερη τους χώρους επιβατών που είναι κορυφαίοι για την κατηγορία (στη θέση αυτή, στην κορυφή θα βρείτε επίσης και για ευνόητους λόγους τα “ομόσταβλα” Volkswagen Polo και Seat Ibiza του Volkswagen Group). Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το εξωτερικό μήκος του Skoda Fabia φτάνει τα 4.108 mm, το πλάτος τα 1.780 mm και το ύψος τα 1.479 mm.
Ενήλικες μεγάλων διαστάσεων δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να καθίσουν με άνεση στο πίσω κάθισμα, πίσω από έναν μεγαλόσωμο οδηγό, την ίδια στιγμή - και αυτό πρέπει να το τονίσουμε - που το πορτμπαγκάζ είναι όχι μόνο υπολογίσιμο, μεγάλο (380 λίτρα) αλλά κρύβει και κάτω από το πάτωμα του μία κανονικότατη ρεζέρβα (!) κάτι το οποίο στις μέρες μας μόνο δεδομένο δεν είναι. Πρόκειται για «λεπτομέρεια» η οποία αποτελεί όμως ένα μεγάλο προσόν, διότι αν σου σκιστεί το λάστιχο όσα κιτ επισκευής τροχών και να ’χεις θα μείνεις ακινητοποιημένος και θα περιμένεις την οδική βοήθεια…
Κατά τ’ άλλα, η γενικότερη αισθητική του εσωτερικού, όπως και του εξωτερικού, θα λέγαμε έχει κάποιες σπορ αποχρώσεις. Το ταμπλό συνδυάζει πλαστικό σκληρό - αλλά όχι φθηνό στην όψη - με ύφασμα υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της Skoda όπως την είχαμε δει από την παρουσίαση του μοντέλου, ενώ επιπλέον στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε και σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ. Μικρό αστεράκι θα βάλουμε στον τομέα της εργονομίας της κεντρικής οθόνης και του όλου συστήματος infotainment, που δεν είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει και όπου σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων. Ενώ σε σχέση με τον ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων οφείλουμε να σημειώσουμε ότι δίνει όντως πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, με περισσότερες ή λιγότερες ενδείξεις.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το Fabia είναι και πάλι μια πολύ σημαντική παρουσία – και σίγουρα μια πρόταση που αξίζει να λάβει κανείς υπόψη του - στην κατηγορία των σουπερμίνι, καθώς συνδυάζει τους κορυφαίους χώρους (στοιχείο ζωτικής σημασίας για αυτούς που καταφεύγουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αναζητώντας λύση στις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειάς τους) με οδική συμπεριφορά που ικανοποιεί και τους απαιτητικούς οδηγούς. Ενώ και η τιμή του με τα σημερινά δεδομένα που έχουν φέρει τα πάνω κάτω στο χώρο του αυτοκινήτου δείχνει αρκετά λογική, συνεχίζοντας τρόπον τινά τη “value for money” παράδοση της εταιρίας.
*Σημειώστε ότι τα έξτρα ελαστικά και η διχρωμία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κοστίζουν 877 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA FABIA 1.0 TSI 110 PS 2022 TIMH €18.990 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 117 g/km
ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.
ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ INFOTAINMENT.