TEST DRIVE - Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130PS EAT8: Δοκιμάζουμε το ποιοτικό γαλλικό μικρομεσαίο


Αγγίζοντας το άριστο σε πολλούς τομείς, το αναβαθμισμένο Peugeot 308 στην έκδοση diesel παντρεύει, τις μοντέρνες ευκολίες με την απόδοση ενός πετρελαιοκινητήρα. Τέλεια!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/8/2022

Το πλησιάζεις και αρχίζεις να περιεργάζεσαι το σκαρί του. Μπορεί το γκρι χρώμα να μην εξιτάρει, αλλά μια ματιά εμπρός, στο πλάι και πίσω αρκούν για να κάνεις thumbs up με αυτό που βλέπεις εμπρός σου. Ένα πανέμορφο μικρομεσαίο που φέρνει τη γαλλική καλαισθησία με μια αναβαθμισμένη ποιότητα και λεπτομέρειες που είναι Peugeot τού αύριο (δείτε τα εμπρός και, ιδίως, τα πίσω φωτιστικά σώματα, για να καταλάβετε τι εννοούμε). Με διαστάσεις μεγάλες, αλλά ιδανικές για τη δημιουργία ενός αθλητικού συνόλου, το 308 φιγουράρει σχεδόν με έπαρση στην κατηγορία για όσα έχει καταφέρει.

Το εσωτερικό είναι, επίσης, μια σπονδή στην τεχνολογία από τη χώρα των… Rafale, με οθόνες και χειριστήρια που θυμίζουν μαχητικό (τρεις τον αριθμό) και καλύπτουν τους ρόλους του πίνακα οργάνων, τους επιλογείς συστημάτων και τη διαχείριση των επιμέρους λειτουργιών από την κεντρική με τις δύο τελευταίες να είναι αφής και τα άριστα, υψηλής ευκρίνειας γραφικά.

Πολλή σπουδή στο φινίρισμα και στη σχεδίαση με άποψη και, συνεπακόλουθα, πολλή μελέτη πρέπει να ρίξει ο οδηγός, προκειμένου να γίνουν κτήμα του όλα στα καλά που φέρνει το αυτοκίνητο και το διάσημο πλέον i-Cockpit. Η δομή του σαλονιού, από την άλλη, είναι ευρύχωρη, με χωστή βέβαια θέση οδήγησης, αλλά τραβηγμένο προς τα εμπρός ταμπλώ που δεν σε πνίγει.

Η πρακτικότητα στο αυτόματο αυτοκίνητο δοκιμής μας είναι πολύ καλή (η έλλειψη επιλογέα ταχυτήτων έδωσε μεγαλύτερη ελευθερία στους σχεδιαστές). Κάτι ακόμα που κάνει εντύπωση είναι το πάντρεμα τεχνολογίας και casual χαρακτήρα (δείτε τις υφασμάτινες επενδύσεις στις πόρτες και θα καταλάβετε). Οι χώροι για τους επιβάτες είναι σωστοί και επαρκείς και μόνο το μπες-βγες ενός SUV μπορεί να είναι υπέρτερο για κουρασμένα… κορμιά.

Μηχανολογικά

έχουμε ό,τι και σε άλλα μοντέλα της Stellantis ήγουν την πλατφόρμα EMP2 άριστης δομικής συγκρότησης, γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω, και για την κίνηση τον τετρακύλινδρο diesel κινητήρα του 1,5 lt και 130 PS που επινόησαν οι Γάλλοι, με απόδοση 130 PS και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με επιλογέα διακοπτικού τύπου στη βάση της κονσόλας, αλλά και paddles στο τιμόνι. Δεν υπάρχει κάποια υβριδική τεχνοτροπία ενίσχυσης της ισχύος (ή μείωσης της κατανάλωσης) αλλά υπάρχει παραμετροποίηση απόδοσης με Eco, Normal, Sport και τα πασπαρτού Michelin Primacy 4 με διάσταση 225/45-R17 που δένουν με το flat-bottom μικροσκοπικό τιμόνι, το καλό πάτωμα και το ακόμα πιο καλό πάτημα του αυτοκινήτου.

Οδηγικά, λοιπόν, το σύνολο, παρά την υπόσχεση του μοτέρ για απόδοση και οικονομία (την πετυχαίνει, αν δεν το παρακάνεις με μέση κατανάλωση 5,3 L/100 km) και μια κάποια ραθυμία να ανεβάσει ψηλά στροφές, είναι ξεκάθαρα σπορτίφ και μάλιστα χωρίς την… κοπιώδη χροιά κινητήρα που συνήθως οι diesel εκπέμπουν.

Σπουδαία κατευθυντικότητα, άριστο κράτημα, αλλά και ξεκάθαρα σπορ ανάρτηση, σκληρή και λίγο άκομψη για τους επιβάτες σε κάποιο καπάκι αποχέτευσης ή ένα σαμαράκι (ναι, το γράφουμε αυτό για ένα γαλλικό αυτοκίνητο!).

Από την άλλη, όμως, το ίδιο σύνολο σε σπρώχνει να κινηθείς σβέλτα, κάτι που το κάνει με πολύ ωραίο τρόπο, είτε κινείσαι σε αυτοκινητόδρομο είτε σε επαρχιακό, γεμάτο στροφές δίκτυο (εδώ θα σας ζορίσει λίγο το μη κυκλικό τιμόνι). Αν, μάλιστα, ήταν ελαφρύτερο, σίγουρα θα είχαμε και σπουδαίες επιδόσεις.

Περάσαμε πολύ όμορφα με ένα αυτοκίνητο που τιμά τις ρίζες του (όχι στον τομέα της άνεσης) σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία, στον χαρακτήρα, στην εξωστρέφεια και στην οδική συμπεριφορά. Πλήρες εξοπλισμού το αυτοκίνητο έρχεται με τιμή που ξεκινά από τα 31.100 €, θέτοντας εαυτό κοντά στα τιμολογιακά, premium… ρετιρέ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 308 1.5 BlueHDi 130PS EAT8 2022   TIMH €31.100   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,6 sec, τελική 207 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 119 g/km

PEUGEOT 308 1.5 BlueHDi 130PS EAT8 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ.