Η Mercedes επικαιροποίησε πρόσφατα την γκάμα των κινητήρων της με τη GLE 300 d 4MATIC Coupι που βλέπουμε εδώ να παίρνει κάποιες καλές βελτιώσεις οι οποίες προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση ισχύος, καταναλώνοντας λιγότερο καύσιμο. Βάση του Mild hybrid συστήματος αποτελεί ο υπάρχων τετρακύλινδρος κινητήρας diesel (OM 654 M για τους τυπολάγνους) με ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης δεύτερης γενιάς (ISG) 48 volt και αποδίδει 272 PS.
Αυτή εξασφαλίζει λειτουργίες όπως coasting, παροχή επιπλέον ισχύος έως 20 PS και ροπής έως 200 Nm (!), αλλά και ανάκτηση ενέργειας, σενάρια που τα εκτελεί ταχύτατα και πολύ αποδοτικά, όπως διαπιστώσαμε, χωρίς «σκαλιά» στην απόδοση ή κομπιάσματα. Επιπλέον, εκκινεί τάχιστα τον κινητήρα, έτσι ώστε η λειτουργία start-stop να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Ο τετρακύλινδρος diesel κινητήρας των 1.993 cc είναι, επίσης, πολύ προηγμένος ως προς την μετεπεξεργασία των καυσαερίων.
Ο καταλυτικός μετατροπέας NOx, για παράδειγμα, αποθηκεύει τα οξείδια του αζώτου σε συνθήκες ψυχρής εκκίνησης, έτσι ώστε να γίνει επεξεργασία τους από τον καταλυτικό μετατροπέα SCR, όταν ο κινητήρας είναι ζεστός. Επί τη ευκαιρία, να αναφέρουμε ότι υπάρχουν δύο καταλυτικοί μετατροπείς SCR (Selective Catalytic Reduction) με ανεξάρτηση έγχυση AdBlue, κάτι που επιτρέπει την αποτελεσματική μείωση των οξειδίων του αζώτου σε όλο το εύρος λειτουργίας του μοτέρ.
Βελτιώσεων συνέχεια
Όμως και η τετρακίνηση έχει βελτιωθεί. Θυμίζουμε ότι τα μοντέλα GLE με τετρακύλινδρους κινητήρες διέθεταν transfer case για μετάδοση κίνησης στους άξονες σε σταθερή αναλογία 50:50. Στη νέα έκδοσή της, η GLE 300 d 4MATIC Coupι (όπως και η απλή αδελφή της) διαθέτουν transfer case με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Αυτό επιτρέπει μεταφορά της ροπής μετάδοσης κίνησης από 0-100 % με χαρακτηριστικά torque-on-demand μεταξύ των δύο αξόνων.
Αυτό, βεβαίως, με δεδομένες τις διαστάσεις και τη μάζα του αυτοκινήτου, έχει ευεργετικές συνέπειες σε στροφές όπου πλέον η διαχείριση του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική κάνοντάς σε να πιστέψεις ότι οδηγείς ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Βεβαίως, πρέπει να αναφέρουμε και τις βελτιώσεις στον τομέα των επιδόσεων και κατανάλωσης, αφού το 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 6,8 sec me to 9G-Tronic κιβώτιο (όσο κι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αντίστοιχης μάζας!) ή σχεδόν όσο το παλαιό τρίλιτρο, εξακύλινδρο σύνολο με την ταυτόσημη ισχύ! Κι όλα αυτά, με ένα diesel, μεταξένιο μοτέρ, που δεν καταναλώνει περισσότερα από 9 L/100 km.
Οδοστρωτήρας
Στα λοιπά μην περιμένετε κάτι λιγότερο από το κορυφαίο σε ό,τι αφορά στην ταυτότητα, στην αίσθηση πολυτέλειας και στην προσλαμβάνουσα μιας σχεδίασης που καταφέρνει να δείξει σπορ, αθλητική και macho μαζί.
Το MBUX περιβάλλον εργασίας είναι το στάνταρ της Mercedes και όχι το νέας γενιάς με τις κάθετες οθόνες, αλλά ο πακτωλός πληροφοριών και παραμετροποίησης είναι δομημένος σωστά.
Υπάρχει και αερανάρτηση στο αυτοκίνητο (γιατί να μην είχε, άλλωστε;) προσφέροντας άνεση αναφοράς και ικανότητες off-road, παρά τα SportContact 5 ελαστικά της Continental, μια κορυφαία στριτάδικη επιλογή. Μόνο οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι οριακοί για τις φυσικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, αλλά ας όψεται η κουπέ σχεδίαση της οροφής.
Εν ολίγοις, τούτο το αυτοκίνητο στοχεύει με το γονιδίωμα και την τεχνολογία του σε ένα πολύ ειδικό κοινό, που μπορεί να εκταμιεύσει τα χρήματα που απαιτεί, αλλά και θέλει να συμβιώσει με τα οφέλη μιας ισχυρής υβριδικής υπόστασης, μαζί με κορυφαία ποιότητα, επίσης κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας και ανέσεων και το ειδικό βάρος της Mercedes.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLE Coupe 300d 4MATIC 2022 TIMH €100.750 ΤΕΛΗ €146,2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.993, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 200(272)/4.200 ΡΟΠΗ Nm/rpm 550/1.800-2.200 rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 226 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,5 L/100km, 172 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ.