Ίσως να μοιάζει… «παράταιρη» στην γκάμα της BMW. Εστιάζοντας στα σπορτίφ μοντέλα της και στις κορυφαίες εκδόσεις του τμήματος Motorsport, στα sedan, τα coupι, τα SAV και εσχάτως και στα αμιγώς ηλεκτρικά της, αυτό το όχημα δείχνει σαν να μην ταιριάζει στην γκάμα της βαυαρικής εταιρείας. Σαν να προστέθηκε εκ των υστέρων, σαν να «αναγκάστηκε» να χωρέσει κάπου στην εικόνα της «οικογενειακής φωτογραφίας». Κι όμως. Η νέα Σειρά 2 Active Tourer είναι ένα γνήσιο τέκνο της BMW. Σχεδιαστικά, φέρει την εταιρική ταυτότητά της και διαθέτει το «κατασκευαστικό DNA» της. Τι κι αν δεν είναι τόσο σπορτίφ όσο άλλα αδέρφια της; Τι κι αν έχει την εμφάνιση ενός MPV; Δημιουργήθηκε για συγκεκριμένο λόγο και σκοπό και αυτόν καλείται να υπηρετήσει, εμπορικά. Ωστόσο, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι καλείται να εκπροσωπεί τις συγκεκριμένες εταιρικές αξίες έναντι των όποιων ανταγωνιστών της, με την ευρύτερη έννοια.
Εξηλεκτρισμός
Η πρώτη γενιά της Σειράς 2 Active Tourer παρουσιάστηκε επίσημα πριν από οκτώ χρόνια και ήταν το πρώτο μοντέλο της BMW που είχε κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τότε, αυτό θεωρήθηκε «ιεροσυλία» για μια εταιρεία που είχε ταυτιστεί με τα πισωκίνητα οχήματα, ωστόσο όσοι είδαν από κοντά το καινούργιο αυτοκίνητο και κυρίως όσοι είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν, κατάλαβαν τον λόγο.
Η Active Tourer ανέλαβε τον ρόλο να είναι το πιο πρακτικό και πιο οικογενειακού χαρακτήρα όχημα της εταιρείας. Αυτό ήταν ο αρχικός στόχος, αυτός που τα στελέχη της ήθελαν να βλέπουν όλοι. Ωστόσο, το αυτοκίνητο θα λειτουργούσε και με ακόμα έναν σκοπό. Συν τω χρόνω, θα προετοίμαζε το αγοραστικό κοινό για τις αλλαγές που θα συνέβαιναν στην BMW αναφορικά με την επιχειρηματική επέκταση της η οποία πραγματοποιήθηκε έκτοτε. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου, φυσικά, διατήρησε τη βασική κατασκευαστική φιλοσοφία αυτού που αντικατέστησε, υιοθετώντας την τεχνολογία και ικανοποιώντας και τις ανάγκες για ηλεκτρονικές εφαρμογές που έχουν πλέον οι επιβάτες, πέραν από τις μεταφορικές. Βασίζεται στην πλατφόρμα «FAAR» («Frontantriebsarchitektur»)η οποία είναι μια αναβαθμισμένη εκδοχή της «UKL» που δημιούργησε και χρησιμοποίησε ο Όμιλος BMW στα εμπροστοκίνητα μοντέλα του («UKL1» στα MINI, «UKL2» σε αυτά της BMW).
Χάρη στη «FAAR», η νέα Σειρά 2 Active Tourer δύναται να διαθέτει σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης (48 V), αλλά και να διατίθεται και σε Plug-in Hybrid έκδοση. Στην 220i Active Tourer, υπάρχει το πρώτο. Το σύστημα αποτελείται από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 156 PS/4.700-6.500 και μέγιστη ροπή 240 Nm/1.500-4.400 rpm και από έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 19 PS και μέγιστης ροπής 55 Nm. H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του ήπιου υβριδικού συστήματος είναι 170 PS και η μέγιστη ροπή του 280 Nm.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων («Steptronic») και συμβάλλει στον περιορισμό κατανάλωσης καυσίμου, ενώ λειτουργεί και ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες (ιόντων λιθίου) ενεργειακής χωρητικότητας 0,96 kWh (20 Ah). Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η BMW, η καινούργια Σειρά 2 Active Tourer είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις από την προηγούμενη. Συγκεκριμένα, το αμάξωμά της είναι κατά 32 mm πιο μακρύ σε μήκος, κατά 24 mm ευρύτερο και κατά 21 mm ψηλότερο.
Επίσης, το εμπρός μετατρόχιο είναι αυξημένο κατά 25 mm και το πίσω κατά 26 mm, συγκριτικά με πριν. Παρά την αύξηση όλων των διαστάσεων του νέου οχήματος, το μεταξόνιο έμεινε ταυτόσημο σε μήκος με πριν (σημ.:2.670 mm), καθώς κρίθηκε επαρκές (αλλά και επειδή η πλατφόρμα δεν είναι επί της ουσίας καινούργια).
Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, η σχεδίαση του αμαξώματος έχει γίνει με τρόπο που να μην αυξηθεί αντίστοιχα και η αεροδυναμική αντίστασή του. Τουναντίον, μάλιστα. Βάσει όσων ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία, σε κάποιες από τις εκδόσεις της νέας Σειράς Active Tourer ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι καλύτερος από πριν, φτάνοντας το 0,26.
Εντός
Η ευκολία πρόσβασης προς το εσωτερικό του οχήματος είναι το πρώτο στοιχείο που σου κάνει εντύπωση όταν ανοίξεις κάποια από τις πλαϊνές πόρτες. Μόλις καθίσεις εντός του, καταλαβαίνεις και τον σχετικά πολυχρηστικό χαρακτήρα του οχήματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή και στην εξοπλιστική έκδοση «M Sport» τα εμπρός καθίσματα παραπέμπουν σε αντίστοιχα τύπου μπάκετ και στηρίζουν πολύ καλά το σώμα. Το τιμόνι, με τη σχετικά παχιά στεφάνη είναι πολύ καλό στην αφή (ως πρώτη εντύπωση) και δίνει καλή αίσθηση στον οδηγό κατά την κίνηση του οχήματος.
Η ποιότητα των υλικών και του πλαστικού στο ταμπλώ και στο εσωτερικό των θυρών είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με ό,τι ίσχυε στην πρώτη Σειρά 2 Active Tourer και η σχεδίαση και διαμόρφωση είναι πιο ενδιαφέρουσα. Το κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός μοιάζει να αιωρείται και ο ανοιχτός χώρος που υπάρχει κάνω από αυτό επιτρέπει την τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Επίσης, μια χρηστική λύση είναι η διαμόρφωση της κεκλιμένης επιφάνειας στη βάση της κονσόλας, εμπρός από της ποτηροθήκες. Εκεί, μπορεί να τοποθετηθούν έγγραφα ή κινητό τηλέφωνο και να συγκρατούνται από το υπάρχον κινούμενο πλαίσιο. Μάλιστα, για τη δεύτερη περίπτωση υπάρχει η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης εάν το τηλέφωνο έχει αυτή την τεχνολογία.
Ο πολυχρηστικός χαρακτήρας (και) της νέας Active Tourer είναι καλύτερα εμφανής στο πίσω κάθισμα. Αυτό, ουσιαστικά συντελείται από δύο ανισομερείς θέσεις οι οποίες δύνανται να μετακινούνται ανεξάρτητα μεταξύ τους, συρόμενες σε μια απόσταση έως 13 cm. Οι πλάτες χωρίζονται σε αναλογία 40/20/40 και μπορούν να ρυθμίζονται και ως προς τη γωνία κλίσης τους.
Το αποτέλεσμα είναι οι πίσω επιβάτες να έχουν μεγάλο ωφέλιμο χώρο σε κάθε περίπτωση και να κάθονται άνετα. Τέλος, το πορτμπαγκάζ είναι σχετικά ικανοποιητικό και πάντα υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί η χωρητικότητά του με τη μετακίνηση του πίσω καθίσματος ή με την κατά το δοκούν αναδίπλωση των πλατών αυτού.
Ξεκάθαρη στο τι προσφέρει
Η νέα Σειρά 2 Active Tourer κάνει σαφές εξαρχής τι προσφέρει και ποιος είναι ο ρόλος της. Δεν υπόσχεται κάτι που δεν μπορεί να δώσει και δεν υποκρίνεται ότι μπορεί να το πράξει. Στον δρόμο, η αίσθηση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή, αλλά η απορροφητικότητά της δεν είναι πάντα αυτή που αναμένεις, ιδίως όταν κινείται με σχετικά χαμηλή ταχύτητα (οι πίσω επιβάτες θα το καταλάβουν καλύτερα αυτό). Το πλαίσιο του οχήματος είναι στιβαρό και η κατευθυντικότητά της αλλάζει εύκολα. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό κατά το ταξίδι, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού υπεράνω κριτικής, ιδίως εάν κάποιος διαθέσει το ανάλογο ποσό.
Το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα «My Modes» μέσω του οποίου παραμετροποιείται η αμεσότητα απόδοσης της ροπής στους τροχούς, η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων και η αίσθηση στο τιμόνι. Οι τρεις επιλογές που προσφέρει («Efficient», «Personal» και «Sport») είναι σαφώς διακριτές ως προς τη μεταξύ τους λειτουργία. Στις πρώτες δύο, οι αλλαγές των σχέσεων στο «Steptronic» δεν είναι τόσο γρήγορες όσο θα θέλαμε, ενώ στην τρίτη βελτιώνονται. Πάντως, στην εξοπλιστική έκδοση «M Sport» υπάρχουν μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι και ο οδηγός μπορεί να τις αλλάζει μέσω αυτών. Γενικά, την καινούργια Σειρά 2 Active Tourer δεν πρέπει να τη συγκρίνεις με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας σε αυτόν τομέα. Οι άνθρωποι της εταιρείας γνωρίζουν πολύ καλά πώς ήθελαν να τη διαμορφώσουν και τι στοιχεία να της προσδώσουν, θετικά και αρνητικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 2 Active Tourer 1.5 T 170 PS STEPTRONIC 2022 TIMH €36.450 ΤΕΛΗ €85,12
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 125(170) ΡΟΠΗ Nm/rpm 280
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,1 sec, τελική 221 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km
ΥΠΕΡ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΕΠΙΛΟΓΗ «EFFICIENT»).
ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΓΟ ΣΕ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΙΒΩΤΙΟ.