Ποιες είναι αυτές; Καθημερινότητα με υψηλές μεταφορικές ανάγκες, αλλά και αποδράσεις εντός και εκτός ασφάλτου και δρόμου, μιας και τα χαρακτηριστικά του EQB 300 4Matic δεν δείχνουν μόνο ότι αφορούν σε ένα κανονικό SUV, αλλά επί της ουσίας αιτιολογούν μέχρι και στο τελευταίο ηλεκτρόνιο τον χαρακτήρα του. Κι επειδή βασίζεται στην GLB , η EQB είναι σχεδιαστικά αμετάβλητη, με τη χρηστική της εμφάνιση και τα μεγάλα παράθυρα να υποδέχονται φως και επιβάτες με μια μοναδική εξωστρέφεια. Οι δε εξωτερικές αλλαγές είναι λίγες με τις διαστάσεις να είναι ίδιες (4,684 m μήκος, 1,834 m πλάτος, 1,667 m ύψος, μεταξόνιο 2,829 m).
Ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις ότι κοιτάς το ηλεκτρικό μοντέλο είναι η μαύρη εμπρός μάσκα που διανθίζεται με μια LED πλήρους πλάτους ταινία και στο πίσω μέρος από την μπάρα LED που συνδέει τα πίσω φώτα και, φυσικά, την έλλειψη εξατμίσεων! Υπάρχουν βέβαια οι ανάλογες αεροδυναμικές τροποποιήσεις που επιφέρουν και κάποιες αλλαγές στο design, καθώς ο αέρας περνάει από έναν ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα, το σπόιλερ και τον διαχύτη, αλλά και το σφραγισμένο πάτωμα. Αυτές οι αλλαγές μείωσαν τον συντελεστή οπισθέλκουσας από το 0,31 της βενζινοκίνητης GLB στο 0,28 στην EQB.
Αρχοντικό
Σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες EQ, η σχεδίαση και η σουίτα τεχνολογίας MBUX δεν έχει την ίδια luxury αύρα. Το ψηφιακό περιβάλλον, όπως απεικονίζεται μέσω της οθόνης-πίνακα οργάνων 10,3 ΄΄ και της οθόνης αφής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 10,3 ΄΄, είναι πληθωρικά μεν καμωμένη σε επίπεδο πληροφορίας, αλλά ούτε εξελληνισμένη είναι, ούτε έχει αυτή την ασύγκριτα κλασάτη αισθητική της νέας εποχής της Mercedes. Είναι, όμως, όμορφη, άψογα καμωμένη και με υλικά που δείχνουν και είναι ακριβά.
Χωροταξικά, διατηρεί τον χώρο επιβατών της GLB και προσφέρει προαιρετικά μια τρίτη σειρά καθισμάτων (για άτομα ύψους έως 1,65 m), αν και το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν κλασικά πενταθέσιο, προσφέροντάς μας απλόχερα ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ. Για όσους ενδιαφέρονται να σημειώσουμε ότι ο όγκος φόρτωσης είναι από 495 έως 1.710 lt για την πενταθέσια διάταξη ή 465 έως 1.620 lt για την επταθέσια. Επίσης, οι πλάτες καθισμάτων της δεύτερης σειράς μπορούν να ρυθμίζονται σε διάφορες κλίσεις, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η δυνατότητα μετακίνησης εμπρός/πίσω κατά 140 mm. Με αυτόν τον τρόπο, το πορτμπαγκάζ μπορεί να μεγαλώσει κατά 190 lt ακόμα.
Electric Intelligence
Η πλοήγηση με Electric Intelligence του βασικού εξοπλισμού διευκολύνει την κίνηση στην καθημερινότητα, καθώς υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα προβλέπει πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση, καθώς και άλλους παράγοντες, όπως την τοπογραφία της διαδρομής και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως, για παράδειγμα, στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης. Επιπλέον, διασφαλίζει ότι η μπαταρία φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης.
H EQB μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα AC έως 11 kW χρησιμοποιώντας τον φορτιστή του αυτοκινήτου. Ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση εξαρτάται από την υποδομή και τον εξοπλισμό. Η δε φόρτιση σε Wallbox γίνεται πολύ γρηγορότερα, ενώ είναι ακόμα πιο γρήγορο στους σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC). Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, η EQB φορτίζει σε σταθμό φόρτισης με μέγιστη ισχύ έως 100 kW με χρόνο φόρτισης σε αυτή την περίπτωση στα 30 min για φόρτισης από 10% έως 80%, ενώ μέσα σε 15 min φορτίζει για μια αυτονομία 150 km.
Στιβαρό και γρήγορο
Μόλις βρεθείτε στον δρόμο, η EQB είναι απλά… zen. Ήσυχη, αδιασάλευτη, δυνατή και ικανή. Νιώθεις το βάρος της καθώς στα 2.175 kg είναι μια βαριά κατασκευή, όμως με το χαμηλό κέντρο βάρους της (στο πάτωμα, άλλωστε, βρίσκονται οι μπαταρίες 66,5 kWh ωφέλιμης ενεργειακής χωρητικότητας) και τα ανάλογα δεσίματα στο αμάξωμα είναι ο καλύτερος συνδυασμός απόσβεσης ανωμαλιών και κρατήματος στα στριφτερά κομμάτια της Πάρνηθας (εντάξει, και τα 235/55 –R18 Cinturato P7 της Pirelli). Όσο για την αίσθηση της δύναμης; Υπολογίστε τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας ασύγχρονος κινητήρας εμπρός και ένας σύγχρονος κινητήρας μόνιμης διέγερσης πίσω με μέγιστη συνδυαστική ισχύ 168 kW (228 PS), ροπή στα 390 Nm κι ένα 0-100 km/h σε 8,0 sec, θυμίζοντας με την πειθαρχία της περισσότερο μια… AMG GLB 35.
Η δε τετρακίνηση, παρά τα ασφάλτινα ελαστικά, αποδεικνύεται ρεαλιστικά ικανή εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Δεν λησμονούμε δε ότι, μεταξύ άλλων, υπάρχουν τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, θωρακίζοντας όχημα και επιβάτες σε κάθε περίπτωση.
Για το άγχος της αυτονομίας η Mercedes έβαλε τα δυνατά της με το σύστημα υποβοήθησης ECO το οποίο όχι μόνο προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας, ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά αξιοποιεί και δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος για εξοικονόμηση ενέργειας, αυξάνοντας την αυτονομία η οποία –επισήμως– αγγίζει τα 419 km.
Η αλήθεια είναι ότι η κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί σε λογικά πλαίσια, χαμηλότερα κι από τα 18,1 kWh/100 km που δηλώνει η Mercedes.
Προσεγμένη και φιλική
Η EQB καλωσορίζει τους οδηγούς (οικογενειάρχες κυρίως) που αποζητούν ένα φιλικό, χαλαρό, πρακτικό αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί και ως AMG. Για όποιον βρίσκει τη GLB ελκυστική, η EQB με τιμή στα 55.850 € με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και την υπηρεσία Mercedes me Charge δωρεάν για ένα έτος με δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα που απαριθμεί περισσότερους από 160 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την επικράτεια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-EQ EQB 300 4MATIC 2022 TIMH €55.850 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 163(228) ΡΟΠΗ Nm/rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8 sec, τελική 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,1 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ, 7ΘΕΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ.
ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΑ ΓΟΥΣΤΑ, MBUX.