Είναι όμορφο και δείχνει όσο πρέπει δυναμικό, χωρίς υπερβολές ή τη σπορ προίκα που φοράει, παραδείγματος χάριν, το ΚIA Picanto. Είναι στα 3,67 m αρκετά συμπαγές, αλλά συνάμα ανέλπιστα ευρύχωρο συγκρινόμενο με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Δείχνει φρέσκο και διαχρονικό με μια ήπια «μοντερνιά», ενώ είναι και ποιοτικά φτιαγμένο.
Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Ευρώπη, ενώ κατασκευάζεται στην Τουρκία, επομένως λίγα πράγματα είναι κορεατικά σε ό,τι έχει να κάνει με τα γούστα. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό του, όπου ναι μεν τα σκληρά, σκούρα πλαστικά κυριαρχούν, εντούτοις έχουν δημιουργήσει ένα όμορφο σύνολο με τόνους πρακτικότητας (αποκλείεται να μη βρείτε χώρο για το οτιδήποτε στην κονσόλα του). Οι χώροι είναι πλουσιοπάροχοι, λοιπόν, και για τους 4 επιβάτες του.
Οι αερόσακοι και το σύστημα ευστάθειας είναι εκεί, όπως και το S-10, το διάσημο πακέτο Προηγμένων Τεχνολογιών Ενεργητικής Ασφαλείας Hyundai Smart Sense, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει Συστήματα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας, Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης χαμηλών και μεσαίων ταχυτήτων και με αναγνώριση πεζών. Στάνταρ, το είπαμε; Υπάρχει, επίσης, σύγχρονη διασυνδεσιμότητα για τη νέα γενιά που έχει όλο τον κόσμο στο smartphone της, είτε Appleείτε Android.
Μηχανολογικά και σε επίπεδο υλικών είναι Hyundai (μην ξεχνάμε ότι το γκρουπ παράγει τον δικό του χάλυβα) και φαίνεται πρωτίστως από την απόδοση και την ευστροφία του κινητήρα 1,2 lt απόδοσης 84 PS, που είναι ήσυχος και δεν ζορίζεται ιδιαίτερα για να αποδώσει τα 118 Nm ροπής.
Αυτό που τον «ζορίζει» είναι το ίδιο αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων που φορά και το Picanto και με τη νωχελικότητα της φύσης του, αλλάζει ταχύτητες με ράθυμο τρόπο. Επιλέξτε τη χειροκίνητη αλλαγή για να βελτιώσετε το τέμπο σας και τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αλλαγές.
Κι ενώ η σπορ εικόνα του Picanto GT Line σε κάνει να γκρινιάζεις γι’ αυτό, εδώ στο Hyundai i10 δεν έχεις καμία σπορτίβικη απαίτηση. Συνολικά, η αίσθηση είναι ότι οδηγείς σαφώς ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο από ό,τι είναι στην πραγματικότητα, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι ανάλογα μεγαλίστικη.
Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι ενώ, θεωρητικά, το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα BA που φορά και το Picanto (το οποίο χρονικά προηγήθηκε), εντούτοις έχει βελτιωθεί δίνοντάς στο i10 περισσότερο ωφέλιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών (χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο), χαμηλότερο βάρος, αλλά και καλύτερη συμπεριφορά σε καλή άσφαλτο.
Επίσης, έχει διαφορετική διαχείριση κινητήρα επιτυγχάνοντας, τόσο εργοστασιακά, όσο και πραγματικά χαμηλή κατανάλωση, ενώ με 122 g/km CO2 κυκλοφορεί εντός του Δακτυλίου. Με 13.540 € για τη βασική έκδοση των 84 PS με μηχανικό κιβώτιο και 14.240 για την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου, τούτο το i10 αποτελεί μονόδρομο, μιας και για όσα προσφέρει, μαζί με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου και τις εξαιρετικές εγγυήσεις της μάρκας είναι μια εξαιρετική λύση για πολλούς ρόλους στην καθημερινή κίνηση εντός των τειχών, αλλά και για μια κάποια απόδραση με μικρή παρέα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i10 1.2B 84PS AMT 2022 TIMH €13.540 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61,8(84)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 118/4.200
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15,8 sec, τελική 171 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 122 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ.