Η παράδοση της Peugeot στην κατηγορία των μικρομεσαίων είναι δεδομένη, είτε μιλάμε για το 306 είτε για το 307 και γιατί όχι, παλαιότερα και για το 309… Πρόκειται για αυτοκίνητα που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους, με κοινή συνισταμένη την απαράμιλλη άνεση και την οδηγική απόλαυση, αλλά και τη γαλλική φινέτσα. Ωστόσο, οι Γάλλοι πριν από μια 15ετία αποφάσισαν να ανεβούν επίπεδο παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά του 308 ενός αυτοκινήτου που έμελλε να αποτελέσει σταθμό για την εταιρεία με έδρα τη Σοσώ καταφέρνοντας να δελεάσει αγοραστές ακόμη και από την premium κατηγορία, προτάσσοντας τη στιβαρή κατασκευή, τους αποδοτικούς κινητήρες και, βεβαίως, τα κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά.
Το επιστέγασμα αυτής της στροφής της Peugeot ήρθε στη δεύτερη γενιά του μοντέλου η οποία και κατέκτησε τον σημαντικό τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το 2014, υπερισχύοντας αντιπάλων του γερμανικού και ιαπωνικού ανταγωνισμού. Και κάπως έτσι έχουμε φτάσει πριν από λίγους μήνες στο λανσάρισμα της πιο εντυπωσιακής από κάθε άποψη 3ης γενιάς.
Ένα σύγχρονο και πολυτελές μικρομεσαίο
Το νέο Peugeot 308 κομίζει όσα θα ήθελε κανείς από ένα μικρομεσαίο hatchback θέλοντας να πάει κόντρα στην τάση των crossover/SUV, καθώς αφορά σε ένα μοντέλο που και χώρους διαθέτει, και επιδόσεις αλλά και ένα σχεδιαστικό προφίλ που δεν θα περάσει απαρατήρητο. Το κυριότερο δε είναι ότι δείχνει πως πρόκειται για αυτοκίνητο της ανώτερης κατηγορίας, καθώς δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από τον ανταγωνισμό: Είναι καλοσχεδιασμένο, έχει πληρέστατη γκάμα κινητήρων, ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό, τη στιγμή που τα οδικά του χαρακτηριστικά θα εντυπωσιάσουν εκείνον τον οδηγό που λατρεύει την οδήγηση.
Βεβαίως, ένα σημαντικό προσόν του ολοκαίνουργιου 308 είναι η αισθητική του, καθώς διαθέτει ένα εντυπωσιακό, από όποια πλευρά και εάν κοιτάξεις, αμάξωμα. Πιο χαρακτηριστικά στοιχεία είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός δυναμικού look, όπως και τα κάθετα φώτα ημέρας σε σχήμα κυνοδόντων λιονταριού, τα οποία εκτείνονται χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και συνδυάζονται με μία μάσκα που αναδεικνύει τον νέο θυρεό της Peugeot. Η ίδια φιλοσοφία και στο πίσω μέρος, όπου τα φώτα έχουν τη διαμόρφωση του αποτυπώματος που αφήνουν τα νύχια του… Λέοντα, ώστε στο νέο 308 να προσδίδεται μια ιδιαίτερη φωτιστική ταυτότητα, αλλά και να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από μακριά.
Πολυτελές εσωτερικό
Σημείο αναφοράς στο εσωτερικό τού νέου 308 είναι φυσικά ο ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων i-cockpit 3D, που στην εξελιγμένη μορφή του προσφέρει τη δυνατότητα τρισδιάστατης απεικόνισης των πληροφοριών (στις εξοπλιστικές εκδόσεις GT και GT Plus), τόσο στον πίνακα οργάνων, όσο και στην κεντρική οθόνη της κονσόλα (10 ΄΄). Εισερχόμενος στο εσωτερικό του νέου Peugeot 308 αντιλαμβάνεσαι ευθύς αμέσως την αλλαγή προσέγγισης στην υλοποίηση και στον σχεδιασμό. Η εργονομία έχει βελτιωθεί, πολύ περισσότερο δε η αντιληπτή ποιότητα κατασκευής, ενώ η ύπαρξη του ολοκαίνουργιου συστήματος infotainment, i-Connect, αναδεικνύει το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Το νέο σπορ τιμόνι είναι πολυλειτουργικό, διαθέτοντας πολλούς και εύχρηστους στον χειρισμό τους διακόπτες.
Το ταμπλώ βασίζεται στην αρχιτεκτονική των ψηλών αεραγωγών που είναι τοποθετημένοι ακριβώς μπροστά από το πρόσωπο των εμπρός επιβατών, θέση που εξασφαλίζει το μέγιστο επιπέδου άνεσης του οδηγού και του συνοδηγού. Σημειώνεται πως πλήρως διαμορφώσιμοι διακόπτες αφής (i-toggles) αντικαθιστούν του κλασικούς για τη λειτουργία και τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων του εξοπλισμού, ενώ σε κάθε περίπτωση η διαμόρφωση του ταμπλώ είναι οδηγοκεντρική. Στη θετική εικόνα του εσωτερικού του νέου 308 συντείνει και ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός, με επιλογή οκτώ διαφορετικών αποχρώσεων. Ο κρυφός φωτισμός πίσω από την κεντρική οθόνη φωτίζει τη βασική διακόσμηση μέχρι τα πάνελ των θυρών, τα οποία, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να είναι από αφρώδες υλικό, ύφασμα ή Alcantara ή να διαθέτουν διακόσμηση αλουμινίου!
Εκτός από την εικόνα η καμπίνα του γαλλικού hatchback έχει και ουσία, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του. Κάτι που οφείλει στις μεγάλες για την κατηγορία διαστάσεις και μεταξόνιο. Πιο συγκεκριμένα, το νέο 308 έχει μήκος 4.367 mm, πλάτος 1.852 mm και ύψος 1.444 mm, δηλαδή είναι κατά 114 m πιο μακρύ, έχει 48 mm μεγαλύτερο πλάτος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ το ύψος του είναι κατά 13 mm χαμηλότερο. Τη διαφορά σε ό,τι αφορά στους χώρους την κάνει το μεταξόνιο, που πλέον φτάνει στα 2.675 mm, είναι αυξημένο κατά 55 mm, με το αντίστοιχο όφελος στο εσωτερικό μήκος για τους επιβάτες και για τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ είναι στα 412 lt και με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος τριπλασιάζεται στα 1.323 lt!
Κινητήρες
Με μια επαρκέστατη γκάμα κινητήρων είναι διαθέσιμο το γαλλικό μοντέλο, συγκεκριμένα με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 Pure Tech που αποδίδει 110 PS και 130 PS και τον τετρακύλινδρο ντήζελ 1.5 BlueHDi (ντήζελ) απόδοσης 130 PS. Διαθέσιμο και στην έκδοση Hybrid 180 e-EAT8 με υβριδικό σύστημα που έχει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 180 PS (150 PS o θερμικός και 110 PS ο ηλεκτροκινητήρας) και μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό για 70 km. Επίσης και στην πιο ισχυρή Hybrid 225 e-EAT8, η οποία έχει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 225 PS (180 PS o θερμικός και 110 PS ο ηλεκτροκινητήρας) έχοντας τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για 71 km.
Εντυπώσεις
Στη διάθεσή μας είχαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 Pure Tech με τους 130 PS και με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Πρόκειται για ένα δοκιμασμένο σύνολο ως προς την απόδοση και αξιοπιστία, το οποίο συνδυαστικά με το βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο (που απαιτεί κάποια εξοικείωση στη χρήση ελλείψει επιλογέα κατά την στάθμευση, όπως όλα τα νέου τύπου αυτόματα κιβώτια με διακόπτες), αποτελεί την καλύτερη επιλογή για αστική, αλλά και περιαστική χρήση.
Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι αξιοπρεπέστατες τηρουμένων των αναλογιών, καθώς επιταχύνει από στάση στα 100 km/h το βάρους 1.364 κιλών αμάξωμα σε 9,7 sec (9,6 sec με το manual κιβώτιο), με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 Km/h. Το σημαντικό στοιχείο είναι ο ρυθμός που ανεβάζει και κατεβάζει σχέσεις αυτό το κιβώτιο, χωρίς «σκορτσαρίσματα» ή υστέρηση, την ίδια στιγμή που μπορεί να αξιοποιήσει στο μέγιστο την ροπή των 230 Nm που αποδίδεται μόλις στις 1.750 rpm.
Η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου της Aisin εκτός από τις καλές ?τηρουμένων των αναλογιών– επιδόσεις, συνεισφέρει και στην οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης eco μπορείς να δεις την κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον να πέφτει κάτω από τα 6 lt, ωστόσο μια ρεαλιστική μέση τιμή είναι τα 6,5-7 lt/100 km. Στα υπέρ του κινητήρα είναι και η ελαστικότητα από χαμηλά, με τη μόνη παρατήρηση να αφορά τον θόρυβο που κάνει στην υψηλή κλίμακα (πάνω από τις 5.000 rpm) φανερώνοντας την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του.
Όπως και να έχει, το πολύ στιβαρό πλαίσιο του νέου 308, αλλά και η ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα αποτελούν εχέγγυα για τα ασφαλέστατα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση στους επιβάτες. Και αυτό είναι ένα pedigree της γαλλικής σχολής. Όσο και να πιεστεί το 308 πολύ δύσκολα θα χάσει την πρόσφυσή του και αυτό θα γίνει μόνο σε ολισθηρό, κακής ποιότητας δρόμο. Τότε, θα αναδειχθεί η στιβαρότητα του πλαισίου, αλλά και το set up της ανάρτησης, δεδομένου ότι ο οδηγός δεν θα βρεθεί προ εκπλήξεων.
Συνεπώς, το νέο 308 έχει ανεβεί επίπεδο παίζοντας στα ίσια με αυτοκίνητα του premium ανταγωνισμού. Είναι στιλάτο, στιβαρό, άνετο ευρύχωρο, έχει πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλη γκάμα κινητήρων. Η έκδοση των 1.2 lt 130 PS αποτελεί μια πρώτης τάξεως επιλογή σε όποιον επιζητά ένα μεγάλο σε χώρους μικρομεσαίο hatchback με μικρό κινητήρα, με χαμηλή κατανάλωση και αξιοπρεπείς επιδόσεις. Οι τιμές για τη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινούν από τα 26.500 € με το μηχανικό κιβώτιο και τα 29.800 € για την έκδοση με το αυτόματο οκτώ σχέσεων, που το τοποθετούν ξεκάθαρα απέναντι σε αυτοκίνητα του premium ανταγωνισμού.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 308 1.2 PureTech 130 EAT8 2022 TIMH €26.500 ΤΕΛΗ €81,92
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 128 g/km
ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΑΚΙΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ MILD HYBRID ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ CO2..