2022 Toyota Aygo X 1.0 72PS [Test Drive]: Δοκιμάζουμε το νέο crossover πόλης!


Το Aygo X δεν είναι ο εντελώς νέος και άγνωστος μαθητής στην τάξη. Άλλαξε εμφάνιση, έβαλε το πιο casual κουστούμι του, έγινε ένα αστικό crossover (sic…) και στην πράξη έρχεται να ορίσει τη χρυσή τομή της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Το δοκιμάζουμε με το χειροκίνητο κιβώτιο και ψάχνουμε να βρούμε ψεγάδι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/7/2022

Η πρώτη και η δεύτερη γενιά του Aygo είχαν δεμένα τα χέρια τους. Ήταν παιδιά της ομογάλακτης τριάδας μαζί με τα Peugeot 107 (και μετά 108) και Citroen C1 και επομένως ήταν υποχρεωμένα να κάνουν μερικούς συμβιβασμούς. Η απόφαση του γαλλικού Ομίλου PSA και μετέπειτα Stellantis να αποχωρήσει από την από κοινού εξέλιξη νέων μοντέλων και από το εργοστάσιο της Τσεχίας, όπου κατασκευάζονταν τα τρία μοντέλα έλυσε τα χέρια της Toyota.

Οι Ιάπωνες επένδυσαν μόνοι τους και μας χάρισαν ένα απόλυτα αναβαθμισμένο και ποιοτικό Aygo X, όπως είναι η νέα του ονομασία (προφέρεται Κρος) που μοιάζει στο δρόμο με μοντέλο της μεγαλύτερης κατηγορίας. Και όχι τυχαία, αφού βασίζεται πλέον στο πλαίσιο του Yaris με όλα τα καλά που μπορεί να σημαίνει αυτό.

Με μήκος 3.700 mm, το Aygo X είναι 235 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του και το μεταξόνιο αυξημένο κατά 90 mm έχοντας έναν μικρό κύκλο στροφής, με ακτίνα μόλις 4,7 m. Tα εμπρός καθίσματα έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους στο διαθέσιμο πλάτος, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος, στα 231 λίτρα, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Μαζί με το ημίψηλο ανάστημα του που ταιριάζει στο χαρακτήρα ενός urban crossover και τους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών μπορεί να ξεπεράσει εύκολα μια σοβαρή κακοτεχνία του δρόμου ή να κινηθεί σε πατημένο χωμάτινο τερέν.

Η όλη φιλοσοφία του σχεδιασμού του κρατά αναλλοίωτο το αρχικό του DNA, αλλά δείχνει σοβαρό και παιχνιδιάρικο ταυτόχρονα. Η ίδια εντύπωση με ένα άρωμα ωριμότητας ακολουθείται και στο εσωτερικό. Η μεγάλη γυαλιστερή έλλειψη στο ταμπλό ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με την υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9” με ταχύτατη απόκριση και το πλήρες ελληνικό μενού του.

Η νέα γενιά του πακέτου των συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety Sense δίνει το "παρών" και χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό κάμερας και ραντάρ, ενώ διαθέτει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, τοποθετώντας το Aygo X μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας σε ό,τι έχει να κάνει με την ασφάλεια.

Στιβαρό σαν baby… Yaris

Η πλατφόρμα TNGA του Yaris, όπως προαναφέραμε, αποτελεί εγγύηση για τη στιβαρότητα και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η σωστή και με καλή απόσβεση ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) μαζί με την κορυφαία ακαμψία για την κατηγορία μας έκαναν να πιστεύουμε ότι οδηγούμε ένα baby… Yaris. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αυτές που περιμένεις από ένα crossover, η αναλογικά ήσυχη καμπίνα στο ταξίδι σε ανοικτό δρόμο, αλλά και τα ελαστικά διαστάσεων 175/65-R17 δίνουν αξιοθαύμαστη στιβαρότητα για ένα μοντέλο σαν το Aygo X με κάποια μόνο δείγματα κοφτής αποσβετικότητας σε κάποιες ασφάλτινες κακοτεχνίες.

Παρά την απουσία κάποιας υβριδικής τεχνολογίας για λόγους συγκράτησης του κόστους, ο ατμοσφαιρικός αλουμινένιος 3κύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου των 72 ίππων τα καταφέρνει μια χαρά και μόνο σε ανωφέρειες και σφιχτές διαδρομές θα δείξει την σχετική έλλειψη δύναμης και ροπής χαμηλά.

Τα μόνα στοιχεία που μας έλειψαν από το Aygo X θα λέγαμε πως είναι τα πίσω πλήρως ανοιγόμενα παράθυρα, περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα αλλά και μία έκτη σχέση στο κιβώτιο για να κρατηθεί η κατανάλωση ακόμα πιο χαμηλά στο ταξίδι. Η τελευταία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε από 5,8 έως 6,0 L/100 km. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Toyota των 4,8 L/100 km και οι εκπομπές CO2 των 108 g/km που επιτρέπουν ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο είναι άλλο ένα ατού του.

Συμπέρασμα

Τελικά, η ποιότητα και η στιβαρότητα του πλαισίου μαζί με την νεανική και μοντέρνα εμφάνιση κάνουν το Aygo X να σε κερδίζει μετά από λίγες ώρες συμβίωσης. Το ψηφιακό και connected προφίλ που θέλει το νεανικό κοινό της κατηγορίας είναι παρών και οι τιμές του είναι αυτές που πρέπει αν και λίγο τσιμπημένες πλέον, ακολουθώντας την σύγχρονη τάση. Με 14.370 ευρώ όμως που κοστίζει η βασική έκδοση Aygo X αποκτά κανείς ένα απόλυτα αναβαθμισμένο σύνολο που μπορεί άνετα να αποτελέσει το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο για νέους χωρίς οικογένεια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA Aygo X 1.0 72PS 2022 2022   TIMH €14.370   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998 cc, Ατμοσφαιρικός, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 53 (72) / 6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 93/4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 14,9 sec, τελική 158 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 108 g/km

TOYOTA Aygo X 1.0 72PS 2022 2022

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΜΗ ΑΝΟΙΓΟΜΕΝΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΑ.