2022 Test Drive SEAT Arona 1.0 TSI 110PS Xperience: Δοκιμάζουμε το διασκεδαστικό crossover


Το SEAT Arona των 110 ίππων αποτελεί μια εξαιρετική περίπτωση εξοπλισμού και ανέσεων με άριστη οδική συμπεριφορά και ενδιαφέρουσα τιμή. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/6/2022

Έπειτα από μια άκρως παραγωγική πρώτη… θητεία στην κατηγορία του, το Seat Arona ανανεώθηκε και μας «ξανασυστήνεται»! Το Arona αποτέλεσε για τη Seat το μοντέλο, με το οποίο η ισπανική μάρκα εισήλθε δυναμικά στην κατηγορία των compact crossovers. Δεν είναι τυχαίο ότι από το 2017, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, μέχρι και τον Απρίλιο του 2022, είχαν πουληθεί συνολικά 387.880 Arona στην ευρωπαϊκή αγορά, αναδεικνύοντας το μοντέλο σε δεύτερο πιο καλοπουλημένο πίσω από το εμβληματικό Ibiza.

Τα χρόνια πέρασαν, όμως, και ο ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκε κατακόρυφα, ακόμα και εσωτερικά, μιας και το Volkswagen Group φρόντισε να λανσάρει τουλάχιστον ένα μοντέλο κάθε μάρκας του στο συγκεκριμένο segment.

Τι έπρεπε να κάνει η Seat; Να ανανεώσει το Arona στα σημεία, ώστε να παραμείνει μοντέρνο, να αναβαθμιστεί τεχνολογικά και συνάμα να μην χάσει τίποτα από την πρακτικότητα που το χαρακτηρίζει ως αυτοκίνητο. Κι φυσικά να συνεχίσει να απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα αγοραστών, καθώς βασικό χαρακτηριστικό του Arona ήταν, είναι και θα παραμείνει το ότι αντλεί αγοραστές απ’ όλες τις ηλικιακές κατηγορίες των δύο φύλων.

Εντός…

Εδώ λέμε να πρωτοτυπήσουμε και να ξεκινήσουμε να συζητάμε για τις σχεδιαστικές αλλαγές εκ των… έσω! Ο λόγος είναι απλός: στο εσωτερικό του Arona η Seat προχώρησε στις πιο ουσιαστικές αλλαγές, καθώς από το 2017 μέχρι το 2021 άλλαξαν πολλά σε τεχνολογικό επίπεδο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και –κακά τα ψέματα- το Arona έδειχνε ότι το… ξεπερνούσε κάπως ο χρόνος. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων πλέον δεν είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό, αλλά τοποθετήθηκε πιο ψηλά στην κεντρική κονσόλα, με το μέγεθός της να ξεκινά από τις 8,5’’ για τη βασική έκδοση και να φτάνει μέχρι τις 9,25’’ για την έκδοση Xperience που οδηγήσαμε.

Φυσικά δεν θα μπορούσε να μην ενσωματώνει όλα τα «καλούδια» που επιτάσσει η σύγχρονη τεχνολογία, όπως Apple CarPlay και Android Auto, το Full Link και η δυνατότητα φωνητικών εντολών. Προαιρετικά μπορεί κανείς να αποκτήσει το Arona του και με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα «ξαδελφάκια» του στο Volkswagen Group.

Το Arona της δοκιμής μας, πάντως, είχε τον κλασσικό, αναλογικό πίνακα, ο οποίος έχει μεγάλα κι ευανάγνωστα όργανα με μια μικρή ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους για την προβολή των βασικών ενδείξεων λειτουργίας του οχήματος. Πολλαπλών λειτουργιών είναι το τιμόνι, το οποίο είναι επενδεδυμένο με μαλακό δέρμα. Σε ό,τι αφορά στους χώρους, δεν έχει υπάρξει κάποια αλλαγή, με το Arona να φιλοξενεί άνετα έως και πέντε ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών είναι πρακτικός και φτάνει τα 400 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση.

…εκτός…

Τι άλλαξε εξωτερικά; Στο μπροστινό μέρος οι διαφοροποιήσεις είναι σαφώς πιο αισθητές, καθώς η μάσκα μεγάλωσε, οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν και δεν φιλοξενούν πλέον στο κάτω μέρος τους τα φώτα ομίχλης, τα οποία…  μετακόμισαν πιο ψηλά, εκατέρωθεν της πινακίδας με τον αριθμό κυκλοφορίας, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED σε όλες τις εκδόσεις.

Στο πίσω μέρος σίγουρα το βλέμμα πέφτει στη νέα γραμματοσειρά που χρησιμοποιεί η Seat για την αναγραφή του ονόματος του μοντέλου και βρίσκεται στο κέντρο της πέμπτης πόρτας, καθώς και η νέας σχεδίασης αεροτομή. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν και τον αεροδυναμικό (ψευτο)διαχύτη στη βάση του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα. Νέας σχεδίασης ήταν και οι ζάντες του Arona της δοκιμής μας, το οποίο είχε και διχρωμία οροφής, κάτι που μπορεί να επιλεγεί από τον προαιρετικό εξοπλισμό.

…και επί τα αυτά!

Αυτά σε ό,τι αφορά στα σχεδιαστικά στοιχεία του ανανεωμένου Arona. Μηχανολογικά, η Seat επέλεξε να εμπιστευτεί τις κλασσικές και άκρως επιτυχημένες λύσεις που ανέδειξαν το Arona ως «best seller» της κατηγορίας του. Κάτω από το καπό είναι τοποθετημένος ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος TSI βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου, ο οποίος αποδίδει 110 ίππους στις 5.000 rpm και 200 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.000 rpm

Συνεργάζεται με το «εξάρι» μηχανικό κιβώτιο, το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση, ώστε ο κινητήρας να συνδυάζει οικονομία, ελαστικότητα και γραμμικότητα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, όμως κινηθήκαμε κατά βάση εντός πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση μειώνεται σημαντικά, όμως αντιστρόφως ανάλογη είναι η κατάσταση με τους αεροδυναμικούς θορύβους, οι οποίοι αυξάνονται σταδιακά από τα 100-110 χιλιόμετρα και πάνω.

Σε κάθε περίπτωση η λογική του Arona είναι να «ακροβατεί» μεταξύ ενός crossover πόλης κι ένας B-SUV που μπορεί να κινηθεί εξίσου άνετα εκτός δρόμου, αρκεί το χώμα να είναι… πατημένο! Δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό, δεν θα πάρει ενοχλητικές κλίσεις το αμάξωμα ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας, ενώ η ανάρτηση θα αποσβέσει τη συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών. Στο δια ταύτα, το Arona μετά το facelift που υπέστη μας ξανασυστήθηκε δυναμικά, διεκδικώντας και καταλαμβάνοντας μια εξέχουσα θέση στην κατηγορία του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Arona 1.0 TSi 110PS XPERIENCE 2022   TIMH €19.490   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,6 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 114 g/km

SEAT Arona 1.0 TSi 110PS XPERIENCE 2022

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΥΚΟΛΙΕΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.