Η νέα εμφάνιση ενός εμβληματικού για την Opel μοντέλου σκιαγραφεί ένα μεγάλο, ραφιναρισμένο και τεχνολογικά σύγχρονο σκαρί με ποιότητες που πάντα συνόδευαν ένα Opel και ένα Astra και ακόμη ένα πάντρεμα νέων τεχνολογιών και παραδοσιακών στοιχείων της φίρμας.
Στην έκτη γενιά του κομίζει τη νέα μάσκα της φίρμας, το λεγόμενο Opel Vizor, το πλήρως ψηφιακό Pure Panel ταμπλό στο εσωτερικό που σβήνει μονομιάς, δείκτες, όργανα και αναλογικά παραφερνάλια. Ταυτόχρονα κομίζει όπως θα περίμενε κανείς όλη την αφρόκρεμα συστημάτων ασφαλείας (αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση πεζού, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού κ.ά.).
Αλλά και τεχνολογίες που γνωρίζουμε από την Opel, όπως το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού Intelli-Lux LED Pixel Light με 168 στοιχεία LED, μια φωτιστική μυσταγωγία με φωτεινές χορογραφίες από τα εμπρός φώτα που κάνουν τη νύχτα μέρα (κυριολεκτικά!). Και τέλος τα κορυφαία ανατομικά καθίσματα της Opel. Το νέο Astra έχει μήκος 4.374 mm και πλάτος 1.860 mm όντας μόλις 4 mm μακρύτερο από πριν. Εντούτοις το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 13 mm φτάνοντας τα 2.675 mm προσφέροντας επαρκείς χώρους για επιβάτες και 433 λίτρα για τις αποσκευές.
Βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 της Stellantis αυτή είναι η γαλλική συνδρομή στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που εξακολουθεί να κατασκευάζεται στο Russelsheim με όσα καλά έχει προσφέρει η γερμανική σημασία στη λεπτομέρεια. Αλλά και στη σχεδίαση με την οποία η Opel συντηρεί την εικόνα της έστω και με τις πινελιές της νέας εποχής.
Και μπορεί να υπάρχουν ήδη εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, για την ώρα όμως οδηγούμε ένα κανονικό, σημερινό αυτοκίνητο με έναν βραβευμένο 1200άρη turbo βενζινοκινητήρα 130 ίππων χωρίς μάλιστα υβριδικές ανησυχίες (ναι, είναι ο Γάλλος PureTech) και με 6άρι μηχανικό κιβώτιο στην μερακλίδικη GS Line εξοπλιστική έκδοση με τις άφθονες σπορ πινελιές.
H αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 14% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και οι… γερμανικά ρυθμισμένες αναρτήσεις με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, «δένουν» σε ένα στιβαρό πάτημα. Αισθάνεσαι από τα πρώτα μέτρα ότι το αυτοκίνητο έχει αλλάξει κατηγορία.
Είναι αθόρυβο στην κύλισή του (το γουργουρητό του μοτέρ όμως υπάρχει όταν το πιέσεις) και ο 6άρης μηχανικός επιλογέας αν και στη σωστή θέση μπορεί να φάει κάποιο… σκάλωμα αν το πιέσεις, αλλά μέχρι εκεί.
Η οδική συμπεριφορά του νέου Astra ανήκει μεταξύ των πολύ καλών υλοποιήσεων της κατηγορίας, κάνοντας την οδηγική καθημερινότητα μια ποιοτική και ασφαλή διαδικασία. Σίγουρα θα θέλαμε κάτι σε παραμετροποίηση για το μοτέρ για το κάτι παραπάνω αλλά με 0-100 km/h σε μόλις 9,7 sec δεν νομίζουμε να υπάρχει παράπονο ούτε και με την ελαστικότητα του μοτέρ που προσφέρει και 230 Nm από τις 1.750 rpm.
Με τις τιμές του νέου Astra να ξεκινούν από τα 23.900 ευρώ για το μοντέλο με τους 110 ίππους και τα 30.900 ευρώ για το αυτοκίνητο που βλέπετε, έχουμε μια τιμολογιακή… επικαιροποίηση με βάση τα δεδομένα των καιρών, αλλά συνάμα ένα αυτοκίνητο που μάλλον θα συνεχίσει να αγαπιέται από τους Έλληνες, όπως ακριβώς και όλες οι προηγούμενες γενιές του. Δείτε περισσότερα για την έκδοση 1.2Τ 130PS ΑΤ8 στο video test που ακολουθεί.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Astra 5door 1.2Τ 130PS GS Line 2022 TIMH €25.900 ΤΕΛΗ €80,64
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 126 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΑΚΙΑ, ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ.