Τόσο συγκρινόμενο με την προηγούμενη γενιά του, όσο και με σχεδόν ολόκληρο των ανταγωνισμό του το νέο Aygo X (Κρος είναι η ονομασία του) έρχεται χωρίς να αλλοιώνει το αρχικό του DNA, αλλά δείχνει σοβαρό και παιχνιδιάρικο, δυναμικό και ανέμελο ταυτόχρονα σε ένα ημίψηλο σκαρί ενός crossover που μπορεί με τους μεγάλους του τροχούς (17 ιντσών!) να ξεπεράσει μια σοβαρή ασφάλτινη κακοτεχνία. Η σφηνοειδής οροφή, τα μεγάλα φώτα που αγκαλιάζουν το επάνω μέρος του καπό, η μεγάλη μονοκόμματη χωρίς γρίλιες μάσκα, τα φώτα ομίχλης και οι ποδιές τριγύρω είναι μια πρώτη αποτύπωση των παραπάνω διαπιστώσεών μας.
Μόνο τα ελαστικά διαστάσεων 175/65-R17 με το μάλλον στενό προφίλ δείχνουν αισθητικά παράταιρα αλλά σίγουρα προσθέτουν σε άνεση. Κι από την άλλη, το νέο αυτοκίνητο πόλης της Toyota δεν είναι πια μικρό. Με μήκος 3.700 mm, το Aygo X είναι 235 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του και το μεταξόνιο αυξημένο κατά 90 mm έχοντας συνάμα έναν μικρό κύκλο στροφής, με ακτίνα μόλις 4,7 m. Tα εμπρός καθίσματα έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος, στα 231 λίτρα, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.
Μπαίνεις
Στη θέση του οδηγού και κάθεσαι ψηλά. Η αισθητική στο εσωτερικό είναι αφαιρετική, αλλά και… φευγάτη με τη μεγάλη έλλειψη ως σχεδιαστικό μοτίβο στο ταμπλώ να περικλείει το Toyota Smart Connect με την υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9” και το πλήρες και εξελληνισμένο μενού του. Η νέα γενιά του Toyota Safety Sense, από την άλλη, που φροντίζει για την ασφάλειά μας, χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό κάμερας και ραντάρ και υποστηρίζει πληθώρα συστημάτων, τοποθετώντας το Aygo X μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας σε ό,τι έχει να κάνει με την ασφάλεια. Προσθέστε, βέβαια, τις δομικές ενισχύσεις του πατώματος από Yaris κι έχετε ένα στιβαρό… συμβόλαιο ζωής.
Το οποίο, μάλιστα, προσυπογράφει το σωστό στήσιμο των αναρτήσεων (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) της πλατφόρμας TNGA, η οποία μαζί με τη βελτιωμένη ακαμψία, τις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και τα ελαστικά από τη Michelin, τα e-Primacy προσφέρουν αξιοθαύμαστα βελτιωμένη οδικής συμπεριφορά που δεν δραματοποιεί καμία οδηγική παραφωνία, ενώ συνάμα διανθίζεται από στιβαρότητα και άνεση που πρώτη φορά συναντάμε σε τόσο γενναίες δόσεις σε ένα Aygo. Το μόνο που μας έλειψε είναι λίγο περισσότερος ωφέλιμος χώρος για μικροαντικείμενα και τα πίσω πλήρως ανοιγόμενα παράθυρα.
Old School
Ίσως απρόσμενα, το Aygo X δεν υιοθέτησε κάποια υβριδική τεχνολογία, αλλά –για μια ακόμα φορά– χρησιμοποιεί τον 3κύλινρο αλουμινένιο, πανάλαφρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1KR-FE του 1 λίτρου. Αλλά εδώ, στην έκδοση για το 2022 έχει βελτιωθεί για χαμηλότερη κατανάλωση (από 4,7 L/100 km) και εκπομπές CO2 107 g/km, που επιτρέπουν ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο. Στο αυτοκίνητο δοκιμής μας χρέη μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς εκτελούσε ένα S-CVT κιβώτιο με μια κανονική πρώτη σχέση, που βοηθά το αυτοκίνητο να εκκινεί από στάση πολιτισμένα και με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, αφού το νέο μοντέλο έχει το μικρότερο βάρος άβαφου αμαξώματος από οποιοδήποτε αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Έτσι, μια μέση κατανάλωση πέριξ των 4,9 έως 5,1 L /100 km είναι απολύτως εφικτή.
Το νέο μικρό της Toyota είναι ένα αστικό μουτράκι με ποιότητες μεγάλου αυτοκινήτου, ραφιναρισμένο, άνετο, ασφαλές και πρακτικό. Εμφανισιακά όχι μόνο επειδή είναι το πιο νέο, δείχνει το πιο φρέσκο της κατηγορίας, όντας μοντέρνο και φουτουριστικό με όσες ευκολίες χρειάζεται η νέα γενιά οδηγών, που είναι… εθισμένη στη διασύνδεση, τα gadgets και την ευκολία μετακίνησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA Aygo X 1.0 72PS S-CVT 2022 TIMH €15.900 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 53(72)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 93/4.400
ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15,5 sec, τελική 151 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 110 g/km
ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΜΕ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ, ΑΝΟΙΓΜΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΩΝ.