2022 Jaguar I-PACE 90 kWh EV400 AWD HSE-Test Drive: Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική Jag


Δοκιμάζουμε την σπορ και ικανή Jaguar Ι-PACE των 400 ίππων με τις κορυφαίες τεχνολογίες και την απίθανα σπορ οδική συμπεριφορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/5/2022

H μοναξιά του πιονέρου. Το αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε εκ του μηδενός αποτελώντας τον πρόδρομο όχι μόνον των αμιγώς ηλεκτρικών Jaguar του μέλλοντος αλλά και της σύγχρονης EV αυτοκίνησης, με περισσότερα από 88 βραβεία παγκοσμίως, μαζί με τους βαρύγδουπους τίτλους 2019 World Car of the Year, World Car Design of the Year και World Green Car έρχεται στα χέρια μας στην πιο πρόσφατη εκδοχή του με φρέσκα στοιχεία που αφορούν την αισθητική και τη διασύνδεση. Με αυτό το αυθεντικά σπορ σχήμα που δεν περνά απαρατήρητο και δείχνει όχι μόνο premium και βρετανικό αλλά πάνω από όλα ένα τεχνολογικό διαμάντι.

H είσοδος σου επιφυλάσσει την αθλητική πολυτέλεια που περιμένεις από ένα μοντέλο της Jaguar. Δερμάτινα σπορ καθίσματα και διάκοσμος σε μαύρη λάκα ολοκληρώνονται με σκούρα, σπορ επένδυση οροφής, μαζί με ένα μικρής διαμέτρου τιμόνι. Οι χώροι είτε για τους επιβάτες είτε για τα μικρά ή μεγάλα αντικείμενά τους είναι υπεράφθονοι (πορτμπαγκάζ στα 656 λίτρα), απόρροια της σχεδίασης της πλατφόρμας με ένα μεταξόνιο στα 2,99 μέτρα (!). Υπάρχουν πολλές ευκολίες (μετρήστε 4 παροχές των 12V και άλλες 4 θύρες USB). Αναρίθμητες είναι οι ευκολίες που αφορούν στην ποιότητα διαβίωσης εντός της καμπίνας. Από τα σπέσιαλ κρύσταλλα με ηχομονωτικές και θερμοαπορροφητικές ιδιότητες, μέχρι ειδικά φίλτρα για τον κλιματισμό.

Το πλήρες ψηφιακό περιβάλλον με ελληνικά μενού βασίζεται σε τρεις οθόνες υψηλής ευκρίνειας (12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, 10 ιντσών για το MMI και 5 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών, μέσω απτικών αλλά και περιστροφικών διακοπτών) με το σύστημα infotainment να είναι το Pivi Pro της Jaguar, το οποίο είναι βολικό στη χρήση όπως ένα smartphone αν και λίγο αργό στην εκτέλεση εντολών. Όπως θα περίμενε κανείς, υπάρχει λειτουργία πλοήγησης EV που ενημερώνει για τη διαθεσιμότητα και χρήση των πλησιέστερων σταθμών φόρτισης, τον τύπο πρίζας που διαθέτουν, το κόστος, και τον χρόνο φόρτισης. Σε μεγάλες διαδρομές, το Pivi Pro μπορεί επίσης να προβλέψει τη στάθμη φόρτισης σε κάθε στάση.

Οδηγώντας την

Έτσι φαρδιά και με χαμηλό κέντρο βάρους, θαρρείς κι έχεις ένα καλοζυγισμένο σπορ αυτοκίνητο. Θεαματικό turn-in, υπέροχη διαχείριση της μάζας και ακαμψία από ένα σοφιστικέ πάτωμα που κάνει άφθονη χρήση αλουμινίου και  όλων των σύγχρονων τεχνολογιών για να παραμείνει «βράχος» με διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους να συνθέτουν τη βάση των αναρτήσεων. Υπάρχει και σύστημα Adaptive Dynamics με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση μεταβαλλόμενου ύψους και με Dynamic mode (Jaguar είναι άλλωστε). Ταυτόχρονα διαθέτει το πρόγραμμα Jaguar Drive Control με Adaptive Surface Response για τη βέλτιστη συμπεριφορά σε κάθε είδους οδόστρωμα (είτε ασφάλτινο, είτε χωμάτινο).

Υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 200 ίππων έκαστος, ένας για κάθε άξονα. Και ναι, η ροπή των 696 Nm είναι άμεση και 400 τετρακίνητοι ίπποι είναι αυτοί που είναι όμως απόλυτα χαλιναγωγημένοι στους δύο άξονες με μια πανίσχυρη, τετρακίνηση που ελέγχει την τόση δύναμη, υπέρ μιας γνήσια σπορ οδήγησης μαζί με τη βοήθεια των Pirelli P Zero 255/40-R22. Και όλα αυτά όταν βλέπεις το 0-100 km/h να έρχεται σε 4,8 sec και την τελική να αγγίζει «μόλις» τα 200 km/h αλλά και την άνεση πάντα και παντού υπαρκτή. Και να σκεφτεί κανείς ότι έχουμε ένα σχήμα στα όρια του SUV coupe το οποίο μέχρι και σε στίβο μάχης μπορεί να μπει χάρη στην ανύψωση του πατώματος, μέσω της αερανάρτησης.

Η κατανάλωση μπορεί, αν κινηθείτε πράσινα, να αγγίξει και τιμή κάτω από τις 20 kWh/100 km. Άλλωστε υπάρχει και  λειτουργία Eco που βοηθά στη διατήρηση χαμηλής κατανάλωσης μειώνοντας τις ενεργειακές ανάγκες (πχ. από τον κλιματισμό. Όμως, ειλικρινά, αυτό που λείπει στις μέρες μας, ειδικά από αυτοκίνητα όπως η I-Pace είναι μεγαλύτερη αυτονομία. Βλέπετε η εταιρία δίνει όριο μέχρι τα 470 km κατά WLTP με μία φόρτιση και μέχρι 53 km ανά ώρα με χρήση wall box 11kW (AC) και τριφασικής παροχής.

Κάτι πιο ενισχυμένο σε ενεργειακή απόδοση από τις μπαταρίες των 90 kWh που φορά, θα ήταν σαφώς ευπρόσδεκτο καθώς υπάρχουν ήδη εταιρείες που φλερτάρουν με αυτονομία πέριξ των 600 km. H δε μέγιστη φόρτιση μπορεί να γίνει σε φορτιστές των 100 kW.

Η τιμή της στα 83.774 ευρώ είναι καλή για τα δεδομένα των καιρών μας και τα κορυφαία τεχνολογικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όμως μπορεί εύκολα να φτάσει σε 6ψήφιο νούμερο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JAGUAR I-PACE 90 kWh EV400 AWD HSE 2022   TIMH €89.774   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 294(400)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 696

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,8 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 22 kWh/100km, 0

JAGUAR I-PACE 90 kWh EV400 AWD HSE 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΩΝ.