Πρόσφατα η Stellantis οριοθέτησε τις –τρόπον τινά– κόκκινες γραμμές για τις μάρκες που πλέον απαρτίζουν τον νέο κολοσσό της αυτοκίνησης. Μία από αυτές ορίζει ότι η Peugeot είναι μια μάρκα upper mainstream, μια αναβαθμισμένη, δηλαδή, μάρκα ευρείας αποδοχής.
To νέο Peugeot 308 δεν ξαναγράφει την ιστορία του, αλλά τη συνεχίζει με συνέπεια και συνέχεια, δίνοντας χώρο για αναβάθμιση στις λεπτομέρειες και την αίσθηση ότι από ένας απλός κατασκευαστής για τους πολλούς η γαλλική ετειρείαγίνεται ένας εξειδικευμένος, ποιοτικός παίκτης (με το 3008 το είχαμε ήδη δει αυτό). Η νέα γενιά, λοιπόν, κομίζει μια αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση, μια αίσθηση γαλλικής καλαισθησίας και τεχνο-δυναμισμού χωρίς υπερβολές που σε κερδίζει αμέσως. Γι' αυτό συγκρίνουμε το 308, τη νέα γαλλική πρόταση, με ένα «κανονικό» premium, το Audi A3 Sportback, αμφότερα σε εκδόσεις plug-in Hybrid.
Το Audi A3, από την άλλη πιστό κι αυτό στην ιστορία του παραμένει ένα τευτονικό δημιούργημα που δείχνει πιο δυναμικό, σχεδόν δραματικό, αλλά συγκριτικά είναι λιγότερο συναισθηματικό. Στο εσωτερικό, η συνέχεια είναι ανάλογη, αλλά ιδωμένη από άλλη οπτική. Το γερμανικό μοντέλο είναι υπέρτερο στην ποιότητα υλικών, την αίσθηση πολυτέλειας και στη συναρμογή, αλλά δίνει την αίσθηση ενός φορτωμένου εσωτερικού με το προβολικό ταμπλό του.
Βέβαια, το περιβάλλον δείχνει άρτιο και οδηγοκεντρικό, μαζί με τα προαιρετικά σπορ καθίσματα της σειράς S-Line. Οι χώροι είναι επαρκείς για επιβάτες και αποσκευές, αλλά συγκριτικά υποδεέστεροι του γαλλικού μοντέλου που και μακρύτερο μεταξόνιο έχει και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών προσφέρει.
Αυτό που, επίσης, προσφέρει το 308 είναι η αίσθηση ενός όμορφου, άνετου και ευρύχωρου περιβάλλοντος (κι αυτό παρά την ύπαρξη της υψηλά τοποθετημένης κονσόλας που διαχωρίζει τον εμπρός χώρο σε δύο ενότητες). H αίσθηση ποιότητας είναι, επίσης, έκδηλη, τόσο με το μάλλον αντιεργονομικό i-Cockpit, όσο και με τις οθόνες αφής μέσω των οποίων χειρίζεσαι τα ελληνικά μενού, τα οποία έχουν πυκνή πληροφόρηση και απαιτούν χρόνο εξοικείωσης.
Ηλεκτρόνια και οκτάνια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI A3 Sportback 40 TFSI e 204 PS S-Tronic
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 9
ΣΥΝΟΛΟ85
Η Audi έχει δομήσει την πριζάτη, υβριδική υπόσταση του A3 γύρω από τον turbo 1.4 TFSI τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα του VW Group που αποδίδει
150 PS και ροπή 250 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ
80 kW (109 PS) και ροπή 330 Nm, με τις συνδυασμένες συνολικές τιμές να διαμορφώνονται
σε 204 PS και 350 Nm, αντίστοιχα, κι αυτά να δίνουν κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.
Το A3 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα μέχρι 140 km/h και για μια μέγιστη απόσταση 67 χιλιομέτρων και φορτίζει την μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 13 kWh (κλέβει από τον χώρο αποσκευών) σε κάτι περισσότερο από 4 ώρες με φόρτιση στα 2,9 kW. Υπάρχει, τέλος, παλέτα προγραμμάτων παραμετροποίησης της απόδοσης του κινητήρα και του κιβωτίου, αλλά και επιλογές χρήσης ρεύματος, διατήρησής του για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ή παραγωγή ενέργειας μέσω της χρήσης του βενζινοκινητήρα (με μια σχετική επιβάρυνση στην κατανάλωση περίπου στα 1,5 L/100 km).
Από την άλλη, η Peugeot υλοποιεί το σχήμα Hybrid 180 e-EAT8, επίσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω του συνδυασμού ενός τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων 150 PS PureTech και ενός ηλεκτροκινητήρα 81 kW (110 PS) που είναι συνδεδεμένος σε ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το e-EAT8 με τη συνδυαστική ισχύ να είναι «μόνο» 180 PS και τη ροπή να αγγίζει τα 360 Nm. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα μέχρι 135 km/h.
Η δε μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και φορτίζει πλήρως μέσω της σχετικής παροχής από δίκτυο σε 3 ώρες και 50 λεπτά με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή 3,7 kW. Η δε αμιγής ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 69 χιλιόμετρα. Εδώ υπάρχει, επίσης, παραμετροποίηση ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας μέσω του βενζινοκινητήρα εν κινήσει και μάλιστα με ποσόστωση που επιλέγει ο οδηγός.
Οδηγικά
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 308 1.6 Puretech Hybrid 180 PS e-EAT8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ83
Δύο διαφορετικοί σολίστες είναι μαζί μας. Το
Audi έχει μακράν το πιο στιβαρό, άκαμπτο και καλοδομημένο πάτωμα, αν και με την έκδοση δοκιμής μας με Pirelli Cintrurato P7 225/40-R18, τις σπορ αναρτήσεις και την αναπόφευκτα μεγάλη μάζα ενός plug-in αυτοκινήτου, οι καταπονήσεις του αυτοκινήτου και δευτερευόντως των επιβατών δίνουν ένα στίγμα μιας σπορ υλοποίησης.
Από την άλλη, το γαλλικό μοντέλο, τιμώντας την παράδοσή του, όχι μόνο φορούσε ελαστικά… γήινων διαστάσεων Michelin Primacy 4 225/45-R17, αλλά και συνολικά έδειχνε πιο άνετο σε λακκούβες και άλλες ασφάλτινες κακοτοπιές. Eπιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αναρτήσεις του Audi με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέρουν σε κάθε περίπτωση καλύτερη επαφή των τροχών με τον δρόμο, ειδικά υπό πίεση.
Σε αντίθεση με το Peugeot που φορά, επίσης, γόνατα εμπρός αλλά ημιάκαμπτο άξονα πίσω με κάποιες ξερές αντιδράσεις υπό πίεση, ενώ και οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες οδηγώντας μεν σε άνεση, αλλά και σε μια οδηγική ασάφεια με μια τάση πλευστότητας, ειδικά σε μη ομαλή άσφαλτο.
Γενικά, το
Audi μπορεί και θέλει να κινηθεί γρήγορα, με απόλυτη πειθαρχία, ενώ το 308 άνετα, κάτι που το πετυχαίνει… άνετα. Μόνο μία παραφωνία μάς έμεινε από το γαλλικό μοντέλο κι αυτό είναι
ο τρόπος με τον οποίο το αυτόματο κιβώτιο «κατεβάζει» ταχύτητες, καθώς η αλλαγή γίνεται έντονα αντιληπτή και απαιτεί χρόνο για να συνηθίσεις τον τρόπο που αυτή επιτελείται. Γενικά, πάντως, και τα δύο είναι πολύ ήσυχα, τόσο με την αμιγή ηλεκτροκίνηση, όσο με τη συνδυαστική χρήση βενζινοκινητήρα, τόσο εντός των τειχών, όσο και σε ταξίδι.
Εντέλει
Πριν μερικά χρόνια τα συγκριτικά έβαζαν απέναντι στο 308 το VW Golf. Με τη νέα γενιά του γαλλικού μικρομεσαίου, η αναβάθμιση έχει φέρει πιο κοντά το 308 σε μοντέλο της Audi παρά σε αυτό της VW κι αυτό δείχνει ότι
η Peugeot προσπαθεί
–και μάλλον πλέον καταφέρνει– να δείξει
premium στοιχεία παρά τον –ακόμα– mainstream προσανατολισμό που οι υπεύθυνοι της φίρμας έχουν δώσει στον Λέοντα.
Το νέο 308 έρχεται πάνοπλο συστημάτων, με μια αύρα τεχνολογική και αισθητική που σε κερδίζει χάνοντας μόνο στα σημεία από το Audi σε ό,τι αφορά στην ποιότητα. Εντούτοις, είναι πιο άνετο, φθηνότερο (θα το θέλαμε με λίγο ακόμα χαμηλότερη τιμή) και πιο πρακτικό κι ευρύχωρο και, εντέλει, στην καθημερινότητά σου θέλεις αυτά ακριβώς τα στοιχεία.