Ξέρετε γιατί υποκλινόμαστε στην BMW; Γιατί παρουσιάζει μοντέλα όπως η Σειρά 2 Coupé, που δοκιμάζουμε, και μας θυμίζει ότι υπάρχουν ακόμα εταιρείες που εξακολουθούν να παράγουν αυτοκίνητα φτιαγμένα για εκείνους που απολαμβάνουν την οδήγηση.
Σε μια εποχή που το πιο εύκολο είναι να παρασυρθείς από τα CO2, η BMW καταφέρνει και βάζει πολλά καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη. Πρωτοποριακή στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, πρωτοποριακή στα υβριδικά καταφέρνει και κρατάει πόρους και φαντασία για όλους εμάς, για τους οποίους το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς ένα κουτί που μας μεταφέρει από το ένα σημείο στο άλλο.
Με στόχο την οδήγηση!
Στην 1η γενιά της σειράς 2 Coupé το έργο ήταν πιο εύκολο, μιας και υπήρχε η βάση της Σειράς 1 η οποία ήταν πισωκίνητη. Από το 2019, όμως, οπότε παρουσιάστηκε η σημερινή τελευταία γενιά της Σειράς 1, τα δεδομένα άλλαξαν, μιας και πλέον το μοντέλο είναι προσθιοκίνητο. Τότε όλοι προβληματιστήκαμε για το μέλλον της σειράς 2 Coupé. Η BMW, όμως, διάλεξε τον δύσκολο δρόμο εξελίσσοντας ουσιαστικά ένα αυτόνομο μοντέλο, με κλασική διάταξη και κίνηση πίσω.
Όπως αναφέρει η BMW, τεχνολογίες εξελιγμένες για τη σειρά 4 Coupe έχουν εφαρμοστεί στην 2 Coupé, προσαρμοσμένες, ωστόσο, στο μέγεθος και στις ανάγκες του μοντέλου. Πέρα από αυτό, όπως μάθαμε, βασίζεται και στην ίδια πλατφόρμα με τις 4 Coupé και 3 Series, που ονομάζεται CLAR. Στόχος κατά την εξέλιξη ήταν η βελτιστοποίηση της σχεδίασης, της αεροδυναμικής, της κατανομής βάρους, της δομής του πλαισίου, των κινητήρων, της αεροδυναμικής και της μείωσης του βάρους. Δηλαδή: μηχανολογική εξέλιξη με στόχο την οδήγηση! Στα απτά παραδείγματα που αφορούν στη μείωση βάρους, το καπό και τα εμπρός φτερά είναι από αλουμίνιο επιφέροντας μείωση 9,6 kg, ενώ τα νέας τεχνολογίας ρουλεμάν τροχών μειώνουν το συνολικό βάρος κατά 2,7 kg, ενώ έχουν και κατά 45% μειωμένη τριβή.
Σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά, το εξωτερικό μήκος είναι αυξημένο κατά 105 mm, το πλάτος κατά 64 mm, το μεταξόνιο κατά 51 mm και τα μετατρόχια κατά 54 mm εμπρός και 31 mm πίσω. Ταυτόχρονα, το ύψος έχει μειωθεί κατά 28mm. Οι χώροι στο εσωτερικό έχουν βελτιωθεί, ενώ αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών κατά 20 lt φτάνοντας στα 390 lt, αν και το τελευταίο δεν πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει λόγο για την επιλογή του μοντέλου!
Σαγηνευτική
Η εξωτερική σχεδίαση είναι αναμφίβολα ένα από τα highlight της κατασκευής. Απελευθερωμένοι πλέον από τη συγγένεια με τη Σειρά 1, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα μυώδες και επιθετικό σχήμα που σε καθηλώνει, όπως μόνο τα μοντέλα της σειράς Μ καταφέρνουν. Οι αναλογίες εντυπωσιάζουν. Ξεχωρίζει το μεγάλο καπό, ενώ η καμπίνα των επιβατών είναι τραβηγμένη στο πίσω μέρος. Η οροφή έχει έντονη κλίση από την κολόνα Β και πίσω, ενώ το οριζόντιο κομμάτι του πορτπαγκάζ έχει μικρό μέγεθος. Τα φουσκωμένα φτερά των τροχών προσθέτουν ακόμα μερικούς πόντους δυναμισμού. Στο εμπρός μέρος τα δύο ευμεγέθη νεφρά εκτείνονται ως προς το πλάτος και όχι ως προς το ύψος, όπως τα αμφιλεγόμενα των μεγαλύτερων εκδόσεων. Οι χαρακτηριστικές γρίλιες απουσιάζουν και τη θέση τους έχουν πάρει ενεργά πτερύγια που ανοίγουν όταν υπάρχουν ανάγκες ψύξης. Τα φωτιστικά σώματα είναι εμπνευσμένα από την BMW 02 με μονό σώμα φωτισμού, ενώ είναι τεχνολογίας LED. Η σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων συγκεντρώνει διαφορετικά σχόλια και η αλήθεια είναι πως χρειάζεται κάπως να τα συνηθίσεις.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Μ Sport (τιμή από 49.288€) που κάνει ακόμα πιο «δραματική» την εμφάνιση του μοντέλου με το αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει τονισμένους προφυλακτήρες, πλαϊνά skirts και πίσω spoiler και τις όμορφες ζάντες των 18 in με τα ασύμμετρα ελαστικά πλάτους 225-255 εμπρός πίσω. Την ιδιαίτερη εικόνα συμπληρώνει η μωβ απόχρωση του αμαξώματος που η BMW ονομάζει Thundernight και η οποία προσφέρεται αποκλειστικά στην 2 Coupé. Πάντως, μια παρόμοια απόχρωση θυμόμαστε ότι υπήρχε και στην Ε36!
Άρωμα 4άρας
Ανοίγοντας την πόρτα, συναντάμε τη γνώριμη πλέον αρχιτεκτονική των σύγχρονων BMW, με αρκετές γωνίες και έντονη δόση τεχνολογίας. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, υπάρχει μεγάλη αναβάθμιση, μιας και το νέο μοντέλο θυμίζει περισσότερο την 4 Series, παρά την 1 Series.
Υπάρχει έντονη αίσθηση premium κατασκευής, με μοναδική εξαίρεση τα πλαστικά στις πόρτες που είναι σκληρά. Οι δερμάτινες επενδύσεις είναι εξαιρετικές, η συναρμογή επίσης, ενώ την παράσταση κλέβει το προαιρετικό BMW LiveCockpit Professional με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών. Τα γραφικά είναι άριστα, ενώ παρά το μεγάλο πλήθος πληροφοριών, η χρήση είναι πολύ εύκολη και ευχάριστη στην πράξη. Οι όμορφες λεπτομέρειες δεν λείπουν, όπως, για παράδειγμα, οι τρεις λωρίδες στα χρώματα της Μ, δίπλα στις χειρολαβές των θυρών. Σου υπογραμμίζει έτσι με κάθε ευκαιρία ότι σχεδιάστηκε από ανθρώπους με μεράκι και αγάπη πάνω σε αυτό που κάνουν, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερη περιέργεια να την οδηγήσεις!
Ραφιναρισμένα μηχανικά μέρη
Η νέα σειρά 2 Coupé αρχικά βγαίνει σε μία έκδοση πετρελαίου και δύο βενζίνης. Η 220i που δοκιμάζουμε είναι η βασική έκδοση βενζίνης. Κινείται από τον γνωστό δίλιτρο turbo κινητήρα των 2,0 lt. με απόδοση 186 PS. Σε σύγκριση με το παρελθόν έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις. Έτσι, η κυλινδροκεφαλή έχει πλέον ενσωματωμένη την πολλαπλής εξαγωγής, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται πολύ καλή ψύξη των καυσαερίων που συνεπάγεται μείωση των ρύπων. Επίσης το μπλοκ έχει διαχωρισμένο σύστημα ψύξης, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη θερμοκρασία ανάλογα με τις ανάγκες κάθε τμήματος. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων, που στην τελευταία του γενιά χαρακτηρίζεται από τις γρήγορες αλλαγές, την ομαλότητα αλλά και την αποδοτικότητα. Το καλοκαίρι του 2022 θα είναι διαθέσιμη και η 230i με δίλιτρο κινητήρα και απόδοση 245 PS, η οποία μάλιστα στον προαιρετικό εξοπλισμό θα έχει και μπλοκέ διαφορικό Μ Sport!
Η ανάρτηση είναι εμπνευσμένη από την Σειρά 4 με γόνατα δύο συνδέσμων στον εμπρός άξονα και διάταξη 5 συνδέσμων στον πίσω άξονα. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται αμορτισέρ μεταβαλλόμενης απόσβεση σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related). Στην έκδοση M sport της δοκιμής μας περιλαμβάνεται και σπορ ανάρτηση, που, με τη σειρά της, περιλαμβάνει και σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Στον στάνταρ εξοπλισμό δεν δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης της σκληρότητας από τον οδηγό, αλλά αυτό στην πράξη δεν αποτέλεσε έλλειψη.
Να συμπληρώσουμε ότι η έμπνευση από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας έφερε και μια μεγάλη γκάμα στάνταρ και προαιρετικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Speed Limit Info, Lane Departure Warning και Cruise Control με λειτουργία φρένων είναι στάνταρ. Τέλος, για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο Head-Up Display και το BMW Drive Recorder.
Η ώρα της αλήθειας
Η BMW είναι γνωστή για τις άψογες θέσεις οδήγησης και η 2 Coupé δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Τα καθίσματα έχουν πολύ καλή στήριξη και το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και το σηματάκι Μ πέφτει ακριβώς εκεί που θέλεις. Η καμπίνα σε αγκαλιάζει με έναν όμορφο τρόπο, χωρίς, όμως, να σε πνίγει. Νιώθεις ήδη πολύ όμορφα. Σε έχει κερδίσει πριν ακόμα πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης και η αλήθεια είναι πως η συνέχεια είναι αντίστοιχα καλή!
Μας έρχονται στο μυαλό οι ισχυρισμοί της BMW και γρήγορα βγαίνουν αληθινοί. Η αίσθηση στιβαρότητας είναι εντυπωσιακή, όπως και η αμεσότητα στις εντολές. Παρά το ότι έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, δείχνει πιο ευέλικτη από την προκάτοχο. Η ανάρτηση είναι η επόμενη μεγάλη έκπληξη. Είναι σφιχτή, αλλά με ένα μαγικό τρόπο καταφέρνει να έχει και εξαιρετική απόσβεση.
Χαζεύεις και το καπό που απλώνεται μπροστά σου και η εμπειρία γίνεται όλο και καλύτερη. Στις συμβατικές της υποχρεώσεις είναι εξαιρετική. Ναι, μπορείς να τη χρησιμοποιείς καθημερινά πηγαίνοντας στη δουλειά, στο σούπερ μάρκετ, αλλά και τα παιδιά στο σχολείο. Ο κινητήρας έχει βελούδινη λειτουργία, όπως και το κιβώτιο. Σε όλα τα παραπάνω καταφέρνει να σου περνάει μια πολύ συγκροτημένη αίσθηση και πραγματικά χαίρεσαι που την οδηγείς, ακόμα και στο μποτιλιάρισμα.
Η συμπαγής αίσθηση παραμένει και όταν η κυκλοφορία αραιώσει και ανεβάσεις ρυθμό. Το πλαίσιο στέκεται ακλόνητο και η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικά διατηρώντας τη σπορ αίσθηση. Το τιμόνι είναι εξαιρετικά κοφτερό, χωρίς, όμως, να κάνει το αμάξωμα νευρικό. Ο ρυθμός ανεβαίνει και το αίσθημα ασφάλειας παραμένει πολύ υψηλό. Η χημεία είναι εξαιρετική, απλώς το σύνολο είναι τόσο καλό, που κάποια στιγμή αρχίζουν και σου λείπουν κάποια άλογα.
Ωστόσο, για τους πιο ανήσυχους η 230i θα αποτελέσει τη λύση. Με την κίνηση στον πίσω άξονα και τη φιλικότητα που εκπέμπει η κατασκευή, έρχεται η στιγμή που ψάχνεις την ευκαιρία να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Το ηλεκτρονικό διαφορικό επιτρέπει την υπερστροφή, ενώ ο κινητήρας με τα μεγάλα αποθέματα ροπής διατηρεί την υπερστροφή. Στα ψιλά γράμματα, το τιμόνι θέλει εξοικείωση, γιατί σε κάποιες περιπτώσεις είναι πιο άμεσο από όσο έχεις συνηθίσει, ενώ το μηχανικό μπλοκέ που διατίθεται στη 230i θα προσέφερε μεγαλύτερη γραμμικότητα στις αντιδράσεις.
Ανάσα ζωής
Η 220i Coupe μάς σόκαρε. Κυρίως γιατί μας θύμισε πώς είναι να οδηγείς ένα αυτοκίνητο αφιερωμένο στον οδηγό. Σε αυτή την έκδοση δεν είναι οι εκρηκτικές επιδόσεις που θα σε συνεπάρουν, αλλά η συνολική αίσθηση που εκπέμπει. Πιστό στις αρχές της BMW, όπως τις γνωρίσαμε αρκετά χρόνια πριν, καταφέρνει με εξαιρετικό τρόπο να συνδυάζει τις καθημερινές υποχρεώσεις με την ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι, ανεξάρτητα μάλιστα από τον ρυθμό με τον οποίο κινείσαι. Τα παραπάνω, επίσης, συνδυάζονται με ένα σχήμα που χαίρεσαι να βλέπεις και ένα εσωτερικό που σε φτιάχνει να ζεις μέσα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 2 Coupe 220i 2022 TIMH €42.300 ΤΕΛΗ €108,5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998 cc., Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 136 (186) / 5.000-6.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.350-4.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 236 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,8 L/100km, 155 g/km
ΥΠΕΡ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.
ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ.