2022 Mercedes-Benz C-Class 300e Sedan 313 PS - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε την πολυτελή plug-in υβριδική λιμουζίνα


H παρουσίαση της Plug-in Hybrid εκδοχή τής καινούργιας Mercedes-Benz C-Class ήταν θέμα χρόνου. Απλούστατα. Οι αριθμοί που τη συνοδεύουν δεν μπορούν να δώσουν την πραγματική αίσθηση που αφήνει στους επιβάτες της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 24/4/2022

Οι αριθμοί για την καινούργια Mercedes-Benz C-Class 300e Sedan λένε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα κι έχουν ως εξής: Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας μέγιστης ισχύος 204 PS/6.100 rpm και μέγιστης ροπής 320 Nm/2.000-4.000 rpm. Ηλεκτροκινητήρας μέγιστης ισχύος 129 PS και μέγιστης ροπής 440 Nm. Η συνδυαστική μέγιστη ισχύς του συστήματος υβριδικής διάταξης φτάνει στους 313 PS και η μέγιστη ροπή στα 550 Nm, αντιστοίχως. Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου έχουν μέγιστη ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 25,4 kWh και μπορούν να φορτίσουν πλήρως (0%-100%) σε μισή ώρα σε παροχή 55 kW.

Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, όταν αυτές είναι γεμάτες ενέργεια, η C 300e μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη σε μια θεωρητική απόσταση μεταξύ 99-111 km (κατά WLTP). Θέλετε και άλλα νούμερα; Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 0,6-0,8 L/100 km (κατά WLTP), αναλόγως εξοπλισμού και ελαστικών. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας είναι 20,8 -23,3 kWh/100 km (κατά WLTP), ομοίως εξαρτώμενη από το εξοπλιστικό επίπεδο και τη διάσταση των ελαστικών.

Τέλος, η Plug-in Hybrid τεχνολογία του δεν αυξάνει μόνο το κύρος τού οχήματος, αλλά και το βάρος του. Βάσει των στοιχείων που ανακοινώνει η εταιρεία, το αυτοκίνητο ζυγίζει 2.005 kg χωρίς οδηγό και αποσκευές (ή 2.080 kg συμπεριλαμβανομένων αυτών).

Εσωτερικά

Με τα παραπάνω, νομίζουμε ότι σας δώσαμε μια γενική περιγραφή τού οχήματος αναφορικά με τα τεχνικά στοιχεία του. Ωστόσο, αυτό που προσδιορίζει τη C-Class 300e είναι τα άυλα στοιχεία τής ύπαρξη της. Η ανέκαθεν θεωρούμενη ως «μικρή S-Class» αποτελεί το «προοίμιο» στα sedan μοντέλα τής γερμανικής εταιρείας, άρα στην τυπική μορφή μιας πολυτελούς λιμουζίνας.

Ως επιβάτης, περιβάλλεσαι από ένα τεχνολογικά προηγμένο περιβάλλον, με μεγάλες έγχρωμες οθόνες, με πολλές δυνατότητες πληροφόρησης στα ελληνικά πλέον, του συστήματος infotainment και με κορυφαίας ποιότητας υλικά. Η ευρυχωρία στο πίσω κάθισμα είναι καλή για τους έως δύο επιβαίνοντες που δύνανται να μεταφερθούν εκεί, καθώς το τούνελ του άξονα μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς διαμορφώνει ουσιαστικά δύο θέσεις.

Ως οδηγός, αισθάνεσαι την καλή οδική συμπεριφορά του οχήματος και την πολύ καλή σε απορροφητικότητα ανάρτηση. H C-Class 300e περνά πάνω από τις κακοτεχνίες του δρόμου με χαρακτηριστική άνεση, συνοχή και ησυχία. Η τελευταία είναι ουσιαστική ιδιότητα του νέου μοντέλου, ακόμα και όταν η ταχύτητα αυξάνεται, λόγου χάριν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Ο χαρακτήρας του

Οι συνολικά 313 PS τού συστήματος υβριδικής διάταξης είναι ένα ενδιαφέρον μέγεθος στο άκουσμα των οποίων ίσως θεωρείς ότι έχεις να κάνεις με ένα σπορτίφ όχημα. Όμως, αυτό δεν ισχύει. Όταν κινείσαι βάσει του εκ κατασκευής χαρακτήρα του (PHEV) –και με επιλεγμένο το πρόγραμμα «Hybrid»–, η C 300e ακολουθεί έναν σχετικά ήρεμο ρυθμό. Όταν πιέσεις το δεξί πεντάλ για επιτάχυνση, το υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων δείχνουν να «διστάζουν» μέχρι να αποδώσουν τη ροπή.

Αντιθέτως, στην επιλογή «Sport», τα δεδομένα αλλάζουν. Η επιτάχυνση, είτε από στάση είτε εν κινήσει, είναι άμεση και το αυτοκίνητο καλύπτει γρήγορα την όποια απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Βεβαίως, το βάρος της εν λόγω έκδοσης είναι εμφανές στον οδηγό. Όταν αυτός κινείται με ήρεμο ρυθμό και με την προϋπόθεση ότι οι μπαταρίες έχουν ενέργεια, η μέση πραγματική κατανάλωση καυσίμου μπορεί να είναι 6,0 L/100 km (με άδειες τις μπαταρίες, αυτή αυξάνεται τουλάχιστον στα 7,2 L/100 km). Όταν η C 300e κινείται ως ηλεκτροκίνητη, η μέση κατανάλωση ενέργειας που μετρήσαμε ήταν 14,5 kWh/100 km.

Εντέλει, τι παραπάνω προσφέρει η Mercedes-Benz C-Class 300e Sedan; Μια ευκρινέστερη εικόνα και ένα αντιπροσωπευτικότερο αποτέλεσμα της κατασκευαστικής δεινότητας που έχει η γερμανική εταιρεία, είναι η απάντηση. Βεβαίως, εδώ πρέπει να αναφέρουμε ακόμα έναν αριθμό, αυτόν των τουλάχιστον €58.250 που απαιτούνται για την απόκτησή της. Όπως συμβαίνει πάντα στη ζωή μας, όλα έχουν ένα κόστος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ C-Class Sedan C300 e 2022   TIMH €58.250   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.999 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 313  ΡΟΠΗ Nm/rpm 550

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,1 sec, τελική 245 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 0,6 L/100km, 13 g/km

MERCEDES-BENZ C-Class Sedan C300 e 2022

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΠΙΣΩ (ΓΙΑ SEDAN).

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΑΡΓΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΕΝΙΟΤΕ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΡΜΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΤΙΜΗ.