Μοιάζει «παράξενο», αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται ότι ισχύει η παροιμία «έχει ο καιρός γυρίσματα». Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι απειλές του Ρώσου Πρόεδρου κ. Vladimir Putin ότι θα προκαλέσει ενεργειακή κρίση στη Δυτική Ευρώπη, η αύξηση της τιμής των καυσίμων κίνησης σε σημαντικό ποσό και ποσοστό και στη χώρα μας, επανέφεραν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό την ανάγκη για οικονομία καυσίμου στις καθημερινές μετακινήσεις μας.
Εντός λίγων ημερών αρχίσαμε να ξαναβλέπουμε προς τη μεριά του πετρελαιοκινητήρα. Όχι επειδή είναι φτηνότερη η τιμή πώλησης του ντίζελ κίνησης όπως πριν, τουναντίον (αυτό, μάλλον πρέπει να το ξεχάσουμε για κάποιο χρονικό διάστημα). Επειδή αποσκοπούμε σε ένα βασικό κατασκευαστικό χαρακτηριστικό του κινητήρα που φέρει την ονομασία τού Rudolf Diesel. Τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου από έναν βενζινοκινητήρα στις ίδιες συνθήκες.
Αφενός η συγκεκριμένη ανάγκη και αφετέρου αυτή για την απόκτηση ενός νέου οχήματος που να είναι οικονομικά προσιτό περιορίζει, ενδεχομένως, την επιθυμία μας να αποκτήσουμε το ακριβό και σπορ μοντέλο των ονείρων μας.
Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορέσουμε να βρούμε ένα που να ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες μας στον καλύτερο δυνατό βαθμό. Και το Renault Clio V με τον 1.5 Blue dCi των 100 PS συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες.
Σύγχρονο supermini
Το γαλλικό μοντέλο, με την υπερτριακονταετή εμπορική πορεία, έχει γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή σε πωλήσεις οχήματα στην Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια. Στην πρόσφατη γενιά του, χαρακτηρίζεται από την αναβαθμισμένη και ωριμότερη υπόστασή του απ’ ό,τι στο παρελθόν.
Οι άνθρωποι της Renault αντέγραψαν από τους Γερμανούς στην κατηγορία (supermini) αλλά δεν τους μιμήθηκαν. Ευτυχώς, γιατί το Clio είχε –και διατηρεί– τη δική του ταυτότητα η οποία, κάποιες φορές στην ιστορία του, ήταν καλύτερη και πιο συμφέρουσα από τα αντίστοιχα των Αλαμαννών.
Το Clio V με τον 1.5 Blue dCi των 100 PS έρχεται και πάλι να τονίσει την παρουσία του στη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε στην καθημερινότητά μας. Ο κινητήρας του και συγκεκριμένα η ροπή του είναι αυτή που αποτελεί το βασικό στοιχείο του και ένα από τα πλεονεκτήματα του οχήματος.
Ο πετρελαιοκινητήρας είναι οκταβάλβιδος, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και τοποθετείται στο Clio V (και όχι μόνο) για να αντικαταστήσει σε κάποιες αγορές τις (πετρελαιοκίνητες) εκδόσεις του μοντέλου με τους 85 PS και τους 115 PS.
Όμως πριν τον θεωρήσει κάποιος «ξεπερασμένο» ας έχει κατά νου ότι οι μηχανικοί της Renault έχουν εφαρμόσει σύγχρονες λύσεις για τον περιορισμό των τριβών και των κραδασμών. Το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο εφοδιάζεται το αυτοκίνητο έχει «overdrive» κλιμάκωση στις τρεις τελευταίες σχέσεις του, δίνοντας έμφαση στην οικονομία καυσίμου.
Σε αυτό, συμβάλλει και η διαμόρφωση «Eco» η οποία διαχειρίζεται κατάλληλα την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα, την αμεσότητα απόκρισης αυτού στο πάτημα του δεξιού πεντάλ από τον οδηγό, καθώς και την απόδοση του κλιματιστικού.
Ήσυχο και άνετο
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ81
Ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα είναι χαμηλός και η χροιά του δεν παραπέμπει αμέσως σε τέτοιον. Μόνον όταν ο οδηγός πιέζει βαθύτερα το δεξί πεντάλ κάνει αισθητό τον θερμοδυναμικό κύκλο του, όμως και πάλι αυτό γίνεται με σχετικά διακριτικό τρόπο.
Εκτός από τον μειωμένο θόρυβο, το ίδιο ισχύει και με τους παραγόμενους κραδασμούς κατά τη λειτουργία του. Γενικά, αν κάποιος είχε οδηγήσει ένα αυτοκίνητο του Ομίλου Renault με αυτόν τον κινητήρα πριν από λίγα χρόνια και πράξει το ίδιο και τώρα θα διαπιστώσει την καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας και το πόσο έχει βελτιωθεί ο 1.5 Blue dCi.
Η μέγιστη ισχύς του είναι σχετικά μικρή, 100 PS. Όμως, αυτό για το οποίο διακρίνεται είναι η ροπή του. Τα 260 Nm που είναι η μέγιστη τιμή της, είναι ενδιαφέροντα ως αριθμός και προκαλούν εντύπωση με τον τρόπο που αυτή εφαρμόζεται στους εμπρός τροχούς.
Η τεχνολογική αναβάθμισή του έχει συντελεστεί με το σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής («SCR») για τον περιορισμό των οξειδίων του αζώτου, ενώ έχει και σύστημα προσθήκης ουρίας («AdBlue», με δεξαμενή χωρητικότητας 11,6 λίτρων) για τη μείωση της εκπεμπόμενης ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα.
Ως οδηγός, αυτό που μαθαίνεις είναι να τη χρησιμοποιείς προς όφελός σου τόσο για να κινείσαι με σχετική ευκολία (λιγότερες αλλαγές σχέσεων στο καλό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων) όσο και για οικονομία στην κατανάλωση. Η εφαρμογή της ροπής αρχίζει να γίνεται ικανοποιητικότατη (για τα δεδομένα του κινητήρα και του οχήματος) από περίπου τις 1.800 rpm και άνω. Η επιτάχυνση εν κινήσει είναι τέτοια που σε κάνει να επιθυμείς να συνέβαινε αυτό από ακόμα χαμηλότερες rpm, κάτι που δεν γίνεται δυστυχώς.
Εντός
Το μεταξόνιο του Clio V φτάνει τα 2.583 mm και είναι το μεγαλύτερο σε μήκος από το αντίστοιχο των άμεσων ανταγωνιστών του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι σχετικά ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικες, αλλά όχι τόσο όσο υπολογίζεις γι’ αυτούς που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα.
Το ωφέλιμο μήκος γι’ αυτούς δεν είναι αντίστοιχο του γεγονότος ότι διακρίνεται στο μεταξόνιό του. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου και της τοποθέτησης των εμπρός καθισμάτων πιο πίσω απ’ ό,τι αναμένεις. Πάντως, ο χώρος αποσκευών είναι καλός, έχει βάθος (άρα και σχετικά ψηλό κατώφλι) και υπάρχει η δυνατότητα να αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.
Η ποιότητα των υλικών κρίνεται καλή για την κατηγορία. Το μαλακό πλαστικό συνδυάζεται πολύ καλά με το σκληρό στη σύστασή του, η ταπετσαρία στα καθίσματα και το εσωτερικό των θυρών δείχνει ανθεκτική και γενικότερη εργονομία κρίνεται θετικά. Η σχεδίαση και η διαμόρφωση του ταμπλό έχει γίνει βάσει της φιλοσοφίας «smart cockpit» που έχει υιοθετήσει πλέον η Renault, με βασικό στοιχείο της (φιλοσοφία) την έγχρωμη οθόνη αφής 9,3 ιντσών στο μέσον της κονσόλας.
Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του, το Clio V 1.5 Blue dCi είναι ουδέτερο καθώς δεν είναι στη φύση της συγκεκριμένης έκδοσης οι καλύτερες επιδόσεις. Όμως, η ανάρτησή του (σημ.: γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο που να απορροφά με χαρακτηριστικά αποτελεσματικό τρόπο τις ταλαντώσεις κατά την κίνηση του οχήματος. Οι άνθρωποι της Renault έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα και σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται εντός ενός μεγαλύτερου σε κατηγορία και ακριβότερου αυτοκινήτου.
Η συγκεκριμένη έκδοση του Clio V μάς άρεσε. Όχι μόνο γι’ αυτό που δείχνει το όχημα αλλά, κυρίως, γι’ αυτό που είναι. Σε μαθαίνει πώς είναι να οδηγείς βασιζόμενος κυρίως στη ροπή ενός ντίζελ, να μην επιδιώκεις να κινείσαι με αυξημένο ρυθμό κάθε φορά και να πηγαίνεις στο βενζινάδικο σε αραιότερα διαστήματα.
Βεβαίως, πλέον, δεν υπάρχει το πλεονέκτημα της μικρότερης τιμή πώλησης του πετρελαίου κίνησης, συγκριτικά με αυτήν της αμόλυβδης βενζίνης, όπως ίσχυε μέχρι πριν από δύο μήνες για παράδειγμα. Να σημειώσουμε ότι μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 5,3 l/100 km, τιμή που κρίνεται πολύ καλή.
Επίσης, η γενικότερη αύξηση της τιμής πώλησης στα καινούργια αυτοκίνητα, γενικότερα, έχει επηρεάσει και αυτή της συγκεκριμένης έκδοσης του Clio V, η οποία ξεκινά από τα 21.070 ευρώ με όφελος προωθητικής ενέργειας που εφαρμόζει η εταιρεία. Όμως. εάν κάποιος έχει ένα τέτοιο ποσό και αποφασίσει να το δώσει για να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, το Clio V 1.5 Blue dCi θα τον ανταμείψει με αυτά που θα του προσφέρει και με την προοπτική ότι θα το έχει στην κατοχή του για σχετικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO V 1.5 Blue dCi 100 PS 2022 TIMH €21.070 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461 ΨΨ, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100)/3.750 ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/1.750-2.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,4 sec, τελική 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 107 g/km
ΥΠΕΡ ΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΟΦΕΛΙΜΟ ΜΗΚΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.